Součást stavby biku, kterou musím stihnout do stromečku. Celkový rozpočet omezený, na kola zbylo toto:
Přední náboj Novatec D791SB-15
Zadní náboj Novatec D042SB (ocel je ocel, klasika, sice těžítko ale snad něco vydrží)
Ráfky Remerx 2027 (27mm vnitřní šířka, ať se pláště moc nežvejkaj. A mají zobák pro patku :-)
Dráty a niple DT Swiss (kvalita za rozumnou cenu)
Vlezl jsem se do 3.5k. Náboje z alíka, zbytek po podzimních výprodejích :-) Zapleteno dnes večer.
(vloženo 13.12.19)
takový zajímavý počteníčko o zápletech…já se zrovna chystám dělat záplety 29" na DT350 straightpull 28d+XM421 (25mm), chvíli jsem zvažoval použít shimano XT 12s microspline přímo, ale nakonec vyhrály DTčka, co se drátů týká, tak tam DT comp.
tonik666:nene ja sem se sem jenom primichal :) tohle delal nekdo jinej a ma to 32 :)
mp a vidis, to je presne to co chci tim vsim rict, kazdy at si zaplita na cem chce, me to za experimenty na trailu nestoji:-)
14.12.19 12:04
mpIII:jj taky sem na tenhle problem narazil pri cteni recenzi ,dokonce nekdo psal ze se mu to roztrhlo ve svaru :) no potom teda radsi ten remerx ,ja byl teda limitovanej jeste 36derama :)
14.12.19 11:55
14.12.19 11:53
proste si stanovil nakej financni limit no :) to postupny pridavani je cesta do pekel :) a bych taky radsi zkusil treba ZTR Arch MK3 misto remerxu ale proste me to prijde zbytecny :)
14.12.19 10:56
Chlapi co na těch kolech děláte že vám praskají dráty . Vážím metrák hodně parky . Zničil jsem dost ráfků ale za 5 let mi nepraskl jediný drát . Používám jakýkoli nerezový drát 2 mm a mosaz niple . Mladej na poslední vyjíždce chyt větev utrhnul dva mosazné niple
u hlavy ale drát nic má tovární záplet wtb i29
tonik: ze remerx jsou sracky, ze vyrobce mele hovna pri popisu, jakych deset zase? já kupoval naposled m 502 za 1100 v akci, kde je tech osm litru prosim te?
a toto stoji ofiko k osmi stovkam, takze asi tak
jj a pokud clovek nestavi cely kolo superlehky tak stejne nejvic rozhoduje ta rotujici hmota :) takze hlavne plast :)
Mirorek:
Co se teda snazis rict? Ze dotoho mel dat o 10k vic a mit kola o 200g lehci??
Udivuje mě, kolik lidí tu dělá vědu z pár deka váhy a kolem pasu mají pneumatiku. Mně se ta kola líbí a chválím stavitele, že si s nima tak vyhrál. Palec nahoru!
no ja tedka koupil ten E-ROCKY – RX 3025 delaji z nich kola pro 140kg,pritom vaha jeste neni uplne hrozna bohuzel ho nemam jak zvazit,ale pocitove je lehounkej,no a je to spis na silnicni kolo,takze to snad vyzdrzi :)
Kalich:
Tyhle Remerx ráfky mají jedinou výhodu a to je cena, jinak jdou celkem rychle do kopru, pokud je člověk párkrát bouchne, patka je fakt dost měkká, ale jak říkám, výhoda je, že to člověk za pětikilo preplete.
Jinak Novatec z Aliku moc nechápu, tady ho seženeš o pár korun dráž, ale máš záruku, což se u Novatecu fakt hodí. Ne jen ořechy zloběj.
Jinak každopádně za málo peněz docela solidní muzika, už jsem tuhle kombinaci zapletal několikrát.
Jeste jen tak pro poradek k tem hmotnostem… tyhle kola na 27.5 by hrubym prepoctem vazily cca 2150g. Abysme neporovnavali jabka s hrusksma :-)
Tak znáš to jak to je s hmotnostmi udávanými výrobci. Ten ráfek má reálně cca 545g v 29.
v 27.5" má ráfek 474g o tuhosti silně pochybuju, až mám tendence to zkoušet :-) ale ty plky výrobce mě odrazují
…Ani zde však výhody RX2027 nekončí, jelikož naši konstruktéři mysleli i na možné nepříjemnosti při jízdě, jako může být například defekt bezdušové pneumatiky. Proto byly přidány patky na vnitřní hranu ráfku, kdy se pneumatika při tlaku 1,8 – 2 Atm zazámkuje k ráfku a při defektu zůstane pevně usazená v pátkách ráfku, je tedy možné pokračovat v jízdě i s píchnutou pneumatikou. Ráfek RX 2027 můžete také jezdit na klasických duších.
