Krásně zmrzlý a rychlý podklad, jako stvořený na jízdu v dropech
Tady už dále jet bohužel nešlo.
Skoro nahož
Nouzové ubytování.
Nahoře s výhledem na srdce Rondane
I když to tak úplně nevypadá, sjíždění dolů na Race Kingu v dropech byl docela adrenalin. Běžkaři na mě nadšeně mávali a radši uskakovali z cesty :-D
Trocha těch urolbovaných tras.
Místní doprav
Peer Gynt Hytta
Trochu večerní romantiky
Když už mě Hamik navnadil, tak sem dám nějaké fotky z loňských velikonoc, když už teda letos nic takového nepřichází v úvahu.
Protože už byla zima loni dlouhá, vzal jsme s sebou kolo na nějaké kratší výlety v údolí. Nakonec všechno krásně přimrzlo, takže jsme v radosti zahodil běžky a sedl na kolo. Jet se dalo skoro všude, pokud to teda nebylo příliš do kopce. Prasopes se na tyto podmínky ukázal skoro jako dokonalé kolo (ach ty namrzlé V-bzdy :-) ). Trocha jízdy mimo upravené cesty, trocha tlačení nahoru, parádní sjezdy ve sněhu a následně asi 30 km na přimrzlých běžkařských trasách.
(vloženo 2.4.20)
Fotky nádherné, kolo taky,
když jsem u silničních dualů řešil kompatibilitu s přesmykačem, skončil jsem u silničního 3× smyku a obraceče tahu, kdyby někdo podobnou stavbu zvažoval, je to taky řešení.
miťo, lazza:
Díky za uznání! Byly to opravdu epesní den na kole. Nádherné počasí, bezvětří a nikde nikdo. Jak píše th74, většina reakcí je pozitivních. Když lidi použijí rozum a vidí, že člověk na kole nezanechává prakticky žádné stopy, tak to ani jinak být skoro nemůže. Ale výjimky se samozřejmě najdou, viz níže… Hádat se s nimi nebudu, protože to stejně nemá smysl.
miťo:
Já jsem z toho kola taky nadšený. Postavil jsem ho před 2 lety jako nouzovku na jízdu se silničními kamarády. Cíl to splnilo dokonale, navíc je na tom kupa zábavy i mimo silnici. Není to na žádné závodění, ale na tréning to stačí. Jako bonus mě to stálo méně než jedno pořádné enduro obutí…
K brzdám: Bál jsem se toho, ale jsem spokojen. Je to gumovější na páce, ale zato to má opravdu skvělý brzdný výkon. Stejně tak dávkovatelnost mi připadá o mnoho lepší než s CX, silničními nebo mechanickými diskovými brzdami. Brzdným výkonem srovnatelné mi přišly až hydraulické kotoučovky. Mám už v takovémto setupu 2 kola a není s tím jediný problém. Jenom to chce mít solidně docentrovaná kola a počítat s tím, že když ty ráfky a brzdy namrznou, tak to prostě nebrzdí :-D
Větší problém byl přesmykač, protože silniční páky mají kratší tah, musel jsem upnout lanko trochu z boku a přichytit podloužkou. Není to úplně hezké řešení, ale funguje to dobře. Na 2×XX by tento problém být nemusel. Na 3×8 mi to nechtělo shazovat na nejmenší převodník.
Naprosto epesní fotky! Ale mnohem víc jsem nadšený z prasopsa. No hele super stavba. Jak si rozumí dualy 7700 s véčkama?
Nenech se otrávit mravokárci tady na fóru a těším se na další fotky :-)
Pekny, skoro surrealisticky fotky.
Je zabavny sledovat, jak se u mnohych vlaken a galerii vzdycky najde aspon jeden dobroser, kterej ma potrebu peskovat, poucovat a napominat :)
th74: Krkonoše jsou trochu něco jinýho, tam není tak kvalitně a tak často upraveno. Běžkaři jsou tam prostě víc zvyklí jezdit na neupravovaných, zavátých cestách. I vzhledem k profilu se to tam na běžkách tak moc nehrotí jako jinde.:-) A taky je jich tam samozřejmě méně.
