Po výletu do Rajchu jsem objevil u hlavy rámu(WERK ocel) symetrický praskliny. Kde v Trutnově mi to zavaří? Nějaký tipy? Dik
(vloženo 27.5.19)
Ozvala se mi Tina:
za 900,– plus pošta tam a zpět předpokládám(ještě jsme si nevyjasnili), mi rám opraví. Takže zkusím sehnat někoho, kdo by se o to pokusil tady a nechám na zimní přibližovadlo.
Nevím, jaký to má vývoj, ale přeplátoval bych to trojúhelníkama, nechal buď zavařit, nebo připájet a jezdil bych dál.
28.5.19 15:17
Nový rám a hlavně né werk
jop … a pak by se to samozřejmě ještě mělo zase nechat vyžíhat :-)
Raději nový rám ;-)
viz Jakobo: pokud si to nechas varit tak opravdu ovrtej konce tech prasklin nejdriv a vybrousit V drazku taky pomuze tomu svaru
Kopecak1 taky jem nad tim premyslel. Tam muselo byt zmrzle napeti jak prase. To prasklo ve svaru a rozsirilo se to do okoli. Fakt hodne sikovny svarec.
Toto jestli nekdo bude opravovat tak na prvnim miste vrtnout na konci vraskliny 3 mm vrtakem skrz a pak teprve vybrousit a zavarit.
ocelovej tip OnOne Dejdar: https://www.planetx.co.uk/…rdtail-frame
strongpajda: Mám takový pocti, že doba čekání na mailové vyjádření Tiny se bude limitně blížit nekonečnu.
@Jakobo
Další prasklina kolem hlavy není. Teď jsem to kontroloval.
@wilda81
Už to radši nemeju, kdyby náhodou…
@TJK
počkám na vyjádření Tiny v mejlu, ale asi nechám zavařit a dám na zimáka…
@to all:
Tip na rám trail HT se zadní stavbou 142/12, tapered hlavou, velikost L, BSA střed?
Ted se znovu divam, neni tam nahodou jeste prasklina smerem ke spodni misce? Je to videt na te druhe fotce, smerem od spodniho okraje zakrouzkovane oblasti.
28.5.19 11:45
Je to ocel, ne? Co řešíte? Zavaříš a jedeš dál.
Jak už ti psali – kterákoli dílna, kdokoli šikovný, kdo svařuje to udělá… Mimochodem, pokud jeto s kvalitou tak, jak píšou ostatní, překontroluj pořádně i zbylé sváry a nech případne převařit…a jezdi a kontroluj…
Je to praskly, zahod to. Kdyz to opravis levne, praskne to za chvili kousek vedle. Kdyz to opravis lepe (vybrousit, vyvarit, vyzihat, shanet materialovy list at nedokurvis pevnost…) tak to bude drahe a narocne.
Barvicky jsou v poradku a vznikaji pri svarovani bezne, jen nekteri vyrobci to pak prebrousi a tim horni vrstvu barevne oxidace odstrani.
Prasklý. Werk je dobrej na test geometrie, maximálně rok pojezdit a pak pořídit něco lepšího. Kvalita zpracování je fakt bídná.
Tohle bych vyhodil.
Matbiker: víš, on to byl žert vycházející z Cimrmanů, kde je proslavená hláška „školy nemám“. Ale Tomáš Fuk. Sám nemám rád „názory“ lidí, co o něčem vědí prd a přesto mají na všechno nějaký názor. Zajímá mě názor lidí, co něčemu opravdu rozumí. No a to jsem tím úvodem chtěl říct. Jestli to někoho uráží, tak #sorryjako, nebyl to úmysl.
Každopádně takto prasklý rám je pro mě osobně zajímavá věc a chvilku přemýšlení mi to vzalo. Čus borci :).
Matbiker – http://bsblatna.cz/…u/svarovani/
Takhle detailně jsem Werk nikdy neprohlížel, ale pokud je tohle jejich standardní kvalita svarů, tak to je slušný peklo.
Nikolas, myslim si, ze to neni ani jedno. Ze to je jen napoveda, abys priste takove veci o skolach a podobne nesmysly pod tim uz nikdy nepsal.
Rekl bych TIG, nejaky garazovy lepic. Pac to poradne neumi a svar vypada strasne zabrousi to stopkovou…
Marek: nerozumím, jestli je to urážka nebo pochvala. Každopádně jsem napsal, co si myslím, že to je, a jak to asi vzniklo.
jestli jsou to opravdu praskliny a myslim ze sou tak takhle pricne to neni uplne bezny a ja bych to ani nevaril a rovnou hodil do srotu… uprimne by mi 5–6 tis za novej ram za zdravi nestalo
27.5.19 20:20
Zdarec. Teda nejsem ocelář, ale nějakou školu mám :-). Tipuji to následovně – do sváru je vneseno svařením napětí – svár je horký, okolí chladné – tzn. po vychladnutí je svár napjatý (snaží se smrštit). No a pak tedy „stačí“ nějaké opakované rázy (u kovů se tomu říká únava) a může to takto prasknout. Jestli to je nebo není únavová věc, je asi jedno. Nicméně důvod umístění prasklin, jak jsem ho popsal, je hodně pravděpodobný.
Rekl bych, ze je. To ti to oproti ostatnim vydrzelo pomerne dost dlouho.
27.5.19 19:35
27.5.19 19:24
Kdybys to umyl a vyfotil pod lepším světlem, tak se to třeba bude dát poznat ;-)
Modrani oceli je OK, pri svarovani mas vysoke teploty. Modrani nastava o nekterych oceli uz od 400 stupnu C.
Jestli to je prasklina se z te fotky moc poznat neda, to musis videt ty okem. Jestli to prasklina je tak potes kote, to potesi. Cos na tom kole delal, veim, ze uz tu par lidi tento problem melo. To je znacka te Tiny, ze?
Rám má cca 3,5 roku nehezkého zacházení
Me na tom zaujala vice ta duhova barva. To je normalni? Osobne bych si myslel, ze se tam ten material nedobre „zakalil“/nespravne tepelne zpracoval. A ze ta prasklina je dusledkem tohoto. Ale nejsem metalurg, tak nevim.
27.5.19 18:40
To bych hodil do kontu.