Tohle se SRAMu povedlo

Přidat foto

Konečně jsou vidlice Rock Shox opravdu citlivé.

Vyvinutím DebonAir to SRAM sám přiznal, že Solo Air nebylo to pravé ořechové.

(vloženo 23.11.19)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Tkadlecrr
Tkadlecrr

11.12.19 12:08

Za mě super předělal jsem včera RS Piké 160 a použil jsem (shafer) z vidlice RS Yaris…a vše sedí jak mám …bude to asi hodně citlivé záleží jak dlouho ale dělám servis 3 do roka…pár fotek ten olej je mazec hegeš

Reagovat
MatS
MatS

26.11.19 09:48

allrose
allrose

26.11.19 09:22

že jim to ale trvalo :))

Reagovat
Charlie_R
Charlie_R

25.11.19 17:12

Chtělo by založit vlákno, tady to zapadne…

Reagovat
kadlec
kadlec

25.11.19 17:11

No jestli to je takovej zazrak, dal bych to taky zene

Reagovat
MatS
MatS

25.11.19 15:40

MatS
MatS

25.11.19 15:36

MatS
MatS

25.11.19 15:30

Kadlec: Taky koukám, že v ČR ani prd. Ale co, bike-components.de za 16 EURO. Asi si to pořídím a hodím to i ženě na REBU :-)

https://www.bike-components.de/…2013-p70577/

Reagovat
milan1
milan1

25.11.19 13:58

mirorek2: nemám prověřen každý tlumič samostatně a nemohl jsem ti tam uvést více, nebylo by to z mých zkušeností. Zde můžeš probrat lépe s jinými, kteří vyzkoušeno mají. Já tvrdím to, co znám sám a to je zásadní vliv jednotlivých částí a v něm je tlumič až na posledním místě. Nemůže přitom vylepšit předešlé vlivy ale jenom případně pokazit, Pokud tedy nebyl předchozí tlumič vyloženě špatný a to jsem nemohl potvrdit a uvést ti to v předchozím vlákně. Tlumič obecně může vylepšit chod jenom ve spolupráci s ostatními ( odpory a průběhem pružiny a na těchto parametrech se staví a společně upravuje celkové nastavení, jsou tam provázané vlivy). Ale to už je zase o poctivém testování, na které jsme narazili s tématem shockwizu a je třeba říct, že, čím přesnější je nastavení tím více je směrováno na konkrétní podmínky a nikdy nemůže být zcela univerzální. Vliv ale není možné připisovat jenom tlumiči ale celkovému nastavené kterého se s ním dá dosáhnout a tam zase platí jakékoliv přitažení kompresního útlumu musí být provázáno s jiným nastavením pružiny, tedy tlaku a objemu, to jsou ty provázané vlivy. Tolik tedy k tomu, že nechci přeceňovat jenom vliv záměny tlumiče.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

25.11.19 12:52

milan1: ale já tam měl debon od začátku, vyměnil jsem jen charger! a ano mám i vidlici se soloairem

tady porovnáváme 2 věci najednou, a jistě se to naskládá to snížení pasivních odporů byť jen dobrým promazáním, což ty víš přece taky

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

25.11.19 10:23

metr: nevím čím to bylo u štelovacího zdvihu, větší objemy pro vzduch? Pamatuji si, že chodily vidlice krásně, i Duke se ocelovou negativní pružinou…

Reagovat
metr-x
metr-x

25.11.19 09:26

Výborně chodily staré RS s dual Airem, kdy se foukala pozitivka a negativka zvlášť. Až teď na novém Lyriku jsem si po dlouhé době řekl, že ta vidlice zase chodí parádně.

Nic se ale nevyrovnalo staré RS Psylo SL. To byla božsky citlivá vidlice se štelováním zdvihu 85–125mm

Reagovat
milan1
milan1

25.11.19 09:17

V jiném vlákně zde se se mnou mirorek2 dohadoval, že pouhou změnou tlumiče dosáhl neuvěřitelné změny, tvrdil jsem mu, že to jde připsat více nastavení pružiny (debon airu), než vlivu tlumiče.

To, co přináší debon air jde jednoduše změřit a není třeba žádných dohadů.

Debon air mění odpory vidlice a zlepšuje citlivost.Ta je potom znát v průběhu celé délky zdvihu. Mění samozřejě i nastavení pružiny a to především na počátku zdvihu, kdy větší komora pomáhá lépe a déle v přetlačování pozitivní komory, celkový výsledek, opět vylepšje chování na počátku zdvihu. Malá negativní komora potom ještě zhoršuje i celkové využití zdvihu, protože v ní nastává při větším ponoru i podtlak.

Vše jde ukázat při vlastním srovnávacím měření již na místě a to, že je původní solo air s pevným pístkem špatné řešení se špatným nastavením a je to krokem zpět bylo hned na počátku jasné jenom z porovnání chodu staré a nové verze.