Taky se svezu na kole na sněhu a kromě toho, že je to super sportovní vyžití, je hrozně zajímavé sledovat, jak na to ostatní lidi reagují. Tam kde se pohybuji, jsou to odhadem z půlky pěší, pak 40% běžkaři, 9% skialpáci a zbytek zůstává na mushery, abych na nikoho nezapomněl. Protože jezdím bezpečně, tak abych nikoho neomezil, tak jsem se s žádnou negativní reakcí nesetkal. Pěší jsou neutrální a je jim jedno, jestli vedle projede někdo na lyžích nebo na kole. Pokud bych měl hodnotit běžkaře, tak čím lepší běžkař, tak pozitivnější reakce. Skialpáci jenom pozitivní rekce. A pak je ještě zajímavé obecné rozdělení na muže a ženy. U žen jsou reakce překvapivě pozitivní. Samy se dávají do řeči a vyzvídají, jaké to na kole na sněhu je, kam a odkud jedu a podobně. Občas se tyto debaty stávají v množství, které mě až otravuje. Za mě jestli je něco babolap, pak vytáhnout kolo na sníh. U mužů si nepamatuj, že by se dal některý do řeči, spíš se tváří, že je jim to jedno. A negativní emoci lze vycítit pouze v případě, že se jeho partnerka dá do řeči se mnou. Pokud jsem potkal borce od horské služby tak žádné připomínky neměli. Pokud to byli lidi s bundou s nápisem KRNAP, tak jen zdvořilá diskuse o trasách, kam si myslí, že bych neměl jezdit. V podstatě jediné místo, kde jsem zaznamenal negativní reakce na cyklistiku na sněhu, je tady na fóru.
To je výhoda, že v Norsku úplně neřešej prachy a když se člověk podívá na on-line úpravu běžeckých tratí, není to jak u nás, že jsou barevně odlišené stopy s úpravou do 24 hodin, do 48 hodin a starší, ale jsou tam do 1 hodiny, do 3 hodin atd.:-)
Berak:
Tak tedy díky! Měl jsem z toho komentu smíšené pocity, tak jsem se to snažil dovysvětlit ;-)
Souhlas, takové podmínky jsou málokdy. Já měl to štěstí, že tam takové prakticky byly. Bylo tam jedno místo, kde jsme původně chtěl jet, ale bylo to tam roztáté, tak jsem to otočil a jel zpět. Domnívám se, že by to ale ani tak nevadilo. Upravená trať byla na šířku 2 velkých roleb, já jel po kraji. Navíc to tam o velikonocích upravují každý den ráno, já tam byl v podvečer a okolo nikde nikdo.
Když někdo vezme kolo na nejfrekventovanější úsek (třeba hřeben jeseníků) a vyjede tam rýhy 15 cm hluboké, tak bych ho taky hnal. Pokud je vše zmrzlé, bez nového sněhu a návějí, tak mi to žíly netrhá… Navíc, když padající běžkař (a že jich není málo, zvláště mezi těmi nadávajícími) udělá lavor 1×2×0.5 m :-D
V Norsku jsou lidi celkově více tolerantní. Přijde mi, že u nás si lidi něco usmyslí a nejede přes to vlak. Radši budou hodiny nadávat všem okolo, než aby použili mozek a třeba si vyslechli cizí názor, natož se argumentaci snažili pochopit a zvážit. Samozřejmě, výjimky se najdou, jak u nás, tak v Norsku.
Nevidim jediny duvod – jo, to je ten spravny cechackovsky pristup (ale taky treba polaku). Oni taky, vsak je neubude, to nikdo nepozna… Cekal jsem to. Bohuzel je to jen etiketa a ne neco pravne vymahatelneho.
