MMR Rakish 70 29" 2018

Přidat foto

Chtěl jsem vyzkoušet 29" kola a jednoplacku.

Když jsem narazil na tento karbon s bowdeny uvnitř a pevnými osami za 25 000,–, tak jsem neodolal :-)

(vloženo 17.8.19)

Petr78
Ohodnoť bajk: (3.2  / 41 hlasujících)
Značka MMR
Model Rakish 70 29"
Modelový rok 2018
Velikost 19
Hmotnost 11
Rám karbon
Vidlice Rock Shox Sektor 100 mm DebonAir
Hlavové složení Ritchey integrované tappered
Kliky SRAM GX
Středové složení SRAM GXP Pressfit
Měnič SRAM GX Eagle
Řazení SRAM GX 11 sp.
Převodník Alu 36 z ZRace (z Aliexpress)
Kazeta Sunrace CS-MS8 11 sp. 11-46
Řetěz SRAM GX Eagle
Náboj přední Fulcrum Red Zone 700 BOOST
Náboj zadní Fulcrum Red Zone 700 BOOST
Brzda přední Shimano BR-M7000 SLX
Brzda zadní Shimano BR-M7000 SLX
Brzdové páky Shimano BL-M7000 SLX
Ráfek přední Fulcrum Red Zone 700 29"
Ráfek zadní Fulcrum Red Zone 700 29"
Pedály Zeeray 108
Řídítka Ritchey
Představec Ritchey Trail 0° 80 mm
Sedlovka Ritchey
Sedlo Max1 Evo Carbon Hole
Pláště Continental Race King 29x2,2 (Protection, RaceSport)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Petr78
Petr78

13.12.20 21:39

Ahoj,

jsem s kolem spokojený a koupil bych si ho znovu.

Za ty prachy se asi nic lepšího ani sehnat nedá.

Reagovat
TomHl
TomHl

26.10.20 19:55

Ahoj, jaké jsou prosím tě tvoje zkušenosti po letech? Uvažuju totiž o stejném kole ve var. 2020. Díky

Reagovat
vit.sklenar
vit.sklenar

19.8.19 10:02

Super raketa za ty love a barvy jsou moc pěkné! Ať to lítá!

Reagovat
Petr78
Petr78

19.8.19 05:11

Měřím 177 cm.

Podle velikostní tabulky výrobce i podle mého pocitu to L odpovídá.

Reagovat
koko0925
koko0925

19.8.19 00:30

Kolik měříš na to Lko?

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

18.8.19 21:06

K tématu kola: Hodně se mi líbí ty barvičky. :)

K tématu v diskusi: O tomhle dělal Pinkbike dokument. To že je něco vyráběno ve stejné fabrice není zárukou toho, že bude dodržena stejná kvalita.

Větší značky si přísněji hlídají dodržování tolerancí a kontrolu kvality, což vyžaduje mít nějakého člověka přímo na místě, který bude s výrobou jednat osobně. Menší firmy si toto obvykle nemohou dovolit, takže se musí spokojit s tím, co jim fabrika pošle. A právě u takových zakázek mají fabriky tendenci… sice ne rovnou šidit, ale mávnout rukou nad spoustou věcí, které by jinak neprošly.

Jediné, co je pravda, je že malé firmy musí zaujmout, a tak někdy prodávají za ceny, za které by velkým firmám nevyplatilo prodávat. A ačkoliv to v mnoha případech může být naprosto v pohodě, je bláhové se myslet, že na ničem nešetřili.

Velké firmy si pak své jméno obvykle chtějí udržet, takže například problematické výrobky stahují a hromadně vyměňují, případně mají lepší záruční podmínky, což chtě nechtě taky není zadarmo.

Reagovat
milan.v
milan.v

18.8.19 17:16

Wow, tady se to rozjelo… Paušalizace je nebezpečná ve všech svých formách…

Reagovat
Petr78
Petr78

18.8.19 16:35

plysovykozisek: to že je značka záruka vyšší ceny, ne kvality, za tím si stojím.

Ono je to tak.

Renomovaná značka má už na trhu jméno, věrné zákazníky a tak si může dovolit šidit všechno možné, co zákazník ještě nepozná. A v rámci optimalizace výroby a úspor to dělá hojně.

Zákazníci totiž slepě věří značce a takových to úsporných opatření si vůbec nevšimnou, protože je nečekají. Zkrátka nejsou tak ostražití.

U nové nezavedené značky je to jinak.

Taková značka si potřebuje vybudovat jméno na trhu a získat důvěru zákazníků.

A jak toho docílí?

Dělá věci poctivě, neustále se zlepšuje a mnohdy i dotuje výrobu.

V nezavedenou značku totiž nikdo nemá důvěru a hledá i ty nejmenší chyby.

A pak je tady rozdílná cenová politika.

Nezavedená značka musí zaujmout i lepším poměrem cena/výkon než mají renomované značky.

