Tak tady je v celé své kráse. Do té modré jsme se zamiloval.
Modrá na sluníčku.
Canyon nad labským kaňonem.
Trocha umění :)
Přepletené bovdeny. Z továrny byly příliš krátké a při zatočení se třely o hlavu rámu.
Fox s 3 polohami zamknutí.
Předěláno na bezduše. Maxxisi s šířkou 2,35 palce jsou až překvapivě jezdivé a při tlaku kole 1,6 baru mají i dobrý grip.
Vzduchová FOX 34 Rhythm je oproti předešlé pružinové vidlici jako nebe a dudy.
Řešení zadní stavby.
Jednoplacka s 12kou vzadu je super věc. Byla to jedna z věcí, na kterých jsem při výběru trval. GXo jede zatím přesný a je to výborný pomocník.
4pístkové Guidy T jsou relativně silné. I když by jsem si dokázal časem představit ještě něco o trochu silnější
Určitě přijde ke slovu kratší představec. Délka 60 mm je super při šlapání do kopce, ale více mi sedí o trochu vzpřímenější posed. Není to nic, z čeho bych měl bolavá záda, ale na novou sezónu si určitě pořídím kratší.
Vzpěra zadní stavby. I zde si s lakem pohráli.
A ještě se vám pochlubím se stojanem, který jsem si vyrobil. Barvu jsem sice úplně netrefil, ale zato nemusí být neuron o něco opřený a stojí pěkně vedle postele. Takže každé ráno začíná pohledem na tenhle modrý bike, který bych osobně nechal dát do národní galerie do sekce novodobého umění :)
Upgrade: přední a zadní blatník značky RRP - Enduroguard.
Podzim na u nás na severu.
Takžeee, bike mám už 2 měsíce a nájezd na něm bude něco okolo 1200 km (nemám počítač, takže střílím trochu od boku), tudíž si myslím, že přišel čas, abych se s ním trochu pochlubit a sdělit svoje dojmy.
Na Neurona jsem přecházel z xcečkového hardtailu od Kellys TNT 30 za 13 papírů, takže si asi každý dokáže představit, jaký to byl rozdíl po prvních ujetých metrech. Musel jsem si zvyknout na lehce předkopnuté přední kolo a taky na délku rozvoru. Ta činí 122,2 cm, což bylo asi o 4 víc, než na starym hardtailu. Ale už po prvních kilometrech jsem ty rozměry a uhly začal vstřebávat.
Při vybírání kola jsem nejprve pokukoval po Fuelovy exku 7 a i bych do něj šel, ale v lokálním obchodě u nás už nebyla vyhovující velikost a Trek už začal s výrobou nových modelů 2020 a tak dlouho jsem čekat nechtěl. Když tato možnost zmizela, po nějakém dalším googlení a pročítání recenzí jsem se dostal pravě ke Canyonu. Ten nabízel za částku o 6 tisíc větší lepší brzdy, řazení, vidlici a hlavně carbon místo hlíny. Takže jsem se nakonec plácl přes kapsu ještě o trochu více, než jsem původně zamýšlel. Ale nakonec můžu s klidným srdcem říct, že toho rozhodně nelituju.
Je to naprosto dokonalý univerzál, na kterém se dá pohodlně ujet, jak delší vzdálenost (zatím je pro nás osobák 85 km 60/40 polnačky/silnice), tak samozřejmě prolítnout nějaké traily, na které je kolo také postavené (zatím 3× Smrk, 1× Klínovec), ale i si zajet nějaké to enduro, freeride nebo zdrncat DH lajnu. To poslední zmiňované už hodně bolelo mě i kolo (mě o dost víc :) ), ale i tak se to nějakým způsobem na VELKÝCH brzdách dalo. Ale kde je kaňour jako doma, tak to je les. Je radost s ním zdolávat technické výjezdy, kde se projevuje citlivost zadní stavby, která vás nenakopne do zadku při přejetí každého kořenu. Navíc často používám i druhý stupeň uzamknutí tlumiče, kdy je cítit, že při šlapání do kopce v sedle se bike přitvrdí a méně se pohupuje. No a když pak přesunu páčku tlumiče doprava na polohu „zamčeno“ a k tomu si přiškrtím i vidli, tak se z kola najednou stane pevňák, ze kterého můžete dupat kopec ve stoje a pořádně se do těch pedálů opírat. No a cesta opačným směrem? To je opravdová lahůdka. V přímém směru je kolo krásně stabilní. 130mm zdvihu vpředu i vzadu je na většinu lesních sjezdů, popřípadě trailů uplně dostačující. Navíc díky své váze (zatím jsem nevážil, ale odhadem ± 14 kg v XLku a s nášlapama) muže být jízda pěkně svižná a i z lesní turistické stezky se dá udělat zábavný a houpavý trail.
