Značka | Unno |
Model | Horn |
Modelový rok | 2019 |
Hmotnost | 8.4 |
Rám | Unno Horn |
Vidlice | Lefty Ocho |
Tlumič | Fox Float |
Hlavové složení | Chris King |
Kliky | CaneCreek eeWings |
Středové složení | Chris King |
Měnič | Sram AXS |
Řazení | Sram AXS |
Převodník | Garbaruk |
Kazeta | Sram |
Řetěz | Sram |
Brzda přední | Trickstuff Piccola |
Brzda zadní | Trickstuff Piccola |
Ráfek přední | BikeAhead BiturboRS |
Ráfek zadní | BikeAhead BiturboRS |
Pedály | CrankBrothers EggBeater |
Řídítka | BikeAhead TheFlatbar |
Představec | Darimo IX2AL |
Sedlovka | BikeAhead TheSeatpost |
Sedlo | Becker Carbon |
Pláště | Schwalbe ThunderBurt |
Co je plz zac ta sedlova objimka? Dik
JInak ty loukote tomu sednou! Za mne rozhodne! Tomu kolu dodavaj vyjimecnost a sci-fi vzhled… Kez by to mohl videt nazivo, potezkat atd. Nebal bych se oznacit za TOP B-Fka…
to uz by bolo prilis farebne :)
akoze vidlu by som chcel nejaku nenormalnu samozrejme, ale neexistuje (nechce sa mi koli lefty kupovat nove koleso za 30 tisic uplne :)), musim pockat kym Intend spravi nieco na XC
Hej Marecej, co skinnwally?
https://www.youtube.com/watch?…
Vittoria tedkom dělá tmavě hnědý bočnice :) má to myslím označení para, ke kashimě by to pasovalo..
Jeste bych chtel videt jak by na tom vypadala ta islandska karbonova obludnost (ktera zrovna nevim jaxe jmenuje) :-)
Pedro, ohledně vidle to tu už proběhlo marecej chtěl German:A Kilo jenomže se nedělaj v boostu (co jsem tak pochytil) :-)
To je nejdražší kolo na BF, ne?:)
Já sem úchyl na netuctový řešení, takže za mě super, akorát mě z toho důvodu překvapuje ta obyč vidle.
tomu razeni nerozumim ani nevim co je to zac :) ale teoreticky kdybys tam mel naky bezdratovy a uz pocital s tim 1× neco tak ten ram mohli udelat bez nekolika der :)
11.11.19 11:12
Boží!
NikolasCZ – https://bikerumor.com/…-of-new-hubs
btw tie naboje acros nineteen su v kolesach
Tu kroxo! Tohle je ovsem konecne unikat! Ta vaha je hodne scifi.
Vubec si nedokazu predstavit jak to na tehle kolech a s touhle vahou pojede do kopce. To uz musi byt sakra poznat. Vzdyt to ma o minimalne 4kg lepsi vahu, nez porad jeste dost dobry XC full. Dokonce me napadlo, ze by to byla i zajimava platforma pro montaz motoru a baterky :-). Porad by vysledny bike mel kolem 15kg – coz by bylo velmi zajimave :D
11.11.19 10:36
Hele a kdo už těm frajerům z krabicova odkazu napsal, že jim neladí pístnice? :D
Todle je samozřejmě luxusně vitrínová záležitost :) Přeju hodně super km a co nejmíň škrábanců :)
Tu přehazovačku neznám. Dvě lanka znamenají, že tahá nahoru i dolů a nemá pružinu?
Napadá mne, zda pak není lepší elektrická. Ale nemám zkušenost, zda je tohle v rychlosti řazení ještě lepší …
waters – na silnici som jel raz a stacilo :)
MJ24 – su s dusami Tubolito S-tubo
Pecka! Asi nejde co vytknout. Super, že tam jsou stále pořádně gripy a pláště se vzorkem, že se nešlo do nějakých nepoužitelných extrémů a pořád to bude schopné v terénu. Ikony jsou bezduší? I když nejsou TR? CCA 50% věcí na kole jsem na živo ani neviděl, takže těžko něco detailněji komentovat.