Tlumič potom může změnit chod dramatickým způsobem jedině když byl předchozí opravdu špatně nastaven. Jakmile ale má tlumič high speed kompresi a tu ještě v nastavení přidávám, a tím vylepším chod, tak tento tlumič namohl kazit chod.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

24.11.19 20:06

Jo co ja vím tak Charger 2.1 je hlavne jinak naladený, což mi je třeba šumák protože to se na starým Charger nastaví přes shim stack a třeba na sjezďáku sem HSC naopak musel nastavit tvrdší aby mi to chodilo podle představ a žehlilo co nejlíp :)

Reagovat
novas752
novas752

24.11.19 20:05

Ono toho spíš je strašná spousta modelů, jen pro Pike je jich snad 12, pro různé kombinace velikosti kol a zdvihu

Reagovat
kadlec
kadlec

24.11.19 20:03

To je to takovej zazrak, ze to v Čr nema zadnej eshop skladem?

Reagovat
Radus
Radus

24.11.19 19:39

U verze 2,1 je přepracovaná Hs comprese je měkčí , dříve pouští olej oproti 2,0 díky tomu nebolí ruce .

Reagovat
mirorek2
mirorek2

24.11.19 19:13

theedge: méně mě bolí ruce, resp po mnohem delší době

Reagovat
Charlie_R
Charlie_R

24.11.19 18:50

Za ty prachy to asi prubnu na Rebu :-)

Reagovat
JakeF
JakeF

24.11.19 18:49

Všichni všechno poznaj, ale jezděj pořád úplně stejně :))

Reagovat
theedge
theedge

24.11.19 18:24

mirorek2: v čem cítíš rozdíl mezi RCT3 2.0 a 2.1 ? Předpokládám že dolu ji vozíš samozřejmě otevřenou … HSC tam nastavit nejde. Nebo se ti zdá že Open je na 2.1 víc otevřené než na 2.0? Pak samozřejmě nastavení LSC, které by na 2.1 nemělo ovliňovat citlivost HSC tak jako u 2.0 …

Většina lidí na netu psala že pozorovali větší rozdíl právě po upgrade DebonAir než po výměně Chargeru z 2.0 na 2.1 …

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

24.11.19 18:16

Máš pravdu. Nenarazel si tedy na mýtus, ale na velikost komory.

Reagovat
tonik666
tonik666

24.11.19 18:13

MirosPikos:

Ja jsem taky psal ze pri pripojeni, ne odpojeni.

Reagovat
Petr78
Petr78

24.11.19 17:59

JakeF: a jo, máš pravdu. Při opětovném připojení pumpičky se zvětší objem (o šlahoun) a díky tomu tlak poklesne. Takže se na to musí myslet, když chci jenom přeměřit, jestli mi vidlice drží tlak. Tak jako bych předtím nic nenapsal a beru zpět :-)

Reagovat
mirorek2
mirorek2

24.11.19 17:40

Mr.Duck: myslel jsem to tak, že já nepoznám rozdíl v počáteční citlivosti, teď, když se zamýšlím nad Tvou úvahou o lepší opoře ve větším rozsahu zdvihu, tak máš asi pravdu, ty nové piky/lyriky chodí tak nějak všeobecně lépe :-) Možná jen na to někdo není citlivý, nebo to nedokáže popsat. Já zas měnil jen charger z 2 na 2.1 a to jsem teda cítím rozdíl.

Každopádně na parkovišti DA/SA nepoznám, kvedlám tu s oběma už deset minut :-)

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

24.11.19 15:57

Petr78: to je dosť zajímavá logika :)

JakeF: Já vyměnil jen ten Debonair bez změny nastavení tlumiče, oservisoval vidli stejně jako kdykoliv jinde a právě v terénu je rozdíl jen ve vzduchové komoře obrovský. Dost na to že jsem teď řešil jak dostat Debonair do 2015 Boxxera. A šlo by to jen by to vypadalo blbě :(

Nakonec jsem přidal token, teď už asi nevím jestli ubral nebo přidal, ale musím že ubral trochu tlaku, doladil se shockwiz jako předtím se sólo air a ta vidlice chodí nesrovnatelně líp.

Petrun: Říct že udělali downgrade aby pak zas upgrade je dost subjektivní. Já v dual air nevidím zadnej přínos, neřeší to fakt že malá negativka ztrácí vliv na chod dřív ve zdvihu bez ohledu na to jestli ji říkáš přes pozitivku nebo na jakýkoliv tlak zvlášť, což právě Debonair řeší a tím nabízí lepší oporu ve větším rozsahu zdvihu.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

24.11.19 15:52

postupně: charger 1 rc, charger 1 rct3, charger 2 rct3, teď 2.1 rct3

mc v yari

Reagovat
JakeF
JakeF

24.11.19 15:40

Petr78: Když připojíš šlahoun, tak se nejdřív vyrovná tlak v celým objemu vzduchová komora + šlahoun. Takže pokud jsi neměl ve vidlici podtlak, při opětovným nasazení ti ukáže o něco míň, než tam bylo.

