Konečně jsou vidlice Rock Shox opravdu citlivé.
Vyvinutím DebonAir to SRAM sám přiznal, že Solo Air nebylo to pravé ořechové.
(vloženo 23.11.19)
Za mě super předělal jsem včera RS Piké 160 a použil jsem (shafer) z vidlice RS Yaris…a vše sedí jak mám …bude to asi hodně citlivé záleží jak dlouho ale dělám servis 3 do roka…pár fotek ten olej je mazec hegeš
Téma založeno – https://www.bike-forum.cz/…ma-to-vyznam
Kua špatný odkaz sorry
A ještě návod:
Kadlec: Taky koukám, že v ČR ani prd. Ale co, bike-components.de za 16 EURO. Asi si to pořídím a hodím to i ženě na REBU :-)
mirorek2: nemám prověřen každý tlumič samostatně a nemohl jsem ti tam uvést více, nebylo by to z mých zkušeností. Zde můžeš probrat lépe s jinými, kteří vyzkoušeno mají. Já tvrdím to, co znám sám a to je zásadní vliv jednotlivých částí a v něm je tlumič až na posledním místě. Nemůže přitom vylepšit předešlé vlivy ale jenom případně pokazit, Pokud tedy nebyl předchozí tlumič vyloženě špatný a to jsem nemohl potvrdit a uvést ti to v předchozím vlákně. Tlumič obecně může vylepšit chod jenom ve spolupráci s ostatními ( odpory a průběhem pružiny a na těchto parametrech se staví a společně upravuje celkové nastavení, jsou tam provázané vlivy). Ale to už je zase o poctivém testování, na které jsme narazili s tématem shockwizu a je třeba říct, že, čím přesnější je nastavení tím více je směrováno na konkrétní podmínky a nikdy nemůže být zcela univerzální. Vliv ale není možné připisovat jenom tlumiči ale celkovému nastavené kterého se s ním dá dosáhnout a tam zase platí jakékoliv přitažení kompresního útlumu musí být provázáno s jiným nastavením pružiny, tedy tlaku a objemu, to jsou ty provázané vlivy. Tolik tedy k tomu, že nechci přeceňovat jenom vliv záměny tlumiče.
milan1: ale já tam měl debon od začátku, vyměnil jsem jen charger! a ano mám i vidlici se soloairem
tady porovnáváme 2 věci najednou, a jistě se to naskládá to snížení pasivních odporů byť jen dobrým promazáním, což ty víš přece taky
metr: nevím čím to bylo u štelovacího zdvihu, větší objemy pro vzduch? Pamatuji si, že chodily vidlice krásně, i Duke se ocelovou negativní pružinou…
Výborně chodily staré RS s dual Airem, kdy se foukala pozitivka a negativka zvlášť. Až teď na novém Lyriku jsem si po dlouhé době řekl, že ta vidlice zase chodí parádně.
Nic se ale nevyrovnalo staré RS Psylo SL. To byla božsky citlivá vidlice se štelováním zdvihu 85–125mm
V jiném vlákně zde se se mnou mirorek2 dohadoval, že pouhou změnou tlumiče dosáhl neuvěřitelné změny, tvrdil jsem mu, že to jde připsat více nastavení pružiny (debon airu), než vlivu tlumiče.
To, co přináší debon air jde jednoduše změřit a není třeba žádných dohadů.
Debon air mění odpory vidlice a zlepšuje citlivost.Ta je potom znát v průběhu celé délky zdvihu. Mění samozřejě i nastavení pružiny a to především na počátku zdvihu, kdy větší komora pomáhá lépe a déle v přetlačování pozitivní komory, celkový výsledek, opět vylepšje chování na počátku zdvihu. Malá negativní komora potom ještě zhoršuje i celkové využití zdvihu, protože v ní nastává při větším ponoru i podtlak.
Vše jde ukázat při vlastním srovnávacím měření již na místě a to, že je původní solo air s pevným pístkem špatné řešení se špatným nastavením a je to krokem zpět bylo hned na počátku jasné jenom z porovnání chodu staré a nové verze.
Tlumič potom může změnit chod dramatickým způsobem jedině když byl předchozí opravdu špatně nastaven. Jakmile ale má tlumič high speed kompresi a tu ještě v nastavení přidávám, a tím vylepším chod, tak tento tlumič namohl kazit chod.