Jediný problém, který jsem zatím musel řešit byl ten, že mi po zhruba 600 km začalo vrzat v zadním náboji. Po servise jsem se dozvěděl, že tam někdo z továrny zkrátka zapomněl dát vazelínu… :D Jo, i u takového výrobce se může stát, že si nepohlídá úplně vše, co na kolo dává.
(vloženo 5.9.19)
Značka | Canyon |
Model | Neuron CF 8.0 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 13.20 v Mku bez pedálů |
Rám | Carbon |
Vidlice | FOX 34 Rhythm 130mm |
Tlumič | FOX FLOAT DPS 130mm |
Kliky | Truvativ Stylo 6K DUB 30T |
Středové složení | SRAM BSA DUB |
Měnič | SRAM GX Eagle Trigger 12s |
Řazení | SRAM GX Eagle |
Kazeta | SRAM XG-1275 Eagle 10-50 12s |
Řetěz | SRAM PC GX Eagle HollowPin 12 sp. |
Brzda přední | SRAM Guide T |
Brzda zadní | SRAM Guide T |
Ráfek přední | DT Swiss M 1900 30mm |
Ráfek zadní | DT Swiss M 1900 XD 25mm |
Pedály | Shimano PD-M530 SPD |
Řídítka | Iridium Flatbar 760mm |
Představec | Iridium 60mm |
Sedlovka | Iridium Dropper 150mm |
Sedlo | Iridium Trail |
Pláště | MAXXIS Forekaster 2.35'' |
Menším dropem je myšleno něco od kolen po pinďoura :D Tu frustraci plně chápu, ale u nás na severu to vypadá, že babí léto včerejším odpolednem skončilo…
Jinak to škrtání pedálů moc neovlivníš. Jediný, jak se tomu muže člověk vyvarovat je, že když máš např. pařez na levý straně a zrovna ti to vychází, že při dotočení celé otočky kliky by sis tím levým pedálem štrejchnul, tak místo toho uděláš jen poloviční otočku a vrátíš se zpět. Viz. video – https://www.youtube.com/watch?…
Ale i tak to občas nevyjde a holt ti to chytnou platformy (v mém případě nášlapy). Horší je, když takový náraz schytají kliky. Proto jsem si pořídil na jejich konce malý plastový chrániče, viz. fotka. Stojí to asi 200–250.
Jinak to nadšení chápu, já to ze sebe vyblil po první vyjížďce a emoce semnou doslova mávaly :D A je mi to jedno, protože když člověk fakt sedne na takový kolo ze starýho křápu jako já, tak je to prostě čistá radost :D Teď jsem marod venku babí léto a já brečím doma, chodím kolem kola a jezdil bych nejraději po bytě:(
Jedíný negativum je pro mně jen to, že jsem si hodněkrát v technickým terénu škrtl pedálem o zem, o šutry o kořeny apod. Neřešíš něco podobnýho?
Mám taky 90kg a foukam tlumič tady na cca 250, jak velkej myslis ten menší drop? :)
Včera mi došel taky Neuron CF 8.0 :-) Jen v černo/šedé barvě. Zatím ladím a testuju. Vypadá úžasně. Koupeno na End Of Season Sale.
Honzabike, už teď Trek zvedl zdvihy u „trailovyho“ Fuelu o dalších 10 mm na 140 mm a u ostatních výrobců je možný vidět podobný přístup. Asi to dopadne tak, jak píšeš. Ale zlobit se kvůli tomu nebudu :)
Koukám že zdvihy okolo 130/130 jsou hodne v oblibe, jako dobrý univerzál pro xc i trail. Trend však ukazuje další zvyšování, sem moc zvědav kde to bude za 5 let. Že by univerzál 160/160?
