Silueta
Setup na 2018
Kokpit
nad Novou Vs
Dalejské údol
Slavičí údol
Trutnovská hrabank
Rychlebská žula
Hradiště
Poslední dobou velice oblíbené Hřebeny
Dat ASS!
Satanský Drtikol vol.
Korýtko
Dokud je to ještě aktuální, po 2 a půl letech jsem se dokopal udělat jí profil. :)
Co k tomu říct no. Dlouho jsem snil, šetřil a hledal ideální kolo primárně na terény hlavně v JZ okolí Prahy. Univerzál co se nezalekne prudkých sjezdů, přežije nějaké to prasoskákání, nenechá mě na holičkách v technických pasážích, nebude moc vzdorovat cestou do kopce a příliš neznechutí nutné přesuny po asfaltu.
Mno, nejdřív (dávno) to měl bejt Nerve/Neuron. :) Pak jsem asi 2 roky šilhal po Spectralu, ale ceny 2017 se moc nevyvedly, AL 6.0 jen v Raw a navíc to praskání zadní stavby… Chvíli jsem přemýšlel o Trancovi 2 LTD 2017, ale dodneška nevim, jestli se mi to kolo libí nebo ne, a opět trochu nad limit cena + otázky v osazení řekly NE. No a pak jsem objevil YT Industries, resp. že nedělají jen Capru a Tues. :) Velikost kol byla jasnou volbou, 29" mi nesedí ani na dnešních kolech s lepší geometrií, než tehdy. Objednával jsem už někdy koncem června, dostupnost 14. srpna a skutečně, 14. klepal kurýr na dveře. I s dopravou tehdy 57 800. Muj první pořádný bike a zároveň první full, přechod ze starého levného 26" hardtailu byl docela jinej svět, pohádka, do kopce to jelo snad i líp, z kopce úplně jinej vesmír, lehčí sjezdy rázem za poloviční čas, těžký sjezdy najednou nebyly těžký. :)
Původně doplněno pedály XT PD-M8000, brzy jsem vyměnil gripy za oblíbené Bontrager Race Lite+, původní Sensus byly dost úzké, při delší jízdě z toho bolely ruce. Nedlouho poté se jako slabina začaly jevit brzdy, s výměnou destiček za metalické origo Sram to bylo snesitelnější. Na jaře 2018 bezduše, s Finishline tmelem jsem udělal chybu, loni jsem přešel na MucOff a jsem s ním spokojený. Dalšim upgradem na jaře 2018 byl tlumič se zamykánim, jinak stejnej, stejně nastavenej, sundanej z jiný nový Jeffsy. Jaro 2019 ve znamení pořádných pedálů – Saint PD-M820 a „freeride“ nášlapů Shimano AM5, nechápu jak jsem mohl jezdit s xc nášlapama a tretrama. :) A protože mě ve stále rychlejších průjezdech rozbitejma sjezdama začala štvát citlivost Piku, došlo i na DebonAir a rovnou ve 160mm zdvihu místo původních 150. V létě pak odešly ložiska na hlavnim čepu, tak jsem rovnou vyměnil všechny v zadní stavbě za nějaký obyčejný 20Kč/ks, zatim vypadaj v pohodě, uvidim jak dlouho vydrží, kdyžtak tam střelim Enduro MAX nebo zkusim SKF MTRX s tou modrou samomaznou klecí.
Poslední cca rok jsem se do toho ježdění docela opřel, brzdy už prostě nestačí, dvojplacka na enduro závody a podobné kratochvíle asi taky nebude to pravé ořechové (minulej rok na enduroserii na špičáku mi to spadlo asi 20× :D ) ⇒ přestavba na Shimano XT 1×12 + M8120 brzdy je v procesu, radost si udělám i novejma zápletama na DT350 a Nextie a k Reverbu X1 páčkou (starou klasickou jsem nedávno utrhnul :) ), a i do tlumiče půjdou tokeny, poslední dobou často lítám na doraz. Původní kola dostanou nový ořech, SLX kazetu a lehčí jezdivější obutí na občasný vyjížďky lehčim terénem, pumptracky a případně nějaký ty flowtrailový trailcentra. Do budoucna nejspíš dozadu nějaká ta vložka ala Cushcore, možná nová Charger patrona RC2, nelze vyloučit pružinovej tlumič jen tak pro srandu a zkušenosti, ale už teď ten zadek žere fakt pěkně, vidlice v bordelu furt trochu zaostává.
Dosud najeto 5100km za asi 400h, nastoupáno/naklesáno cca 120 000m + cca 6000m lanovkou. Padla na to jedna sada organických destiček, 1 a půl sady metalických, 5 řětězů, 5 plášťů, skoro litr finishlinu, půl litr Muc-Offu, jedny šutrama odrbaný převodníky, nový jsem naštěstí zbufetil z nějaký přestavby zadarmo :), jedna kladka z přehazky a kazeta už je taky ojetá.
Fotky hala bala jak šel čas, pořádná galerka detailů bude po přestavbě.
