Upgrade oproti minulému stavu:
- RED eTap HRD spolu s WolfTooth Roadlink
- MCFK řidítka
- představec Tune
- nová zapletená kola, karbonové rafky Panchowheels a náboje Tune (váha 1318g) https://www.bikepart.cz/…cx-ray-1318g
- pláště se skinwall, jsou to stejné Compass, ale už pod novým jménem Rene Herse
- menši převodník (bylo 42, nyní zatím 38)
- lehčí kazeta
(vloženo 25.9.19)
Značka | Turner |
Model | Cyclosys |
Velikost | L |
Hmotnost | 8.2 |
Rám | Turner Cyclosys ver. 1.0 |
Vidlice | Enve CX Disc |
Hlavové složení | Cane Creek 40 |
Kliky | SRAM Force |
Středové složení | Praxis |
Měnič | Sram Red eTap |
Řazení | Sram Red eTap |
Převodník | Praxis 38t |
Kazeta | SRAM XG-1195 10-42 |
Řetěz | SRAM PC X1 |
Náboj přední | Tune King/Kong Road Centerlock (24d) |
Náboj zadní | Tune King/Kong Road Centerlock (24d) |
Brzda přední | SRAM Red eTap HRD |
Brzda zadní | SRAM Red eTap HRD |
Brzdové páky | SRAM Red eTap HRD |
Ráfek přední | Panchowheels Rush 30 GSF (carbon) |
Ráfek zadní | Panchowheels Rush 30 GSF (carbon) |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | Crank Brothers Eggbeater |
Řídítka | MCFK |
Představec | Tune Geiles Teil 4.0 |
Sedlovka | Cane Creek eeSilk |
Sedlo | SQLab 612 Ergowave Active |
Pláště | Rene Herse (ex-Compass) 700C x 44 Snoqualmie Pass TC |
Vzhled mě moc nechytil, ale výbavou a naladěním je to přesně můj šálek kávy. Takže i přes vzhled za plný!
Jak tyhle kola moc nemusím, tak tohle se mi fakt líbí. Krásně jednoduché, v RAWu, za plný počet bludišťáků! ;-)
Marušák, je to dobré tak akorát pro mě. Chtěl jsem něco lehkého a rychlejšího na asfalt a zpevněny cesty, na klidnou delší jízdu, kam je škoda tahat MTB s hrubým plašťěm, bez vidlici a tlumiče, ale aby to mohlo v případě potřeby vyjet na štěrk, projet Prokopakem, atp. Silničku jsem nikdy nejezdil, nemam tě správný reflexy vyhýbání kolejím, kanálům, ostrým hranám, atp. Takže tlusté balony. Na MTB jsem přešel na jednoplácku, a už nechci řešit nastavení přesmykače, řetězovou linku apod. Takže jedna pila a kazeta s velkým rozsahem. Experimentoval jsem s hardtailem a pevnou vidlici (viz. Marin Pine), ale nebylo to ono… Pak jsem dostal možnost pořídit tento rám a jako fanoušek značky Turner skočil do světu beranu a gravelu bez zkušebních jízd a testu :) Stavělo se od nuly jen podle představ kde to bude jezdit, kdo to bude jezdit, jak se bude jezdit. Původně tam byl Apex a levnějšími komponenty. Když tento koncept se ukázal jako úspěšný pro mě, začal jsem postupně ladit a odlehčovat. Ve výsledku – za rok jsem najezdil víc než kdysi minule, mam z toho radost, pupek jde postupně dolu :)
26.9.19 23:31
Já teda nejsem odporník a neštěstí ani netuším (radši) kolik by to tak asi mohlo stát… ale je to rozhodně hezký a při tak kvalitních a tak tlustých pláštích a ráfcích je myslím docela jedno, jestli je rám hlína nebo uhlík, ony i uhlíky jsou tvrdé některé… mám CX (pardon, na zpátečnických mini V dokonce), které jsem hodil dohromady ze skoro zbytků, rám mě stál 200 ojro na eBay (byl děsně zašpiněněj, ale jinak v pořádku a není vůbec špatný, hlavne geo mi sedí skoro líp než jednice), prej „Cross (míněno CX v německé angličtině) bike pioneer“ a asi jo..
Bych řek, že u něčeho takového o papírové parametry moc nejde, jde o pocity a ty má majitel evidentně v cajku. Jednopidiplacka, obr kazeta a elektrika bez drátů mi k tomu osobně moc nesedí (i vzhledem k dezénu gum), ale pokud to tak chceš, proč ne.
Trepi: já to chápu. Chtěl jsem právě říct, že mě se líbí ten „obyč“ vzhled na první pohled a to jak se to odhaluje do krásy až pak v těch detailech:)
Hezký decentní kolo. Sedlo vypadá pekelně. Tak ať to dělá radost a jezdí.
Ok tak to pořádně protahni nějakým terénem ať je pěkně otestujtes:)))ať to jezdí…
Mohy, mam na nich najeto teprve ~100km, akcelerace je super, nevypadá že by to nějak kroutilo. Vážím ~80kg.
Mam naplánované na doporučeni Radka svázání křížení výpletu karbonovým vláknem (jen zadní), akorát to musím trochu zajet :) Až to uděláme, tak poreferuji.
