36 zubu
9 zubu
B-šroube
Převodník 38z
Vodítko WolfTooth, karbonová objímka
Kazeta Leonardi Factory General Lee 11V CX 9.36 s přehazovačkou SRAM Red eTAP WiFli (11 rychlosti, kladky od Eagla (12 nahoře, 14 dole), ale to nesouvisí s Leonardi…).
I když SRAM ma v dokumentací nastaveny limit kazety na 32 zubu, 36 tam vlezlo s rezervou (viz. foto B-šroubku). Chtěl jsem něco, co bude fungovat bez RoadLinku, ale neztratím moc v rozsahu oproti 10–42. S RoadLinkem jsem mel občas problémy na 10z pastorku, ne vždy to tam chtělo naskočit. Zajímavé ale že na těžké kazete GX (1150, nitovana) problem skoro nebyl, ale na lehké XX1 nějak to blblo…
Nyní to pěkné chodí po celém rozsahu od 9 do 36.
Přínosy:
- zbavil jsem se Roadlinku
- nejvíc využívaný rozsah rychlosti 25–30 se přesunul uprostřed kazety, na pastorky 4,5,6
- nejtěžší převod se posunul ještě dal, nyní mam rezervu na jízdu z kopce :)
- váha 230g
Zápory:
- na 9 zubu je to trochu hlučné, i když ne víc, než jsem to měl před tím na 10. Ale stejně v teto rychlosti za větrem nic není slyšet :)
- na dvou nejmenších řetěz zachytává u par zubu za větší pastorek, když se točí klikami dozadu, nic ale nepadá a nepřeskakuje. Myslím si že to časem obrousí
- přišel jsem o nejlehčí převod 38/42, ale na svých „testovacích“ kopcích jsem vystačil s 38/36 v sedle. Na větších asi pujdu ze sedla nebo pešky…
Kazeta: https://www.koloshop.cz/…-kazeta.html
vodítko řetězu: https://r2-bike.com/…Clamp-318-mm
(vloženo 26.11.19)
27.11.19 22:59
TK75, ještě poznámka – pokud zvolím užší pláště (36mm?) tak to možná vejde… Ale už jsem docela zvykl na jednu pilu.
TK75, pry AXS už ma baterku posunutu a nepřekáží. Z druhé strany – na AXS dat dozadu Eagle a nepotřebuji dvojpřevodník :)
Máš to moc pěkné.Škoda, že ti tam nejde dát ten dvojpřevodník.Třeba jen na čas.Já to měním celkem často a je to zábava:-)
Spartacus, adaptováni jako MTB asi ne… Ten ram je L-ka, já jsem přesně na rozmezí M a L (podle doporučení výrobce). Stejně ale žádný jiný Turner Cyclosys v republice nebyl, tak šel jsem do toho. Výhoda delšího rámu – absence „toe overlap“ na tlustých pláštích. Představec je kratší protože pupek :)
Začínalo se to na sadě Apex s převodníkem 42 a kazetou 10–42. Tam žádný problem s rozsahem a řetězem nebyl. Pak jsem ale šel do Red eTAP, protože je to super věc a vůbec… :) Dvojpřevodník jsem nechtěl, on by tam ale ani nešel, protože baterka na přesmyku by se dotykala tlustého zadního pláště. Rozsah byl vyřešen Roadlinkem, který dovoluje silniční sadě fungovat s velkou kazetou 10–42. Pak převodník šel z 42 na 38, protože jsem víc času trávil ve větší častí kazety, kde jsou hrubší skoky.
Ten postup „pokus/omyl“ vynechat asi ani by nešlo, protože je to moje první kolo s beranama, zkušenost se silničkou jsem neměl, jako jsou „moje“ převody ani nevěděl. Je to o něco dražší cesta, ale zajímavější :)
Ted otestuji tuto kazetu, vypadá slibně, pokrývá v podstatě vše co jezdím. Váží min než X01, stojí taky trochu min :)
Dal už to měnit asi nebudu, maximálně vyzkouším převodník od Garbaruk.
27.11.19 16:34
orm: spadlo mne to zatím jen jednou na rozbité cestě, když jsem u toho ještě šlapal. Tipuji že ten řetěz jen „nadskočil“, ale spadl proto že jsem mu pravě pomohl šlapáním.
Jinak, stačí trochu rychleji projet s pevnou vidlí „roletu“ nebo cestu po které dupali za mokra koníci a pokud nemá čkověk brzdu, je to dole hned i s NW.
orm: to, že ti to nespadlo, neznamená, že to obecně nepadá. Všechny jednoplackové přehazky mají brzdu a není to pro srandu králíkům :-). Já jezdím jednoplacku v terénu od roku 2009, takže jsem postupně sledoval vývoj systému od oboustranných krytů jednopřevodníku po dnešní NW+brzda.
