Nový stroj Treku pro XC pro příští rok. Odklon od XC rakety je patrný na vyšších zdvizích a přepracované geo. Za mě palec dolů. Když XC fula tak rozhodně něco jiného. Tohle váží 13.04kg a to ať se nikdo na mě nezlobí to je vážně trochu mnoho :(
(vloženo 27.5.19)
Tak spojit bovdeny je nejlepší možné řešení a ani by mě nenapadlo to dělat jinak.
DaD: Jo, ale měnit bowden budeš tak, že musíš strkat bowden směrem od tlumiše tou mini dirkou a mít vyndanou vidlici, pak nahmatat bowden a protáhnout dírou u hlavy. Případně spojit bowdeny a protahovat bez vyndání vidlice, ale to vidim jako opruz taky.
Třeba novej epic má výměnu bowdenů podobně zkurvenou, pokud nespojíš starej s novym a neprotáhneš to.
pro nás na hovno, pro masy asi nejuniverzálnější kolo. Jestli ta jejich novinka bude mít něco jako 50mm zdvyh, tak je trek na závodní XC fakt zabitej z mého pohledu.
Cryzyy: asymetricke BB30a napriklad. Obecne vsechny ty BB30 a jine pressfit slozeni jsou nehorazna picovina. Nektere jdou ale aspon nahradit.
Hnoj: To nemusíš. Konečně mají bovden v jednom kuse a lanko vyleze hned u tlumáku. Včera jsem zkracoval bovden na klandrech a je to práce na dvě minuty.
Na příští rok mám zcela jasno a jdu do tohoto. Asi nejlepší volba mezi XC fully. Funkční, lehký a za slušný peníz( no i když)
A hlavně se mi neskutečně líbí:)
Ja sa čudujem, že top-fuel nespravili v dvoch verziách : RACE a TRAIL, ako napr. Spešl EPIC / EVO, Kona HEI HEI, Intense Sniper atď. Dokonca aj Canyon LUX má topmodely na 100/100 a nižšie LUX-y sú na 110/100.
Toto už nie je XC stroj, je to Trail-bike, čo si veľa ľudí nechce uvedomiť. V tomto konkrétnom prípade sú kľuky NX s oceľovým prevodníkom, kazety NX so 700g a kolesá kovadliny, ktoré zabíjajú potenciál tohto biku
Videl by som to asi nasledovne:
XC: Procaliber , Supercaliber
TR: Top-fuel
AM: Fuel Ex
EN: Slash, Remedy
DH: Session
Ja si myslim, ze nam Trek svoji zavodni raketu teprve predvede;) Tohle 100% neni kolo na kterým budou jezdit top xc zavody:)
snas: Ja tim myslim nove standardy a specialni reseni neumoznujici vymenu komponent za bezne atd. U treku, speslu, scottu jsme videli specialni tlumice, cannondale dementni stredova slozeni, offsetova zadni kola atd atd.
Reakce byla na ten knock block, co zminuje blacky.
Spešl? Ten má přece epic pořád jako ht i full raketu zachovanou. Když nechceš tvrdou pilu, ale něco trochu hravějšího na kochačku ale na dlouhý výlety, tak vemeš epic evo.
Tady nechápu nářek.
To, jakou poslední dobou nastavila tahle trojka cenovou politiku ,a co dávají za díly na drahý kola je jiná.
Ale to je zae příležitost pro jiný výrobce (a že se jim daří).
Blacky: Tyhle proprietarni reseni jsou bohuzel cim dal tim vetsi standard u velkych vyrobcu :(
Aneb hovadiny ,co nekdy vymysli Trek, Cannondale nebo Spesl, nad tim zustava rozum stat.
moc to kolo zatím nechápu, respektive nevím kdo by měl být zákazník.
Na delší švihy nebo závody to je líný a na tvrdší ježdění to není. Beru to jako pokus o univerzál, což zatím v cyklo historii dopadlo vždycky strašně.
Současný TF je pila a super kolo jak na závody tak na hladký traily. Jedno z nejlepších kol co jsem kdy jezdil.
Zlevnění výroby a minimální odlehčení rámu na úkor mega opruzu na straně zákazníka (knock block) je už totální fail. Jakákoli manipulace s kolem v menších prostorách je na mašli, převoz v autě, nebo uskladnění s vyndaným předním kolem často vyžaduje povolit představec, když jsou na kole delší rodla (800mm). S tím ať jdou fakt do ******. Kousnul bych leccos, ale tohle už nikdy.
