O metry dál stavba mostu, která už rok a půl nedělá vůbec žádný hluk! Očekávám tvrdé zakročení (rozuměj cedule) proti alkáčům a bezďákům a podobným, kteří roky obtěžují všechny ostatní procházející od nádraží až po centrum města…
(vloženo 1.8.19)
https://www.idnes.cz/…c-zpravy_stk
Ačkoliv následující odkaz nesouvisí, ale ukázkový příklad jaké máme v Ol vizionáře.
5.8.19 06:07
Ona je zákazová značka na začátku lávky, takže ty pindy jsou takové nějaké tak jako zbytečné.
Kdyby zkraje hodili slovicko „prosime“ a dali do haje tu zakazovou znacku, tak by mi to prislo takovy prirozenejsi :)
Tak je-li to lávka u Bristolu, ta provizorní.. tak to chápu. Ty prkna tam víceméně jen leží a při průjezdu to dělá fakt randál. A na druhou stranu je kousek před touto cedulkou značka zákaz vjezdu kolistů… Pokud chci mermomoci jet, tak to vezmu přes lávku u hradiska a je to. Navíc mi nehrozí hejty od důchodců a selfie tyč v xichu když si nějaká paráda musí udělat selfie u rozestavěného mostu..
ničíš lávku, tak určitěě a děláš hluk, tak určitěě :D lepší důvod si nukdo vymyslet nemohl? například, ohrožuješ svou jízdou chodce? což může být pravda… :D
Tak ta lávka v Zadní Třebáni měla být udělaná i pro ježdění na kole. Byl jsem u toho, když se lávka otevírala. Byl tam nějaký pán od firmy, která to stavěla. Prý se mělo půl roku nechat značku „Cyklisto sesedni z kola“, než se to prý nějak usadí, vyschne, záruka a tak něco. Potom se už prý normálně může po lávce jezdit. Byl tam i nějaký obecní úředník a taky tvrdil, že se po půl roce bude po lávce normálně jezdit na kole. Myslím, že na to někdo dával peníze právě proto, že je to lávka i pro cyklisty, aby se nemotali po úzké silnici. Značka se zákazem zůstala a občas tam stáli i MP a lovili cyklisty, kteří neslezli. V silničních tretrách se tam chodilo opravdu špatně…
Jakou cedulku dali hned vedle ke kolejim pro vlaky?
jIrl: máš pravdu, jen u nás když má někdo něco dodržovat, tak se to je pak hned útok na jeho svobody:-)
Po té lávce v Zadní Třebani jezdím často a vůbec mi nedělá problém těch pár metrů jít po svích, ale asi by tu některým mohla spadnout tepovka :-)
Ničení lávky může být (toje holt život) ale hluk celkem chápu. Bydlet u nějaký blbě postavený lávky na hlavním cyklotahu, tak bych asi taky budu hejtovat cyklisty, ještě s malejma fakanama, co se neumí chovat a doplňují rachot prken svým křikem…
Celkem pochopitelný, že pak se pak nějaký ty hřebíky a lanka na takových cyklostezkách objeví.
Alkáče ze sídlištní hospody bych s klidným svědomím taky střílel, ale je to bohužel zakázaný.
Jiří: Civilizovaný svět je definován počtem zákazů a nařízení? Někdy totiž mám ten pocit. Čím víc zákazů tím víc civilizovaný. Ačkoliv zákazy jsou naopak proti civilizaci, proti obyvatelům a proti. rozumu.
Ničení lávky je blbost, ale když jsou volná prkna, tak to hluk dělá.
U Prahy dali na x lávek zákaz jízdy během posledních pár let, nejhorší jak si všichni kryjí prdel po pádu lávky v Stromovce. V Radotíně se třeba najednou nesmí jet na kole ani na lávku nesmí vstupovat víc lidí.