Dávám 5, jinak nejde, prostě to není tuctovka, osobně bych tam pověsil lefty ocho a sram AXS duhovou (ale chápu, že sram zavádí tuctovkou).
Loukotě určitě poletí po asfaltu a po svážkách, tuhost kol musí být neskutečná, v technickém terénu by mě zajímala praktická zkušenost, musí to být kola, co prostě nepracují a na (ne)pohodlí to musí být znát…
Tak na 200km ročně je asi fuk jaký má člověk řazení a jak funguje :) …a kazeta i řazení se vybíraj přeci vždycky podle vzhledu a optické velikosti největšího pastorku :) …ale jo, tohle je přesně kolo jaké potřebuješ a přeji Ti na něm spoustu pohodových kilometrů …
Rám je krásný, ty loukotě teda taky nedávám (vzhledově)… a když to ještě nění moc ježděný – nechal bych si to pořádně nafotit, protože z toho černočerného není skoro nic vidět.
11.11.19 06:30
člověk tomu musí věřit, těžké je si přiznat že kolo za 400 tisíc řadí hůř než kolo ze supermarketu za 4 tisíce … , ale zas má to výhodu, že se to dá sundat a koupit za podobné peníze třeba zminovaný tuningový Eagle od Hopp…
Byla to tak negativní zkušenost, a jen proto, že to bylo drahé jako průměrné kolo, tak jsem to snášel víc jak rok a nevím jestli by mě někdo přesvědčil znovu k tomu abych si něco podobného opět pořídil, a to mám slabost pro novoty. Např.hned jak jsem vyděl řadící systém od Rotoru tak mi bylo jasné, že tohle bych opravdu nechtěl.
mne tych 11 prevodov uplne staci, navyse sa mi tie 50z kazety vobec nepacia
10.11.19 22:50
tak ono to radenie preslo istym vyvojom, toto je posledna verzia z 2015 pre 1× kde bolo kde co potunene
Jako celek moc pěkný, ale za mě hydraulické řazení už nikdy vice, vlastnil jsem ho a nic tak málo spolehlivého jsem v cyklistice snad nezažil, nedělal jsem víc jak rok nic jiného, že před každým vyjetím jsem seřizoval a odvzdušňoval a později i během vyjížďky, a časem jsem se tak zdokonalil že jsem to uměl i po tmě. Celé to vyvrcholilo tím že jsem vztekem celé řazení vystříhal z kola a nahradil ho mechanickým a měl jsem opravdu klid, Poslední počin který jsem s tím řazením udělal je ten, že jsem ho před časem věnoval kamarádovi aby si ho mohl dát do vitríny s raritami v jeho obchodě.
Tomu přese nemůžeš věřit, vždyť to vysvětluj nějaký Ind. Určitě ho zaplatil Mittal a proto propaguje ocel!
kratka odpoved – lebo je to marketingova picovina
stredna odpoved – lebo gulicky robia 3% z celkoveho trenia v lozisku
dlha odpoved – https://www.youtube.com/watch?…
lazza: nevím proč by mělo, když mi na XCčko sedá spíš prach a jezdím už jen na endurku …jedině na tu stěnu … :)
wilda81 – umi to 11 (pocet prevodov sa riadi nejkym valcekom, ktory sa da zevraj vymenit takze by sa to malo dat adaptovat aj na 12, 13..keby to niekto vyrabal :D ), maximalny pastorok 42, vie to preradit 4 naraz jednym smerom a 3 druhym ak sa nemylim, ma to nejaku elastomerovu brzdu aby to nehrkalo
rasto – haha, este totak, ked niekto chce nieco napisat moze oslovit mna :) ale ked bol v davnej minulosti v nejakom slovenskom casopise clanok o mojom predoslom kole tak sa im ani znacku spravne do nadpisu nepodarilo napisat, tak neviem neviem :D
Co máš za ložiska ve středu/nábojích/kladkách a hlávku jestli se mohu zeptat?
