Jo, tak s malinkým a na fyzický dohled OK, navíc 120 m, tam souhlas, že není co řešit, dokud si teda nepostaví hlavu a nerozhodne se „zaletět si někam“, což se pokud vím může stát když třeba jsou slabé baterky, ale i to by mělo jít zvládnout nějakou „emergency shut down“ funkcí když je pilot odpovědnej.
Ja se budu drzet osvedcenych lokalit. S dronama je to slozitejsi to ano, zastavby, chko atd, ale mam tady Mavic Mini 249g a kdyz dodrzujes 120 metru, tak je srazka v podstate vyloucena a to i v cr. A staci se drzet mimo lidi a je to ok.
Orm: jenže Maroko není Afrika, je to taková Francie v Africe, asi jako GC je Španělsko v Atlantiku a ještě kousek od rovníku a Gibraltar kousek Británie ve Španělsku a Středozemním rybníku… všechny vděčí za svou historii a význam své poloze na důležitých cestách, napřed pozemních, pak námořních a nakonec leteckých, přeletět saharu byli lidi schopni dlouho právě jen po pobřeží té spodní části Maroka co vlastně technicky není ani Maroko, ale taková jejich „kolonie“.
Kultura taky sorry, ale je fantastická, většina lidí studovala ve Francii, i místní děti v chudých oblastech chodí do škol kde tihle lidi nebo Frantíci učí, mluví FR líp než já. Jako jo, je zvykem být nervózní z Arabů a Muslimů zvlášť, tady u nás, ale ta „rasa“, kór náboženství má tisíce podob podle polohy a ta marocká je jedna z nejevropštějších a nejbezpečnějších. Viz třeba GCN backpacking in Morocco nebo jak se to jmenovalo. A respekt k cyklistům, v Maroku na kole jezdí každej od mrněte po babky a dědky, i tam, co už je Sahara, ale ještě ne úplně duny, respektu tam maj víc než dost, taky viz GCN, jedině snad jde malinko o zvyk, ditto infrastruktura, je tam, někde lepší než na GC, někde trochu jiná, ale je, auto potřebuješ jen pokud chceš dramaticky šetřit čas, ale jde to i bez něj a dokonce líp. Můžu srovnávat.
JFTRy: hele mám piloťák „jenom“ na větroně, ale to je „dospělej“, ne ultralight, všechny předpisy jsem se musel našprtat… těch omezených nebo zakázaných zón je nad ČR víc, netýkají se jenom dopravních letišť, ani jenom dronů, ani nejsou furt stejný, drony pokud vím oficiálně nesmějí lítat nad obydleným územím, resp. pozemkem někoho jiného bez jeho vědomí a povolení atd… to na většině míst u nás není fyzicky možné… a můj syn jich ztratil nebo rozmlátil za asi 40 tis+, prostě si byl jistej, že to ovládá a houby, něco bylo v cestě atd, byl rád, když našel vrak, nějaké předpisy i ohled měl v paži a lítal i nad 3 km asi, co by nějaký větší i jen vrtulníkový způsobil větroni, ultralightu, i dospělému motorovému letadlu jen pouhou kolizí ví celkem každý, kdo lítá… řekněme že je to „let's agree to disagree“ :)
30.1.20 10:28
Spis malo vhodnych pro cyklistiku, moc roztahane a bez auta ses v haji, jina kultura. GC je koncentrovany, bezpecny a jedno z mala mist, kde cyklisty nekdo respektuje a lidi se tady chovaji fakt dobre, navic spousta lidi i z cr a dalsich zemi z okoli. Jinak btw drony maji uz zamknute ochranne pasmo u letiste, takze si pres gps moc nezalitas. S FPV ano, ale takovych magoru uz opravdu moc neni, protoze jdes rovnou sedet.
JFTry: málo kopců jo? Sorry, ale kecáš, zkus si vygooglit Jebel Tubkal, nebo pár lyžařských středisek kousek od Marakeše, lyžovali jsme tam s marockou repre, kluci byli v riflích nebo teplákách. Zákaz dronů netuším, ale vpodstatě souhlasím, s těma hračkama lidi dělaj dost nebezpečný věci (pro letadla i pro pěšáky, i cyklisty), hlavně když je to FPV/GPS/kompem řízené, ICAO ví proč to povoluje jen někde a jen omezeně, ono to dokáže sundat i dopravní letadlo když v blbou chvíli na blbym místě, což se může stát, velmi lehce…
@tromboonen: Kanary jsou Evropa v Africe, coz nekomu, treba mne, vyhovuje vice nez cista Afrika.
Pánové, jestli chcete gravel (nebo i silnici), konec konců i drsný saharský mtb nebo sjezdy v Atlasu by šly, tak jenom o 200 km na východ je Maroko, v týhle zeměpiský výšce vedro i teď, exupery by moh vyprávět, ten tam lítal s poštou přes Saharu… čím dál víc přemýšlím, jak tam rozumně dostat nízkonákladovkou kolo, ta země je fantazie, lidi, příroda, žrádlo, historie…
Jako zavist, ikdyz par let dozadu jsi sem daval fotku jak tam v lednu mrzlo, tak to letos asi nehrozi :-). Co se tyka tech map, tak na mapy.cz (nejsou kompletni, to vim) zadne cyklotrasy na Gran Canaria nevidim. Na Tenerife je jich celkem dost, hlavne v tom centralnim masivu kolem Teide.
Orm: Zkusenosti ostatnich a i vlastni, heatmapa atd., trosku problem jsou tady ostre sutry a ja mam vzadu Panaracer Slick a to si uz tezsi veci moc netroufam, kvuli riznuti. Ale to udoli podel Fatagy to je gravel strop!
Beru to jako provokaci u nás “psí počasí” a ty si jezdíš v krátkém tričku.