Tohle byla opět láska na první pohled. Když jsem zahlédl tu zadní stavbu, věděl jsem, že ho prostě musím mít. Proto šlo staré Grade do světa.
Musím říci, že rozdíl v jízdě je až neskutečně obrovský, je to znát hned na pár metrech.
To kolo dovolí opravdu hodně, zadní stavba tlumí tak krásně, že mi přijde pohodlnější než moje 29 mtb.
Je jen otázka času kdy se na něm rozbíju, jelikož si na něm troufám na mnohem těžší věci než na předešlém modelu. Zatím jsem vyjel a sjel cesty na které jsem si předtím netroufl.
Tohle kolo prostě miluji.
Po čase přišel čas na nějaký ten upgrade. Nejdříve jsem předělal pohon na 1×11, na bazaru byla za hezký peníz sada GRX810, pak už jen dokoupit kliky.
Původní řídítka mi moc nevyhovovala, takže přišly Ritchey Venturemax a pohodlí je úplně někde jinde, hlavně při spodním úchopu.
Nakonec jsem chtěl i nový kola, na původní půjdou silniční pláště. Výběr byl zdlouhavý, až se dá říct, že zoufalý. Když už jsem byl rozhodnutý objednat Nextie, přišla novinka od Kastar, sice je to hlína, ale to mě nevadí, uvidíme jak se kola budou chovat.
(vloženo 30.8.19)
Značka | GT |
Model | Grade |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 55 |
Rám | Grade Carbon |
Vidlice | Grade Carbon |
Hlavové složení | FSA NO. 44 |
Kliky | Shimano GRX 600 |
Středové složení | Shimano |
Měnič | Shimano GRX 810 |
Řazení | Shimano GRX 810 |
Převodník | 40T |
Kazeta | Shimano SLX 11 - 42 |
Řetěz | KMC |
Náboj přední | Kastar G23 |
Náboj zadní | Kastar G23 |
Brzda přední | Shimano GRX 810 |
Brzda zadní | Shimano GRX 810 |
Brzdové páky | Shimano GRX 810 |
Ráfek přední | Kastar K23 |
Ráfek zadní | Kastar K23 |
Dráty | Stainless steel |
Pedály | Shimano PD -M520 |
Řídítka | Ritchey Venturemax WCS 2021 460 |
Představec | Gt alloy |
Sedlovka | Karbon |
Sedlo | Fabric Scoop Radius Sport |
Pláště | Panaracer GravelKing SK 700x40C |
Grade je TOP. Sám mám doma Grade 2015, tedy úplně první generaci. Omezuje mě tam ale maximální možná šířka pláště. Nicméně jsem se rozhodl, že prodám MTB a nejspíše i Grade 2015 a koupím Grade Carbon Expert 2020. Pro mě nejspíše ideální volba, jedno kolo, se kterým projedu vše co potřebuji.
PF jsem zatím nikdy neměl, takze zkušenosti nula. Snad to nebude zlobit :-D
2.9.19 20:59
A ještě Lapierre pulsium :-) jestli se na tom majiteli dobře jezdí, tak dobrý, ale ošklivý to je teda :-)
Jsou na světě dvě kola co se mi fakt nelíbí. A to GT a Doomovo RB, jinak jsem docela tolerantní.
Tohle řešení právě popírá původní účel Triple Trianglu, totiž maximálně ztužit oblast styku rámové a sedlové trubky a zadních vzpěr (tak jsem to četl kdysi dávno v nějaké katalogu GT). Ale je fajn, že se nad tím dokázali zamyslet a v duchu doby přetvořit superpevné spojení v superpružné, které má určitě zásadní vliv na tlumící schopnosti rámu. Osobně se mi to hodně líbí a pokud bych si pořizoval kolo jen pro sváteční ježdění, tak karbonový Grade bude jeden z kandidátů. Navíc v této šedé barvě vypadá opravdu báječně.
Opakuji se, dle mě je to hnus, jako by „to“ kolem sedlovky bylo z klacků, ale tady je GT asi nějaká modla nebo co.
Před tím jsem měl také velikost 56. Teď 55. Jak píšou vidlici s nastavitelným ofsetrm mají nejvyšší dva modely.
p@X: nový grade mě fakt nadchl a vždycky, když teď jedu na RB krosce, tak na něj s láskou vzpomínám :-) pojezdil jsem na něm 4 dny jak v terénu, tak na šotolině a asfaltu a všude to kolo jelo parádně.
V karbonu to vypadá cool!
MrtweyUbrus> Kliky jsou hnusné, ale není problém je vyměnit. PF30 je v poho, stačí koupit kvalitní střed a není žádný problém, oproti tomu press fit 92 je na prd řešení.
vojta2004> Osobně si myslím, že to je spíš pro případ, že jedeš na dlohodobý trip na těžko (týdny…), tak se vyplatí to přehodit.
Škoda PF a těch superhnusných klik.
krabica: vidlici se stavitelným ofsetem mají až ty dva vyšší. Nedovedu si přestavit,že si ráno řeknu, že pojedu na druhou polohu ofsetu a budu to přehazovat a hlavně přenastavovat i brzdu.
Super, ale proč nemá vidli s měnitelným ofsetem, to mají až vyšší výbavy? Jakou si měl velikost u starého Grade? Mám teď 56 a ta u nového není, tak dumám, kterou třeba vzít…
30.8.19 22:38
Ten zadek tlumí neuvěřitelně. Až budou groše, tak jdu do něj taky. Neskutečně pohodlné kolo, které je zároveň tuhé i při nejsilovějších záběrech.
Krásný kolo! Ať slouží!