Nová kola, Nextie+DT350
Tak jsem si (sice o rok později, ale přece :)) dal dárek k padesátinám. Skoro měsíc jsem vybíral a představoval si něco, jako je můj předchozí bike Ghost AMR 5700, prostě takový univerzál. Jezdím delší trasy, takovou všehochuť – polňačky, lesní cesty a singlíky, asfalt jen nucené přejezdy. Tedy spíše blíže k XC než k těžším trailům.
Původně jsem se zakoukal do Canyonu. Jenže LUX nedostupný a malé zdvihy. Neuron už nemá tak XC geometrii. Nakonec jsem narazil na tohoto krasavce ve slušné slevě a bylo rozhodnuto.
Zatím mám na něm cca 500 km a zvykám si na 29 palců. Kolo jde parádně za pedálem, krásně tuhý rám a velmi dobře stoupá. Odpružení ještě ladím. Reba mi přijde o něco méně citlivá než FOXka na Ghostu nebo jí nemám dobře nastavenou. X01 řadí krásně a brzdy jsou také OK, žádné vibrace a stačí jeden prst.
Původní teleskopickou sedlovku jsem už při koupi vyměnil za klasickou. Sice mě tu asi ukamenujete, ale opravdu jí nepotřebuji. Na trailový singltrek jedu maximálně jednou za rok. Ještě budu měnit převodník z 34T na 32T. V mém okolí jsou občas pěkné stojky(kdo zná Jedlovou a Hvozd, ví…) a na ty se 34T nemám výkonnost :-)
(vloženo 18.9.19)
Značka | Superior |
Model | XF 999 TR |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L 48 |
Hmotnost | 11.1 včetně pedálů a košíku - váženo |
Rám | Carbon MTB Trail BF-1602, Trail Geometry, 130 mm travel, Boost 12x148 mm Thru axle, PressFit BB92, Alloy swingarm, Inner Cable Routing, Dropped post ready |
Vidlice | RockShox Reba RL, Boost 15x110mm, OneLoc Sprint remote LO, 130 mm travel |
Tlumič | RockShox Monarch RT3, 184x44 mm, hardware: 25.4x8 mm/14.0x8 mm |
Hlavové složení | ACROS AZX-220 R4, Zero Stack 1-1/8“x1.5“, BlockLock |
Kliky | SRAM X1-Carbon Eagle DUB Boost148 |
Středové složení | SRAM DUB PF MTB92, shell 41x92 mm |
Přesmykač | n/a |
Měnič | Sram X01 AXS |
Řazení | Sram X01 AXS |
Převodník | Sram X-Sync2 Eagle Boost 3mm Cold Forged 30T |
Kazeta | Ultralight 12s 1299 K7 Colorful |
Řetěz | KMC X12 |
Náboj přední | DT SWISS 350 Straightpull Center Lock 15x110 mm Thru Axle BOOST |
Náboj zadní | DT SWISS 350 Straightpull Center Lock for 12x148 mm Thru Axle BOOST |
Brzda přední | SHIMANO DEORE XT BR-M8000, hydraulic disc, 180 mm rotor |
Brzda zadní | SHIMANO DEORE XT BR-M8000, hydraulic disc, 160 mm rotor |
Brzdové páky | SHIMANO DEORE XT BR-M8000 |
Ráfek přední | Nextie NXT29XC30 |
Ráfek zadní | Nextie NXT29XC30 |
Dráty | Sapim CX Ray SP |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Alloy flat 31.8 mm, 760 mm |
Představec | ONE Race Superflat 31.8 mm |
Sedlovka | ELITA ONE MTB Carbon, 31.6x400 mm |
Sedlo | Specialized Power Arc Expert |
Pláště | Continental Race King RaceSport 29x2,20" |
Pěkný bike 5*. Něco takového bych si dovedl představit místo svého HT. Teleskop bych tady v Beskydech ale určitě upotřebil.
