Tak jsem se po půl roce váhání rozhodl a koupil svou první silničku.
Jelikož nemám s čím porovnávat (v této kategorii), tak jsem ze všeho zatím pozitivně překvapený. Sada 105 funguje skvěle a velice přesně. Kolo je osazeno 28mm plášti a v porovnání s 2.8" High Rollerem, který mám na druhém kole, je valivý odpor poněkud menší :), takže se s tím dá jezdit i ten asfalt, který tady na JM máme.
Zatím najeto za víkend 200km a vše šlape jak má … snad to tak i zůstane.
Momentálně přemýšlím, zda nasadit bezduš … nevidím v tom na tomto typu kola žádnou výhodu.
Kolo je oproti standardu osazeno 80mm představcem. Původní 110mm mi přišel trochu overkill v porovnání se 35mm, který mám na bajku. Ovladatelnost je s tak dlouhým představcem poměrně špatná.
Detaily kola jsem žádné nefotil, na kole je všechno standard, nic speciálního.
(vloženo 27.10.19)
Značka | Canyon |
Model | Endurance AL 7.0 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 9.5 |
Rám | Canyon, Hliník |
Vidlice | Canyon CF |
Tlumič | Není |
Hlavové složení | TANGE IS22AE-SCT INTEGRATED |
Kliky | Shimano 105 R7000 |
Středové složení | Shimano BSA BB-R60 |
Přesmykač | Shimano 105 R7000 |
Měnič | Shimano 105 R7000 GS |
Řazení | Shimano 105 R7020 |
Převodník | 52/36 |
Kazeta | Shimano HG700 11-34 11s |
Řetěz | Shimano CN-HG601 11s |
Náboj přední | Mavic s pevnou osou |
Náboj zadní | Mavic s pevnou osou |
Brzda přední | Shimano 105 R7020 |
Brzda zadní | Shimano 105 R7020 |
Brzdové páky | Shimano 105 R7020 |
Ráfek přední | Aksium Elite UST Disc |
Ráfek zadní | Aksium Elite UST Disc |
Dráty | Mavic |
Pedály | Shimano XT PD-M8000 |
Řídítka | Canyon H17 Ergobar AL |
Představec | Canyon V15-80 |
Sedlovka | Canyon SP0043 VCLS CF |
Sedlo | Selle Italia X3 |
Pláště | Yksion Pro UST 28 mm |
Diky.
Kdo by to byl řekl, že kolo za 40k bude mít takové pozitivní ohlasy :-)
Modrá je dobrá. Modrá je skvělá. Modrá je i moje barva. Zbytek není důležitej. Líbí ;-)
dej 100mm 7stupnu ale do positivu,a mohlo by to byt ideal,krasny to nebude ale mohlo by to vyresit ten posed i manevrovatelnost
V pohodě … já ani nevím, kde mám ideální nastavení. Každopádně 110mm mi přišlo dlouhých, na fotce je s 80mm představcem a mně osobně přijde pohodlnější.
Rozvor udává poloměr/průměr zatočení.
Úhel osy řízení a závlek jsou hodnoty, které ovlivňují ochotu předního kola zatočit. Silně obecně – strmější osa řízení znamená kratší závlek a lepší zatáčení.
Někdy to může být až moc a pocit z toho bude nestabilní a příliš ochotné zatáčení.
V článku od plzaka je ještě ukázána závislost délky představce na úhel zatočení.
Zase, silně obecně – čím kratší, tím větší ochota k zatočení.
Každý má ideální nastavení jinde, délka představce je jen jedna součást k celkovému nastavení. Někdo raději stabilní geometrii, méně ochotnou k zatáčení, jiný naopak agilnější.
Přijde mi zajímavé, jak na základě jednoho komponentu jsou schopni Tě odsoudit a skoro upálit.
To Fazzy: nerva z toho neměj. Já přešel ze 110 na 100 a v pohodě, jsem spokojený. Taky mi nevyhovuje zužování řídítek. Měl jsem 420, teď tlačí dokonce 410 na eLkový rámy. Já se zbavil 420cm a přešel na 440cm při velikost rámu L. Spokojenost. Má rád, když mám do kopce za co ze sedla tahat :)
K tomu rozvoru.. ten ovlivňuje celkovou stabilitu kola, ale pokud je tu řeč o stabilitě předního kola-řízení, tak se to týká rozvoru jen minimálně. Jak moc se ten představec projeví, zjistíš jednoduše, když pustíš řidítka. Jinak ti do toho kecat nechci, je to tvoje volba samozřejmě.
