Po dlouhém rozmýšlení padlo rozhodnutí zkusit nový rozměr kol a 29 byla jasná volba.
Protože jsem fanda značky Ibis padla volba na model Ripmo.
Kolo jsem stavěl poměrně dlouho protože čas mě netlačil a hledal jsem komponenty za rozumnou cenu.
XTR věci jsou z cyklobazaru, kliky za pár korun z koloshopu, brzdy z německého bazaru.
Pohon 1×11 mi vyhovuje tak nebyl důvod dávat orla nebo nové xtr.
Možná ještě bude změna kazety na 11/42 a bude montáž vodítka z nárazníkem .
Zatím ujeto pár desítek kilometrů a převládá euforie a nadšení.
WTB pláště jsou verze 2019 WT a TriTech,
Vigilante je Light Hight Grip hmotnost cca 1200g a TB je Light Fast Rolling taky cca 1200g, Cushcore má 275g.
Díky za pomoc a dodání komponentů www.flowcycles.cz www.revolutioncycles.cz
(vloženo 21.7.19)
Značka | Ibis |
Model | Ripmo |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 19, " L " |
Hmotnost | 14,9, váženo čínskou váhou |
Rám | Karbon, fólie Invisiframe |
Vidlice | Fox 36 RC2 grip2,160mm, 44mm offset |
Tlumič | Fox X2 2020 |
Hlavové složení | Funn |
Kliky | Sram X1 carbon |
Středové složení | Sram GPX |
Měnič | XTR GS 11x |
Řazení | XTR |
Převodník | Sram 32z |
Kazeta | XT 11/46 |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Industry nine 15x110 |
Náboj zadní | Industry nine 148x12 |
Brzda přední | Hope V4, 203 mm floating saw |
Brzda zadní | Hope V4, 180 mm floating saw |
Brzdové páky | Hope Tech 3 |
Ráfek přední | Pine karbon |
Ráfek zadní | Pine karbon,vložka cushcore |
Dráty | Sapim |
Pedály | XT 8120 |
Řídítka | Burgtec Ride Wide Carbon Enduro 35 mm x 800 mm, zkrácené na 780 mm |
Představec | Industry nine 40 mm |
Sedlovka | 9point8, 200 mm zdvih |
Sedlo | Specialized Phenom Expert |
Pláště | Assegai 3C maxxgrip, agressor exo |
hAjPR: Ten bazar bude nejspíš https://bikemarkt.mtb-news.de/
Máš to, Jardo, vymazlený, taky to rád okouknu :) Líbí se mi ten přístup, jak jsi to skládal…poradíš ten německý bazar?
Oranžová vidlice byla trochu v plánu ale myslím že by tam oranžové bylo moc a v době objednávání za lepší cenu nebyla k dispozici.
Elox Hope, industry nine a oranžová na rámu nejsou úplně stejné ale s tím se víceméně počítalo a prostě to tak je.
Logo Burgtec nebude vidět, bude schovaný pod objimkou brzdy až zkrátím řídítka.
Trail boss jede velmi dobře, oproti HD3 kde je aktuálně Convict a DHR II jede Ripmo na stejných trailech výrazně líp. Odolnost TB ukáže až čas.
Váhu samotného rámu z X2 nevím, nevážil jsem .
Jsem na stejné váze jako na HD3 jen na "velkých " kolech.
No máš to takový celkem nekompromisní. Možná sram kazetu bych dal spíš jen aby to vypadalo… Ale stejně bych tipoval váhu aspoň o kilo míň.
22.7.19 15:48
jj Váha je ok. Mam to samy co Jarda. Jen par veci jinak. Jsem aktualne lehce pod 14kg, ty gumy a vlozky co tam rvem… mno neco to proste vazi a je to 29…
Váha je v pořádku. Stačí, aby ty gumy byly tough verze, a je to skoro kilo nahoru.
Krásný to máš.
Těch 14,9 kg v Lku s vložkou a DH obutím může být. Co jsem s díval, tak WTB se hmotnosti gum moc nebojí …
Moje kolo taky vše karbon v M + EXO Maxxisy ( každá 1100g v 29 ) a jsem na 14 kg.
@vili: Jarda na kole jezdí, hodně a dobre – tudíž tam jsou odolné plaste a cush core, tak aby to něco vydrželo :-)
Hmotnost mi taky přijde mimo, to musí mít min o1,5 kg míň. Ještě jsi zapomněl, že to má i karbon rám.
Kliky karbon, riditka karbon, kola karbon, rafky karbon…14,9 kg na L? To je predpokladam blbe ta vaha, ne?
Hmmm… Parádní to máš ;-)
Barevný detail ser to pes,hlavně ať ti to lítá ;-)
To dolaďováni barviček „eloxu“ je taky někdy zážitek :-)
Jinak dávám za 5*
Jeden z mála ibisu, kterého bych rád zkusil. Komponenty moc fajn. Osobně bych dal asi DPX2 kvůli Trail pozici. Brzdy bych dal taky černé, ale to je jen kosmetika.
Za me je tak asi toho oranzoveho eloxu moc, tim spis, ze ten houpackej je vyblitej proti te zbyle oranzove. Zlute logo burgtec vedle tech hope brzd vylozene rusi. Dat nejake min vyrazne brzdya bylo by to fajn.
Krása kolo. Ale proč dávat kazetu s menším rozsahem, když tam máš 11–46 ? To mi trochu uniká … z důvodu ušetřených pár gramů to asi nebude. Vodítko s guardem dát určitě.