Díky alf45. Mamut69, mám podobný zkušenosti. Kámoš, kterej jezdí Ransoma v Lku a je jen o kousek menší než já, tak taky mluvil dost podobně. A jinak díky.
mám předlonský model neurona, též modrou na gx eagle s foxem a max spokojenost. Jen kamarádi říkají mému kolu tank nebo rozhledna, Velikost XL, mám 188cm, podle tabulek dlouhý nohy a 98kg
Tenhle karbon vypadá luxusně
11.9.19 13:10
Čau Tome. Co se rozsahu převodů týče, tak nemám co vytknout. Největší 50zuba placka je i do strmejch krpálů dostačující (možná taky pro to, že mám vepředu 30zubej převodník). Trochu pak ztrácím oproti kámošům s xcéčkama z asfaltových kopců, kde už nad ± 35km/h musím hodně švihat nohama, abych ještě zrychloval, ale jestli jsem si to za těch 1000 kiláků řekl tak 4×, tak bych možná i přeháněl. Teď jsem s tím na vejšce odjel cyklisťák s denníma nájezdama od 45 do 85 km a co se pohodlí a rychlosti týče, tak naprosto v pohodě. Ale jak už jsem psal v popisu, tak budu pořizovat kratší představec kvůli vzpřímenějšímu posedu. Jinak už se to tady v diskusi řešilo, že ta cf. 9 je teď jenom o 5 tisíc dražší než 8ička. Ale za mě jednoznačně ten 12kovej eagl :)
Čau, moc krásnej bajk! Ta barva! Taky nad ním uvažuji a ježdění taky i delší štreky 50–80 km ale bojim se, že mi nebude stačit přehazování.. Jak jsi na tom? Mám takový pocit, aby mi do kopců nechyběl lehčí převod a po rovině zas ten těžší abych se trochu rozjel. Takže pokukuju po cf 9 s 2×11 ale je tam samo vyšší cena a ta barva.. Limetka taky pěkná ale tahle modrá je top tak nevím.. Jaký máš pocity co se týká delšího vyletovýho ježdění a rozsahu řazení??
hoši trochu češtin prosím
https://cs.wikipedia.org/wiki/Karbon_(rozcestn%C3%ADk)
Straki, Boby83 a další… až ho budete mít, tak na jeho cenu si ani nevzpomenete.
Straki, taky jsem zvědavej s čím přijdou pro novou sezónu.
Boby83, myslím si, že by ti svědomí po pár kilácích tu částku prominulo :D Aspoň takhle jsem to měl po rozhoupání se do koupi já.
Je to parádní kus. Přemluvit svědomí k uvolnění takového balíku, byl by asi doma taky :)
Krásný bike. Taky uvažuji o koupi. Ale asi počkám na příští sezonu a jaké předvedou nové modely :)
Jinak děkuju Goob, ufoncz a Petrem za kladný hodnocení. Jsem rád, že se kolo líbí ;)
Ufoncz, o příplatku za vyšší verzi už jsem opravdu nepřemýšlel. Už tak se můj budget musel zvednout z plánovaných 64 za Fuela 7 na 70… Vlastně 71 a nějaký drobáky, když počítám i dopravu a balný. To byl už byl můj naprostý strop :)
No, nějaký kousky se objevujou občas v tom Outletu (s vyfocenou vadou, kterou jsem ani nerozpoznal) a hlavně mi to za rozdíl ve výbavě přišlo právě víc než adekvátní. Jinak bych se ani tak neptal.
Kolo až na tu v XL už nehezky vysokou hlavu pěkný, profil hodně poctivej. S těmi superlativy mi to nepřijde tak hrozný (jako tady ta nedávná PR esej u Rockrideru 900), spíš je vidět, že z kola máš fakt radost a je to novej člen rodiny. Profilu dávám 5* a jelikož jsem po Neuronu CF taky pokukoval, tak se zeptám – nehlodalo tě trochu připlatit na tu vyšší verzi s Fox Performance Elite a karbonovými ráfky?
