Noční dojezd po 150km švihu v Jeseníkach.
A občas to prostě nejede
Rozhodla jsem se s Vámi podělit o mojeho Kaňonka, kterého sedlám od začátku jara 2019, kdy jsem se po vyzkoušení devětadvacítek rozhodla, že nutně potřebuju větší kola. Taky jsem začala intenzivněji jezdit, a můj starý, prehistorický, sice celoodpružený 26er Focus, který už však měl svá nejlepší léta zasebou, mi na čím dál delší horské vyjíždky přestal stačit. Navíc mi bylo velké, řidítka moc nahoře, rohy, příšerná barva a asi 15kg… Prostě kolo po taťkovi.
S mým omezeným rozpočtem jsem chtěla kolo s máslovým odpružením a lehkými koly, který bude vpohodě zdolávat Beskydské kopečky jak nahoru tak dolů, a abych na něm zároven všem stačila i po asfaltu. A hlavně s veselou barvou. Trochu nereálné, že? Něco jsem měla našetřeno z brigád, něco z prodeje původního kola. Rozlousknout se to však nedalo jinak než bazarem. Odpružení jsem chtěla Fox, protože to jediné pod moji vahou 56kg funguje (měla jsem odzkoušeno) a jakž takž ho umím nastavit k obrazu svému.
Je to ročník 2017, se všemi doklady a náležitostmi, prošlo schválením mojeho kamaráda, který se trochu “vyzná” a jelo se pro něj. Krátke zkušební svezení, ověření stavu a funkčnosti zásadních komponent, a už jelo na střeše auta ke mně domů.
Momentálně mám na kole najeto asi 3500km, převážně teda po Beskydech, absolvovavo i nějáké vícedenní přejezdy (kdo zná Beskydy, tak třeba hraniční hřeben mezi CZ a SK z Hostýna přes Bumbálku, Bílý Kříž až na Travný. Ideální dvoudenní až třídenní zaležitost, doporučuji)
Po této porci km nemám kolu obsolutně co vytknout, velikost M na mých 170cm a extrémně dlouhé nohy sedí parádně, geometrie a i projev kola jak do kopce tak z kopce mi vyhovuje, akorát do zatáček hlavně v pomalé rychlosti to byl zezačátku trochu boj. Zdvihu má tak akorát.
Jediné, co jsem zatím vyměnila bylo sedlo, které bylo moc úzké a tvrdé. Vyměnila jsem ho za širší Wtb Wolt 155mm s měkčím polstrováním. Navíc jsem přidala malý zvonek, protože cyklostezky kolem Ostravice bývají přecpané, a občas cvrkot zadniho náboje prostě nestačí. No a nakonec zelenkavé gripy ESI, protože z původních mi při dlouhých vyjíždkách brněla ruka. Problém s novými gripy okamžitě zmizel. Můžu jen doporučit!
Teleskopická sedlovka šla na bazar, aby se ještě snížila pořizovací cena kola, a navíc jsem ji téměř nevyužívala, takže i nějáký ten gram z váhy jsem ušetřila. Vyměněna byla za pevnou Thompson.
Co se spotřebních dílů týče, zatím jsem nemusela měnit vůbec nic, řetěz, nějáký KMC, už podle mě točí 5000km, a stále měrka nepropadne (ale mažu ho po každé vyjíždce, kdo maže ten jede, není to tak? :D ) řazení je chirurgicky přesné, nic nestřílí. Pružení žehlí jedna báseň, pláště zatím sjeté nejsou.
Tak co dál? V porovnání s mojim původním kolem to prostě porovnat nejde, jiné světy. Velké kola se valí přes kameny jako tank, nemusím složitě vybírat správnou stopu, prostě to tam pošlu, a kolo si poradí téměř se vším. To stejné ve výjezdech, obrovský posun, vyjedu vše co jsem dřív nevyjela, prostě fantazie.
Po asfaltu nejede vůbec špatně, zamknu pružení a fičím. Asi za to můžou i lehounké kola. Když jsem se ze zajímavosti koukla na jejich MOC, málem jsem spadla ze židle, co to na tom kole mám :D
Tak to už bude asi vše, co bych ke kolu řekla. Stěžovat si namám na co (teda až na domácí karanténu po lyžovačce v Italii, ale to sem nepatří, že), takže si můžu za týden znovu užívat parádní svezení na mojem Kaňonku. Teda pokud bude hezky :D
Bajku zdar a všem sportům též.
Bára
(vloženo 5.3.20)
Značka | Canyon |
Model | Neuron |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | 12,3 |
Rám | ALU |
Vidlice | Fox 34 Performance Elite 120mm Boost |
Tlumič | Fox Float DPS |
Kliky | Shimano Deore XT m8000 175mm |
Středové složení | Shimano PressFit |
Přesmykač | Shimano Deore XT m8000 |
Měnič | Shimano Deore XT m8000 11sp |
Řazení | Shimano Deore XT m8000 2x11 |
Převodník | 36/28 |
Kazeta | Shimano Deore XT 11-42 |
Řetěz | KMC Ti |
Náboj přední | DT Swiss 240s Boost |
Náboj zadní | DT Swiss 240s 36t ratchet |
Brzda přední | Shimano Deore XT m8000 |
Brzda zadní | Shimano Deore XT m8000 |
Brzdové páky | Shimano Deore XT m8000 |
Ráfek přední | DT Swiss XM 1501 25mm |
Ráfek zadní | DT Swiss XM 1501 25mm |
Dráty | DT Swiss Competition |
Pedály | Shimano XTR trail SPD |
Řídítka | Canyon 720mm |
Představec | Canyon 70mm |
Sedlovka | Thomson Elite 30,9mm |
Sedlo | WTB Wolt 155mm |
Pláště | Continental MountainKing 2,4 a XKing 2,4 |
K plášťům nemám výhrady, jedou svižně, v terénu podrží. Ale možná časem vyměním přední za stejný XKing jaký je vzadu.
