Takže…ENDURO. Dycky!
Původně jsem jezdil enduro na motorce. Super, ale čím dál více jsem si to přestával užívat s pocitem, že prudím a v lese nemám co dělat. Tak jsem na jedné testovačce vyzkoušel Canyon Spectral /150/140mm/…a bylo rozhodnuto. Kolo super, váhově i jízdními vlastnostmi. Ale je to trailbike. Když jsem zkoušel první enduro závody (Endurosérie v Koutech), tak mě to chytlo. Kolo fajn, ale na rozbitých pasážích jsem narážel na limity (kola i mě).
Na podzim 2018 už bylo jasné, že Whyte bude mít na rok 2019 model na 29 palcích…
Zvažoval jsem Striva, Konu a Metu, ale skvělý přístup, servis a kamarádi z Whyte.cz udělali cenu a začátkem léta byl doma. Jo…a není to tuctovka!
Něco málo jsem již najezdil kolem komína, nějaké závody a musím říct, že kolo je pecka.
Do kopce…není problém. Ano, hardtail to není. Jízda po asfaltu je trochu tupější, ale není to žádná hrůza. V terénu nevnímám. A to mám vzadu Agressor DD + Panzer. Když zavřu tlumič i vidlici, tak jen minimální propružení, prakticky se to nehoupe.
No a dolů…SUPER. Kolo je velmi jisté, pohodlné a opravdu rychlé. Velká pevnost rámu a vyvážená podpora komponentů dává jistotu v těžkých pasážích. 29 jsou pohodlné a poberou spoustu, 170mm pak zbytek.
Kolo je naživo hezčí, než na fotkách a černá se časem tak neočumí.
Doplnil jsem košíkem, kde vejde i 0,75l. Taky matná průhledná folie a pod převodníkem BushGuard od Neutrina.
Pod zadkem pracuje skvělá sedlovka Bike Yoke Revive v rozměru 185mm – takže při zasunutí mám obě nohy na zemi.
Vzadu je Panzer a přední Lyrik je ze 160mm upgradován na 170 mm zdvihu.
Nyní už jen ladit limity…ale né kola. Moje vlastní :o).
(vloženo 17.9.19)
Značka | Whyte |
Model | G170 C-RS |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 15+ |
Rám | karbon |
Vidlice | RockShox Lyrik RC 29", 170mm |
Tlumič | RockShox Super Deluxe RCT, DebonAir |
Hlavové složení | FSA No. 42 Orbit ZS Plus |
Kliky | SRAM Descendant 7K Eagle, X-SYNC 2, Direct Mount 32T, DUB |
Středové složení | SRAM DUB, BSA, 73mm |
Měnič | SRAM Eagle, 12 Speed |
Řazení | SRAM Eagle, 12 Speed |
Převodník | 32T |
Kazeta | SRAM XG-1275 Eagle, 10-50, 12 Speed |
Řetěz | SRAM Eagle, 12 Speed |
Náboj přední | Alloy, 15mm x 110mm Boost, 32 Hole |
Náboj zadní | Alloy, 12mm x 148mm Boost , XD Driver, 32 Hole |
Brzda přední | SRAM Code R, 200mm Rotor |
Brzda zadní | SRAM Code R, 200mm Rotor |
Brzdové páky | SRAM Code R |
Ráfek přední | RaceFace AR-30 |
Ráfek zadní | RaceFace AR-30 |
Dráty | DT Swiss Factory 2.0mm |
Pedály | NS |
Řídítka | Whyte Custom 6061 Alloy |
Představec | Whyte Gravity Stem |
Sedlovka | BikeYoke Revive 185 |
Sedlo | Whyte Custom |
Pláště | Maxxis Minion DHF WT, TR, 29" x 2.5, Maxxis Aggressor WT, TR, 29" x 2.5 |
Líbí, koukal jsem na něj, ale 170mm na 29er bych na moje ježdění nechtěl. Připomíná mi to Enduro od Spešlu :P
Je fajn, že se kolo líbí…ale stejně tak, že někomu ne. Angláni to dělají trochu jinak, možná ne tak trendy. Hlavní ale je, že to funguje bezvadně a já si to luxusně užívám!
18.9.19 09:45
Je to takové „ošklivé káčátko“ ale čím víc na to čumím, tak se mi to líbí víc a víc ;-) za 5 *
Uz se ty Whyty nejak rozmnozuji, asi ho budu muset prodat :-D . Jinak 5*
Pěkné, pěkné, takže za 5*
Fran7: tak určitě, sedlová trubka je zakřivená vůli zadnímu zdvihu 170mm s použitím 29ER (s ohledem na použití sedlovky s velkým zdvihem a rozumnému sedlovému úhlu), spodní rámová vůli tlumiči a bidonu :)
Jezdím teď hliníkovou G-170 a tam je to prohnutí na rámové trubce menší . . Hliníková ale zase nemá od výroby tlumič s expanzkou (což neznamená, že se tam nevejde, jen to omezí velikost láhve na půllitr :))
grafio: máš to moc pěkné!
Zajímalo by mě zda ta zakřivení na rámu jsou podložena nějakým výzkumem a porovnáním co je a není lepší, co už je kompromis atd. nebo jen snaha se odlišit od ostatních.
Nicméně i tak za 5***** neb fotky, popis a výpis komponent je za školní 1.
Nadhera! Osobne jsem se byl u kluku z Whyte podivat na G150, strasne se mi libilo, jak vizualem, osazenim a presne tim co pises, neni to tuctovka. Pro me velika smula, ze mi kolo pocitove nesedlo a proste jsem se na nem necitil uplne tak, jak bych potreboval (mam kratsi nohy, primarne to tedy prisuzuji delsi sedlovce a kratsimu reachi). Jeffsy to ma obracene a tam mi to sedlo. Torque je blize k whytu ale tam to diky 27,5 neni tak markantni.
Kazdopadne gratulace, moc hezka masina :)
Jak se mi normálně Whyte líbí, tak tento rám se vyloženě nepovedl. Věřím, ale, že to bude pěkné svezení! Tak ať slouží!
Goob: no, praveze jsem si tim uplne jisty nebyl. Od dob, kdy intel zacal oznacovat sve procaky tim „nepravdivym“ taktem, jsem k tem oznacenim v nazvech trochu skepticky.
Vzdycky jsem o te znacce slysel sama pozitiva. Ale doprdele, kde zjistim jaky to ma zdvih? Jsem slepy nebo co? :-)
17.9.19 15:22
Super. Povedenej stroj, profil, fotky, přístup k bajkování. Plnej!
p@x: to bude nějaká verze DirectMountu na horákovi… za mě super ;-)
Sorry ale ten rám vypadá to jako když sere pes, čímž nezpochybňuji že to může skvěle jezdit ale hezký to fakt není.
17.9.19 14:49
Parádní. Kamarád má 150 a až budu příště řešit kolo, Whyte bude určitě vysoko na seznamu.
Parádní. Na testovačkách mi Whyte vždycky seděl parádně. Jak geometrií, tak projevem.