Počátky, taková Popelka. Opomíjené, ale náměstí malebné.
další rybník
foto na střeše
nucený odpočinek
Jemčina
150km na půjčeném kole (velké díky bikeclinic že takovou službu) a pro mě strašná srážka s realitou. Nikdy jsem se nehnal za nejlepším časem, protože na to nemám. Hlavně se pěkně svézt a užít si to. Každopádně když jsem vyrazil z domova a v podstatě v prvním kopci jsem radil nejlehčí převod, tak mě začala jimat hrůza, co budu dělat, až přijdou na Šumavě závěrečný kopce. Nakonec jsem to tedy vše vyjel, ale… no, nebyla to zábava. Vy, kdo takové převody v kopcích jezdíte, od vás bych nechtěl dostat nakopano. Kolo mě bavilo, byť jsem čekal, že to nebude kostitras. Asi by chtělo trochu ufouknout kola. Měl jsem trasu naplánovanou cca z 20% po nezpevnenych cestách, abych si kolo vyzkoušel po všech stránkách. Nádherný pocit pro mě, který držel berany naposled ve 13 letech na favoritu, bylo jet po rovině 40km/h. Na mém HT to často nezažívam. Jen tu kazetu by to chtělo s lehčími převody. Už mám hrůzu z toho, jak se dostanu zpátky. Možná vlakem.
(vloženo 25.8.19)
Me se v tomto libi pristup Specialized ze misto odpruzeni kola maji na techto kolech do nepohodli v podstate odpruzeni samotneho jezdce. Obvykle se taky jedna o skoro bezudrzbove reseni a na dlouhych jizdach je to velmi prijemne mit, zatimco na tech kratkych to nicemu nevadi.
Určitě to bude další model kola, který bych si chtěl vyzkoušet. Něco na 700 a jednoprevodnik cca 42z s kazetou 10–42z. Dnes jsem upustil krapet tlak a konečně jsou ty lesní cesty snesitelné.
Co se tyce treba obvodu kola, abys dorovnal plast 700×40, musel bys na 650b nasadit cca 2,3" plast.
Proto nechapu proc tam cpou 650bx42, ma to mensi objem i obvod.
" Me odpruzena vidle a siroke plaste spolu s temito prevody smysl nedava nikde " , souhlasím, mně taky ne. Kolo má vybízet k cestě cestou necestou, ale ty těžké převody jsou pro hodně silné jezdce, aby tu cestu necestu zvládli i někde v kopcích, ale takový jezdci (snad můžu říct téměř profici), by těžko koupili za takový prachy kočkopsa. Chtělo by to ještě porovnat s jednoprevodnikovym modelem , ten má převody trochu lehčí. Samozřejmě zase chybí rozsah na druhém konci. 700vs 650 ? Nevím, jestli je to tak velký rozdíl.
Cenu je uplne marne srovnavat. Jenom ta vidle stoji tricet klacku.
Prasopes je kolo ktere je sice poskladane budte mezi dvema koncepty, nebo uplne mimo ne, ale ktere porad nejakym zpusobem dava smysl, budto jako zabavne nebo univerzalni kolo. Me odpruzena vidle a siroke plaste spolu s temito prevody smysl nedava nikde.
A ja osobne 650b na techto kolech povazuji za krok zpet. Vetsina prednich vyrobcu je schopna udelat normalne vypadajici kolo (bez snizene zadni stavby) s prostorem pro 700×45 plaste. Dnes uz neni problem mit geometrii ktera bude nejen stabilni, ale taky snadno ovladatelna. 650b pochopim jako moznost osadit MTB plaste, ale proc je zadouci mit uzke plaste s malym obvodem mi nedochazi.
V dáli Dukovany.
Jestli tento model kola kupují lidi s nebo bez mozku nevím… Mně by se takový koncept pro moje ježdění líbil, jen mít větší rozsah převodů a funkčnější tlumení, z toho jsem zklamaný a od lefty, byť s nízkým zdvihem, jsem čekal více.
Tohle si opravdu někdo s mozkem může koupit? Proboha! Vždyť za to se dají koupit 3 gravely na 105ce od jiných značek :)
Přijde mi to dohany ad absurdum.
Prasopes no. Moc nechapu odpruzenou vidlu a silnicni prevody. To uz caadx s 48/32 +11/34 je daleko lepsi volba.
25.8.19 20:30
podle mě je počet fotek v pořádku, resp. tak max, protože když jedu na kole tak jedu na kole
88 tisíc na kolo na 105tce a duralovým rámu, no pane jo. Navíc ta hmotnost… a převody jak na výkonnostní hobby silničku. Nechápu.
Souhlasím s níže uvedeným. Je to kočkopes a tak jsem k tomu přistupoval. Hledám nějaký kompromis. Chtěl jsem si to zkusit. Po silnici to jede dostatečně dobře (z mého pohledu), ale v mírném terénu to byla hrůza. Vyklepaly by mě i kočičí hlavy. Geometrii nerozumím, ale bolesti jsem neměl, takže asi se s tím dá žít. To kolo je zkrátka hledání nějaké díry na trhu… Nastavit to krapet i na lehký terén a dát větší rozsah kazety, tak bych byl spokojený. Váhu přesně nevím, asi něco kolem 10ti, každopádně lehčí než můj HT.
Za nedodané fotky z podkletí se omlouvám, ale ke konci jsem se soustředil hlavně na ty závěrečný kopce.
Jako jo, vzadu by mohlo být ještě 32z, ale já vlastně ani nevím co by na tom kole jinak mělo být. Na stránkách píšou něco o silnici a já vidim vidli a kola od traktoru. Všichni chtějí kočkopsy, tak je tu máme :)
převody pro gravel šílený, cena taky a ještě to má nějakou divnou geometrii :-)
jako u velikosti M mít sedlovou trubku dlouhou 54,5 cm – ok, ale horní trubku jen 45,4 cm – nedovedu si představit ten posed :-)
Hmm 42 pláště, lefty, převody pomalu jak na kozu, vážit to musí pomalu 11 kilo.. a za takovou zhovadilost by po mě ještě chtěli 90 litrů??
A který ty fotky jsou z pod Kletě?
25.8.19 19:27
Prevody vrcharsky. Ja pamatuju moje nejoblibenejsi 52/42 – na 26/12. Na kopce se davalo 39z ;).
Za mě jsou ty převody opravdu nesmyslné. To si spousta lidí nedá ani na klasickou silnici.
Převody určitě jak to šlo z výroby.
https://www.cannondalebikes.cz/…te/slate-105
Na moje párátka tahle kombinace není. Ale hecnu se a zítra pojedu zpátky taky po ose. Jen aby mě někde kolem Počátek nepredjizdela na kole babička s nákupní taškou na riditkach.
Málo fotek, na takovou akci :-) jinak z pátky zase na kole, jak jinak, vlak je drahej, navíc tu budeš rychleji :-)