Tak opět po roce v pořádných horách. Tentokrát to byli tři dny a tři sedla, nejprve Stelvio, pak Gavie a na závěr Mortirolo. Počasí nádhera, jen na Mortirolu lehce mlha a trochu chladněji, což je na září stále paráda. Tak za rok třeba Francie…?
(vloženo 24.9.19)
25.9.19 22:08
vik: kolikrát si kterou variantu jel? já každou několikrát, nicméně, obtížnost bude asi dosti individuální, každému vyhovuje něco jiného, řeč čísel je následující: (vytahal jsem údaje z TD, délka km/převýšení m/přepočet na průměrné stoupání v %):
Grosio: 13,7/1240/9,05
Grosotto: 11,9/1305/10,97
Mazzo: 11,8/1330/11,27
Tovo: 12,5/1420/11,36
Monno: 12,0/980/8,16
z uvedeného je patrné, že nejvíc má Tovo a pak Mazzo, ale – mně osobně se to hůř jede z Mazza, protože to je prostě první 2/3, než se napojíš na silnici od Grosia, pořád brutální stoupák, z Tova jsou střídavě lehčí a těžší pasáže, ale jak jsem psal, je to individuální, třeba přes Monno člověk jede první část do kopce, pak je dlouho pohodoa, skoro rovina, kde ale nic nenastoupáš a pak brutální stojka na závěr, kde jsou těžší pasáže než na Mazzu i Tovu dohromady
25.9.19 20:32
25.9.19 19:17
cio: to je jedna ze tří základních cest: Mazzo, Grosio, Monno, další dvě možnosti jsou Tovo a Grosotto a ještě jde začítnat níže a dojet tam z jihu po hřebeni, celkem 7 způsobů, jednoznačně nejobtížnější je ten z Grosotta
25.9.19 18:09
Ja to pochopil stejne jako vik, i kdyz jsem k tomu byl hodne skepticky a rikal si, ze jsi to tak asi nemyslel…
25.9.19 10:38
jde o to, že z toho, co jsem napsal 24.9.19 14:16 nikterak nevyplývá, že tvrdím, že Torri jezdím nějak tam a jinak zpět, jestli tam něco takového vidíš tak potěš koště, toť vše
To, ze pro tebe neco nejak znamena, nemusi nutne znamenat, ze to znamena jaksi obecne:-) A poznamku o mem nechapani si pak logicky muzes usetrit…
25.9.19 09:41
pro boha živýho, okruhově znamená, že je to místo v centru dění, tj. že třeba můžeš jet Foscagno, Eiru, Berninu (s odbočkou na torri) nebo třeba Gavii a Mortirolo nebo Třeba Stelvio, Offenpas dolu a Umbrail a tak podobně, prostě že to není místo, ze kterého lze jen dojíždět kamsi a stejnou cestou se vracet… tohle pochopit to je fakt vyšší dívčí
Prostes radil, co se da z Bormia jezdit „okruhove“ a krome jasne slepych kopcu, ktery nelze prejet, mne zaujalo prave Torri, ktery je pro galdy spise slepy, ale ktery lze i prejet (viz Zbynek). A jen mne zajimalo, jak to bylo jetelny, protoze ani na plastich to pro mne jetelny nebylo. Tot vse.
25.9.19 08:37
tak se zeptám jinak – co máš pořád s „Torri v okruhu“???
psal jsem, jaká stoupání lze jet v oblasti, Torri jezdím pochopitelně nahoru a dolu po stejné silnici
dtto třeba Bormio 2000, jak asi jinak jezdit Bormio 2000, nahoru na kole a dolu skočit s padákem?