Osobně mám v plánu přejít ze 110 na 100 a i z toho mám trochu nerva. Kdybych to měl zkrátit o 3 cm, tak si to vůbec nedokážu představit. Kolo moc pěkný.
Ale tohle zrovna autobus není, ta krátká zadní stavba je ideální na řízení prdelí, pardon, těžištěm :-) no koneckonců jestli je pro tebe ok to co máš, tak proč ne…
Spartacus: já už ale fulla prodal, nejen kvůli tahání dětské sedačky jsem koupil enduro HT z dílny Whyte :-). Na ty naše asfaltky je to ale neskutečná kotva.
K délce představce … budu jezdit 80mm a možná postupem času, až budu více gumový, sáhnu po delším a tím se na kole více natáhnu nad předelní kolo.
Zatím jsem jel jen 60kmh a ovládá se to celkem obstojně. Ješte abych to mé dřívější tvrzení upřesnil … stabilitu kola dělá jeho rozvor :)
motacek: Neco na tom najezdi, zvykni si na silnicni posed (ktery bude o dost jiny, nez to, co mas nastaveno ted) a ono ti to padne do ruky samo. Mnohem rad tam vratis delsi predstavec. Chce to ale prijmout fakt, ze silnicni kolo se ridi uplne jinak nez MTB a nesnazit se silnici jak MTB ridit :)
Vubec bych hlavne neporovnaval geo DH a silnicniho kola.
28.10.19 16:05
Třeba představec bude apgrejdovat :-D , jelikož 80mm je o tlamu, v padesáti to poznáš hned ;-)
@motacek – nechapu, jak muzes na predni osu videt ze predu, kdyz mas osu pred riditkama. To si asi nerozumime. Uprostred Tohoto clanku je obrazek. Asi je jasne, ktere polohy jsou oro silnicni pouziti.
V této fázi silniční kariéry bezduše vůbec neřeš. Najezdi pár tisíc a uvidíš, že budeš nejdříve upgradovat na jiných částech kola.
K tomu pravidlu… na přední osu vidím zepředu (když koukám na řídítka, tak je osa před nimi), ale to i u mtb, kde je to dáno především krátkým představcem a úhlem vidle 64.5°.
Stabilitu ve sjezdu vidím v kombinaci dlouhý rám-krátký představec. Tak je tomu i u DH.
Spartacus, tomu se nebráním, doufám, že to spolu projedem příští rok, tam tím směrem to moc neznám :-)
Co se týče toho tmelu, tak používám už roky od NoTubes a bez problému při tlacích 1–2bar. Jak se to bude chovat při 5bar, netuším.
28.10.19 11:42
Nemusi mit 120 nebo 110, ale u ramu tyhle velikosti bych pod 100 nesel. Nekde jsem cetl pravidlo, ze bys mel videt na predni osu “zpredu” kdyz v sede kouknes pres riditka dolu. Jinak je to nestabilni a ve sjezdech nebezpecny. To se neda srovnavat s MTB, kde mas uplne jinej hlavovej uhel.
Kamaro – chtěl jsi napsat náklonem.
Pokud ale majiteli vyhovuje vyšší ovladatelnost a/nebo nepotřebuje dlouhý posez, proč ho nutit do 110?
Přesně jak píše Spartacus. Na silnici ti delší představec zajistí klidnější jízdu, zejména ve vyšší rychlosti. Na silnici nepotřebuješ „ovladatelnost“, silnice se řídí prdelí – těžištěm. Opravdu nepotřebuješ zatáčet řidítky jako na MTB.
28.10.19 09:01
Pecka! Ať slouží. :)
to vypadá velice pěkně, z náhledu jsem myslel, že to jsou pořádné štafle, ale překvapilo mě, že je to 56. Barva nádherná!
Bezduse na silnici: Mensi valivej odpor, vetsi bezpecnost (pri defektu to neni prazdny hned). Problem je akorat najit tmel, kterej udrzi vysokej tlak. Chce to vozit s sebou dusi porad.
Díky za pozitivní odezvu.
Benefity bezduší vidím hlavně u MTB, ale pokud se to vozí i na silnici, tak to příští rok nahodím.
Parádní kolo, krásný fotky. Bezduše je škoda nedat, když máš všechno ready, ne?