A jak jsem psal – ze začátku nezavedená značka klidně dotuje výrobu a prodává se ztrátou nebo minimálním ziskem.

Jako příklad z jiného odvětví uvedu třeba automobilku Hyundai nebo Kia.

V současné době tyto auta v pohodě konkurují renomovaným značkám ve své třídě a jsou rok od roku lepší.

Nebo třeba značka mobilních telefonů Xiaomi.

Tato značka je noční můra renomovaných značek díky neustálému rostoucímu podílu na trhu díky bezkonkurenčnímu poměru cena/výkon.

A takových příkladů, kdy za méně peněz dostaneš stejnou kvalitu, je spousta.

Nikdy nekoukej jenom na cenu. Vždy řeš poměr cena/výkon/kvalita.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

18.8.19 15:35

Značka je totiž záruka vyšší ceny, ne kvality- to snad nemyslíš vážně. Jinak se vším cos napsal souhlasím. Taky si chci koupit kolo co tady moc lidí nemá.

Reagovat
Petr78
Petr78

18.8.19 14:57

plysovykozisek: posuzuješ kvalitu podle ceny? Ty jsi sen všech prodejců. Od známé značky by stejné kolo stálo 40 000,– ne kvůli lepší kvalitě, ale kvůli značce. Značka je totiž záruka vyšší ceny, ne kvality. Navíc tohle kolo je loňský model ve výprodeji. Na začátku se prodávalo za 32 000,–. Značka MMR je možná neznámá tobě, ale jinak to nejsou žádný zelenáči v MTB. A já jsem vlastně rád, že tato značka není tolik známá. Nebavilo by mě jezdit na značce, kterou má každý.

** mattew1:** ano, s tím jsem kolo kupoval, že brzdy nejspíš budou první komponent na upgrade. Ale ještě jim dám šanci až je zajedu a hlavně doplním olej a odvzdušním. Nechápu, proč jsou brzdy z výroby tak málo naplněné.

Další věc kterou ale určitě budu upgradovat bude převodník. Už po prvním metrech jsem věděl, že 32 zubů je málo. Ušlápnu mnohem víc :-)

MartyM: „Onuce si taky poradil“ mohu poprosit o více info? Z barevné kombinace nejsem úplně odvařený, ale v tomto případě jsem kolo bral kvůli výbavě, ne kvůli barvám. Nicméně jednoduché změně barev (samolepky) bych se nebránil.

Reagovat
hons
hons

18.8.19 13:54

Pekne, konecne kolo na urovni.

A, ze nekdo remca nad kvalitou???

Na to s.. e pes,

At slouzi ke spokojenosti-5+

Reagovat
atty
atty

18.8.19 13:17

plysovykozisek: známá značka si bez ostychu řekne za „základní“ karbonový rám klidně 30–50k, i když je upečený ve stejné destinaci a ze stejných kvalitativních podmínek. Protože „známá značka“ může – ta aura známé značky tu cenu dělá. Rámy z karbonu, které se u známých značek pečou pro jejich hi-tech kola jsou klidně za dvojnásobek či trojnásobek (tam už bude znát kustomizace a maximální přizpůsobení produktu požadovaným vlastnostem).

V téhle kategorii „prvních“ karbonových rámů je kvalita a technologie napříč značkami a neznačkami dost podobná, jen ty značky za to chtějí víc, protože můžou. Ale jde samozřejmě o konkrétní kolo, rám a geometrii.

Za mne pěkné kolo za dobrou cenu.

Reagovat
Zoidberg

18.8.19 11:38

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
juraj.9
juraj.9

18.8.19 08:57

Za ty penize asi dobry kolo ale barevne nehezky…

Reagovat
Emp14
Emp14

18.8.19 08:30

Kamarád má taky, ale trochu jiný model. Každopádně ho TS Bohemia prodávala za 50kkc. To kolo váží 9,7 kg, za ty prachy neskutečný!

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

18.8.19 08:21

Gulin: Když prodávají karbonové kolo za 25000, tak mám jaksi pochybnosti o kvalitě rámu. Od známé značky by toto kolo stálo se stejnou výbavou minimálně 40 000. Kromě toho se o značce MMR moc neví.

Reagovat
mattew1
mattew1

18.8.19 07:32

Cekam casem minimalne upgrade brzd

Reagovat
mattew1
mattew1

18.8.19 07:32

Cervena s modrou je teda hruza, ale tvarove zajimavee

Reagovat
MartyM
MartyM

18.8.19 06:21

Za ty kačky super stroj. Barevně celkem šaškárna sice, ale co už, Onuce si taky poradil…

Reagovat
GULIN
GULIN

18.8.19 01:05

Kožichu proč by měl rám prasknout?

Sorry jako Woe

Kolo moc fajn. Převody bych nedával

Reagovat
Petr78
Petr78

17.8.19 22:11

Toho bych se nebál.

Vážím 70 Kg :-)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

17.8.19 22:05

Nevypadá to zle, hlavně, aby rám zachvíli nepraskl.

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 14
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8