trepi: no mam s tim porad to, ze torri v okruhu by se melo jet ne vzdy po asfaltu. jeste letos pri zenskem giru tam sotolina proste byla. ale je to fuk, byl jsi tam zkratka 20× a jezdis torri v okruhu na light galdach…
24.9.19 21:36
gersa: no však a pár týdnů jedu do Livigna s běžkama, hned jak rozhrnou snowfarm
24.9.19 21:35
horoloeze: jo, to jste si dali tu nejvýživnější…
vik: co furt máš s jakou šotolinou, proboha? normálně nahoru i dolu hladký asfalt, hladký asfalt končí ještě pár set metrů za Torri Fraele u nějaké restaurace, už jsem tam byl nahoře nejméně 20×, tak snad vím o čem píšu
No jeli jsme to z Grosotta, potažmo z Mazza di V., takže tou nejtěžší variantou a sjížděli do Monna. V mém druhém příspěvku jsou i odkazy na Stravu, ale chápu, že to není moc vidět.
trepi: Na Torri ano, z Bormia, ale z Torri po sotoline… Tam bych se proste defektu na tvych lehkych galdach proste bal.
24.9.19 21:18
vik: tuhle cestu na Torri mé galusky fakt zvládnou
horoloezec: je velký rozdíl jestli jedeš Mortirolo z Grosia, Grosotta nebo Monna
z Grosotta zdaleka nejobtížnější, z Grosia furt prudké, ale ne tak jako z Grosotta, z Monna je to 3/4 cesty zívačka a strmé pasáže až v závěru
to zarkow: Mortirolo je určitě nejstrmější. Tam mě mé slabé nohy a 34/29 donutily jít do stojky. Ovšem díky tomu, že už jsme něco předtím natočili a díky pověsti jsem ten začátek dost flákal a šetřil se. Tak mi to nakonec nepřišlo tak strašné. Jo a ještě jsem průběžně sledoval závod F1, tak jsem si dal pár zastávek:) Stelvio je hlavně dlouhé, ale moc pěkné tím rozvrstvením na spodní pasáž v lese, pak střední část, kdy se objevují vrcholy a závěrečné serpentiny. A Gavia… Ta je něco mezi. Alespoň tak jsem to vnímal.
No jo, to bylo za mladých let. Dnes bych do toho asi nešel… i když, kdo ví. Jinak když tu je propíráno Mortirolo, tak (už jsem se o tom zmiňoval) z něj vede liduprázdná silnička na sedlo Carette di Val Bighira do 2100 m. Pěkné výhledy na Ortler. Prudký je jen první kilometr lesem, pak příjemné mírné stoupání po loukách.
Vik: Na Torri a dál přes Alpisellu do Livigna jsem jel na silničce v roce 2004 (po Ofenpassu a Stelviu přes Umbrail). Tenkrát byla šotolina i ke zřícenině. Původně nás měla jet celá parta, ale nakonec to všichni vzdali, tak jsem jel sám. Do kempu jsem dorazil před desátou večer (byla půlka června). Dodnes na to rád vzpomínám…
Hroch: Bohužel musím potvrdit. V pondělí v Bormiu skoro celý den chcalo a na Stelviu sněžilo
Tomu bych se nedivil. Včera, když jsme odjížděli, tak začalo hustě pršet a dost se ochladilo.
Vcera pry v Livignu nasnezilo.
Trepi: Torri dáváš do okruhu po té šotce se svými light galdami, anebo zrovna sem měníš kola?
24.9.19 14:16
já tam jezdím s bydlením v apartmánu v Bormiu, ideální základna odkud jde jezdit okruhově Stelvio, Umbrailpass, Gavia, Mortirolo na 5 způsobů, Bernina, Foscagno, Eira, Ofenpass, Forcola, Torri Fraele, Bormio 2000 a s trochou snahy i Maloja
prostě na celý týden je co dělat
Edit: Nějak mi to tady blbne. Sever Itálie je cca 800 km od Prahy, takže dle auta a pohodlí v jakém chceš spát si spočítáš cenu. Nás bylo pět a celkové náklady byly asi 3000,–/os. včetně káviček a místního vína.
To je jednoduchý, musíš mít dobrého kamaráda s karavanem a pohodlí je zajištěno.
Ahoj mohl by ses víc rozepsat?kolik km to je autem cca kolik hodin,kde jste spali,a na kolik takový výlet cca vyjde:-)