Mám spíš pocit, že tím chtěli znovu vrátit předchozí model Fuel EX, který byl příjemně jezdivý.
Proč Trek i Specialized používají i na takto drahých kolech záplety vážící 2kg vůbec nechápu, asi typický zákazník váží 100kg.
v Emerice to asi frci, social sel taky podobnou cestou u EVO verze, nastesti klasickeho epica ponechali…
IMHO to bude nastavený podobně jako u Scott
Slash – Ransom
FuelEX – Genius
Top Fuel – Spark
K těmto ale přidají XC raketu a uvidime, jestli zůstane do budoucna Remedy, možná ho nechají kvůli 650b.
U Fuel Ex teď přidají nějakých 1–2cm zdvihu a bude z něj super trail-enduro bike,
změna dává to svoji logiku,TopFuel se změnil a přijde ještě jeden crosscountry bike
s nízkým zdvihem… Já bych ale nového TopFuela bral hned, pro mě by to byl skvělý univerzál.
Je pravdou, že když si porovnám rámi fullexe2019 a topfuela2020 tak to vypadá jako evoluce modelu 2019 a to na topfuela šetřím, takže si asi počkám na tu náhradu.
mpIII: taky se mi na první pohled líbil ten port na ovládání tlumáku, ale pak sem si položil otázku. Jako pěkný moc, ale co na ten zdá se otevřenej port do rámu i ovádání tlumiče dole řekne reálnej provoz zařízení? Banenní lázně mu chutnat nebudou.
theedge: proč? Dost lidí mělo trek rádo a top fuel byl pro ně xc univerzál (skoro) na všechno.
Jestli trek přijde s nějakým modelem, který top fuel plně nahradí anebo dokonce posune dál, budiž.
Ale zatím to tak nevypadá, a chápu tu mrzutost, když máš iblíbenou značku a „musíš“ koukat na kolo jinde.
theedge: To není šáhnutí na pindíka! To je strčení prstu do ****** proti stávájícímu Top Fuelu. S Trekem jsem skončil stejně jako s Cannondalem…
27.5.19 20:17
To je prdel vás tu číst .. to je jako by vám někdo šáhnul na pindíka :-)
Tohle nemá s XC nic společného. Známej na tom s náma dal švih a trápil se jak pes. Z kopce to ovšem byla jiná..
Jj, je to podkopnuté na předku a sedlovka je jinak. Za mě to teď zatáčí jak autobus.
DaD: Hnuli u topfuelu aspon s uhlama, kdyz uz z toho delaji trailbike, nebo je to tradicne „bourane na predek“, jako vetsina XC treku?
Hadato: Určitě je to dáno osazením o tom žádná a jak píšeš sám, za ty peníze je to naprostý nesmysl. Mě osobně velmi mrzí, že udělali z top XC rakety víceméně trailové kolo se vším všudy. Dne jsem to projížděl a je to líné jak prase, tohle bych nevzal ani na marathony a o XC ani nemluvě. Jestli si myslí že Super Caliber nahradí chrtího závodního fulla, tak jsem na to opravdu, ale opravdu velmi zvědav.
Taky se mi zdá, že jak vyměnily SuperFlye za ProCaliber, tak teď zmizí FullEX a bude jen TopFuel a ta novinka bude mít nějaký nový název, aspoň že otočily tlumič a vedení uzamykání, tam nemá tu brutální zatáčku jako modely 2019.
Jsem zvědav na jízdní vlastnosti, příklon ke trailovému stroji mi nevadí, navíc konečně pěkně vyřešili některé detaily (třeba kabeláž uzamykání tlumiče). Co mě ale nenadchlo je přímá spodní trubka a přítomnost nárazníku, stejně poměr ceny/osazení je tragický.
DaD: Domnívám se, že hmotnost je daná především osazením – těžkých Eagle a kola. S nějakou rozumnou volbou by už to taková velká tragédie nebyla. Trek navíc odsunuje Top Fuel do kategorie drsnějšího ježdění. Na závodění bude nový stroj – viz fotky Jolandina kola z Nového Města.
27.5.19 17:36