Tak nám holka povyrostla a na staré 24" se neposkládá. Rozhodl jsem se tentokrát pro vlastní stavbu, mimo jiné také proto, abych mohl tlačit hmotnost dolů. Stará 24" váží bezmála 14kg a to mi přijde dost.
Něco jsem koupil nové, něco bazarové.
Holka ráda zvedá přední kolo do vzduchu a blbne s odpružením, takže jsem ji musel zase dát odpruženou vidli. Tu jsem podhustil na 0.1 bar a ona pod ní pracuje.
Volba padla na rozměr 27.5. Já i moje drahá polovička jezdíme tento rozměr a přijde mi fajn už kvůli servisování mít kola sjednocena.
Z ráfků jsem sundal původní polepy a oživil je bílým lakováním.
Ve výprodeji jsem sehnat pěkné pláště Rubena se zajímavou hmotností.
Kliky jsem zkracoval na 155mm. Zcela decentně na mě vykoukla dutina v klikách. Jedná se o dětské kolo, takže to nepovažuji za problém.
Níže rozepíšu ještě pár komponentů a hmotností, které nenašli místo v tabulce výše.
Brzdové kotouče Alligator 160mm – 152g oba
Objímka sedlovky Mortrop – 24g
Rychloupínáky Novatec – 94g
Grypy Red Monkey 57g po zkrácení
Adaptér brzdy zadní – 32g
Košík – 26g
Kroužky pod představec – neváženo
Velovložky – neváženo
Suma sumárum by to mělo komplet jak je na foto dělat 10450g. Samozřejmě je třeba započítat tu a tam nějaký ten šroubek, bowden atd.
Od teď už kola jen stavím. Je to zábava.
Díky
(vloženo 13.7.19)
Značka | Force |
Model | Bellona |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 16 |
Hmotnost | 10.45kg |
Rám | AL 1760g |
Vidlice | Suntour Raidon 1990g po seříznutí sloupku |
Hlavové složení | Force Al 96g |
Kliky | XT zkrácené na 155mm - 590g včetně převodníku a šroubů |
Středové složení | Shimano Deore 86g |
Měnič | XT 10speed 230g |
Řazení | XT 134g včetně lanka |
Převodník | 34 zubů |
Kazeta | Sunrace 11-42 398g |
Řetěz | Shimano 258g |
Náboj přední | Novatec D711SB - oba náboje 412g |
Náboj zadní | Novatec D772SB 32 děr |
Brzda přední | Shimano SLX 7000 brzdy komplet 550g |
Brzda zadní | Shimano SLX 7000 |
Brzdové páky | Shimano SLX 7000 |
Ráfek přední | Remerx Rio oba 840g |
Ráfek zadní | Remerx Rio |
Dráty | Remerx 2-1.7-2 zhruba 320g + niple AL 24g |
Pedály | Kaktus 216g |
Řídítka | Chinakarbon 31.8 113g po zkrácení |
Představec | Wake 128g |
Sedlovka | Hylix 31.6 karbon 182g |
Sedlo | Chinakarbon polstrované a zkrácené na 155mm 132g |
Pláště | Rubena Charybdis 27.5x2.00 518+516g + duše Mitas Light 2x130g |
Lišák – sedlo je bazar, prostě čalouněná Čína. Hledal jsem sedlo co bude lehké, čalouněné a zustane prostor pro zkrácení.
Fotek moc nemám. Snažím se věci zvládat pokud možno ve vlastní režii. Takže žádná frézka, pouze stojanová vrtacka, suplera, dulcik, vrtáky, závitníky a stačí. Kliky jsem pořádně upevnil a odvrtal. Vyřezal závity. Kliky jsem obě upevnil na integrovanou osu, a nasrouboval pedály. Ty jsem premeril, zda běží souběžně. A hotovo. Hodina odpočinkové práce :-}
Gersa- díky za přivítání :-}
Jezevec – ten rám je v tuto chvíli krapet větší, volil jsem tak, pac holka rychle roste. Byla nejvyšší ve školce a teď i ve škole. Předpokládám, že sedlo celkem svižně poleze nahoru a poměr sedlo řídítka se bude měnit. Je to prostě dětské kolo. Musel by jsi na tom vidět.
Mildee – komín je po seriznuti, ale kolo se ještě vyvíjí. Popravdě ovšem netoužím po posedu kde dítě je natažené za riditky. Takto můžu jít 3cm dolů, nebo 2 nahoru:-)
Díky za postřehy.
Ten komín na vidlici je už po seříznutí nebo před? Osobně nevidím důvod to tam nechávat a taky nechápu řidítka s takovým zdvihem. Jinak hezky sladěná stavba, taky su pacient :-D
Jako kolo vypadá pěkně, ale osobně by se mi na kole, kde jsou řídítky o 15cm výš než sedlo, asi jezdilo blbě.