Hercules 2000, Nemecko 1955

Přidat foto

Názov tejto tradičnej nemeckej značky má s gréckym Herkulesom spoločné okrem názvu aj silu a bojovnosť, s akou si získava meno a pozíciu voči súperom. To z Herculesa robí najsilnejšiu nemeckú značku.

Spoločnosť založil v Norimbergu v roku 1886 Carl Marschütz a o rok nato už niesla názov Hercules. Od jej vzniku mala raketový nárast výroby bicyklov. Začiatkom 20.storočia pridala k výrobe bicyklov aj výrobu ľahkých motoriek a nákladných automobilov. Počas druhej svetovej vojny bola spoločnosť znárodnená nacistami a výroba podliehala ich vojnovým potrebám. Preto bola na sklonku vojny továreň kompletne zbombardovaná Američanmi. Po vojne sa veľmi rýchlo obnovila výroba bicyklov, skútrov, mopedov a malých motorov. Po niekoľkých zmenách majiteľov sa firma v roku 1958 dostala do portfólia spoločnosti Fichtel & Sachs, kde zostala až do konca 80tych rokov. V rámci fúzii sa dostali pod značku Hercules aj tradičné značky motocyklov a bicyklov- DKW, Victoria a Express. V sedemdesiatych rokoch bol Hercules na vrchole nemeckých producentov, zamestnával okolo 1500 pracovníkov a vyrába ročne okolo 230 000 bicyklov a 100 000 motoriek. V roku 1985 ako prví priniesli mestský elektro bicykel, a v roku 1990 ho po legislatívnom schválení ako prví začali aj predávať. V 90.tych rokoch došlo k niekoľkým zmenám majiteľov, až kým v roku 2014 nebola ukončená výroba bicyklov v Norimbergu. Nechýbalo veľa a značka by zanikla, no po presunutí výroby do Maďarska a Číny je opäť na rýchlom vzostupe. Pomohla k tomu aj vernosť nemeckých zákazníkov, keďže má Hercules už 130 ročnú tradíciu a je najstaršou nemeckou žijúcou značkou.

Hercules 2000

Hercules 2000 nesie svoj názov od roku 1957, kedy Hercules odkúpil licenciu na výrobu bicykla od nemeckého vynálezcu Hermana Klaueho. Tento inžinier priniesol do automobilového priemyslu cez 800 patentov a do cyklistiky priniesol patent kotúčovej brzdy. Klaueho pôsobnosť bola širokospektrálna, od nacistických tankov Tiger IV. až po bicykle. V roku 1950 priniesol pod svojím menom na trh jeden z dizajnovo najpôsobivejších bicyklov povojnovej éry. Bicykel mal krížový hliníkový rám, striebornú farbu a mäkké línie. Napriek 7 ročnej produkcii bicykla Klaue nezaznamenal väčší predajný úspech, no v Herculese v ňom videli veľký potenciál. Od roku 1957 už s kvalitným marketingom niesol bicykel názov Hercules 2000 a špecifický dizajn dostal aj novú špecifickú zelenú kladivkovú farbu. Bicykel sa dodával s troj- a neskôr päť-rýchlostným nábojom Fichtel&Sachs. Napriek jednej farbe a minime variácii v dizajne zaznamenal bicykel veľký predajný úspech. V roku 1964 odkúpila licenciu na jeho výrobu a predaj obchodná spoločnosť Neckermann. Bicykel opäť zmenil farbu, opäť len na jednu a to bledomodrú, dostal malé zmeny v dizajne a aj skladaciu verziu. Vyrábal sa až do roku 1969. V súčasnosti sú všetky tri farby, resp. výrobcovia žiadaným zberateľským artiklom ale aj retro bicyklom, najmä pre jeho hravý dizajn. Hliníkový rám a kvalitná kladivková farba zabezpečili veľa dochovaných bicyklov v krásnom stave

(vloženo 27.11.19)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
tromboonen
tromboonen

29.11.19 10:41

Super jako vždy… podobnej náboj od Sachse jsem měl ještě v devadesátkách na dánském dojížděči tam postaveném ze zbytků z ulice, akorát ten byl hyper, řetízek i z druhé strany, dvě páky na představci pod řídítky a celkem 3×2 převodů.

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

29.11.19 08:05

Dal bych plný počet bodů, je to krása…

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

28.11.19 15:29

Ďakujem pekne :) som rád, že sa nájdu ľudia, ktorých potešia aj takéto bicykle. Váhovo je bicykel taký priemer, možno to robia komponenty, všetko ostatné je ocele. Aj farba má asi svoju váhu, je to pomerne hrubý lak

Reagovat
petrun
petrun

27.11.19 20:01

Na tvoje kola se vždycky těším. Potěší oko a pohladí duši. Krásné stroje to jsou.

Reagovat
capis
capis

27.11.19 18:35

Dáváš sem vždycky velice hezké a zajímavé lahůdky, které potěší. Díky, jen tak dál.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

27.11.19 16:47

ta třetí fotka u lampy, z boku to vypadá kolo výrazně rychlejší než to mohlo vůbec být, i když s duralovým rámem asi bylo na tu dobu dost lehké na citi bike

Reagovat
Cen da H
Cen da H

27.11.19 16:45

Nevšední elegance, zajímavé jak dříve hleděli na design. Dnes mi přijde že je vše podřízeno funkčnosti a co nejomračujícím parametrům a na kola se moc dívat sezalíbením nedá…

Reagovat
kubad
kubad

27.11.19 13:43

krasavec

Reagovat
Dazz
Dazz

27.11.19 13:32

Nádhera, tohle prostě oko potěší :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

zbyslavjak 5
káňa 35
TomY80 26
tomfree 23
káňa 21
bmx20 23