Marketingový tahoun Pellsu - planžetové seat stay 12 mm. Vzhledem k tomu, že mám porovnání jen se starou 26, tak neumím říct, nakolik je nárůst pohodlí způsoben zadní stavbou a nakolik přechodem na větší průměr kol, ale pohodlnější to každopádně je a o dost.
Na původním sedle Pells Tourer jsem se kroutil už po 15km. S Fabricem spokojenost i po 6 hodinách v sedle.
Trocha bižuterie z Ali
Když už jsem na VYJÍŽĎCE fotil kdeco, tak jsem při zastávce na borůvky nafotil i kolo do profilu.
Poté , co mi v dubnu z garáže ukradli starou Meridu jsem vydržel asi tak 14 dní a pak nákup novýho kola byl nevyhnutelný :-) Uvažoval jsem mezi těmito třemi:
Nakonec jsem kvůli možnosti vyzkoušet si správnou velikost vybíral jen mezi oběma Pellsy. I když jsem původně pokukoval po tom pluskovým, tak nakonec byla vybrána 29 verze kvůli S-kovýmu rámu. Plusko bylo jen v M a když jsem šel před sedlo, tak už jsem se opíral rozkrokem o rám.
Oproti staré 26 obrovský nárůst pohodlí.
Po naježděných cca 900km spokojenost, vyměněno sedlo, sedlovka a gripy. Celkem zklamáním jsou původní pláště, přijde mi, že nemají žádné boční vedení. Až je dojedu, zkusím něco jiného. Nějaké tipy?
(vloženo 6.7.19)
Značka | Pells |
Model | Razzer Pro 9 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | S/15,5 |
Hmotnost | neváženo, podle výrobce 13,2kg |
Rám | Pells 6061 Custom Tubeset, Rhombus Bi-Axial, planžetové seat stay 12 mm |
Vidlice | Rock Shox 30 Silver TK R, vzduch, 100 mm |
Hlavové složení | Ritchey |
Kliky | Shimano MT500 36-26 |
Přesmykač | Shimano Deore |
Měnič | Shimano Deore XT |
Řazení | Shimano Deore 2x10 |
Kazeta | Shimano CS-HG500-10 11-42 |
Řetěz | Shimano CN-HG54 |
Náboj přední | Shimano M4050 |
Náboj zadní | Shimano M4050 |
Brzda přední | Shimano M365, CL 180mm |
Brzda zadní | Shimano M365, CL 160mm |
Ráfek přední | Mach Neo Disc |
Ráfek zadní | Mach Neo Disc |
Pedály | Wellgo |
Řídítka | Pells XR68 OV 700 mm, AL6061 |
Představec | Pells RX57 OV, AL6061-T6 |
Sedlovka | Elita One Carbon 27,2/350mm (Aliexpress) |
Sedlo | Fabric Scoop Elite Shallow |
Pláště | Schwalbe Rapid Rob 2,1/29, drát |
Překlepy neřeš ;-). A na to ježdění, co píšeš, bych fakt vybral nějakou tu kombinaci, co jsem psal. V předu něco zubatějšího, co zatočí, udrží, ubrzdí a dozadu něco jemnějšího, co neklade odpor, zabírá a valí. Ještě mě napadla kombinace Vittoria Barzo/Saguaro. Bezduše jsou fajn posun, ale taky si nejsem jistej, že na těhle ráfcích jdou vyrobit (namám tu zkušenost).
z fotek … a jiné překlepy. Editovat už to nejde
vpa007: kevlarovy budou určitě, s těmahle jsem to koupil a jsou na dojetí. Když jsem kolo jako celek nevážil, tak zrovna gumy jsem si zvážil, když jsem řešil defekt na obou kolech současně a navážil 788 a 810g. Takže za mně to jsou celkem těžký pláště co nedrží a dokáže je propíchnout kdeco (v mém případě přejezd polnačkou, kde jedna z děr byla zasypána sutí s obkladačkami a jehličky ze střepů z glazury to propíchl celkem lehce. Určitě uvítám lehké a rychlé pláště. jezdím tak 30% asfalt, 50% polnacky, zbytek lesní turistické cestičky. Žádný bikeparky a podobně. Ale radši pláště, co sedí v lese než tohle. Blátu se radši vyhybám, ale naopak nemám problém vyrazit v lednu, když je mrazivo a relativně sucho.
Zvažoval jsem i přechod na bezduše, ale na to asi tyhle ráfky nejsou to pravé (Mach1 NEOO DISC). Úzké a s velkou dírou na autoventilek (jsou vůbec bezduše na autoventilek nebo jen na galuskový ventilek?).
Jinak děkuji za pochvalu, tohle je cenová kategorie akorat na moje turistický ježdění. Modrá matná barva se Pellsu hodně povedla – s fotek to tak nevyzní.
Pěknej stroj. Tady je vidět, že i kolo za normální prachy může udělat kupu radosti ;-)
Add gumy… to je těžký, každej to má jinak, to je jak s preferovanou značkou piva :D. Ale určitě bych vzal něco s kevlarem, docela ti to odlehčí kolo. Jinak je otázka, co jezdíš, ale podle fotek by třeba mohla fungovat kombinace Schwalbe Racing Ralf/Ray, Continental Cross/Race King, Maxxis Forekaster apod. Třeba někdo poradí ještě něco jinýho. Pak není možná špatný někde půjčit jiný kolo a prubnout to na vlastní kůži ;-)
Oni to soudruzi z Ciny okopirovali presne podle soudruhu z USA. Thomson Elite seatback to ma uplne stejne blbe.
Jojo, soudruzi v Číně tam dali zámek jako na rovnou bez offsetu. Musel jsem měnit přední šroub za kratší. Původní dlouhý se závitem do 2/3 nedovolil srovnat špičku dolů.