Za mě dělá výplet celé kolo. Buď jej zobyčejní, nebo pozvedne. Této voňavce loukotě jednoznačně sluší.
A marecej: dlužíš mi za hadr. Nad těmi fotkama jsem si jej vyhonil! hehe Už aby bylo jaro, s novýma! (nechceš oslovit redakci Velo, ať napíšou článek?)
Jsem asi divnej, pujdu proti proudu, nelibi se mi to. Hlavne ty loukote na me pusobi tak nejak poutove. Hodnotit v ramci objektivity nebudu.
marecej: tak to by bylo fér, pokud by rozpočítali původní váhu rámu na cenu za gram a pak Ti z prodejní ceny 200 gr. odečetli. To by bylo cca 20 tis:)
Lukster – podla povodnych slubov mal mat ram o 200g menej takze trocha sklamanie, mohlo to byt pod 8 :)
Dkny: Tebe to kolo za bezmala pul mega s nefungujicim razenim teda pekne žere, to se pozná :)
To Marecej: děláš to dobře. Máš kolo z úplně jiné dimenze a bavis se tady tím, že ostatní slintaji a pak stejně píšou, že ty hrozny jsou stejně kyselé;). Jinak k váze rámu – počítal jsem teda o něco méně, to zase takový vahovy odvar není. Ale aspoň to nebude takový alobal od čokolády;)
marecej : Ty by jsi mohl jít do politiky, pokud v ní teda nejseš, talent na přesvědčování máš…
lebo je to najlahsie radenie na svete a chcel som to vyskusat
a je to pekne, cele cnc obrabane, ziadne vylisky, ziadny plast
marecej: a proč padla vůbec volba na tohle řazení? Co jsem četl nějaké články, tak jediná zmiňovaná výhoda byla, že nezamrza lanko v zimě.
váhu rámu jsem přehlédl, ok, díky. přeci jen je tu víc příspěvků než obvykle…:). 1536 gramů- 29, tak to je super. Můj 26 Spark má o 4 gramy víc.. :)) . A to jsem si myslel nebo se bál, že ho už nikdo (žádný výrobce) nepřekoná. Tak to je v obecné rovině chválihodné. Od Unna. Celkem jsem naštvaný a zklamaný současným trendem, kdy skoro nic nenutí výrobce zlehčovat komponenty. A přitom zvyšují cenu a můžou uvádět stále nové modely lepších kol jen díky změně šířky nábojů, rozměru kol, většímu rozsahu řazení, elektronice a podobně.
„není nic snadnějšího jak nás o tom přesvědčit , že opravdu tvoje přehazka fakt tak suprově funguje. Na delším videu a v náročnějším terénu.“
tak to ta vyvediem z omylu, ovela jednoduchsie je sa nesnazit ta o tom presvedcit, lebo mi je uplne jedno ci tomu veris :)
pardon, to asi bylo nedorozumnění nebo jsi to špatně pochopil – brzdy byl pouhý příklad, argument byla reálná zkušenost s funkcí přehazky… a víckrát ..na veletrhu v klidu na stojanu a hlavně pak i na testování v reálu a víckrát (prvně od švýcara výrobce a pak i jakože vylepšená od Acrose) ...... Ale pokud ti to skutečně funguje, čemuž moc nevěřím, tak jsi štastný člověk a já ti to přeju. Ale je to pak asi jediná z těch pár co se vyrobily a prodaly.
