Po třech sezónách na Patriotovi jsem se letos na začátku roku porozhlížel a věděl jsem, že chci zase fulla ale chtěl jsem se vrátit zase k 29" kolům.
Pořídíl jsem komplet kolo, odstrojil a zbyl mi jen rám s tlumičem a hurá, postavil jsem si to zase podle svýho.
Původně na zdvihách 120mm vzadu a 130mm vepředu, s tím, že jsem chtěl aby to tak nějak jelo.
Jenže letos jsme zase začal tak nějak víc jezdit do terénu a za chvíli jezdivý pláště nahradily hrubší, vidlice s větším zdvihem. naskytl se tlumák s delší pístnící a zvedl jsem to na 140mm jako mají verze TLR.
Hlavový úhel je momentálně dle měření cca 65,7°
Musím říct, že teď v setupu 140mm vzadu 150mm je to fakt fajn a dá se na tom už solidně zablbnout. Letošní sezóna mě fakt bavila.
Můj subjektivní dojem je, že jsem rád, že jsem se vrátit zase ke 29" kolům, prostě mi víc seděj.
(vloženo 24.9.19)
Značka | Rock Machine |
Model | Blizzard 29 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 14,7 |
Rám | Rock Machine Blizzard 29 |
Vidlice | Suntour Aion 35 boost 150mm (tuned) |
Tlumič | Rock Shox Deluxe RT DebonAir 210x55 (140mm zdivh) |
Hlavové složení | Token SI průmysl. ložiska |
Kliky | XT |
Středové složení | XT |
Měnič | XT |
Řazení | XT 1x11 |
Převodník | Max1 NW 30z |
Kazeta | Sunrace MX8 11-46 |
Řetěz | Sram PG1110 |
Náboj přední | Novatec D791SB-CL-B15 (boost) |
Náboj zadní | Novatec D462SB-SL-CL-B12 (boost) |
Brzda přední | SLX |
Brzda zadní | SLX |
Brzdové páky | SLX |
Ráfek přední | Black Jack Ready 27 asym |
Ráfek zadní | Black Jack Ready 27 asym |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | Shimano M530 |
Řídítka | Reverse Base 790mm NEON ORANGE gripy Ergon GA2 fat |
Představec | noname 50mm |
Sedlovka | One teleskopická 150mm |
Sedlo | Selle Italia SL |
Pláště | Maxxis Aggressor 29x2.3 TR EXO / Maxxis Minion DHR 29x2.4 3C EXO TR |
Ahoj, opravdu mají o něco větší průměr, chce to prostě jen víc síly :)
Ahoj, jak si prosim dostal gripy na řídítka. Mam gripy s objimkou a nemohu je tam dostat. Přijde mi, že mají řídítka Díky laku větší průměr.
Díky za radu
Petr
14.10.19 13:27
Kolo na živo vypadá mnohem lépe. Jinak k váze prostě to tak je ,já jsem na 16 kg. Ten rám je sám o sobě težkej …
Hadato: ono popravdě když vím jaký jsem střevo a jak často se valím, tak tam jsou prostě funkční komponenty který když zničím nestojej svět.
Moc pěkný stroj! Jak nemám moc rád oranžové biky, tak tady je to opravdu povedená kombinace rámu/řidítek. Tyto stavby z rozumu (funkční, komponenty, co nevětrají moc peněženku) jsou pro mě daleko zajímavější, než kola za 200 kKč…
Kubiczech: Měkký podle mě určitě nejsou, nevim, neohejbal jsem je :) Ne, jako nepříjdou mi měkčí než jiný rodla co jsem vozil.
