Pro mě trochu skok do tmy, protože silnice mi nikdy nic neříkala a vyhýbal jsem se jí jak čert kříži. Chtěl jsem si pořídit druhé kolo ke cross-country, které budu využívat jako zimák a tréninkové kolo, abych nahnal trochu objemy. Původně jsem pokukoval po CX/Gravel kolech kvůli pohodlnějšímu posedu a větší průchodnosti. S beranama do terénu? Nesmysl! Koupil jsem si čistou silnici, do terénu mám cross-country. Už při prvním otočení pedálů, jsem se na kole docela pohodlně usadil a po první jízdách musím říct, že mě to baví. V kopcích díky absenci MTB převodů trochu tavím nohy, ale to je přesně ten důvod proč jsem chtěl silnici, abych nahnal sílu, kterou pak zužitkuju na XC cupech. Je to moje první silnice, takže nečekejte žádnou recenzi, protože nemám srovnání. Je to speciální edice Peter Sagan, sice nejsem jeho fanoušek, ale ty barvy se mi líbí. Docela by mě zajímalo, proč má velká část cyklistů averzi vůči značce Specialized, takže pokud mi to někdo objasní, budu jedině rád :-D
(vloženo 17.11.19)
Značka | Specialized |
Model | Allez E5 Elite - Sagan World Champion Edition |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 9,5 |
Rám | Specialized E5 Premium Aluminum |
Vidlice | FACT carbon fiber |
Kliky | Praxis Alba |
Středové složení | Praxis |
Přesmykač | Shimano Tiagra, clamp-on |
Měnič | Shimano Tiagra 4700, 10-speed |
Řazení | Shimano Tiagra STI, 10-speedP |
Převodník | 50/34T |
Kazeta | Shimano Tiagra, 10-speed, 12–28t |
Řetěz | KMC X10, 10-speed w/reusable MissingLink |
Brzda přední | AXIS 1.0 |
Brzda zadní | AXIS 1.0 |
Ráfek přední | Axis Sport |
Ráfek zadní | Axis Sport |
Řídítka | Specialized Shallow Drop, alloy, 125mm drop, 70mm short-reach |
Představec | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise |
Sedlovka | Alloy, 12.5mm offset, 2-bolt clamp, 27.2mm |
Sedlo | Body Geometry Toupé Sport, steel rails, 143mm |
Pláště | Espoir Sport, 700×25mm, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection |
Hele bez obav, Spešlové to nějak umí, když Ti sedne geo tak všechno cajk, něco o tom vím i když jsem šel po minimální délce a něčem jinym… výbava a kola celkem OK, Max postupně pořiď zelený latex duše od tlustýho panáčka a možná úplně max něco svátečního jako záložní záplety a máš vystaráno, sedlo buď sedne nebo ne, kdyby plešoun ne, tak Romin a máš to…
Tak na to zapomeň :-) jinak za 5*
Díky za všechny kladné komentáře :D popravdě mě trochu děsíte, protože jsem si myslel, že už mám s nákupem kol a komponentů na chvíli klid :D
Máš to fajn, přeju spoustu spokojených km. Silnice je opravdu návyková. Spešl dělá určitě velmi dobrá kola, byť poměr cena výkon je horší, holt daň za velkou značku. Ale Tarmaca (starší modely se mi líbí víc) nebo Epica bych si doma určitě dokázal milerád představit :-)
Moc pěkné kolo na Spesla ;). Měl jsem to před 2 lety stejně jako ty, sice mám stále ten samý hliníkovy rám, ale nové výplety (Mavic Aksium – levné, ale jedou skvěle) a karbonova řídítka (dost rozdil), jinak nemenim zatím. Obávám se, že přechod ke karbonovemu rámu by spustil lavinu ;)))
Za mě trochu těžší, ale na začátek moc pěkná silnička.
A stejně tě to chytne a buď začneš vylepšovat nebo koupíš lepší – silnička je moc návyková. Ať ti to jezdí.
Tak rozumím vašim argumentům ohledně silnice, ale nikdy jsem jí nezkusil a z toho zřejmě pramení moje pochybnosti.
17.11.19 16:48
@MilanT zaprve to kolo jede vyrazne lip a zadruhe na silnici obecne nejsou zdaleka tak prudke kopce, jako v terenu. proto ty prevody.
Tak vzhledově super, moc krásné kolo.
Ale ty převody, chlapi jak to ušlapete? Nejlehčí převod 34 zubů klika a 28 kazeta?
To bych asi každý nic moc vršek potupně tlačil.
No, klobouk dolů před silničáři.
17.11.19 15:40
17.11.19 14:26