Znovuzrození Rety. Jednoduché kolo na pohodové brouzdání krajinou.Toho kola se nemůžu zbavit. Nikdo ho nechce a nějak mi přirostlo k srdci. Rám váží cca 3,5kg, tím končí jeho nevýhody. Rám je velmi tuhý. Kolo jde hezky za pedálem. Nízký rám a vysunutá sedlovka dobře fungují v terénu. Kolo je obratné a hravé. Na redukci hlavového složení jsem narouboval řazení slx. Řazení není na ráně a mohu s klidným vědomím padat na hubu. Převody jsou fajn, 42–11 na stezky a do kopců 42–42 stačí. Brzdy xlc mini v pohodě ubrzdí 90kg. Překvapením jsou pláště bontrager. Na asfaltu v pohodě udržím rychlost 30 km/h a v terénu hezky drží. Zubatý vzorek dobře drží i v náklonu. S touhle potvorou mě baví jezdit. Jede lépe než bajk a proti čistoktevné silnici projedu skoro všude. Kolo používám na toulání. Prstem po mapě a hr do terénu. Občas se hodí dobré boty
(vloženo 22.11.19)
Značka | Reta |
Velikost | 22 |
Hmotnost | Neváženo |
Rám | Hiten, železo |
Vidlice | Force |
Hlavové složení | Klasika 1 palec šroubovací |
Kliky | Force + převodník max1 42z |
Středové složení | Shimano čtyřhran |
Měnič | Shimano deore 10s |
Řazení | Shimano SLX |
Převodník | Max1 42z |
Kazeta | Shimano deore 11-42 |
Řetěz | Sram 1031 |
Náboj přední | Mavic |
Náboj zadní | Mavic |
Brzda přední | Mini V xlc |
Brzda zadní | Mini V xlc |
Brzdové páky | Alhonga |
Ráfek přední | Mavic |
Ráfek zadní | Mavic |
Pedály | Shimano m520 |
Řídítka | S dekáče, průměr 25,4 |
Představec | Pells 110mm |
Sedlo | Ritchey |
Pláště | Bontrager gr1 comp 622-40 |
Konečně kolo co má koule a jde si svojí cestou. Mini véčka jsou nejlepší volbou, když se nejezdí často bordelem. Vyšší účinnost proti kantíkům je znát. Když jsme u toho řazení… léta jsem používala třecí páčky a teď je znovu vytáhnu na stavbu (Campy Record) podobného stroje – nic neřadí hladším způsobem a obsloužím tím vše od 5s do 11s. Prostě žádný cvakání a rány. Naprosto plynulý přechod a na pozice si člověk zvykne strašně rychle (stačí jeden celodenní švih).
@ pozemstan: mas recht ze jsem z pocatku o packu kolenem nekolikrat zavadil, ale vetsinou cestou kolene nahoru takze to skocilo na lehci prevod coz se dalo prezit :-) Ale po vic jak roce a pul uz mi to neprijde a nepamatuju ze by se mi to stalo v posledni dobe.
@slapatko: To kolo bylo stavene jako pracant z toho co dala garaz, nakonec po vymene kol a brzd je to za ten peniz prekvapive muj nejoblibenejsi stroj
Malý převodník slouží jako podložka. Nemám doma krátké šrouby. Desítkové shimano řazení je bezproblémové. Samo 8s řazení je jednodušší. Chtěl jsem kazetu 11–42.
26.11.19 12:43
U jednoho starého kola jsem bastlil přesmykač (ne ovládání, ale přímo ten přesmykač) s úzkou objímkou na mnohem tlustší rámovou trubku – násilím jsem tu objímku roztáhl a trochu natvaroval a stáhl to pak celkem dlouhým tenkým šroubem (asi 4cm, přesně už nevím) – vypadalo to blbě, ale drželo to a fungovalo to. :-)
Tady u toho kola – používáš někdy „ruční“ přehození na malou placku a zpět? Ty převody jsou postačující, já bych takové kolo používal víceméně na rovinách, takže by mi stačil i menší rozsah. Jen se mi zdá ta kazeta 11–42 a příslušné řazení na takového pracanta dost choulostivé.
Cen da H: Tvůj štěrkolet nemá chybu. Podobnou potvoru možná postavím se zbytků na 27.5 kolech s kotouči.
Pozemšťan: Dostat klasické řazení k představci je problém. Průměr mtb řídítek je 22,2. Silniční řídítka mají 25,4 mm nebo 31,8. Na mém SLX jsem sundal ukazatel, jde sundat i objímka, popřípadě nahradit jinou vyrobenou objímkou. Možná to zbastlím v zimě.
Taky není problém koupit páčky sun race na sloupek. Jsou ocelové a kompatibilní s řazením shimano 9s. Není problém skombinovat mtb shadow přehazovačku a kazetu 11–36. Na prasopsu mi stačí nejlehčí převod 1ku1. Do rychla 42–11 ujde.
