Zátiší u Dobši
Po 7 letech na Kaňku.
Tak jsem si pořídil druhou sadu kol, 29” z xcalibera vepredu 2,3 a vzadu 2,2. Rozdil je poznat okamzite, takze pokavad mate nekdo trailovyho pevnaka na pluskach a chcete si udelat 2v1, rozhodne doporucuju!
Tak konečně jsem něco odjezdil a můžu popsat dojmy z kola. Myslím, že jsem neudělal s koupí pluskovýho trailovýho pevňáka chybu! Na singletreku pod Smrkem to byla pecka (teda jen z kopce hehe). Po přechodu na bezduše, jsem teprve pochopil co ty pluskový pláště dokážou a jsem v terénu nad míru spokojenej. Horší je to ovšem s delšíma pojezdama na asfaltu. Sice se to dá, ale mám plno kamarádů co jezděj klasický vyjíždky na horákovi a vzhledem k tomu, že bydlím kousek od Poděbrad, tak je to samej asfalt a to i na cyklostezkách, takže jsem se po docela dlouhým spekulování rozhodl koupit druhou sadu 29" kol z treka x-caliber, kterej má stejný náby. Takže si z toho udělám dvě různý kola. Sice investice, ale kolo jsem koupil o pár tisíc levnějc než se prodává a myslím, že se to vyplatí.
(vloženo 19.8.19)
Značka | Trek |
Model | Roscoe 8 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 19,5 |
Hmotnost | 14,6 |
Rám | Hliník |
Vidlice | RockShox 35 Gold, pružina Solo Air, tlumení Motion Control, zamykání, kónický sloupek, offset 44 mm, Boost110, Maxle Stealth 15 mm, zdvih 120 mm |
Hlavové složení | Částečně integrované, zapouzdřené ložisko, horní 1-1/8 palce, dolní 1,5 palce |
Kliky | Truvativ Descendant 6k Eagle, GXP, slitinový převodník 30 zubů, Boost, délka 175 mm |
Středové složení | Truvativ Powerspline, 73 mm, závitované zapouzdřené ložisko, osa 118 mm. |
Řazení | SRAM NX Eagle, 12 rychlostí |
Kazeta | SRAM PG-1230 Eagle, 11-50, 12 rychlostí |
Řetěz | SRAM NX Eagle |
Náboj přední | Slitina, Bontrager, zapouzdřené ložisko, slitinová osa, 6 šroubů, Boost110, 15mm pevná osa. |
Náboj zadní | Formula DCL-141Q, sealed bearing, 6-bolt, Shimano 10 freehub, Boost141, 5mm QR |
Brzda přední | Shimano, třmen MT500 |
Brzda zadní | třmen MT500 |
Brzdové páky | Shimano páčka MT501 |
Ráfek přední | Bontrager Line 40, připraveno na použití bezdušových plášťů, 28 děr, šířka 40 mm, ventilek Presta. |
Ráfek zadní | Bontrager Line 40, připraveno na použití bezdušových plášťů, 28 děr, šířka 40 mm, ventilek Presta. |
Dráty | 14 g, nerez |
Pedály | noname max1 platformy |
Řídítka | Slitina, Bontrager, 31,8 mm, prohnutí 15 mm, šířka 750 mm |
Představec | Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stupňů, délka 60mm |
Sedlovka | TranzX JD-YSP18, zdvih 130mm, vnitřní vedení lanek, 31,6 mm, délka 425 mm. |
Sedlo | Bontrager Arvada, ocelové ližiny, šířka 138 mm. |
Pláště | Maxxis Rekon, bezdušový, 60 tpi, 27,5 x 2,8 palce |
Zdravím! Mě se to kolo děsně líbí a zvažuju do tohodle modelu jít. Mám to totiž stejný – nechci dvě kola nebo přijít o možnost vyrazit si jednou za čas někam na traily. Navíc manželce na XC budu s tímhle kolem myslím pořád stačit :-D
Máte někdo už tipy kde, jak a za kolik pořídit případně ty náhradní 29" kola?
Díky. M.
Nieje zbytočné široký 40mm rafik na 2,8 plášť?Ja mám 35mm široké rafiky a tiež jazdim 2,8 plášte.
Na druhom biku mám 30mm rafiky a tam su 2,6stky plaste a dali by sa dať v pohode aj tie 2,8,preto mi pride dosť široký 40mm rafik na 2,8 plášť.
Marcelson: psal jsem ti do zprávy :) Ale jinak právě zvažuji ty 29” protože nemám druhý kolo a ani ho nechci kupovat. Momentálně jsme v Choťovicích a ještě tak rok budeme a pak Přesun do Opolánek, takže mi jet na soutok po silnici neni zrovna dvakrát na těch pluskách příjemný no.