Jinak mě se ta oranžová líbí právě kvůli tomu, že pěkně ladí s tou oranžovou na řidítkách, ty řidítka jsem chtěl už ještě než jsem měl ten rám :) Takže jsem si vlastně pořídil kolo k řidítkům :)
Vypadá to moc hezky. Jen když se podívám na celočernou partii okolo sedlové trubky, nemůžu se zbavit dojmu, že mě tam ta oranžová vlastně trochu ruší.
btw. jsou ty Reverse rodla pořád tak měkký? to jsou asi jediný řídítka, kterýma by mě nevadilo dostat přes záda. Nebo to jsou 35ky?
midlander: Těžkej rám (dimenzovanej na enduro), velký kola, gumy těžký, teleskopka, 150mm vidlice s 35mm nohama, na 140/150 29" full to není zas tak moc. Když jsem to postavil prvně spíš takový do XC tak to mělo cca 13,9kg
Tuším, že ta jejich nejvyšší a nejlehčí verze se SIDem na 120mm má asi 13,3kg
26.9.19 10:07
Řekl bych spíš Skalní mašina, ale o to nejde, černá s decentní oranžovou vypadá hezky a přizpůsobení k obrazu svému je za 5*****
Máš za 5! Ještě by tomu slušel nějaký airbrush s plameny.
Já myslel, že jsou to dva odlišné rámy – původní 29" a bývalé plusko. Tomu by odpovídaly i rozdíly v geo.
Také je to jeden z kandidátů na mé příští kolo, jestli tam půjde dát angleset hlávko, abych to dostal na 65,5°. I když druhá vize je postavit z toho mulleta, čímž by se problém s příliš strmou hlavou vyřešil. Myslíš, že to pobere 215 mm tlumič, aby se trochu zvedl střed po instalaci 27,5" kola?
Hejnickej: A angleset na to nedostaneš? Já mám u rockyho semiintegrové hlávko, takže jsem musel prasit tovární hardware (proč jsem nepoužil ride9 je další, jiný příběh). Mám to tam na testy, jestli se mi bude zamlouvat ta změna geo (jakože zatím zamlouvá), tak si vytočím ten hardware pěkně nový, abych neměl ty hnusné výkusy pro pouzdro.
Parádní, za 5*
Fleak: Hele příjde mi, že to je pořád celkem dobrý. Jako přemýšlím dopředu o DHF maxx gripu, ale to už je celkem lepidlo, aggresoor vzadu odvaluje celkem dobře. Samozřejmě už to nejede jako xcéčko :)
Goob: neni kam posunout tlumak u horniho uchytu, je to dost natesno a Y link by jsi musel nenavratne upravit.
Kdyz je misto, tak si muzes hrat.
U patriota je mista dost. Takze jsem vozil m6 stroub s vlozkama misto origo m8.
Proč se tam nedají dát offsety, kvůli hardware ve swinglinku? To mi u kola rovněž s iniciálami RM taky tvrdili :D.
Hejnickej: Popravdě ani nevím jakou výšku středu to má, RM to neuvádí. BB drop to stejnej jako třeba YT Capra, neymslím si, že by to nějak obzvlášť vybočovalo. Při jízdě si i tak semtam škrtnu o kořen nebo o kámen.
juraj.9 = vyšší vidlice + užší guma vzadu.
RM fajn. Jen mě vadí ten vysokej střed a že se nedají dát offsety, aby se to trochu složilo.
Pekny kolo,riditka taky barevne fajn…akorat taky moc nechapu uhlel 65.7(nerikam ze to neni mozny)
Honzabike: takový pravidlo nikdy nebylo.
Se 140mm vidlici má hlavu 67 a se 120mm 69.
To tam mám ještě Suntour který je o něco vyšší než RS.
Ok, jeste mi nejde do hlavy ten hlavák, pokud má 120ka – 69st. Pak mi 150ka vychází na nakejch 67,5 a ne 65,7. Nebo neplatí pravidlo co 1cm nahoru to 0,5 st dolu?
24.9.19 21:41
Rám je stejný jak na 120 tak na 140mm verzi. 120mm verze je odvozena od 140, rám je dimenzován na vyšší zdvih. Takže nižší zdvih má strmou hlavu, cca 69. Takže já to vlastně zvedl jen o centak vepředu, což není nic proti ničemu.