Kolo je krásné a neměl jsem v umyslu ti nic kritizovat, jen jsem vyslovil názor a zkušenost s jedním tvým komponentem. A navíc pokud je to jak říkáš, není nic snadnějšího jak nás o tom přesvědčit , že opravdu tvoje přehazka fakt tak suprově funguje. Na delším videu a v náročnějším terénu. I když normálně moc nefungovaly. A když tak základní díl jako je přehazka nefunguje, tak 30 gramů nebo kolik to dělalo už si nepamatuju přesně, je fakt spíš k naštvání.
Cesar Rojo, sef Unno, jazdil svetovy pohar DH a v minulosti navrhoval biky pre Mondraker, takze by sa dalo ocakavat, ze vie co robi
k skutocnej vahe nemam dovod sa vyjadrovat, to si musis vyriesit vo vlastnej hlave, hmotnost ramu som tu pisal
Ale zaujala mě stránka Unna . Mají to udělané bombasticky. Skoro má člověk pocit, že koupit jiné kolo, pokud chce špičkové je blbost. A taky je to asi snad jediná tuningová firma na světě (nebo resp. malá firma vyrábějící superlehké rámy pro XC) , která vyrábí zároven všechno od XC až po DH. Scott vyrábí nejlehčí seriové rámy na světě (XC/Allmtn) a je to velká firma, ale ostatní třeba Stoll nebo Open co s nimi drží krok v nejlehčích rámech a koneckonců i další méně dobří nebo zvuční co se snaží dělat velmi lehká kola vyrábí jen pevnáka, XC 100 mm a maximálně 130 mm ještě. Ale hned i DH , to se jen tak nevidí.
A tváří se že i to má být hned nejlepší, lepší než Santa Cruz V10 nebo Intense. Hmm, minimálně ta zvýšená sedlová rámová trubka mi nepřijde zrovna ideální, aspon u enduro a DH. Včetně skoro stejného rámu od XC po EN. Ale designově vypadá ten DH rám velice hezky.
Mimochodem nevyjádřil jsi se k té váze skutečné, případně rám kolik váží přesně.
tak proti argumentu, ze brzdy od uplne inej firmy tiez nefunguju sa nedokazem branit, asi zijem dva roky v iluzii
taky mi to přijde směšné… Acros to koupil jen kvůli zviditelnění a reklamě v podstatě skoro hned to přestal vyrábět. A byl to lagric jak prase. Nevím kolik lidí odsud to vidělo naživo, natož to měli možnost vyzkoušet. Funkčnost respektive spíš odvzdušnování brzd brake force one (taky německá maloseriová značka, hodně drahá a exlusivní) napřiklad je proti tomu super špičkové. Jedna česká firma co to začala chvíli dovážet by ti o tom mohla vykládat. A na testování fungovali super. To jen pro přiklad.
vazne sa snazis presvedcit ma o tom, ze dva roky pouzivam prehadzovacku, ktora nefunguje?
pride mi to prinajmensom smiesne
nastavíš a fičíš :), no když to říkáš…
Už se těším až sem dáš video jak ti to krásně řadí v terénu.
Jest-li loukotě praskají netuším, ale třeba Bouda jel na Meridě s loukotěmi celý letošní seriál KPŽ.
me spis porad vrta v hlave jestli nejsou ty loukote krehky na teren,porad je mam spojeny spis se silnici nebo drahou a prave na silnici obcas karbonovy kola praskaj :) a prave zajimava je i ta hmotnost tech kol protoze treba drahovy araya ma set predni a zadni 2kg :D
fotky su v plane, niekedy, na jar :)
radenie sa steluje uplne stejne jak standard, dva dorazy a jeden srob na doladenie polohy
Jako celej zajímavý, to každopádně. Kola k tomu sedí parádně. Jak se šteluje to řazení? Přimlouvám se za víc fotek, hlavně detaily.
