Po reštaurovaní. Niektoré detaily ešte nie sú dotiahnuté
(vloženo 22.1.20)
Souhlasím všemi body obžaloby, já to myslel tak nějak globálně :)
Práve prehadzovačka Le Chemineau, ktorá chýba na tomto bicykli, bola úplne prvá klasickej koncepcie, ako ich poznáme dnes. Rôzne tvoj a trojrýchlostné prehadzovačky boli už na prelome 19/20storočia, napríklad v zadnom náboji od Dursley Pedersen alebo Sturmey Archer, alebo Retro-Direct. Campagnolo prišiel s rýchloupinákom, ktorý pomáhal rýchlo otáčať zadné koleso a tým meniť pastorky po oboch stranách zadného náboja ( najmä pri jazde do kopcov)
Campagnolo Gran Sport. Ano. Ale to jsme az v padestakach.
24.1.20 10:02
AV, Campagnolo prisel o hodne a hodne pozdeji, ve 40. letech. Zrovna Terrot uz mel prehazovacky uz v 1900's. Prehazovacky byly ve 30. letech bezne, dovolene na Tour od t. 1937, v 37 a 39 tam vyhralo kolo s Oskar Egg Super Champion, 38 podobny system.
tromboonen: ano, máš pravdu, pastorky (větší/menší) byly na obou stranách a v případě potřeby jezdec zastavil a otočil kolo ve vidlici. Pak přišel pan Campagnolo a dál už to znáte :)
„Bicyklu chýba prehadzovačka“ psal Noel :) Ale mám matný dojem, že občas jednu dobu bývalo i víc „rychlostí“/koleček vzadu a prostě člověk zastavil a přehodil to „ručně“… žhavá novinka, která nakonec někoho inspirovala k vymyšlení házky jak je v podstatě dodnes..... teda jestli si to moje hlava nevymyslela, myslím, že jsem to na nějaké fotce nebo v muzeu zahlíd.
dodoslovensko: než se zeptáš, čti :)
A ako prehadzoval vzadu prevody ?
22.1.20 22:32
Ďakujem všetkým. Áno, zadná brdza nie je úplne na svojom mieste, chcelo by ju posunúť o 1 cm vyššie a zohnať špalíky. Zaujímavé je, že každá brzda je iná. Myslel som si, že jedna bola menená, ale našiel som fotky iných Terrotov, ktoré sú na tom rovnako, tak asi to bude oukej. Žiaľ ani reťaz nie je originál, táto je z 30tych rokov. Bicyklu chýba prehadzovačka. Trojkolečko vzadu je značka Le Chemineau, čiže to malo úlpne prvú bowdenovú prehadzovačku. Snáď sa časom doplní
Tak možná kolem 1950 jsme něco podobného taky zvládli, ale ne tak hezkého. Krása.
Super mazec :) Vidím tam předchůdce sedla s dírou a zadní brzda vypadá jako nahá prababička Campagnolo Delta :))
Parádní závodnička.
Teď mě neberte za slovo, ale mám pocit, že jsem někde četl, že historicky byl ve Francii používaný rozměr menší, než 28 palců, snad právě 27,5..
nädhera
To vypadá, že ta brzda se celá posouvá po nohách vidlice, takže až se to doladí, tak to bude ok. Mě na starých závodních (?) kolech vždycky spíš fascinuje ta položená geometrie. V podstatě úplný opak toho, kam se to pak za pár desítek let vyvinulo.