Mám stejný kolečko, akorát o radu nižší a modelový rok 2018. A jsem taky z Polabí a dokonce Poděbrad. Je pravda, že na rychlé přesuny a najizdeni km mám gravel GT. Nicméně chtěl jsem zkusit rozměr 27,5 plus a vyhovuje mi to. Už jsem projel něco na horách a po upusteni tlaku v pneu má kolo neskutečnou trakci a tlumení menších nerovnosti. Měl jsem fula, takže vím že to nejde srovnávat. Ale servisní náklady minimální, případně hory s tím o jedeš krásně, pěkně udělany singltrack taky..... A že to jede o něco málo pomaleji než xc bych neřešil, proto si taktéž dovoluji souhlasit s kolegou níže, že je to výborný univerzál a dric a zvážil bych nákup sady 29. Taky jsem o nich přemýšlel a čím jezdím více tím je sada 29 vzdálenější. Já Roscoa používám i na tahání sedačky a se správným tlakem mi malá vzadu chrní na to tata… Je to prostě spavnej univerzál…
Motacek: když půjdou 29” tak ne s takhle širokejma gumama :) Profil snad doplněn.
Akydam,
Davej si jen pozor na pruchodnost vidle a zadni stavby. Pri 29×2.4 ti naroste kolo na polomeru o 1.6cm
Jo a dopln si profil, at ti to muzu ohodnotit :-)
Ok, 80km se ujet da. Nerikam, ze se s tim jezdit neda, ale tady moji kamaradi jezdi max po nejaky polni ceste. Proste xc a spis po asfaltu, protoze to tady stejne jiank moc nejde kolem Poděbrad. Zkrátka jim pak nestačim a nadřu se jako kůň. Nechtěl jsem, ale dvě kola nebo přijít o možnost vyrazit si jednou za čas někam na traily a tam mi 29” nedava moc smysl, takže jsem zvolil 27+ a libi se mi jak to s pevnakem funguje. Takže právě rozmejšlim, mít 2 sady kol z toho bych využil určitě víc 29”. 27+ jen bikeparky, traily, alpy. Dává mi to logiku až na ty prachy co to bude stát navíc.
Mám to stejný, jen model 2019 a přesně, jak píše motacek – pokud nezávodíš, dá se na tom objet všechno. Chvilku jsem uvažoval o sadě 29, ale nevím, zatím mi to přijde jako zbytečnost.
Jinak bajk pěknej! :)
Mam taky 27.5+, jel jsem s tim 80km prumernou rychlosti 24kmh .. asfalt + polnacky a v pohode
Pokud nechces jezdit nejakou zazracnou rychlosti. Tak se to i na takovych pneu da v pohode najezdit
Zixinis: však jo, já to nevidim jako nějakou extra nevýhodu. Je mi to fuk.
Akydam: Chtějí ušetřit. Ale aspoň nejvyšší model by ji mohl mít. Kotouč mi drnčí jen z kopce, když jedu moc rychle a to ani nevím který.
Zixinis: bohužel tady se tomu asfaltu nevyhnu, no jsem se na ty kola ptal a problém to neni. Buď si koupíš tu jejich nábu a necháš si to zaplíst nebo celý bontrager kola co jsou třeba na x-caliberu by tam mohly pasovat. Nevim proč tam nemaj normální pevnou osu. Už takhle mi drnčí kotouč a to jsem s tim ještě nebyl někde na trailu
Já už jsem si na ten rozměr zvyknul. Asfaltu se snažím vyhýbat, ale pokud už musím, tak jestli někam dojedu o minutku později ve srovnání se starým kolem, to zas tak neřeším. Protože ten rozměr zadního náboje je tak atypický, tak sehnat sadu 29" by mohl být trochu problém. Ale Bontrager určitě něco má, a kdyžtak se vymění koncovky (aspoň doufám).
Tyjo škoda, tak málo fotek a profilu :-*(. Jinak kolo super, mně se tyhle 27,5 plus opravdu líbí a je to dobrý univerzál, když nechceš živit dvě kola a nejezdíš XC maratony.
A moc se mi líbí ta barevná kombinace, až doplníš profil, dám 5* :-)
Akydam: Rozhodně ano. Obzvláště v Polabí se na tomhle nadřeš jako kůň.
Ahoj, doplním. Vůbec netušim, jak je to s pružinou. Popravdě jsem to moc neřešil, ani ten zadní náboj mě asi neomezuje. S čím teď laboruju jsou ty kola protože jsem v polabí a někam kdy využiju ty pluska se dostanu párkrát za rok, tak uvažuju o sadě 29” abych si to na to častějsí ježdění kolem komína víc přiblížil xc. Co si o tom myslíš?