Ráfek RX 2027 svého jezdce přiblíží k oslnivým výsledkům…
anebo:
Akční ráfek je především určen pro kategorii MTB ráfků ENDURO o vnitřní šíři 30 mm. Jeho konstrukce umožňuje obouvání bezdušových plášťů i standardních MTB plášťů. Ráfek je určen pro všechny šíře plášťů „PLUS“ až do 3,0". Ráfek lze použít jak ve sjezdu nebo v jiných adrenalinových disciplínách,
tak i v nejnáročnějším terénu. Valivý odpor při optimálním plášti je velmi nízký a zajišťuje dobrou přilnavost dezénu pláště v terénu. Nová technologie svařování ráfku zajišťuje mimořádnou pevnost
a odolnost. Díky svým vlastnostem, patří ráfek mezi nejpevnější ve své kategorii.
Především zaujme vrcholové sportovce, kterým poskytne optimální vlastnosti pro jejich elegantní jízdu
Nemyslím, že bude problém s výdrží. Na Novatec nábách mám najeto bambilión kilometrů bez jedinýho problému. Vždy ale s ocelovým ořechem a osou. Ta váha je daň za nízkou cenu, to je jasný.
Vím, že na těchto komponentech šetřit nemohu, když chci nějakou výdrž. U mě to nefunguje a vždy obdivuju, jak někdo s něčím takovým přijde a drží mu to.
Nechci tím říct nic, jen jsi tady nadhodil svoji stavbu a já okomentoval, že se mi to nelíbí :-) nejtěžší co jsem zaplítal byly ty dvoukilovky 511 a těžší kola bych tahat nechtěl, toť vše
No ale tím srovnáním hmotností chceš říct co? Že se dají pořídit lehčí kola (když se nedíváš na cenu)? Tak o tom asi nemá nikdo nejmenších pochyb :-)
Mimochidem jsou to 29 jestli to tady ještě nezaznělo.
Srovnávám hmotnost, ne cenu!
O tuhosti a napětí by se asi dala napsat kniha. V kostce: vyzkoušel jsem všechny typy výpletů na enduro použití, jezdím sice prdlajs, ale jsem těžký. Jsem dobrý tester zápletů, mě praskne vše :-), nejdříve po zapletení mi ale popraskaly záplety na dt 2.0 s 511 ráfky. Tuhé jako celek to taky nějak extra teda nebylo, i když výplet byl dotažený dost. Letos jsem zkusil sapim 2.0/1.8/2.0 a karbonové ráfky a výplet je mnohem tužší a praskání se dostavilo mnohem později a v menší míře. Jasně hodně udělají ráfky, ale dt 511 žádné bahno není… Je to věda. Jo a zatím 27,5" na 29 nemám morál, to se mi kroutí, jen se na to podívám :-)
Mirorek2: Nepleť si tuhost a napětí. Race sice snesou vyšší napětí, ale taky se více natáhnou. Jsou prostě pružnější. Tužší výplet a odolnější výplet ti ale udělají plné tvrdé dráty jako Champion a Leader. Praskají více než ztenčené, protože jsou prostě tvrdší a všechno vstřebávají, nic neodpuží. Snesou jen 800 000 cyklů. Race cca 1 250 000.
Miror: jak to můžeš srovnávat s dt 350/511? To je cenově v jiným vesmíru. Toto je budget stavba s důrazem na odolnost.
Praskají jakýkoliv dráty, teď na podzimním bikepackingu mi taky prdly 2 Sapim Race. I když samozřejmě na naloženým kole.
Neříkám 1600g, ale toto? dt 350/511 mají asi 1950, tak nějak…
sapim tenčené dráty mají větší tuhost (nebo snesou větší napětí) jak 2mm, to mi tady kdysi nějaký zaplétač poradil
championy mi popraskaly taky, na klasice 32 jbend
Miros: na takový kola nemá smysl dávat tenčený dráty. Klasika DT Champion 2mm.
Cavendish: přesně tak. Ráfky jako 2027 nebo Hurry vydrží, nemám obavu.
Miror: no ono se to naskládá – zadní náboj, široký ráfky. Nízká váha nebyla primárně cílem.
Remerx není zase taková sračka jak se říká. Jo jasný, Rio, Alcyon a Magic jsou papíry a je potřeba se k tomu taky tak postavit. Ale drtivá většina ráfků drží dost dobře.
Proč ne Sapim Race? Resp. jaké konkrétně dráty a za kolik?