(vloženo 11.2.20)
Značka | YT Industries |
Model | Jeffsy 27 AL Two |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14,74kg total, 4,68kg osazený kola, 10,06kg vše mimo kol. |
Vidlice | RockShox Pike RC A2 27,5" 100x15 My2017 s DebonAir 160mm |
Tlumič | RockShox Deluxe RT3 |
Hlavové složení | Across semiintegrované |
Kliky | RaceFace AEffect 175mm |
Středové složení | BB92 RaceFace X-Type |
Přesmykač | Sram GX 2x11 SideSwing E-type |
Měnič | Sram GX 2x11 |
Řazení | Sram GX 2x11 |
Převodník | Raceface Turbine 24/36z na Cinch Boost pavoukovi |
Kazeta | Sram GX XG-1150 10-42z |
Řetěz | Sram PC1130 |
Náboj přední | DT Swiss 370 Straightpull 15x100 28h |
Náboj zadní | DT Swiss 370 Straightpull 12x148 28h XD ořech |
Brzda přední | Sram Guide R + 200mm Sram Centerline, sintr desky Sram |
Brzda zadní | Sram Guide R + 180mm Sram Centerline, sintr desky Sram |
Ráfek přední | DT-Swiss M1900 Spline Two 22,5mm, 650b |
Ráfek zadní | DT-Swiss M1900 Spline Two 22,5mm, 650b |
Dráty | DT Swiss Champion Straightpull 2,0 + Alu Squorx Pro Lock niple |
Pedály | Shimano Saint PD-M820 |
Řídítka | Raceface AEffect 780x35mm |
Představec | Raceface AEffect 50x35mm |
Sedlovka | RockShox Reverb Stealth B1, conectamajig, tlačítko levá nahoře |
Sedlo | SDG Fly MTN v custom YT designu |
Pláště | Maxxis HighRoller II 27,5x2,4" 3C MaxxTerra EXO TR/ Maxxis Aggressor 27,5x2,3" EXO TR/ Tmel Muc-Off |
No to je dost po těch letech :D. Máš to parádní :). Navíc kvalitní profil, byť už vlastně celkem neaktuální, paradoxně. Za 5*
Jop, asi málo brzdim. Nevim. :) organiky šly pryč po prvních pár stech, přední sintr vydržel ty 3500, zadní sintr něco přes 4000 no. Nebo to je těma Guidama, na ty tvrdý velký metalický desky nezatlačí tolik, silnější brzda by těm deskám asi dala pokouřit víc.
A taky moc nejezdim ve sračkách, většinou sucho nebo holomráz, to má taky velkej vliv.
Přestavbu už mám skoro hotovou, zítra si jen udělám repasi Reverbu a bude to komplet. :) jeví se to moc pěkně.
O novym kole jsem přemýšlel ale nakonec zavrhnul, rám Jeffsy jako takovej mi sedí, proč to měnit… Ale kdo ví, za pár let třeba jo, ale to bych to musel rozdělit na 2 kola, jedno nějaký endurko/freeride na prasení a jedno jezdivej lehkej trailbike na lehčí terény. A na to v současný době nemám ani místoani cash ani náladu. :) Časem na to asi dojde ale.
Končeně je tady a s pěknejma fotkama :-)
Z toho co píšeš je to klasický vývoj :-) Ale fakt bych se zamyslel nad tím jestli se ti vyplatí do toho cpát tolik peněz na upgrade. Myslím že tomu začínáš nakládat víc než na co to kolo bylo zamýšlené. Novej pohon, karbon záplety, Novej Charger, Pružina, CushCore … to je za mne na nový bike.
Na 5100 km jsi sjel jen 2,5 brzdových desek ?
@Velkejtvrdak:
Hele na Rychlebky apod. bych xc kolo neuvazoval, tam je ideal prave neco okolo 130mm, hlavne kvuli pohodli. Tady okolo Prahy jsou mistama mnohem tezsi sjezdy nez na oficialnich Rychlebskych stezkach, takze to tady mistama vyuzivam, samozrejme nejakou cast vyjizdky je tahnu zbytecne. Ale celkove jsem s tim spokojenej.
V bikeparku jsem zatim byl jen na Spicaku na Sumave.
Ahoj, vždycky mě u těchto kol zajímá jak je to se zdvihem. Jezdím na enduru 170/165 a přijde mi že v bikeparku je to tak akorát, ale občas by to sjezďaka chtělo. Každopádně na rychlebech apod to kolo tvladam s přehledem možná až moc, jak je z fotek vidět kořeny malý kameny apod, nestačí na tohle xc? Chci něco koupit a rozhoduju se mezi nizkozdvihovym fullem na trail okolo 140/130 nebo proste klasicky xc 100/tlak zadního kola. Kolo je to moc pěkný ale neotravuje trochu ten zdvih na to ježdění po lese? Jinak už jsi ho vytáhl někam do bikeparku?
Jsem zvědavý, co z toho vyleze :) No a dlouhodobě ještě víc, trochu se ztotožňuju s názorem níže, že ta geoška a malý kola budeš chtít vyměnit. Držím pěsti!
Moc pěkný kolo a super report. Už se těším na upgrade s dalším povídáním :-)
Asi mě neposlechneš stejně jako kdysi s jednoplackou… Ale vyser se na karbon kola, hliníkový DTčka jsou funkčně jistota.
A jak se zlepšuješ, tak ještě trochu zrychlíš a budeš chtít 29ku, pak ti budou fajnový karbon záplety akorát kazit náladu.