Po delší době od koupě konečně taky přidám svého Treka.
Jelikož mě předchozí kolo utvrdilo v tom, že mě baví jezdit a zformovalo představu o tom, co bych chtěl, požadavek byl jasný – jednoplacka, trailová geometrie, tel. sedlovka, cena max. 35 tis. Úplně jsem se nebránil celopérům, ale v této cenové relaci lepší kvalitnější ht, než ošizený full.
Pročetl jsem toho spoustu, největší otazník visel nad pluskovými koly a NX Eaglem.
Co se kol týče – ano, na asfaltu to zábava zrovna není, ale nekupoval jsem si kolo na asfalt. Co musím přejet, přejedu, naopak se mi odmění v terénu. Nejsem honič kilometrů a tak mě to zásadně neomezuje. Prozatím nejdelší výjezd na cca 50 km v kombinaci asfalt/terén se dal jet v pohodě.
Osazení, jak tu psal taky kolega s Roscoem, je kompromis. Ale vidlice vidlí, brzdy zatím brzdí (i když ty v případě upgradu půjdou první), NX Eagle chodí pěkně (dokud sem si ho nerozhodil – vyladit to na hladký chod chtělo v mém případě mechanika).
Prozatím sem tam dal SPDčka a přehodil na bezduše – na duších ušetřeno k mému podivu 725g, samozřejmě něco naskáče o mlíko, ventilky, pásku, ale i tak dost.
Zatím mě to na něm moc baví :)
(vloženo 22.7.19)
Značka | Trek |
Model | Roscoe 8 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 19,5 |
Hmotnost | 13,8 |
Rám | Alpha Gold Aluminium |
Vidlice | RockShox Judy Silver TK 120 mm |
Hlavové složení | Částečně integrovaný, zapouzdřený, horní 1-1/8", dolní 1,5" |
Kliky | Truvativ Descendant 6k Eagle, 30T pro přímou montáž |
Středové složení | Truvativ Powerspline, 73 mm |
Řazení | SRAM NX Eagle, 12 rychlostí |
Převodník | SRAM NX Eagle |
Kazeta | SRAM XG-1230 Eagle, 11-50, 12 rychlostí |
Řetěz | SRAM NX Eagle |
Náboj přední | Formula DC511, Boost110 |
Náboj zadní | Formula DC2241, Boost141 |
Brzda přední | Hydraulická disková verze Shimano MT200, 180 mm |
Brzda zadní | Hydraulická disková verze Shimano MT200, 160 mm |
Brzdové páky | Shimano MT200 |
Ráfek přední | Bontrager Line 40 |
Ráfek zadní | Bontrager Line 40 |
Pedály | Shimano PD-M520 SPD |
Řídítka | Slitina Bontrager, 31,8 mm, prohnutí 15 mm, šířka 750 mm (13,5: 720 mm šířka) |
Představec | Bontrager Rhythm Comp, objímka 31,8 mm, 0 stupňů |
Sedlovka | Teleskopická sedlovka, 31,6 mm, vnitřní vedení lanek |
Sedlo | Bontrager Arvada |
Pláště | Maxxis Rekon+ 27,5x2,80" EXO, TR MTB plášť kevlar |
Ahoj, díky! Foukám dle pocitu, když jedu do práce po městě, dávám 2, do terénu kolem 1,5 ale fakt spíš jak mi to sedne pocitově :) vážím 85 kg
Moc pekný bike,aké jazdis tlaky v pneu?Jazdim podobny rozmer a fúkam 2 bary ale zdá sa mi to dosť tvrdé,moja váha 90kg
Dobře nafocený, dobře napsaný, kolo fešný – sečteno, podtrženo, máš to za 5*.
35k ? Za ty love moc pěkný kolo.
Pánové, díky za vaše postřehy a názory. Nad jiným převodníkem sem neuvažoval, ale to asi proto, že v tomto 30z. nevidím zásadní chybu. Pravda, jiný sem nezkoušel, tak nemůžu říct. Zatím mi to takto vyhovuje :)
maajkee: Jo jasně, ale kámoš tam má dokonce 3.0 (pravda, má dvojplacku), ale taky díky tomu 36 × 11 a převod teda využívá a ne málo a že by se loudal taky ne (často jezdíme spolu švihy i po silnici úseky)… Souhlas, tohle není kolo primárně na asfalt a rychlé jízdy, ale převod 32 × 11 nebo i 34 × 11 by se úplně v klidu dal a z kopce či rovinkách by za něj člověk mohl být rád. V neposlední řadě, když to má člověk jako jediné kolo, tedy jako „univerzál“, tak za rychlejší převod může být rád. Nicméně se zjevně nedohodneme a je to stejně jedno, důležité je, že to vyhovuje majiteli kola a to je hlavní :-)
Lachtis: Tady ale vůbec nejde o průměr, ale o styčnou plochu, nezanedbatelný je taky aero odpor, který při rychlosti kolem 30km/h už je taky znát. Čili se snažím říct, že tohle není typ kola na kterým by se jezdilo rychle :)
maajkee: jen pár km na kámošově 27,5×3 kellysu. Chápu, na co narážíš, ale průměrem je to jako 29 a 32×11–50 je v pohodě rozsahově i 34 by se dalo. Nicméně je to věc zcela subjektivní a individuální, proto jsem taky psal, „…co bych JÁ ihned měnil…“
Pokud člověk nemá záměr účastnit se závodů a chce jedno kolo, jako takový univerzál, tak mi tohle naprosto sedí.
A jinak po designové stránce moc pěkné. Možná jediné, co bych já ihned měnil, tak je převodník, dal bych 32 nebo 34.