Musíš tu pumpu předtlakovat na tlak, který je v tlumiči, než jí otevřeš ventil. Rezervu ve zdvihu si nenechávej, nastav tak, abys byl při největší ráně, co kolu dáš, na doraz.
Jinak moc pěkné kolo… škoda, že ti profil zasrali místní trollové.
Měl by si našroubovat hadičku pumpičky a pak teprve zašroubovat horní část, která otevře ventilek. Nafoukáš dle potřeby a obráceným postupem zase pumpu sundáš. Odfouknout by měl pouze vzduch z hadičky.
Peslezedirou: Že uteče vzduch z pumpičky jsem si myslel, ale když jsem našrouboval zpět pumpičku, bylo tam o méně. Takhle jsem to 2× zopakoval a vždy to bylo stejné. Tak tedy nevím…
Ještě tu chybí komentář majstra Goofyho.
Fran-tic, jasný, blbě jsem tě pochopil. Jediný, co by mě od tý 9 odrazovalo, je ta dvouplacka vepředu. Jinak ta zelenošedá je taky parádní.
6.9.19 17:23
Hammr: Canyony mívají největší slevy v létě během TdF, takže za rok
Fran-tic, teda nevím, kam si koukal, ale na ofiko stránkách canyonu je na cf 8 2,500 sleva… A na cf 9 je tam sleva asi 10,000 :D Takže si myslím, že tohle ti to rozhodování dost usnadní ;)
6.9.19 14:57
Jj, dokonaly snimek :)
6.9.19 14:55
zdendyš: Pavlos je tato diagnóza:
To kolo vypadá parádně, rozhoduju se mezi tímhle a CF 9 (oba v akci a za 5k navíc je to celkem luxusně vybaveno)…to bude těžká volba ještě
Pardon za plevelení : @Pavlos když nafoukáš do tlumiče 290psi tak se při odšroubování šlaufku ventil uzavře a zůstane tam 290psi, to co slyšíš syčet, je vzduch který uteče z pumpičky nikoli z tlumiče.
6.9.19 14:19
Pavlos uz je ve stadiu koncovka a zjevne od zakladni skoly.
Fujtajxlíku: vím, psal jsi mi to, ale víš, séru na tě. Budu si čichat k čemu chci… a propos, ten nejtemnější les, že slovem nevypovíš.
Hammr, Fana.A
Vím, že 320 je moc, ale mám vyzkoušeno (nebo to dělám blbě?), že musím nafouknout více, abych, když odšroubuju pumpičku, trochu luftu uteče a jsem na těch 290 a snažím se dodržet těch 11mm posunutí sagu.
6.9.19 13:33
Pavlos: já ti to už psal, nečichej k těm těkavým látkám… a propos, za který les?
Pavlos_S1
díval jsem se na tlaky vzduchu v tlumiči a max. je 300 Psi, takže 320 už je moc.
Trepifajxl zales kdyš víš ouplný hovno. Seš horší jak osina v prdeli. Tu člověk jednou vytáhne a má klid.
6.9.19 12:01
scret: tak to rozhodně, tudíž je fajn, že tuhle kolega to území získal
6.9.19 12:00
ono na elektromopedu se s tím laboruje těžko
Já přisvých 92 kilo foukal tlumič tak na 290, Ale zdálo se to málo. Tak jsem fouknul asi 320, aby se sag posunul při nasednutí na rozměr mezi 11 a 13mm dle návodu. S odskokem laboruju stále.