Jo co ja vím tak Charger 2.1 je hlavne jinak naladený, což mi je třeba šumák protože to se na starým Charger nastaví přes shim stack a třeba na sjezďáku sem HSC naopak musel nastavit tvrdší aby mi to chodilo podle představ a žehlilo co nejlíp :)
Ono toho spíš je strašná spousta modelů, jen pro Pike je jich snad 12, pro různé kombinace velikosti kol a zdvihu
U verze 2,1 je přepracovaná Hs comprese je měkčí , dříve pouští olej oproti 2,0 díky tomu nebolí ruce .
mirorek2: v čem cítíš rozdíl mezi RCT3 2.0 a 2.1 ? Předpokládám že dolu ji vozíš samozřejmě otevřenou … HSC tam nastavit nejde. Nebo se ti zdá že Open je na 2.1 víc otevřené než na 2.0? Pak samozřejmě nastavení LSC, které by na 2.1 nemělo ovliňovat citlivost HSC tak jako u 2.0 …
Většina lidí na netu psala že pozorovali větší rozdíl právě po upgrade DebonAir než po výměně Chargeru z 2.0 na 2.1 …
Máš pravdu. Nenarazel si tedy na mýtus, ale na velikost komory.
JakeF: a jo, máš pravdu. Při opětovném připojení pumpičky se zvětší objem (o šlahoun) a díky tomu tlak poklesne. Takže se na to musí myslet, když chci jenom přeměřit, jestli mi vidlice drží tlak. Tak jako bych předtím nic nenapsal a beru zpět :-)
Mr.Duck: myslel jsem to tak, že já nepoznám rozdíl v počáteční citlivosti, teď, když se zamýšlím nad Tvou úvahou o lepší opoře ve větším rozsahu zdvihu, tak máš asi pravdu, ty nové piky/lyriky chodí tak nějak všeobecně lépe :-) Možná jen na to někdo není citlivý, nebo to nedokáže popsat. Já zas měnil jen charger z 2 na 2.1 a to jsem teda cítím rozdíl.
Každopádně na parkovišti DA/SA nepoznám, kvedlám tu s oběma už deset minut :-)
Petr78: to je dosť zajímavá logika :)
JakeF: Já vyměnil jen ten Debonair bez změny nastavení tlumiče, oservisoval vidli stejně jako kdykoliv jinde a právě v terénu je rozdíl jen ve vzduchové komoře obrovský. Dost na to že jsem teď řešil jak dostat Debonair do 2015 Boxxera. A šlo by to jen by to vypadalo blbě :(
Nakonec jsem přidal token, teď už asi nevím jestli ubral nebo přidal, ale musím že ubral trochu tlaku, doladil se shockwiz jako předtím se sólo air a ta vidlice chodí nesrovnatelně líp.
Petrun: Říct že udělali downgrade aby pak zas upgrade je dost subjektivní. Já v dual air nevidím zadnej přínos, neřeší to fakt že malá negativka ztrácí vliv na chod dřív ve zdvihu bez ohledu na to jestli ji říkáš přes pozitivku nebo na jakýkoliv tlak zvlášť, což právě Debonair řeší a tím nabízí lepší oporu ve větším rozsahu zdvihu.
postupně: charger 1 rc, charger 1 rct3, charger 2 rct3, teď 2.1 rct3
mc v yari
Petr78: Když připojíš šlahoun, tak se nejdřív vyrovná tlak v celým objemu vzduchová komora + šlahoun. Takže pokud jsi neměl ve vidlici podtlak, při opětovným nasazení ti ukáže o něco míň, než tam bylo.
Radus: no jo, ale když napumpuješ vidlici, tak měřák ukazuje tlak nejenom ve vidlici, ale i ve šlahounu pumpičky. Když pumpičku odpojíš, uteče Ti část vzduchu, která byla ve šlahounu. Když pumpičku znovu připojíš, měřák Ti ukáže tlak vzduchu, který byl ve vidlici. I přesto, že část vzduchu se přesunula do šlahounu. Při připojení pumpičky k vidlici se ventilek na vidlici otevře a propojí se vzduchová komora vidlice se šlahounem pumpičky. A celý tento objem (tlak) vzduchu měřák na pumpičce měří.
Nic z pumpičky neuteče . Po opětovném připojení se naplní nejdříve šlahoun pumpy a to je rozdíl který ty vidíš na měřáku . Stačí opatrně připojit ventil aby jsi neotevřel ventilek ,pak dofouknout tlak do pumpy a poté došroubovat ventil . Pokud to takto uděláš tak zjistíš že nic neuteče
theedge: jo jsem https://www.bike24.com/p2330842.html
MirosPikos: já mám teda opačnou zkušenost – mně vždy část vzduchu (0,25 PSI) při sundavání pumpičky uteče.
Možná na to má vliv kvalita pumpičky.