Reagovat
Petr78
Petr78

24.11.19 15:20

Radus: no jo, ale když napumpuješ vidlici, tak měřák ukazuje tlak nejenom ve vidlici, ale i ve šlahounu pumpičky. Když pumpičku odpojíš, uteče Ti část vzduchu, která byla ve šlahounu. Když pumpičku znovu připojíš, měřák Ti ukáže tlak vzduchu, který byl ve vidlici. I přesto, že část vzduchu se přesunula do šlahounu. Při připojení pumpičky k vidlici se ventilek na vidlici otevře a propojí se vzduchová komora vidlice se šlahounem pumpičky. A celý tento objem (tlak) vzduchu měřák na pumpičce měří.

Reagovat
theedge
theedge

24.11.19 15:11

mirorek2: Dík za linky. Jakou patronu jsi tam měl předtím ?

Reagovat
Radus
Radus

24.11.19 14:56

Nic z pumpičky neuteče . Po opětovném připojení se naplní nejdříve šlahoun pumpy a to je rozdíl který ty vidíš na měřáku . Stačí opatrně připojit ventil aby jsi neotevřel ventilek ,pak dofouknout tlak do pumpy a poté došroubovat ventil . Pokud to takto uděláš tak zjistíš že nic neuteče

Reagovat
mirorek2
mirorek2

24.11.19 14:45

Petr78
Petr78

24.11.19 14:34

MirosPikos: já mám teda opačnou zkušenost – mně vždy část vzduchu (0,25 PSI) při sundavání pumpičky uteče.

Možná na to má vliv kvalita pumpičky.

Ale když s tím člověk počítá, tak prostě napumpuje o 0,25 PSI víc a je to v pohodě.

Reagovat
theedge
theedge

24.11.19 14:29

mirorek2: jsi si jistý že RCT3 má Charger 2.1 ? Mám zato že Charger 2.1 je jen u RC2 …

Reagovat
mirorek2
mirorek2

24.11.19 13:47

červený Debon je jasný, není mi jasný rozdíl mezi údajným černým Debon Air V1 a Solo Air, jak tady zaznělo

Reagovat
Radus
Radus

24.11.19 13:27

Tady odkaz co se změnilohttps://en­duro-mtb.com/erster-test-rockshox-lyrik-2019/

Reagovat
Radus
Radus

24.11.19 13:11

Od roku 2018 je spodek hliník a v něm ještě přidané kluzné pouzdro a ještě oproti verzi 2017 zvětšená negativka , černá verze z plastu je 2017 . I rozdíl verze 17 oproti 18+ je znát a to dost .

Reagovat
mirorek2
mirorek2

24.11.19 13:11

Nejvíce parády mi udělal ve finále nový charger 2.1, to je v bordelu opravdu znát a to mám „jen“ verzi rct3

Reagovat
mirorek2
mirorek2

24.11.19 13:09

z yariny jsem vyndal 160mm prý Debon air tyčku, podle popisu v eshopu a byla úplně stejná, jako solo air tyčka 170mm co jsem vyndal z lyrika 170 solo air… rozdíl jen v délce, žádné díry v tyčce jako v červené verzi DeAir

Potvrzuji taky myšlenku JakaF, já to taky nepoznám, vidlice čerstvě po dobře udělaném servisu debon/SA chodí hodně podobně

Reagovat
theedge
theedge

24.11.19 12:55

První DebonAir byl na vidlicích 2017 a 2018 a na 219 ho zvětšili o 40%.

Jsem na to zvědavý – dle ohlasů na pinkbike a mtbr je ten rozdíl v citlivosti a chodu dost poznat.

JakeF: aby jsi v terénu nepoznal výrazně větší negativku je divný ne ? ( nebudu psát blbost ) …

Reagovat
logoman
logoman

24.11.19 12:50

Ten cerveny ma byt 2018+

Reagovat
Atilla
Atilla

24.11.19 11:35

Jo před tím červeným, byl už černý cca z roku 2017

Reagovat
JakeF
JakeF

24.11.19 11:29

Atilla: ono je už víc DebonAirů? netuším co jsem měl, 2019 modely Yari a Lyrik

Reagovat
Atilla
Atilla

24.11.19 11:24

JakeF: A neměl jsi tam už ten černý starší debonAir? Mezi tím a novým s ALU zátkou není moc rozdíl.

