Výchozí stav
Po výměně plášťů, řídítek...
Detail výchozích řídítek
Železný Meridy na váze
Levná Force náhrada na váze
Výchozí Kendy 24*1,75
Smart Sam 24*2,10
Nasazenej Smart Sam
Vzorek Smart Sama se pro holčičí dětské kolo hodí víc, řekl bych
Výchozí váha
Váha pro prvním kole odtučňování
Jak říká náš prime minister, čau lidi!
Udělal jsem tu velkou chybu, že jsem si pod vlivem B-F masírky taky koupil závěsnou váhu, abych si mohl převažovat.
Bohužel jsem ale zvážil i dceřinu 24" Meridu, protože se mi vždycky zdála těžká jako prase.
Výsledek byl tristní, ve výchozím stavu 13,37kg.
Dětské kolo pro děti do 150cm. Co na to říct.
Je ale pravdou, že při ceně 8000,– je to pořád o třetinu levnější než nejlevnější dospělácká Merida.
Dobře mi tak, neměl sem být žgrt
Výchozí kostky byly vrženy. V první etapě jsem chtěl jen ekonomický tuning s co nejmenší cenou za gram.
Jako první mě napadly pláště. Drátový Kendy, vzorek jak na Zetoru, hnus už napohled.
Výběr 24" plášťů je nevelký. Defakto jen Schwalbe drátový CX Comp, Smart Samy a kevlarový Rocket Rony.
RR sem vyhodnotil jako overkill. Dcerka je cyklistický chicken, nejvíc toho najezdí na nenáročných površích cyklostezek a v pěkném počasí.
Vybral jsem tedy Smart Samy. Cena 400,– za kus ucházející, katalogová váha 515g je jen o 50g víc než u Rona.
Jenže ouha, stačilo převážit a voilá, jedna guma nemá 515g, ale 595g!
Tak z toho jsem byl zpruzelej, ale protože původní Kenda měla 800g!, tak jsem si řekl, že 200g úspora na jednom kole je celkem dobrá hodnota.
Vzorek vhodnější pro naše použití je nemalý bod plus.
Dál jsem se zaměřil na předek kola. Bike prostě padá čumák. Vepředu pružinová Suntourka, ta pod 2,5kg nepůjde, ale to teď řešit nebudu.
Můj pohled zaujaly ohavná řidítka. Vlaštovky as fuck a kilometr podložek nad nima. Čumím na to, ošahávám, je mi na blití a blik, záblesk intuice: „Tomáši, skoč si pro magnet, za to nic nedáš“. A vono jo, železný vlajdy. Odmontuju a co navážím? 546g, krása ne? Takže náhrada obyč levný Force s váhou 246g.
Samozřejmě vyházet miliony odrazek, stojánek, plast za kazetou.
Suma:
- váha 13,37kg ⇒ 12,38kg
- cena 995,– Kč
- 1 ušetřený gram za 0,995 Kč to je pěkný
Další na řadě bude pohon. Stávající 2×8 s gripshiftem je hroznej. Dcera neutáhne řazení na přesmykači, takhle ne soudruzi. To si ale nejdřív musím nastudovat.
Důvodem tohoto příspěvku bylo upozornění, jak krásné komponenty nám výrobci osazují na dětská kola. Pravděpodobně to spousta z vás ví, pro mě to bylo spíš překvapení (byť jisté tušení jsem měl).
(vloženo 7.6.19)
Lišák: díky za tip!
Když už tam ta vidle je, tak by se měla taky troch hýbat. Dej jí tam na jednu nohu stahovací pásku, ať vidíš, jak chodí do zdvihu. Měkčí pružinu vhodné délky a průměru koupíš za pár kaček u Čermáka v Modřicích.
Jako dobrý, ale trochu jsem si vzpomněl na https://www.youtube.com/watch?…
:-D
Hele bezva počin. Kilo za litr. Já řešil něco podobnýho, ale naštěstí bez váhy
kycis: tak ono deti jsou hovadka bozi, vyssi odolnost je jednoznacne plus
Me treba prekvapuje ze je to vypleteny 36 neztencenejma dratama, 3× krizeny, to by uneslo 150kg chlapa…
Zuppa! Vidla je jasná (byť nepruůchodná), takže 2. easy krok je, na první pohled, sedlovka ;-). A pak bych dumal nad tím pohonem. Když se zbavíš smyku, jednoho deklu a jednoho řazení, pár slušnejch gramů to hodí. Důležitý ale je, co umožní kliky, jestli jdou rozpárat a jestli je vzadu kazeta nebo vícekolečko… no… gud luck kolego :D
Kluci já chápu, že pevná vidle by to řešila krásně. ALE je tu faktor dětské hlavy. Dcerka prostě chtěla kolo, jako mají rodiče. S “víc rychlostma” a s “pérováním”. To je morálně neprůchodný. :-)
Konkrétně tu vidli bych pořešil jako jednu z prvních. Za 1100,– cca ušetříš přes kilo hmotnosti…
Já na to šel podobně, ale měl jsem lepší základ – už z výroby 1×8 a pevnou vidlici, která ušetří dost.
Řidítka byly hliníkové, pláště jsem vyměnil za Kenda Small Block, gripy za ESI a sedlovku za ultralehnou.
Výslednou hnotnost neznám, nevážil jsem to, ale je to lehoučké.