Trošku jsem si ustřík, vypadá pekelně. Ta váha nechápu. A taky se přiznám že značku jsem dosud neznal. Přikláním se k ostatním, zasloužil by si nějakej liebesbrief. Pro neznalý jako já, rád bych se o tom dozvěděl víc, jsem línej, nechce se mi hledat. Loukotě bych řekl, že se k tomu hodí. 5 hvězd málo – hustý
dkny – radenie je v pohode raz nastavis a ficis
waters – lebo nechcem umriet :)
Určitě pěknej a hlavně zajímavej kousek, ale pro moje potřeby by to nebylo, jinak jasná 5*
kolo luxus. Loukotě designovka, super lehké brzdy i fajnově brzdí , ale řadit bych s tím kolem nechtěl… Nebo nedejbože spravovat či štelovat tu přehazovačku. Měl jsem tu čest ji vyzkoušet, takže … Ocenuji ale jako „gramař“ její váhu. Samozřejmě i celého kola 8,2 kg pokud odpovídá realitě. Na 29 až neskutečné,navíc když tam jsou normální pláště a i loukotě,které jsou sice lehké, ale ne nejlehčí. Možná je to spíš do vitríny a pak taky super. No a podle toho co zde se píše o čekání na rám (mám neznalosti, takže se přiznávám bez mučení že jsem tu značku neznal) tak máš teda svatou trpělivost … Mimochodem nemá ta značka nějakou spojitost s firmou MSC, která je mám pocit taky v Barceloně a zabývá se dlouho už lehkými komponenty ?
Za me loukote rozhodne jo! Byt tam cokoliv jinyho, byla by to polovicni pecka, skoro by se na prvni pohled dalo prehlidnout…
Syncros Silverton SL nejsou vůbec špatné… Jen bych nechtěl, aby mi na to prasknul „drát“ :)
Jako, hodil bych tam bílýho Epicona, Deorko, Crossmaxy v hlíně a jedem na trejly, ne? ;-)
Tři roky čekání na rám není zase taková tragédie. Mě výroba trvá ještě déle :-)
Hezké, good! Mě by se rozbušil srdce, jen bych okolo toho kola chodil, ne to ještě na něj sednout. Bál bych se s ním do terénu, abych to někde nepoložil. Navíc by mě sr.a každý šutr a výmol, přes které by se toto kolo muselo zhoupnout :-)
Ať Ti slouží!!
10.11.19 10:48
Krabica, Novas, když marecej kupoval kola o Ocho se nevědělo ani na BF :-)
Lukster – ram 1536, tlmic 260, oska 34, sedlova objimka 19
loziska su enduro
Kolik váží ten ram? Je tam hmotnostni omezení? Ložiska průmysly nebo valiva?
Krabica: Ó a ještě na Rotoru, parádní kousek a fotky jak se sluší a patří na takový kolo. Tomu by loukotě taky sedly.
Potenciálně cenný veterán. U klik i řazení již výrobci produkci ukončili. S obchodním přístupem Unno se můžr totéž přihodit i s rámy… Moc pěkné
Ty kola z toho právě dělaj to co to je. Hromada drátů na Chriskingu se hodí na kolo za polovic. Ale tohle, to má osobnost!
Sedla by k tomu karbonová Lefty Ocho. Bikeahead na ní taky uměj kolo udělat.
oni ten ram nevyrabali tri roky, vyrobeny ho mali za mesiac, tri roky spekulovali ako na to :)
adam320: A není to náhodou spíš tak, že vyrobí každý rok 50 rámů a víc ani ťuk i kdyby se lidi stavěli na hlavu?
10.11.19 09:38
Ve vitrine nepraskaji ;)
Tak jestli na druhej ram z padesati cekas tri roky, nechtel bych si objednat tricatejpatej, nedejboze posledni, toho by se clovek nemusel dozit, co to je proboha za firmu:)))
Jinak teda kolo asi hezky no nevim me to moc nerika, ale ty kola hruza
Jeste si teda predstavuju ze to treba nekde praskne, tak kolik let bude trvat reklamace