Mi dlouhodobě sedí i u mtb dvouplacky stejná velikost velkého převodníku a kazety. V pohodovém terénu vše ujedu na velkou placku. V Beskydech shodím na malou a šmrdlám.
26.11.19 11:49
K tomu řazení – aha, provlečení objímky až někam k představci by mohl být problém, jsou sice dělené objímky, ale asi ne moc často. Taky jsem u nějakého kola tu objímku násilím rozevřel a pak šroubem sevřel (abych nemusel při montáži sundávat brzdy a provlíkat to).
Jinak na řídítkách poblíž představce bych řekl, že bude řazení stále celkem schované, zvlášť když páčky budou dole.
To řazení na koncích beranů se mi nelíbí a navíc bych asi o ně škrtal koleny při jízdě ve stoje (občas lehce škrtnu i o ty konce beranů, když zrovna přitáhnu řídítka ke straně a kolenem jdu současně nahoru).
bar-end razeni mam na svem poskladanem ‚jakoby gravelu‘ postavenem na trekingovem ramu author. Nejsem moc nadsen z ergonomie soucasnych dualu (v nizsi cenove kategorii kam to kolo spada) a mel jsem stare 8sp bar-end packy tak jsem je pouzil. A prekvapive je to navykove, protoze hodne jezdim na spodnim uchopu tak mi to vyhovuje.
je fakt ze mi pro aero paky prijdou bar-end shifters ucesanejsi a estetictejsi, ale duvody proc to dat na sloupek jsou pochopitelne a pokud nekdo nema na prvnim miste estetiku ale funkcnost s odolnosti, tak nic proti,
Zdarec, mini Vbrzdy jsou krátké cca 80mm normálně namontuješ a brzdíš. Řazení jsem nechtěl bastlit, stači vyměnit objímku dle průměru řidítek. Časovkářské řazení nechci, je více na ráně. V zimê padám a řazení na sloupku je schované. Vše má své důvody :-)
no na beranech by to asi slo ale problem bude to provliknout bez poskozeni az nahoru ,obcas se jeste pouzivala varianta razeni v koncich beranu,no a u 26tky je trochu problem s jednoplackou ,protoze vetsinou je max tak 38zubu a nekomu ty prevody potom muzou prijit moc do lehka
25.11.19 12:54
Trochu o něčem podobném uvažuju – že bych tím nahradil staré horáky, co mám doma (stejně do terénu moc nejezdím a kdyžtak jen do lehčího, takže jsou to spíše „urban“ kola). Musels nějak řešit zapojení silničních pák na ty V-brzdy nebo si to hned sedlo? To řazení nešlo dát nahoru na řídítka, případně proč?
Jako alternativu k nějaké takové vlastní stavbě bych viděl Triban 100, ale tam je ta nevýhoda, že to člověk občas musí před obchodem zamknout – přecejenom je to nové kolo. A nemá to V-brzdy a není to ocel.
Kola pro všechno mám rád, je to Reta a barva fajn, takže za 5* :-)
To kolo už má snad třetí podobu. Mám docela radost že je odpudivé. Ideální kolo na výlety. Mohu ho nechat u benzínky a klidně nabrat zásoby. Jak píšeš, kolo je tuhé a mohu se svést s žiletkářema. Ve velkých rychlostech bude limit převodník 42z. S kompakt klikami jsem využil i nejtěžší převod.
tohohle Falcona jsem měl roky na ježdění na těžko, v týhle hnusný fialový. Ale musel jsem mu to odpustit, neuvěřitelný co to kolo vydrželo. Sice těžká ocel ale nezničitelná a lak velmi odolný.
poslal jsem ho dál švagrové a ta ho brousí další roky bez problémů. S původním osazením Sachs 3000. Pravidelné výměny řetězů aby netrpěly převody a je to v rámci jejího ročního nájezdu pro ní nezničitelné.
23.11.19 09:50
22.11.19 23:20
No dobrej paskvil :-)
Dám + za barevnou kombinaci rámu. Jsem ale rád, že už doba poněkud pokročila…
Kolo je hnusný, ale za dobře vyplněný profil a za zajímavý typ na pláště dávám vysoké hodnocení.
Johohooo, to je škareďák a to řazení :-)) za pět hvězd, super mašina.
Mám rád nízkorozpočtové zbytkáče, ale tohle je odpudivý prasopes v tom špatném slova smyslu. Ale já na tom naštěstí jezdit nemusím :-)
Vyrostl jsem 193cm, stříbrná vidlice umřela ve sjezdu. Tady jsem ani neřezal sloupek. Mám tak pár cm navíc. Dlouhodobě žeru Ronina, ale nemám důvod pro pořízení. Ty kola jsou dost podobné.
Punk's not dead.. Five stars
ty musis mit tak 190cm + me jeste ta sedlovka vysla celkem dobre ale krk ma ta reta dost nizko
5 hvezd za punk. Odvaha to sem dat dalsi dve, cili za 7.