nálezový stav - květen 2018
po umytí a částečném odstrojení - květen 2018
odstrojeno před lakováním - podzim 2018
nastříkán základ - březen 2019
první vrsta
první vrstva, byly dvě
rám s polepy - konec dubna
nastříkaný rám vč.polepů a štítku - duben 2019
renovace štítku
kovový přestavec po renovaci
začátek kompletace - květen 2019
montáž přehazky Favorit s řetízkem
vidlice - všechny součástky rozebrány, očistěny, špatné vyměněny, promazány a zpět zmontovány
pokračování kompletace - květen 2019
kompletace červen 2019
dokončení - srpen 2019
dokončení, pohled zleva
páčka řazení UNION, dlouhá funkční pumpa Velamos na veloventilky, které jsou na duších
přehazka zn.Favorit s řetízkem
dvojtác Favorit 51/47 kliky 170mmm, pedály "motýlky" s klipsnami Juro, pákový přesmyk zn. Favorit
duralové oblouky, šíře 42cm s pákami Favorit "aero" s gumou a textil. omotávka
výr. č. 57 f 315465
předloha F11 1956 z výstavy Fenoném Favorit
Torzo jsem koupill v květnu 2018 za účelem použít některé komponenty na dostavbu v té době nedokončeného Zdeňka.Bohužel některé součástky stejně nešly použít, zůstal mi však rám v celkem dobrém stavu a měl jsem pár komponentů, které se právě hodily k tomuto roku výroby, tak jsem se rozhodl provést celkou renovaci vč. laku. Postup prací je zdokumentován na fotkách. Děkuji chlapům v LOMu za lak (opískování, základ, 2× vrstva a přes polepy transparantní lak) a TSP za centrování kol – bez nich bych to nedal! Ostatní jsem zvládl sám a snažil jsem se dodržet dobový originál. Fávo bylo v září 2019 prodáno sběrateli k vystavení.
(vloženo 7.8.19)
Značka | Favorit |
Model | F11 |
Modelový rok | 1957 |
Velikost | 580mm |
Hmotnost | 12 |
Rám | ocelový |
Vidlice | ocelová |
Hlavové složení | Favorit kuličková ložiska 5/32" |
Kliky | ocelové Favorit zajištěné klínky, délka 170mm |
Středové složení | ocelová osa klínkový model |
Přesmykač | pákový Favorit |
Měnič | Favorit s řetízkem |
Převodník | Favorit ocel 51/47 páky 170mm |
Kazeta | čtyřkolečko 20-18-16-14 |
Řetěz | Favorit 1/2 x 3/32 106 článků |
Náboj přední | Eska ocelový s kovovými motýlky |
Náboj zadní | Eska ocelový s dvojím šroubením a kovovými motýlky |
Brzda přední | Favorit duralová |
Brzda zadní | Favorit duralová |
Brzdové páky | Favorit "aero" s gumou |
Ráfek přední | Favorit 18 x 622 |
Ráfek zadní | Favorit 18 x 622 |
Dráty | ocel 36 |
Pedály | Favorit "motýlek" + klipsny Juro s koženým řemínkem |
Řídítka | Favorit dural 42cm, textil omotávka zakončená korkovým špuntem |
Představec | Favorit ocelový |
Sedlovka | Favorit |
Sedlo | Favorit ´53 |
Pláště | Rubena Flash 32-622 |
Ano, ráfky jsou původní!
Zde citace:
Druhá generace (1954–59)
Technická data: Velikost 580mm. Sportovní duralová řídítka, textilní omotávky. Duralové ráfky leštěné 18 × 622, s pneumatikami 32–622, nebo modifikací pro galusky. Ocelové náboje s kovovými motýlky. Ozubené 3, nebo 4 kolečko. Jeden, nebo dvojtalíř 47/51. Páky 170mm. Třmenové brzdy, sportovni kožené sedlo Favorit model 52. Řetěz 1/2” × 3/32“, 106 článkú. 3 – 8 převodů. Váha rámu 2,3kg, vidlice 0,8kg, metalíza, nebo smaltová barva.
Kliky jsem přeměřoval a ty co tam jsou měří 170mm. Na Zdeňkovi (r.52) jsou původní a taky mají 170! Vím, dělali se i 171. Čelisti nejsou původní, původně na torzu byla přední s vtlačeným „f“ a zadní z 80let ve špatném stavu. Tu přední jsem potřeboval na r.52. Štítek mi montovali v chlapi v lakovně a myslím, že je to nýt!
Cekal jsem, ze dostanes zprda za ten novy lak :-) Kolo na tuto dobu super. Bohuzel 0 inovace behem dalsich 40 let.
Nádhera. Tuhle přehazku jsem měl na svém prvním kole, co mi táta skládal z dílů.
Do toho muzea by to brali spíše s tou patinou. Já taky. Myslím, že ten lak byl zachranitelny.
Ještě vyměnit brzdové čelisti a bude to ok.
Jinak klobouk dolů jak jsi se s tím pomazlil. Výsledek je moc pěkný.
Ty šroubky na štítku se mi líbí. Nemusel jsi předělat závity na M3?
Myslím, že Favorit dělal kliky 171mm.
Rozumím, to jsem již udělal se Zdeňkem (Fávo 1952), ale u tohodle jsem zkusil lak (leštěnku).
Hezký moc, akorát já bych to jen vyčistil a nechal s tou patinou