RomanH: pokud to jede 50 km/h není co řešit, je to moped. 25km/h je od stolu stanovený kompromis, aby to připomínalo kolo, někde je to málo a někde moc, nechal bych to takhle pro kolo bez papírů, značky, homologace. Možná by to chtělo začít používat nějakou tu mezikategorii, která už v zákoně určitě je..
No možná až budou rychlá emopedokola více rozšířená tak se to na smíšených stezkách trošku vyčistí. Snad to bude s minimem lidských obětí a přejetých pejsků :) Na vyhrazených stezkách bych se zvýšením limitu neměl problém, pochopitelně ani na silnicích, 32km/h není pro hobíka problém i bez motoru.
Jestli je to kolo dělaný jako ta Orbea z TestFestu (motor který nemusíš přetlačovat, když je vypnutý) tak proč ne? Po rovince jedu za svý – když umím i 40. S touto váhou to pojede slušně. A do kopců to dost dobře pomáhá.
A k tomu zařazení – kolo vs ekolo sv moped vs …atd … Ligier/MicroCar je taky „moped“.
Jo jenze proc ten slalom vznika? Cyklista na stezce zabira malo prostoru a i kdyz jedu 20, tak musim hodne predvidat, aby mi tam hyperaktivni decko nevbehlo nebo bruslar se neleknul. Tohle neni spravne, spravne by melo byt aby clovek mohl jet svizne mimo mesto na stezce pres 30 a ve meste pres 20, plynule, s minimem omezeni. Tohle u nas vubec nefunguje a dlouho nebude. Na stezce v HK te ohrozuji borci, co lezou z hospody a jeste te okriknou, kdyz mu nedas prednost. Komedie. :-) A ecka tam ma uz nadpolovicni vetsina mi prijde- aspon v tech lesnich barech. Ale tyhle silnicky tam nebudou, jen samej fanda Jardy Jagra a MTF WTF. :-D
To PSBiker : Jako hater e-kol v tomto naprosto souhlasim s JFtryall. Opravdu neni problem jet na klasickem kole po cyklostezce treba i 50 Km/h, pokud to dana situace dovoli. Pokud tak ale nekdo jede mezi lidmi, je to … Na druhou stranu, tech cca 35km/h, co toto jede, je zase z hlediska provozu nebezpecne na silnici. Tam je ideal, pokud se dokazes pohybovat stejne rychle jako motorova vozidla. Klidne bych byl pro omezeni vekem, nejakou formu ridicaku, ale pokud by mel byt cilovy stav e-hejblat uleveni mestske doprave, tech 25Km/h je proste malo, a pod 50 Km/h zase malo do provozu.
JFtryall: Jaksi slalom mezi chodci, děckama a pejsky je na smíšené risk i při 25 km/h, což bude nadšeným mopedistům začátečníkům občas těžko pochopitelné, když jim přeci jejich ‚kolo‘ jede :) Jinak průměrná rychlost pohybu městského cyklisty je kolem 15 km/h, tyhle smíšené stezky většinou nejsou určené pro tréning hobíků.. ale když je to prázdná proč nejet rychleji, že. Jinak ten limit je opravdu jenom proto, aby se motorové vozidlo chovalo v provozu jako kolo a potom může užívat legislativních zvýhodnění kola.
psbiker: Smiseny stezky jsou v realu vsechny a vic nez 25 jede i absolutni hobik na fullu nebo trekingu. Tam problem fakt neni a uz vubec to nejsou idioti. A kdyz mas ecko na 50mm karbonech co ma pod 12kg tak jedes 30 hned i bez motoru. Problem jsou lidi, co se neumi chovat a nacipovany stroje na veckach, ktery jedou tech 45 v kombinaci s clovekem, ktery ma reakce na bodu mrazu a jeho ekolo ma ovladaci vlastnosti jako plastova tatra.
Orm: Souhlas, napsal jsem tohoto typu kola= ekola, jen jinak receno, ale do mopedu to ma hodne daleko. Tyhle ecka jsou stejne u nas naprosto nevyuzitelne, resp. pouze pro velmi uzkou skupinu lidi. V USA, Francii, Italii a SRN to bude jina pisnicka.
Ekolo tlačí marketing, je to kolo s pomocným motorem, neboli moped. Limity tu jsou proto, aby byl zachovách charakter kola, protože málokdo jezdí průměrkou větší 25 km/h. Pokud chce někdo jezdit rychleji na smíšených stezkách je nebezpečný idiot a nic jiného. Moped patří na silnici.
