Favorit F11 1957

Přidat foto

nálezový stav - květen 2018

po umytí a částečném odstrojení - květen 2018

odstrojeno před lakováním - podzim 2018

nastříkán základ - březen 2019

první vrsta

první vrstva, byly dvě

rám s polepy - konec dubna

nastříkaný rám vč.polepů a štítku - duben 2019

renovace štítku

kovový přestavec po renovaci

začátek kompletace - květen 2019

montáž přehazky Favorit s řetízkem

vidlice - všechny součástky rozebrány, očistěny, špatné vyměněny, promazány a zpět zmontovány

pokračování kompletace - květen 2019

kompletace červen 2019

dokončení - srpen 2019

dokončení, pohled zleva

páčka řazení UNION, dlouhá funkční pumpa Velamos na veloventilky, které jsou na duších

přehazka zn.Favorit s řetízkem

dvojtác Favorit 51/47 kliky 170mmm, pedály "motýlky" s klipsnami Juro, pákový přesmyk zn. Favorit

duralové oblouky, šíře 42cm s pákami Favorit "aero" s gumou a textil. omotávka

výr. č. 57 f 315465

předloha F11 1956 z výstavy Fenoném Favorit

Torzo jsem koupill v květnu 2018 za účelem použít některé komponenty na dostavbu v té době nedokončeného Zdeňka.Bohužel některé součástky stejně nešly použít, zůstal mi však rám v celkem dobrém stavu a měl jsem pár komponentů, které se právě hodily k tomuto roku výroby, tak jsem se rozhodl provést celkou renovaci vč. laku. Postup prací je zdokumentován na fotkách. Děkuji chlapům v LOMu za lak (opískování, základ, 2× vrstva a přes polepy transparantní lak) a TSP za centrování kol – bez nich bych to nedal! Ostatní jsem zvládl sám a snažil jsem se dodržet dobový originál. Fávo bylo v září 2019 prodáno sběrateli k vystavení.

(vloženo 7.8.19)

Martas1311 Martas1311
Ohodnoť bajk: (4.2  / 21 hlasujících)
Značka Favorit
Model F11
Modelový rok 1957
Velikost 580mm
Hmotnost 12
Rám ocelový
Vidlice ocelová
Hlavové složení Favorit kuličková ložiska 5/32"
Kliky ocelové Favorit zajištěné klínky, délka 170mm
Středové složení ocelová osa klínkový model
Přesmykač pákový Favorit
Měnič Favorit s řetízkem
Převodník Favorit ocel 51/47 páky 170mm
Kazeta čtyřkolečko 20-18-16-14
Řetěz Favorit 1/2 x 3/32 106 článků
Náboj přední Eska ocelový s kovovými motýlky
Náboj zadní Eska ocelový s dvojím šroubením a kovovými motýlky
Brzda přední Favorit duralová
Brzda zadní Favorit duralová
Brzdové páky Favorit "aero" s gumou
Ráfek přední Favorit 18 x 622
Ráfek zadní Favorit 18 x 622
Dráty ocel 36
Pedály Favorit "motýlek" + klipsny Juro s koženým řemínkem
Řídítka Favorit dural 42cm, textil omotávka zakončená korkovým špuntem
Představec Favorit ocelový
Sedlovka Favorit
Sedlo Favorit ´53
Pláště Rubena Flash 32-622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Venda75
Venda75

30.6.24 21:01

Mam neco podobneho :)

Reagovat
Martas1311
Martas1311

13.8.19 11:26

Ano, ráfky jsou původní!

Zde citace:

Druhá generace (1954–59)

Technická data: Velikost 580mm. Sportovní duralová řídítka, textilní omotávky. Duralové ráfky leštěné 18 × 622, s pneumatikami 32–622, nebo modifikací pro galusky. Ocelové náboje s kovovými motýlky. Ozubené 3, nebo 4 kolečko. Jeden, nebo dvojtalíř 47/51. Páky 170mm. Třmenové brzdy, sportovni kožené sedlo Favorit model 52. Řetěz 1/2” × 3/32“, 106 článkú. 3 – 8 převodů. Váha rámu 2,3kg, vidlice 0,8kg, metalíza, nebo smaltová barva.

Reagovat
jardalee
jardalee

9.8.19 13:10

to uz se v te dobe delali kola 622 ?

Reagovat
Martas1311
Martas1311

8.8.19 10:38

Kliky jsem přeměřoval a ty co tam jsou měří 170mm. Na Zdeňkovi (r.52) jsou původní a taky mají 170! Vím, dělali se i 171. Čelisti nejsou původní, původně na torzu byla přední s vtlačeným „f“ a zadní z 80let ve špatném stavu. Tu přední jsem potřeboval na r.52. Štítek mi montovali v chlapi v lakovně a myslím, že je to nýt!

Reagovat
Jakobo
Jakobo

7.8.19 18:47

Ty brzdy jsou puvodni?

Reagovat
Jakobo
Jakobo

7.8.19 18:45

Cekal jsem, ze dostanes zprda za ten novy lak :-) Kolo na tuto dobu super. Bohuzel 0 inovace behem dalsich 40 let.

Reagovat
Janes
Janes

7.8.19 16:47

Nádhera. Tuhle přehazku jsem měl na svém prvním kole, co mi táta skládal z dílů.

Reagovat
learita
learita

7.8.19 16:38

Do toho muzea by to brali spíše s tou patinou. Já taky. Myslím, že ten lak byl zachranitelny.

Ještě vyměnit brzdové čelisti a bude to ok.

Jinak klobouk dolů jak jsi se s tím pomazlil. Výsledek je moc pěkný.

Ty šroubky na štítku se mi líbí. Nemusel jsi předělat závity na M3?

Myslím, že Favorit dělal kliky 171mm.

Reagovat
Martas1311
Martas1311

7.8.19 16:15

Rozumím, to jsem již udělal se Zdeňkem (Fávo 1952), ale u tohodle jsem zkusil lak (leštěnku).

Reagovat
André Vebr
André Vebr

7.8.19 15:14

Hezký moc, akorát já bych to jen vyčistil a nechal s tou patinou

Reagovat
vpa007
vpa007

7.8.19 14:31

Pěkný.. moc pěkný!

Reagovat

Další galerie z kategorie

tompca 0
galerida 7
romanbmx 4
Napínák 7
malyeifel 3
dominikx 14