Ahoj, kolo krásný to bez debat…můžu se zeptat na ty zapletený kola. Jses s nima spokojenej? Jsou s tou váhou dost tuhý(případně kolik vážíš:) )? Díky
nomecz, jsou to obyčejné SRAM Centerline X 140mm, nekroutí se, ale občas cinkají po brzděni (ne o deštičky, ale během ochlazováni).
TK75: máš pravdu, je to skoro u konce. Co mě napadá tak jen v podstatě na statickou váhu:
Jako variant je přechod na 12s, je tam hodně zajímavých věci, třeba bezdrátová kombinace silničních pak s MTB přehazovačkou 10–50. Ale současná 10–42 mě výrazně neomezuje, stejně nemam dost sily ušlapat po rovině 10z kolečko, a v terenu v kopci mě dřív podklouzne slick plášť než dojdou sily :) Na asfaltové kopce 42z vzadu zatím stačili.
Možnost extremálního gramaření neberu, není to moje, a je to šíleně drahé.
ARCHER: tak jasne prehodit to jde vzdycky, myslel jsem to spis tak ze u podobnych komponentu se proste ceka ze to bude na na kartonu komplet :) me ten ram naopak prijse uzasnej
Btw co je to za kotouce ? Koukam plovouci tak by se po zahrati nemusely kroutit
to TKC75: Sada pro E-Bike? ;-)
Kolo je nádherný. Byť nedokážu jako laik posoudit jednotlivé detaily, geometrii apod. Mně se právě ten nenápadný styl líbí. Mám to mnohem raději, než velký nápisy TOP značek ze všech stran. To platí i pro různé pestrobarevné variace. Já raději „nudnou šeď“. Samozřejmě nesmí být všude kolem.
Máš to moc pěkné, akorát to vypadá, že jsi už došel s tuningem na konec:-)Co dál?
nomecz, neberu to jako “pohřbil do hliníku”, v případě potřeby rám lze jednoduše vyměnit. Každé kolo u mě je nekonečný projekt, nic není zafixovane ani zakázané ;)
Krasa, takovych kol skutecne moc nepotkas. Obdivuji koule zainvestovat takove hrachy do „hliniku“
26.9.19 10:36
sis: já jsem to nemyslel vyloženě jako „laciný“, spíš tak, že někdy si u drahých kol řeknu už od prvního pohledu „a sakra, to je k sežřání!“ u tohoto kola jsem napřed musel študovat detaily, ale to není žádná kritika, jen konstatování mého dojmu, asi tak
Mě se ten „laciný“ vzhled naopak líbi. Akorát bych spíše řekl nenápadný. Moc pěkné.
DaD, ten rám kupodivu docela komfortní, to i v review několik lidi psalo.
Designově a komponentově paráda, ale do terénu už hliník ne. Mám, jak šutr tvrdé, hliníkové CX a nově přímo srovnávám s karbonovým rámem. Nebe a dudy…
Rám je asi jedinečný, ale na dural je ta výbava krapet premrštěná. Viděl bych to na karbon třeba… (tedy za sebe můžu říct, že karbon fakt jede).
moc hezký…jen ten rám mi do toho celku taky nezapadá…slušel by tomu víc titan než raw hliník…nebo jen nějaký zajímavý železo…
jako v3 to udělej s Cyclosys All Road Ti Limited Edition, těch dvaapůl tě snad nepoloží, když už jsi do toho nasypal takových kaček…:)
Trepifajxl, šlo by postavit, například, Open U.P. Libí se mi, je to super rám, vypadá solidně…
Ale Cyclosyse u nás prostě skoro nikdo nemá, a v RAW provedeni mam asi jen já (doufám). Je to naprosto iracionálně tak vybírat rám, ale baví mě to :)
25.9.19 23:33
Archer: já vím, beru to tak, ostatně od Radka je to vždycky kvalita
Trepifajxl, v pohodě, ani nebyl účel udělat na pohled dojem drahého kola :) Hlavně že mam z něho radost a motivaci jezdit víc.
JFtryall, od výrobce rámu je deklarováno 43mm s velkou rezervou. Ten plášť sice označen 44, ale ve skutečnosti je max 42mm na rafku ~20mm. Je tam ještě dost místa.
V bikepart Tě myslím maj moc rádi (dokážu si představit, jaké rakety si tam už nechal, jen na tomhle kole :) )
Ale kolo bez kompromisů, tohle bych si rozhodně nechal líbit, musí to jet jak splašenej čert, v terénu i po silnici.
5*
25.9.19 22:48
jako dobrý kolo, ale vadí mi na něm jedna věc – první dojem
je to takové… draze poskládané, levně působící
promiň a nenech si kazit radost, jen píšu jak to na mě působí
p@X, kola: https://www.bikepart.cz/…cx-ray-1318g
p@X, oproti úplně první verzi jsem dolu jen o ~300g, ale mám těžší sedlovku s odpružením (+80g), pláště v odolnějším provedení (+50g na kolo). Pokud dam lehkou karbonovou sedlovku a „extralight“ pláště – mel by jsem teoreticky spadnout pod 8kg. Ale komfort a jistota vítězi, zatím :)
Na peníze radši neptej… (jde k ledničce za vodkou)
Perfektní! Za 5*
25.9.19 22:10
25.9.19 22:00