Hadato: Můj komentář nebyl pokus o flame, fotky jsem ti pochválil.:-)
Ale když se ptáš, málokdy jsou podmínky takové, že je celá trať zmrzlá. Většinou, v závislosti na nadmořské výšce, orientaci, závětrným/návětrným místům atd. se podmínky různí. Takže, když cyklista vyjede, v dobré víře, že je trať zmrzlá a nehrozí zničení, obvykle dříve či později dojede k místu, kde se podmínky změní a stopu začne prostě ničit. Nikdy jsem neviděl stopy, které by se v takovém místě obrátily a směřovaly zpět. Pokud sám běžkuješ, víš o čem mluvím. V Norsku jsou k tomu možná tolerantnější, protože jsou oblasti, kde rolba projede třeba 3× denně. Ačkoliv jsem na běžeckých tratích v Norsku nikdy žádného cyklistu nepotkal. Tak či tak, tady v ČR, jsme na to hákliví.:-)
Kamaro: Jo, jo, je to Rondane – viz zmínka na 5. fotce. Ta 10. fotka je pohled na Bråkdalsbelgen, jezero Rondvatnet a Rondslottet jsou až za tím. Jinak fotky pěkné, zvláště to panorama s těmi mraky je super!
Jakobo, Barak: Běžně na kole ve stopě opravdu nejezdím, ale nevidím jediný důvod proč by člověk na kole nemohl jet po urolbovaném a zmrzlém povrchu – takový povrch nemá absolutně šanci zničit. Navíc,na těch trasách nebyl prakticky nikdo, takže se nějaké omezování běžkařů nekonalo. Taky mi to rve žíly, když jdou lidi v běžkařské stopě a ničí ji tak, kde by nemuseli…
Jakobo: Strašně se mi líbí, jak lidi umí nařknout někoho z toho, že něco neumí, aniž by ho viděli nebo znali… Nemyslím si, že neumím běžkovat, běžky mě i dost baví, ale díky zdravotním problémům jsem loni prostě každý den na běžkách stát nemohl. Navíc po skoro půlroční zimě je motivace větší sednout na kolo než jet opět na běžkách.
No prave, ze nejsem a vzhledem k silne zdejsi tezkobikerske komunite se neodvazuju cokoliv ani doporucovat. Navic nechci slyset odpovedi, ze to kolo ryje mene nez bezky, ze tvrdy snih a hlavne jaky je problem??
Jakobo: Nevím jak jsi obeznámen s ČR, ale tady je taky vrchol prasáctví jezdit v lyžařské stopě na kole, takže prosím ne „jezdi kde chces“ ;)
Na 10. fotce je Rondane, že jo. Rondslottet a okolí nad jezerem Rondvasbu, které je dole v údolí. Mám to na letní fotce, na pravé straně panoramatka.
A Peer Gynt Hytta mám také.
A předpokládám, že jsi jel i kolem malého srubu Ljosabu.
V upravene stope nemas na kole s uzkymi plasti co delat. V neupravenem terenu si jezdi podle libosti, ale ne po stope upravene rolbou pro bezkare. V CR si jezdi kde chces, ale prosim te nedelej ostudu v zahranici a zvlast v Norsku. Nauc se bezkovat.
Kombinace kola a upravené běžecké stopy mi otvírá kudlu v kapse, ale fotky jsou pěkný, to jako jo.:-)
Pár jich bylo :-D Zbytek asi uskakoval a u toho mával :-D
Trasy byly tak tvrdá, že kolo zanechávalo daleko méně než lidi, co bruslili… Nikdo mi teda ani nemohl nadávat. S pár lidmi jsem se i bavil a ti byli nadšení. Prý že jsem byl první, koho tam po dlouhé době viděli na kole :D Nejvíc mě bavilo přejíždět běžkaře do kopce, z toho jsem měl vyloženě radost :-D Většinou totiž oni předjíždí mě (když jsem na běžkách).
2.4.20 12:52