původní stav
pro silnici...
...do terénu
Nikdy ze mne nebude typický „žiletkář“ – silnice a cx nahrazeny gravelem. Původně jsem se chtěl Ronina, ale nakonec jsem se přiklonil ke sportovněji zaměřené Auře. Pláště o šíři 38 mm nepředstavují nějaké omezení, naopak pro naše středočeské silnice jsou ideální (průměry nehoním, ve skupině nejezdím – čili kam se hnát?)
Převody 50–34 byly zbytečně těžké, 46–30 jsou pro lemru jako jsem já naprostý ideál.
(vloženo 29.9.19)
Značka | Author |
Model | Aura XR5 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 52 |
Rám | hliník 6061 |
Vidlice | karbonové nohy, hliníkový sloupk |
Hlavové složení | PRESTINE Integrated 1.5" tapered |
Kliky | Shimano GRX FC-RX600, 172,5 mm |
Středové složení | Shimano Ultegra 6800, SM-BBR60 |
Přesmykač | Shimano Ultegra FD-R8000 |
Měnič | Shimano Ultegra RX RD-RX800-GS Shadow RD+ |
Řazení | Shimano Ultegra ST-R8020 |
Převodník | 46-30 |
Kazeta | Shimano 105, CS-R7000, 11-30 silnice, 11-32 terén |
Řetěz | KMC X-11 |
Náboj přední | Novatec D771SB, 12 mm osa |
Náboj zadní | Novatec D772SB, 12 mm osa |
Brzda přední | Shimano BR-R8070, kotouč Sram Centerline 160 mm |
Brzda zadní | Shimano BR-R8070, kotouč Sram Centerline 140 mm |
Brzdové páky | Shimano PD-M520 |
Ráfek přední | DT Swiss R 460 DB, 24 děr (silnice), 32 děr (terén) |
Ráfek zadní | DT Swiss R 460 DB, 28 děr (silnice), 32 děr (terén) |
Dráty | CN Aero Mac Elite |
Řídítka | FSA Vero Compact 440 mm |
Představec | FSA Omega OS168 100 mm |
Sedlovka | Deda Zero 100, 27,2 mm |
Sedlo | Fabric Line Shallow Elite, 134mm |
Pláště | Panaracer Gravelking EXT TLC 38 mm (terén), Panaracer Gravelking TLC 38 mm (silnice) |
Author není na B-F moc populární, ale mně se jejich rámy líbí, tvůj štěrkolet je moc povedený :)
Výborně! Plnej. Tohle je moje krevní skupina a Gravelkingy (SK) jsou boží, slicky si pořídím na další sezónu, jak na RX sjedu Vittorky ;-)
Spartacus – 34 zubů na 38 mm pláště mi přišlo moc těžké (kombinaci 46–34 jsem jezdil na cx s 33 mm plášti a bylo to v pohodě)… hlavně převodník Ultegra se 46 zuby vyjde finančně skoro stejně jako celé kliky GRX :-)
Stále trvám na tom, že 685 jsou do ruky nejlepší hydraulické páky od Shimana, nová Ultegra už byla s třmeny na flatmount, tak jsem si nechal jí…
jendach – zatím s nimi mám najeto asi 160 km a dobrý, nikde žádné ťukance…dnes jsem byl na silnici za převody 46–30 rád – sice jsem dal jen 92 km a nastoupal cca 1400 metrů, ale bylo to celou dobu proti větru…jo a taky mám letos prd najeto :-)
To chápu, já vystačím se 46–36. Máš už nějaké reference k těm GRX? Vydrží víc?
29.9.19 20:11
Kouba_2005 – koupil jsem rámovou sadu, Author ji má normálně v nabídce. Jen tam uvádí, že součástí je pouze rám, vidlice a hlavové složení – jsou k tomu samozřejmě i osy…
Spartacus – věř, že to bylo těžký rozhodování, ale musel jsem prostě redukovat počet kol a klasická silnice je sice fajn, ale…
jendach – jo, GRX nejsou zrovna etalonem krásy, ale Ultegru na 46–30 nepředěláš. Navíc je Ultegra náchylná na poškození od odletujících kamínků :-( Ty kliky byly po jízdách na silnici pořád jako nové – jednou jsem je pak vzal do terénu a takhle vypadaly (nikde jsem s nimi neťukl)
Na Author decentní a pěkné, to nebývalo pravidlem… a ty slick Panaracery vypadaj moc dobře, možná jednou nahradí Challenge, gumwall jede!
Suprový, za 5*
GRX kliky se mi vzhledově nelíbí. Zlatá Ultegra. Ale jinak fajn kolo.
Dvouplacka 46/30 není pro lemry, ta na tohle kolo právě patří. Pěkný kolečko, takový by se mi taky hodilo :-)
29.9.19 09:12
Tos koupil jen rám a osadil dle libosti nebo se to takhle někde prodává?
Mě se líbí a moc. Dva páry kol na silnici/terén, hele za mě palec nahoru a dávám *****! (pět hvězdiček)