Díky. Po 800km mohu říci, že je to přesně to, co jsem hledal. Dost jsem ho prověřil minulý týden – 120km švih, v tom výjezd na 5 rozhleden v severních Čechách – cca 2600m výškových. Do kopců super a ve sjezdech se taky neztratí :-) Nechtěl bych to stoupat na 14+kg trailu, dlouhém a s předkopnutou vidlí. 69 stupňů hlavovky zase není až tak strmých a zadní stavbu má už moderně krátkou 43cm, takže je to obratný bike.
Krásné kolo, sám mám takové :). Teleskop jsem si já osobně nechal, občas si něco sjedu a je k nezaplacení ;).
Jinak zvláštní obrat v hodnocení, neboť když jsem zde toto kolo před pár měsíci jen zmínil, tak mě místní málem umlátili pumpičkama, jelikož na tom kole je údajně všechno špatně – úhly, zdvihy a hlavně je to Sup.
ESI jsem vyzkoušel jednu vyjížďku, jsou na mě tenké. Jinak jsou příjemné, nekloužou. Myslím, že dělají silnější verzi Chunky…
Ještě bych se zeptal majitele, všim sem si že tam nejsou původní gripy ESI, které jsou považovány za jedny z nejlepších. Byly tak špatné že se tam museli dát hranaté Force?
No, není přestřelená… Víme že prodejci si berou kolem 30%, takže z takovéhoto kola 30.000 doma + jeste zisk pro výrobce.
Jojo, jezdil jsem na něm v NMNM, krásný bike, pružení citlivé a progresivní. Ta cena není přestřelená a je taková kvůli té obří kvalitě, radost na něm jezdit, a ještě ten design. <3
Fajny stroj, kámoš jej má taky a velká spokojenost. Akorát prej při výměně desek musí ven celej zadní třmen (holt slabina tohohle řešení uchycení ve vnitř rámu) a pak teda to zamykání bych já chtěl dolů na levej palec. Ale fakt paráda, pěkný fotky, pěkný profil, „me gusta“! ;-)
Moc pěkné, také pošilhávám po podobném stroji, Supíka mám HT a s chutí bych k němu měl i fullíka. Jen u toho osazení bych dal přednost japončíkům, to je ale každého věc. Bike za 5* a mě se líbí i bez teleskopky :)
19.9.19 08:02
Pěkný, decentní pohřebáček. Líbí.
Cena byla 72k, kupoval jsem testovací kousek, ovšem téměř bez škrábanečku(jak je vidno z fotek a to už jsem na něm 500km nalítal já) a samozřejmě se zárukou.
Pekny kolo, muzu se zeptat jaká byla cena? Ceníkovka byla 105k. Ty zdvihy jsou na „XC“ akorát, když se podíváme na nabídku RM 2020, tak v sekci ful XC má zdvihy 130/120 a trailiky kolem 140. Když člověk nezávodí tak nepotřebuje 100/100 a naopak občas se přejede přes nějakej větší kořen nebo kámen a tam už je znát těch 120–130 oproti 100.
Za me krasny kolo. Na 130 uz by tomu slusel i teleskop. A to se ti ty singliky teprve zacnou libit. A co je dalsi benefit nastup a vystup z kola:)
Vzhledově až na tou boulovatou Rebu opravdu velice povedený. Profil poctivej, fotky fajn, celek máš za 5*
Díky za hodnocení. Zdvihy šly za těch deset let dost nahoru, tenkrát měl „all mountain“ 120mm, dneska klidně 140mm. Asi je to dané velkým boomem trailů… Musel jsem volit mezi 100 a 130. Jezdím na pohodu a jsou místa, kde jsem za těch 130 rád. A když mě ty traily chytnou, sedlovka se dá zase vrátit :-) Šlo mi o to, nedřít se na 80km výletě do kopců na polosjezďáku.
kolo se mi líbí, ale pravda je, že je to něco mezi, bez teleskopu si na trailech moc neužiješ a na XC je 130mm možná zbytečně moc, ale vzhledově je to pěkný, máš to za 5