17.7.19 12:47
@JFtryall: Par pripominek, neni to kolo, ale ekolo. Co je normalni kolo? Normalni kolo je kolo. Tohle podsouvani, ze existuje neco jako lepsi kolo mne pije krev a to proti ekolum nic nemam, ale kolo to proste neni.
Jenže, na to aby si jezdil čtyřicítkou, musíš mít něco natrénované, takže se dá předpokládat, že máš ovládání kola zvládnuté.
Takhle by si kdokoliv půjčil e-bike a lítal padesátkou, bez jakékoliv zkušenosti. A to nemluvím o takových, jež kolo používají pouze jako dopravní prostředek od jedne hospody ke druhé.
50 ne. Myslel jsem 32 km/h, coz je americka norma, 25 je u tohohle typu kola vyuzitelne jen do kopcu nebo uraganu doproti. Nevim kde vzali 28 mph. Navic ja na normalnim kole jezdim 40 celkem bezne po stezkach na normalnim kole. :-)) Ale nerad, protoze ten smiseny provoz je zlo. A i spousta kadetu bez papiru tak jezdi. :-)
Embi: to jestli je 30kmh příliš na stezce je o uvážení a osobní vyzrálosti dotyčnýho.
A kde (v docela velkým měřítku) ta vyzrálost chybí, je nasnadě použít restrikce jako ochrana ostatních před nevyspělým a bezohledným jedincem.
A je úplně jedno o jaký oblasti života/sportu se bavíme.
Jdete do haje s tim vasim knikanim po dalsich represich. At si kazdy jezdi na cem chce, pokud pri tom nikoho neohrozuje a neomezuje.
Klidne at si to kazdej nacipuje a lita s tim po cyklostezkach 50… Kdyz je prazdna cyklostezka, neni to problem. Naopak, kdyz je plna tam muze byt 30 – 35 kmh prilis a nemusim mit motor.
Spartakus:
Kéž by !!!…ted nemyslím to zrakvení…ale tu medializaci a úpravu zákona…
16.7.19 21:06
kopecak1: Ale porad mas nejake papiry. Navic proc by nemel byt e-bike, ktery jede 50 zarazen mezi motorova vozidla, kdyz tam je skutr, ktery jede 50. Rovnez elektromobily se taky auromaticky berou jako normalni auta se spalovacim motorem.
Docela provokace, protoze pul baliku uz testuje budouci model, kde ten motor neni videt vubec.
JFtryall: Ja jsem naopak rad, ze ten limit je. Kdo chce jezdit rychleji at si jezdi za sve. A tem kteri nemuzou ze zdravotnichich, duvodu ci lenosti, ta 25 musi stacit. Navic Tobe pripada normalni, ze motorkar musi delat papiry a jezdit po cestach a nekdo jiny by se mohl prohanet padesatkou po cyklostezkach bez papiru?
U nás muselo, v USA nikoliv, Specialized je americká firma a odkaz vede na americký magazín.
xtonda: To by ale u nás muselo mít za sedlem registrační značku. ;) Evropská legislativa má jasná omezení = nominální výkon max 250W, max rychlost 25km/h.
To si někdo nepřečetl článek na odkazu?
To dává smysl
Daldrum: dokazu. Mnohdy ale neexistuje umera, ze cim vic vydelavas, tim vic za e-kolo utratis :-)
25km je prostě nahovno i kdyby to stálo 50tis… nebo musíš bydlet v Itálii :-)
Alojs01: mně kola obecně v této cenové hladině nezajímají, ale dokážeš si vůbec představit, že existují lidí, kteří vydělávají úplně jiný peníze? Je to fakt tak těžký si to představit?
Kompenzační silnička do hor :-D
Normálnímu cyklistovi je to naprosto k hovnu. Leda místo tapetování tisíci korunama to vrazit do tohodle střepa.
25km/h na motor, pak se vypne. Jinak by to muselo mít spz, techničák, povinný ručení jako mopedy.
Jinými slovy 2× šlápneš a jedeš za svý dokud nenarazíš na kopec.
Alojs01: A ještě k tomu to skoro nikam nedojede, stačí si pohrát s kalkulátorem. :)
Dost škaredá barva. Co jsem ale viděl v modro zlaté, takt o vypadá o dost lépe. Elektriku nehodnotím…to je na osobních preferencích.
16.7.19 13:20
tak tudy cesta nevede k mému srdéčku… a ne proto, že to je elektro.
nicméně, odpoledne si otevřu brambůrky a pivo, tady bude veselo