Reagovat
petrun
petrun

24.11.19 11:23

Oprava!!! DUAL-AIR

Reagovat
petrun
petrun

24.11.19 11:22

theedge: tak určitě bych v rámci vývoje nezaříznul solo-air. S jeho funkcí jsem byl maximálně spokojen.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

24.11.19 11:18

Tonik666:

Při sundávání pumpičky z ventilku žádný vzduch z vidlice neodejde. Testem vyvrácený mýtus.

Reagovat
JakeF
JakeF

24.11.19 10:48

novas: Já teda u Piku/Lyrika vůbec… Možná u Reby to má větší vliv.

Reagovat
novas752
novas752

24.11.19 10:43

Zvětší to negativní komoru, možná je tam i jiná tolerance těsnění na vzduchovym pístu. Každopádně na těch 35mm vidlicích je to poznat hodně.

@JakeF: Já to teda zaznemal zejména v terénu a to dost výrazně. Předtim to bylo na drobný nerovnosti úplně tupý. S vidlicí jsem jinak nic nedělal, stejná vazelína a olej ve stejnym množství, tlumič zůstal ve stejnym nastavení, bez výměny oleje, počet tokenů nezměněn…

Reagovat
popokatepetl
popokatepetl

24.11.19 10:36

V čem tkví jádro pudla? Podle obrázku z odkazu níže se vymění jen část, která těsni negativní komoru o tyčku pistu.

Reagovat
JakeF
JakeF

24.11.19 10:06

Hlavní rozdíl je stejně v tlumiči… Citlivější vzduchovou komoru je poznat na parkovišti když si s vidlí cvičně pumpuješ, ale reálně v terénu až tak ne. U tlumiče je to přesně naopak.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

24.11.19 09:59

Zlatý dual air a kecejte si co chcete:-)

Reagovat
pavel675
pavel675

24.11.19 08:11

Jo, pasuje a funguje..

Reagovat
DoomHammer

24.11.19 07:52

tohle by pro rebu mělo jít, ne? https://boxxershop.cz/…13-2018.html

Reagovat
theedge
theedge

24.11.19 07:49

Ja ted budu v Lyrikovi menit DebonAir 2018 za vetsi 2019 verzi. Je mezi nimi totiz rozdil.

Reagovat
novas752
novas752

24.11.19 07:45

Já dělal Pika, jestli se to dělá pro Rebu tak do toho určitě jdi, ten litr za to stojí.

Reagovat
DoomHammer

24.11.19 07:43

že bych si upgradoval Rebu? :)

Reagovat
novas752
novas752

24.11.19 07:41

Jo jo, je to docela velkej rozdil. Nejlip je to poznat jen pri vymene airshaftu, zbytek vidlice zustane stejnej, stejne zajetej, stejnejma prostredkama mazanej a citlivosti a aktivitou na zacatku zdvihu je to uplne nekde jinde. I v nizkejch teplotach je to vyrazne lepsi.

Reagovat
theedge
theedge

24.11.19 07:27

petrun : muzes si zalozit firmu a vyvinout, vyrobit a pak prodavat neco co bude naprosto dokonaly – a to i za 10 let. Jiste z tebe bude bohaty muz …

Reagovat
petrun
petrun

24.11.19 07:22

Tak tomu se tedy říká vývoj? Nejdřív downgrade a potom upgrade :-D

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

23.11.19 23:20

MatS: SKU je 11.4018.096.000

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

23.11.19 23:10

Jo DebonAir je super, ale rict ze „priznal ze bo nebylo to prave orechove“ mi prijde postaveny na hlavu, rika se tomu vyvoj.

Reagovat
MatS
MatS

23.11.19 22:06

To byl dotaz na Chlebovnika :-)

Reagovat
Petr78
Petr78

23.11.19 22:03

Neupravoval jsem Rebu.

Nevím, jestli se pro Rebu vůbec prodává vzduchový píst DebonAir.

Koupil jsem novou vidlici s DebonAir a Rebu prodávám.

Reagovat
MatS
MatS

23.11.19 21:53

Na kolik ten upgrade reby vyjde? Jaky je pak rozdil? Taky jsem nad tim uvazoval.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

23.11.19 21:52

Dá se někde sehnat nálepka DebonAir? Chci si dát do Reby ten upgrade kit DebonAir Seal Head a napadlo mě, že bych nálepku mohl plácnout aspoň na korunku.

Reagovat
tonik666
tonik666

23.11.19 21:34

Dual air mel tak malou komoru, ze se moc nedal trefit tlak. Jen nasroubovanim ventilku byla pulka czduchu pryc

Reagovat
JakeF
JakeF

23.11.19 21:32

V citlivosti jsem proti solo-airu nepoznal rozdíl…

Reagovat
depresy

23.11.19 21:29

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat

Další galerie z kategorie

Jan D. 0
Derwen 5
easyrider 2
roud 10
Pietro37 1
filipes 9