Z náhledu to vypadá, jak když tam shořel italský supersport po totálním crashi:)
Komentář k videu: Každá člověkem vyrobená energie má „hodnotu vyšší než 1“…při výrobě dochází ke ztrátám…toto nelze brát jako negativum vodíku.
Zase tak nebezpečné to není, spousta z nás vozí světla z Číny, v mobilech jsou slušné kapacity a kolik je zpráv, že by něco samovolně vzplanulo? Moc jich není, samozřejmě pokud je nevyhledáváš, to je chyba dnešní internetové doby, kdy se člověk může donekonečna utvrzovat vyhledáváním toho svého. Nejtěžší je být objektivní.
Fran 7: Dnešní podoba elektrifikace, je ovšem taky úplně na nic. Krom propagace je to totálně o ničem. Ekologie nula, drahé, nebezpečné. Zatím to provází víc problémů než užitku. Dokonce se už objevují studie, že klasické dnešní vozy jsou ekologičtější. Všechny ty ekokeci jsou jenom účelové. Stejně jako, že nizko obsahové motory jsou úsporné. Ještě je dlouhá cesta, ale to, že ekologie je až na posledním místě je asi jasné.
O vodíku celkem dobře psáno zde
Ano současná technologie baterí je prostě výbušná a hořlavá a vývoj jede dál a energie v autech je budoucnost, na emopedech pro důchodce a zdravotně indisponované taky.
Nutribird: máš klišé názor, skoukni přiložené video, má jen 8 minut to vydržíš a pak nebudeš tvrdit co tvrdíš.
doubeq: Prirozena konkurence ted samozrejme nevznikne, protoze benzin je zdaleka nejlevnejsi reseni. Bez podpodry e-aut v podobe emisnich omezeni bychom jezdili normalnimi auty az do doby nez by ropa zacala dochazet, a pak by se diky narusti jeji ceny stalo jine reseni konkurenceschopnejs. Otazka je zda by vubec bylo dostupne. A zda nekdy nejake vznikne…
Jasně automobilky špatný. Leta respektovaly trh, fyzikální a přírodní zákony. Přitom mohly zařídit návrat doby ledový a redukovat činnost Slunce.
Doufám, že tu za chvíli nezačnete rozebírat také pohon pro rakety ve Star Wars…
A tou by mohla být ta obnovitelná v krajích, kde je dosta fouká a svítí a teče a soptí…jenomže zase končíme u loby v dotačním kolotoči a vodíková ekonomika je v nedohlednu.
Maj vyřešený všechno kromě výroby čistýho vodíku. Právě s tím je problém, protože k jeho výrobě je zase potřeba elektřina..
Oni už ten vodík mají pořešený. Vodík vyrábí právě elektřinu a pohání elektromotor. Co jsem pochopil mají to kompletní, jen není kde tankovat. Nyní měl nějaký test Hyundai.
Automobilky nejsou žádný chudáci, oni, tedy jejich majitele, chtějí jen vydělat a když se po leta vykašlali na nějaký vývoj, protože levnější bylo si nechat kreknout software, tak teď berou to nejednoduší a to jsou baterky a elekromotor a je jim uplně fuk, že to vlastně žádná ekologie není.
Podle mě je cesta tedy za současných možností, vyladění benzínový motor, pracující v ideálních otáčkách vyrábějící proud pro elektromotory a malé baterky vykryvajicí spičky. Něco podobneho myslím děla nebo chce dělat Mazda.
Takový mezikrok, než se vymyslí něco lepšího.
No větší problém je spíš co tankovat a na to teprve navazuje problém kde :)
Elektromobilita má mnoho problémů a nedostatků. Navíc výroba elektřiny není vůbec ekologická o bateriích vůbec nemluvím. Vodíková auta už jsou, mají solidní parametry, ale největší problém je kde natankovat. Škoda, že tady taková podpora není.
25.12.19 20:20
Kloboucek v kazdem pripadku. Jenom se tezko da urcovat od kdy a u koho baterka ano.
Pro Zdendyš: jelikož ten můj známí e-biker je důchodce a starší než můj otec, bude mu k 75 letům. Jezdil celý život, ale teď už na delší trasy nemá fyzicky. 80 km s převýšením do 1000 m je hooodně pěkné, když vemu, že nejede jen po šotolině, ale i terénem. Vlastně jsem jej s přítelkyní podobného stáří ještě neviděli u nás bez kola. Mají to pěkných 30 km a jezdí pořád. Velký respekt vůči nim a motivace. Jinak moc fajn chlapík.
Vodík není zdaleka dokonalej, ale určitě by byl z dlouhodobýho hlediska perspektivnější. A Nutribird má pravdu v tom, že zatímco baterky se do lidí valí horem dolem a ještě v atmosféře, že zachraňujou planetu, tak o vodíku se nedozví skoro nic pokud nehledaj.
Jinak dědkovi slušně chytly saze na starý kolena..
Vodík už se dnes dá v podobě prášku, nytridu hlinitého, transportovat a skladovat a po ohřátí přeměnit na plyn, pokud se vyvine technologie i za hranice armády, kde je teď, tak věřím, že je to jedna z možností.
Hlavně se nenechává volná cesta vývoji a přirozené konkurenci a prostřednictvím dotací nebo pohrůžkou nesmyslně velkých pokut automobilky prodávají e-modely i se ztrátou, jen aby jim sedly emise dle tabulek EU. Svět se v prdel obrací.
Vodík není řešení. Uniká z nádrže (tomu zabránit nelze) a při nehodě jeho hoření není vidět.
25.12.19 19:19
Nutribid, bylo tomu eckari urcite pres sedmdesat ? Taky mohl mluvit nepravdu.
:)).
No tak je to nějaká alternativa. Baterie mají více nevýhod než výhod. Jinak klobouk dolů před borcem co v 80 jezdí co jezdí i když na e-bike. Tady e-bike chápu. Pokud jsem se bavil s borcem co má přes 70 a pořizuje e-bike, protože na výlet přes 80 km už nemá sílu, také chápu a klobouk dolů. Pro ženu, která jezdí s bikerem aby neumřela mám taky pochopení, ale jinak tomu nefandím. Nad celým tím eko humbukem jen kroutím hlavou. Trochu normálně uvažujícímu člověku je jasné, že to nemá budoucnost.
25.12.19 17:21
Tak už chápu jak to nyslí elektromopedisté, když argumentují, že u na elektromopedu se jezdec zapotí
Hlavně ta masírka, co je kolem těch e prostředků. Bezpečnost, ekonomičnost a ekologie v niveč, nikoho to nezajímá. O elektromobilech na vodík minimum informací a přitom jsou mnohem účinnější, bezpečnější. Doplnění paliva rychlé a jednoduché, uhlíková stopa minimální.
25.12.19 14:09