Jako spokojený majitel Neuronova taťky shodou okolností taky kup. z druhé ruky nemohu jinak, než 5*
Staré Reverby nebyly příliš spolehlivé a vyžadovaly opatrnou manipulaci (netahat kolo za zasunuté sedlo), jinak došlo k zavzdušnění a sedlovka pak pružila. Poslední generace bude určitě už ok, ale dnes je plno zajímavějších (a levnějších) alternativ. Pokud jezdíš v terénu, tak bych teleskop určitě pořídil. Jak už tu padlo, posune to ježdění zase o něco dál. Jinak kolo je moc pěkně, asi nejhezčí barva, co Canyon na tenhle rám dával.
embi: takže ta RockShox sedlovka je opravdu nic moc jo? Jen ať vím čemu se příště vyhnout.
Když už bych tam nějákou dávala, tak s měkkou páčkou, ať s tím za jízdy nemusím zápasit.
Baba-Ji: ne že nevyhovoval, vůbec jsem ho nevyužívala, neměla jsem sílu v palci abych zatlačila páčku, byla to nějaká mačkací RockShox. Navíc se propadala, když jsem na ni sedla. Dávat další peníze za opravu se mi nechtělo, tak jsem ji prodala.
Parádní stroj + pěkné čtení + radost z kola, která z celého profilu sálá = 5*
Nádherný kolo, za 30k je to sen všech zdejších vláken „poraďte kolo do XX.000 Kč“. Náby 240s jsem si také oblíbil. Jestli ti nevadí na tomto kole absence teleskopky tak je ale něco špatně.
PS: v karanténě na kolo můžeš, jen bys neměla jezdit v balíku ;)
nomecz: teleskop bude možná do budoucna, zatím jsem ho záměrně sundala a nahradila za pevnou. Vyhovuje mi to tak, ale kdo ví co bude za rok, že? :)
Tak jsem zjistil ze mam holcici kolo :) no nic, i tak za 5.. ale ten teleskop by to chtělo, uvidíš že tě to v terénu zas posune dál
S tím řetězem je to individuální. Někdo mění každých 800km řetěz za 500kč, někdo to zhobluje dokud řetěz nestřílí a pak to vymění komplet po třeba i 10 000km. Záleží na stylu ježdění, síle v nohách, terénu a podmínkách v jakých kolo jezdí.
Tak či tak to nakonec vyjde šul nul
Baja7, Pessinger: tady je pěkný článek, doporučuju přečíst https://cyclingtips.com/…ency-tested/
Vozím Sram PC 1110 a po najetí cca 700 až 800 Km vyhazuju a dávam novej. Pořizovací cena 239 Kč je směšná a nemá cenu se hnát za kilometrovým nájezdem a riskovat výměnu celýho pohonu.
Hezký, hezký, ty kecy o řetězech nečti a neposlouchej, to jen trhači co jezdí malá malá v blátě ho mění každou vyjížďku :)........ :D
okam_z_brna : měrce věřím, používáme ji doma všichni a ještě nezklamala. Ale řetěz už bude zachvili na výměnu.
Jaký byste doporučili?
Diky
okam_z_brna: Souhlas, měřím šuplerou a vydrží cca 1000km (řekl bych, že KMC nevydrží násobně víc, než Shimano)…Třeba ale razí strategii – jezdím dokud to funguje a pak měním vše najednou :D
Moc bych měrce nevěřil, když ani po 5 000 km nepropadá. Ten řetěz už bude stoprocentně mrtvej a pak až to vyměníš, tak to zabolí.
Už jsem se bál, že se tu neobjeví nějaký úchylný komentář, ale motacek zachránil pověst BF.
Foceno na louce u Malenovic? Mi to tak připadá ;) .
Jinak kolo moc fajn
To je profil bajku ;-) ať to sviští
A k té sedlovce, nějak jsem té teleskopické nepřišla na chuť, navíc když jsem na ní sedla , tak se trochu zasouvala, takže šla z kola pryč.
Pevná mě nějak nelimituje, to spíš hlava ve sjezdu.
Tak díky domácí karanténě je i čas a může vzniknout luxusní profil kola… aneb takhle si představuji kvalitní příspěvěk, máš za to plnej (5!) a držím palce, ať to rychle ubejvá ;-)
Beskydy bez teleskopu ou, to bych nedal, vymlel bych se ihned!
Hmotnost je IMHO blbost
Vážila jsem ho na klasické osobní váze, ale tak možná váží špatně. Pro mě je však hlavní že pěkně jede!
Parádní bike, očividně to máš srovnaný, co a jak se patří. Ať dobře a dlouho slouží ve správných rukách.
5*