V civilizovaném světě je tohle upozornění u dřevěných lávek spíše pravidlem a ne důvodem k organizování odboje.
tak lávka v Zadní Třebáni je především ostuda vlastníka lávky, pokud se zákaz jízdy na kole odvolává na narušenou statiku při povodni před 17 lety… nicméně už tam je uzavřená soutěž na novou lávku, betonovou, tak snad tam ten zákaz pak konečně zmizí
No jo no…to jsou furt samé příkazy a rozkazy…
Ale jak ušetřím lávku od svého řádění tím, že kolo potlačím to by mě opravdu také zajímalo …
Nejhorší ze všeho (beze srandy) je pochodový útvar jdoucí jednotným krokem, ten je schopnej most rozkmitat tak, že chytí rezonanci, rozvlní se a pochová i ten bojovej oddíl… tank, náklaďák, natož kolo je proti tomu nic, tohle nás učili statici na škole a dokonce bývaly na lávkách a mostcích cedule, něco jako pozor, zrušit pochod, ale bylo to slušně a dokonce i vojclové o tom věděli a dodržovali to… V Emerice zas spadlo dost mostů jen proto, že je rozkmital vítr, ale byly to zavěšené lanové většinou, nebo v Seattle byly plovoucí s některými polemi zvednutými aby mohly proplout lodě, jezero sopečné a moc hluboké na dosažení dna, jeden chytil boční vítr a auta lítaly vzduchem jak hračky…
1.8.19 14:12
@lumyr pokud je to z lávky, v OL, která je vedle stavby mostu, tak ta je nová, ale provizorní a bůhví z jakého materiálu.
1.8.19 14:10
Nejsem statik, ale řekl bych, že kolo udělá spíš menší škodu. Hmotnost je celou dobu rozložená na 2 body (abstrahuju od plochy pneumatiky i chodidla) a převaluje se plynule z prkna na prkno. Chodec má celou hmotnost na jednom bodě, přičemž krátkodobě je lávka kompletně nezatížená a zatěžuje se na střídačku – způsobuje rázy a lávku rozkmitává.
Ze stavby nortshorů mám zkušenost, že to prasklo vždycky ve chvíli, kdy po tom někdo šel pěšky.
(Někdo erudovanější to klidně může vyvrátit, ale asi tp stejně způsobí jen to, že jedinou lávku přes rašelinu, co tu v okolí mám, budu pak přejíždět s výčitkama.)
1.8.19 13:56
1.8.19 13:18
Pokud nenatiskli trika a nenachystali alegorické vozy, tak je to málo.
to me vzdycky pobavi ,bych je prestehoval k ocelovymu zeleznicnimu mostu :)
https://www.idnes.cz/…c-zpravy_mip
ukázka ticha na stavbě :-)
V noci se to musí rozhléhat, jak jsou ty plaňky asi uvolněné, ale to tam zase nebude cykloprovoz..
To ničení je dost sporadický, ale kravál to dělá. Nevím, jak v tomto případě, ale kdo zná lávku v Zadní Třebáni (u Karlštejna), tak pod lávkou je chatová kolonie. A že ten provoz kyklistů jaro-podzim tam je…
myslím, že pomalou a ohleduplnou jízdou na kole udělám na tom dřevě míň škody než chůze v tretrách s kufry…
Me vzdycky zajimalo jak ten cyklista projizdejici po moste muze mit horsi vliv nez chodec. Osobne si myslim, ze to je presne naopak. Chodec muze treba zpusobit nejaky nevhodne dynamicke zatizeni, rozkmitat jej svym krokem, a podobne. Tohle cyklista vubec nedokaze.
Tohle je na kazdy druhy lavce, treba Radotin. Tam jsou i zabrany, aby to neslo projet v kuse. Hlavne, ze tlusty prase co tam jde to nici min, nez kola, hahaha.
Neznám konkrétní lávku, nicméně u lávek kde jsou prkna napříč mi přijde, že od kola dostává fakt výrazně víc zabrat než od pěších. Ale jestli to vede až k takovýmu snížení životnosti že by cyklisti měli sesedat nedokážu posoudit.