Ale když s tím člověk počítá, tak prostě napumpuje o 0,25 PSI víc a je to v pohodě.
mirorek2: jsi si jistý že RCT3 má Charger 2.1 ? Mám zato že Charger 2.1 je jen u RC2 …
červený Debon je jasný, není mi jasný rozdíl mezi údajným černým Debon Air V1 a Solo Air, jak tady zaznělo
Tady odkaz co se změnilohttps://enduro-mtb.com/erster-test-rockshox-lyrik-2019/
Od roku 2018 je spodek hliník a v něm ještě přidané kluzné pouzdro a ještě oproti verzi 2017 zvětšená negativka , černá verze z plastu je 2017 . I rozdíl verze 17 oproti 18+ je znát a to dost .
Nejvíce parády mi udělal ve finále nový charger 2.1, to je v bordelu opravdu znát a to mám „jen“ verzi rct3
z yariny jsem vyndal 160mm prý Debon air tyčku, podle popisu v eshopu a byla úplně stejná, jako solo air tyčka 170mm co jsem vyndal z lyrika 170 solo air… rozdíl jen v délce, žádné díry v tyčce jako v červené verzi DeAir
Potvrzuji taky myšlenku JakaF, já to taky nepoznám, vidlice čerstvě po dobře udělaném servisu debon/SA chodí hodně podobně
První DebonAir byl na vidlicích 2017 a 2018 a na 219 ho zvětšili o 40%.
Jsem na to zvědavý – dle ohlasů na pinkbike a mtbr je ten rozdíl v citlivosti a chodu dost poznat.
JakeF: aby jsi v terénu nepoznal výrazně větší negativku je divný ne ? ( nebudu psát blbost ) …
Atilla: ono je už víc DebonAirů? netuším co jsem měl, 2019 modely Yari a Lyrik
JakeF: A neměl jsi tam už ten černý starší debonAir? Mezi tím a novým s ALU zátkou není moc rozdíl.
theedge: tak určitě bych v rámci vývoje nezaříznul solo-air. S jeho funkcí jsem byl maximálně spokojen.
Tonik666:
Při sundávání pumpičky z ventilku žádný vzduch z vidlice neodejde. Testem vyvrácený mýtus.
Zvětší to negativní komoru, možná je tam i jiná tolerance těsnění na vzduchovym pístu. Každopádně na těch 35mm vidlicích je to poznat hodně.
@JakeF: Já to teda zaznemal zejména v terénu a to dost výrazně. Předtim to bylo na drobný nerovnosti úplně tupý. S vidlicí jsem jinak nic nedělal, stejná vazelína a olej ve stejnym množství, tlumič zůstal ve stejnym nastavení, bez výměny oleje, počet tokenů nezměněn…
V čem tkví jádro pudla? Podle obrázku z odkazu níže se vymění jen část, která těsni negativní komoru o tyčku pistu.
Hlavní rozdíl je stejně v tlumiči… Citlivější vzduchovou komoru je poznat na parkovišti když si s vidlí cvičně pumpuješ, ale reálně v terénu až tak ne. U tlumiče je to přesně naopak.
24.11.19 07:52
tohle by pro rebu mělo jít, ne? https://boxxershop.cz/…13-2018.html
Ja ted budu v Lyrikovi menit DebonAir 2018 za vetsi 2019 verzi. Je mezi nimi totiz rozdil.
Já dělal Pika, jestli se to dělá pro Rebu tak do toho určitě jdi, ten litr za to stojí.
24.11.19 07:43
že bych si upgradoval Rebu? :)
Jo jo, je to docela velkej rozdil. Nejlip je to poznat jen pri vymene airshaftu, zbytek vidlice zustane stejnej, stejne zajetej, stejnejma prostredkama mazanej a citlivosti a aktivitou na zacatku zdvihu je to uplne nekde jinde. I v nizkejch teplotach je to vyrazne lepsi.
petrun : muzes si zalozit firmu a vyvinout, vyrobit a pak prodavat neco co bude naprosto dokonaly – a to i za 10 let. Jiste z tebe bude bohaty muz …
MatS: SKU je 11.4018.096.000
Jo DebonAir je super, ale rict ze „priznal ze bo nebylo to prave orechove“ mi prijde postaveny na hlavu, rika se tomu vyvoj.
Neupravoval jsem Rebu.
Nevím, jestli se pro Rebu vůbec prodává vzduchový píst DebonAir.
Koupil jsem novou vidlici s DebonAir a Rebu prodávám.
Na kolik ten upgrade reby vyjde? Jaky je pak rozdil? Taky jsem nad tim uvazoval.
Dá se někde sehnat nálepka DebonAir? Chci si dát do Reby ten upgrade kit DebonAir Seal Head a napadlo mě, že bych nálepku mohl plácnout aspoň na korunku.
Dual air mel tak malou komoru, ze se moc nedal trefit tlak. Jen nasroubovanim ventilku byla pulka czduchu pryc
23.11.19 21:29