Padlo rozhodnutí a prodal jsem jak XC HT tak AM bike a pořídil Anthema v druhé nejvyšší karbonové verzi a musím říct, že to byla dobrá volba. Časy kdy jsme skákali desetimetrový skoky jsou možná už nenávratně pryč a přišel čas na drcení XC. Na většině trailů naprosto dostačující zdvihy a díky teleskopu stoupá Funfactor, nezalekne se prudkých sjezdů, nebo menších skoků kde jde ochotně do whipu! Hlavní přínos oproti pevňáku, kterého jsem měl tuto sezónu (SUP XP 969) vidím v technických výjezdech, kde je Anthem o dost pohodlnější a efektivnější. Tak stejně při rychlých, šlapavých kořenových pasážích. Díky karbonovým kolům a možnosti zamknout celé kolo z řidítek kolo na asfaltu letí. Už se těším na ostrej test při závodním nasazení. :) Sorry jen za jednu fotky, furt jen jezdím a není čas fotit. Hehe.
Edit: představec Ritchey 100mm –25°, karbonový řidítka od Chromagu a teď nově Vittoria Mezcal 2.35 a Peyote 2.25. A nově zamykání od DT SWISS single shot, když se mi konečně povedla urvat FOX páčka. :) Najeto 4300km, musím říct, že mě to stále baví, jen si pohrávám s myšlenkou dát Fox 34 SC 120mm :D a poznatek, už 2× reklamované řazení XT, stává se to někomu taky? Přestane odřazovat a ende. Teď je na kole SLX, asi dám GX, to nové řadí příjemně, zbytek nechám XT.
(vloženo 3.12.19)
Značka | Giant |
Model | Anthem Advanced Pro 1 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11.6 (včetně pedálů, košíku a teleskopu) |
Rám | karbon |
Vidlice | FOX Float SC Performance Elite |
Tlumič | FOX Float DPS Performance Elite |
Kliky | XT deore |
Měnič | XT deore |
Řazení | XT deore |
Převodník | XT 32z (bude 34z) |
Kazeta | SLX 10-51 12s |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Giant XCR-1 |
Náboj zadní | Giant XCR-1 |
Brzda přední | SLX |
Brzda zadní | SLX |
Brzdové páky | SLX |
Ráfek přední | Giant XCR-1 Carbon |
Ráfek zadní | Giant XCR-1 Carbon |
Dráty | Giant XCR-1 |
Pedály | Crankbrothers candy |
Řídítka | Giant 750mm |
Představec | Giant 80mm |
Sedlovka | Teleskop Giant 105mm |
Sedlo | Giant Contact SL (Forward) |
Pláště | Maxxis Ikon 2.20 EXO Skinwall |
Já jsem teď zvýšil vidlí na 120 a tomu kolu to dost pomohlo. I když ty mas už jinou geo.
Zdar, co ten teleskop, co je to zač? Na stránkách giantu tento není… A jaká je, není tam vakl a co hmotnost? Dík
Ahoj, sorry jsem tu dlouho nebyl. :D Odlehčení tam není, co se týče chodu jsem nadmíru spokojen, ale na tvrdší ježdění, xco závody nebo trailovější pojetí, bych tam klidně dal 34 SC 120mm. Nepociťuji to často, ale občas je cítit, že se vidlice kroutí, což není zase nějak špatná vlastnost, ale chce s tím počítat (mám 75kg). V porovnání s RS nebo DT SWISS mi FOX asi vyhovuje nejvíc, ale těch 120mm zdvihu by se mi na Anthemovi líbilo!
Ahoj, můžeš sem dát fotky vrchu vidlice? Fox pro rok 2020 udělal zpevnění korunky, kde u modelu 2019 bylo vybrání pro odlehčení a u 2020 to již není :-). Je Foxka pohodlná, citlivá? Díkas
…tak pro oko to hezky teda neni… hnus to ale taky neni, to az kdyz bys mel loukote;)
Ta vysoká horní rámová trubka je fakt hnus a ještě víc to umocňuje větší velikost kola. tohle patří na silničky a podobné.
Specialized ale není český Superior, ten se musí snažit dojít k zákazníkům jinou cestou a primárně být o levnější, ne naopak…
Líbí se mi osazení, barva a skinwally, které tomu parádně sedí.
Horní rámovka se mi naopak vůbec nelíbí.
Máš tam čtyři hvězdy
@milan.v. se podívej v takové cenové kategorii třeba na Spešl(ale i jiné značky), taky nemají karbonová kola a navíc na to nacpou komplet NX sadu.
Jinak kolo pěkný…
SUP v takové cenové kategorii a nemít karbonová kola, to člověk nepochopí…
Řekl bych, že ten design se buď líbí a nebo nelíbí. Já kolo neberu úplně dle vzhledu, i když je to přidaná hodnota, ale aby fungovalo. Těch 69° je v pohodě, stále beru, že je to XC kolo a musí to jet. Už jsme si na sebe trochu zvykli a dá se na tom sjet fakt hodně, už se těším na ČP v XCO, to mu sedne jako prdel na hrnec si myslím. Druhá varianta při výběru byl novej SUP XF 979 RC, ale nakonec vycházel dráž a nemá karbonové kola, i když geometrie byla zajímavější.
Taky jsem uvažoval o Giantu, ale nelíbí se mně 2 části rámu – moc rovná horní trubka = vysoká; a pak přední část… Jinak zadní stavba určitě chodí ukázkově, v tom je Maestro dost chválené… A hmotnost taky fajn i když kolo za 114tis. ofiko…
Koukám na geometrii a taky mohli více položit vidlici než na 69°. Ale ať slouží!
Ten design ramu je proste hnusnej, sorry.
3.12.19 18:47
Chtělo by to víc fotek.