@Singlespeed: Na zimakovi mam cinsky NW prevodnik a slx 9speed prehazku, ktera je take bez brzdy, a nikdy mne to nespadlo. Voditko chapu na MTB, kde to dostava vetsi cocku, ale u gravelu/treku mne to prijde zbytecne, zvlast kdyz na kole vidim hladke plaste.
mr.nikdo: Red eTAP je původně silniční, určen pro použití s přesmykačem, nemá „brzdu“, která klepáni blokuje.
mr. nikdo: vodítko je tam, neboť je přehazka bez brzdy. Na silnici to bez brzdy a vodítka nepadá, ale v terénu to stoprocentní není. S brzdou je to spolehlivější a vodítka není třeba.
Kdyz pominu ty skoky… A velky skok 36/9, ktery na silnici/gravel musi byt bomba.
K cemu je tam to voditko? Vzdyt system 1× je super a nepada…
Reacher, musím nejdřív zjistit, zda 38 vepředu je vyhovující pro tuto kazetu (a pro mne samozřejmě), nebo mam jít na 36. Pokud budu měnit na 36, tak bude asi Garbaruk, protože Praxis a Wolftooth v teto velikosti jsou méně atraktivní :)
Pekne, libi a je to funkcni. Ale tipuju, ze skoncis u Garbaruk prevodniku ;-) Pak bude moct voditko pryc
TJK, WolfTooth je hodně podobny Praxis… když už, tak Garbaruk, jsou šílené :)
26.11.19 21:08
Nejsmysluplnejsi prevodovka je pro mne 3×10/26" nebo 2×11–12/29". Jednopily pokladam za podvod na prosty lid ;) vyjma disciplin v integralkach ;)
mam 2 veci.. nelibi se mi prevodnik praxxis, Wolftooth by byl hezci a pak to voditko.. ael pokud je potreba… jinak to fakt sperkujes.. nadhera
Před tím jsem jezdil
10–12–14–16–18-21–24–28–32–36–42
Nyní je to
9-10–12–14–16–18-20–23–27–31–36
Nic se nezměnilo, jen posunulo se bliž k centru kazety.
26.11.19 20:40
Skoky 9–10–12–14 budou asi lahůdka, fuj. Jako příšlap do sjezdu dobrý, ale jet na tom segment po rovině…no nevím. Zlatý 2×11.
Kazeta za cenu téměř RB RX…sorry, hlava mi to nebere. Ale ať slouží.
26.11.19 20:31
26.11.19 20:05
no tady to vzali opacne a prodavaj kazetu 11–52 :) https://rotorbike.com/…2-speed.html
26.11.19 18:27
Jasny, rozumim ti, myslenka 9–36 je dobra, bohuzel ne optimalni. Hlavne at to dupe.
Zdendyš, já vim, i ta 10-ka už na hraně, ale na XD ořech moc na výběr nemam. Já ten převod používám stejně jen občas, at bude. Jednou jsem se pověsil za zády silničářům co mě předjeli, nějakou dobu jsem stačil, ale umlátil jsem se nohama, chyběl mě těžší převod. Dlouho bych jsem stejně nevydržel, ale snaha byla :)
26.11.19 18:04
Archer, devet zubu, tedy na pastorku kazety kola je prokazatelne technologicky nesmysl, slepa ulicka. Jinak z te posledni fotky mi beha mraz po zadech. Nicmene kvituju s porozumenim tve nadseni zkouset nove "vjecy ;)
Trepifajxl, ještě jedna možnost je převodník Garbaruk, ten má vysoké zuby.
Čas ukáže, zda to vodítko nechám…
Boží. Tohle by mi smělo do baráku :-)
26.11.19 17:41
aha, aprdon, nevšiml jsem si reakce v 17:17…
26.11.19 17:41
pecka, líbí a přidávám se k dotazu viliho, musí tam být ten antipadač?
Skvelej setup. Já bych si to ještě představoval v kartónu a na vyšších ráfkách.
vili, nemusí, ale parkrat mě v kopci s kameny a kořeny spadl řetěz :) Ještě nevím zda tam to nechám, testuji.
26.11.19 17:15
To fakt neexistuje elegantnější konstrukce antipadače, než tady ta kudlanka? Teda esik tam vůbec musí být…kazí mi to dojem z jinak téměř dokonalého kola.
btw. voda ti má kudy z rámu odtíkat předpokládám
26.11.19 16:40
look_as1: SRAM v návodu má „max 32“. 36 umí Red AXS, já ale mam starší.
byla tam, jsou vidět stopy na barvě a rez v montážní výšce matice...... takže ukrad :-)
Zajimalo.by me, jestli tam tu jednu matku na ty prirube proste nedali nebo ji nekdo ukrad :D
26.11.19 16:05