Trepi: Vsak je dulezite to na zacatku nepodcenit, nebot zkuseni vedi, ze prohrane uzemi se jen tezko vybojovava zpet :))
Zase se přítelkyně musím zastat, aby jste si nemysleli, že snad není bike-friendly. Taky má ráda kola a teď už přišel čas, kdy začínáme řešit nový bike i pro ni. Zatím je horký adept nový Trek Roscoe 8
6.9.19 10:44
scret: ono záleží na povaze, kdo si to umí sjednat s přítelkyní, sjedná i s manželkou a naopak, tohle je podle vkusu každého soudruha
Trepi: To samozrejme ano:) Jen ten operacni prostor je u modelu „pritelkyne 1.0“ o parnik vetsi:)))
6.9.19 10:15
scret: a co jako kdyby to byla manželka? bude po jejím a stejné peníze se taky utratí, akorát že za kraviny
Hammr: pokud je to pritelkyne a ne jeste manzelka, tak at si klidne pinda co chce:)) …narok na to stejne nema…:) Takhle by bylo dobry ji to i vysvetlit…:)
Super kolečko a je paráda, že tě baví a jsi nadšený, užívej :-)
Nádhera, můj sen, šetřím na něj, ale vždycky se pak najde něco jiného na co ty peníze rupnou :-)
Trepifajxl, remcala, remcala :D Ale už si zvykla. Horší než to, že je kolo u postele, bylo jí přesvědčit, že ty investovány peníze za to opravdu stojí. To byl větší problém :)
human_energy, Aussig, theedge, scret, vpa007. Díky za vaše reakce, borci :)
6.9.19 09:06
jo, to věřím
a přítelkyně (máš-li) neremcá? ženský obvykle nemají pochopení pro podobná extempore
Trepifajxl, tak to mám v tuhle chvíli úplně stejně. V garáži se mi ho nechávat nechtělo a za to přenášení bytem, mi ten ranní pohled na na modročerný nádheru opravdu stojí :)
6.9.19 08:46
Hammr: ps.: když mi bylo skoro jako tobě, byl jsem zapálený silničář a dotáhl jsem tehdy do ČR jeden z prvních karbonových monocoque Treků, taky tehdy asi rok stál u mé postele, jinde by byl zastrčený :-)
6.9.19 08:43
Hammr: však v pohodě, proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal, kdyby ti bylo 2× tolik, viděl bych ty řádky jinak a k tvému věku prostě to nadšení patří, takže ok, kolo je to pěkný, o tom žádná
6.9.19 08:42
Marek: dík žes zmínil tyhle značky, svědčí to o výborné orientaci a vytříbeném vkusu, ovšem na B-F s takovou opatrně, trpí tu tím mnohých outlocit
Modrá je boží a tohle kolo se fest povedlo. Tak ať je to jen továrna na radost ;-)
Trepifajxl, úplně se za mladého kluka už nepovažuju a v reálu by si mi asi určitě takhle neřekl. Ale máš pravdu, že když jsem si to po sobě četl, tak jsem pozitivy nešetřil. No, ale to asi bude tím, že to tak prostě mám :D Nejsou to žádné emoce po prvních metrech kolem baráku, ale po 2 měsících častého ježdění. A věř nebo ne, nic se nezměnilo :)
No, je videt, ze z toho kola mas velkou radost :) Coz je dobre. Nenech si ji zkazit. Designove kolu neni za mne co vytknout. Jinak jeste nejakej prostor pro tuneni je. Malinko bych doporucil redukcni idetu cca o 0,5–1kg dolu a pak ok…
Díky. Máš pravdu, taky jsem nechával dotahovat střed asi po 200 km, na to jsem zapomněl. Tlumič foukám něco pod 250 psi při 90 kilech. A při menších dropech mi chodí tak na 90–85%. Chci tam mít trochu rezervu.
Užívej kola a nenech si kazit radost – chápu to nadšení při přechodu z té hrůzy na které jsi jezdil.
Pokud nechceš jezdit vyloženě enduro, nebo naopak XC chrtí závody tak je to super univerzální stoj – jak píšeš do lesa ideální stroj.
Místní trolly ignoruj.
6.9.19 08:17
Neposlouchat… do Polabáku je to ideální stroj, tak snad se potkáme, Neurona sem na živo zatím neviděl.
prostě si musíš rejpnout co?
6.9.19 06:56
šetři trochu těmi superlativy, chápu, že víc než fanfaronství, je v tom nadšení mladého kluka, což je fajn, ale profilu to trochu škodí
Vítej v klubu.
Mám ho zhruba stejně dlouho a musel jsem utahovat středovou osu 8)
Zadek mi přijde proti vidlici o třídu citlivější. Jinak teda vše funguje za 1 s hvězdičkou.
Jenom se zeptám, kolik foukáš tlumič? Vážím něco málo přes 80kg a foukám 220 Psi, což mě příjde strašně moc
Dobré jak cyp, synečku!!!!