Ke kolu jsem se dostal docela vtipně:
Původně byl ve výběru Anthem a Fourstroke. V recenzi na PB na BMC jsem narazil na Snipera. Zmiňovali tam, že je to vlastně s BMC jediný xc kolo na trhu, který má stejnou geometrii.
A já si říkal, kdo tohle může proboha chtít, vždyť je to úplně šeredný:))
No stačilo málo: nějak to ve mě začalo hlodat, protože BMC mi známý rozmluvil. Anthem jsem zavrhl kvůli geometrii (i když svezení není špatný) a grafika mě začala hodně bavit. Je to sice trochu divočina, ale není to kýčovittý cirkus. Pak byla možnost si ho vyzkoušet a za dva týdny už jsem ho objednával:)
Komunikace dobrá, kolo přišlo v krabici s momentovým klíčem a pumpičkou na tlumiče.
Ladil jsem jen detaily:
řazení gx na X01
jiná páčka k sedlovce
rohatka 54 zubů
připravený mám kotouče 180/160, až sjedu současný 160/160.
nový sedlo
A kolo je takhle úplná pecka!:)
Ideální mix lehký váhy, odolnosti a funkce.
Trochu jsem laboroval s tlumením. Nakonec dva tokeny ve vidlici, jeden v tlumiči.
Takhle je to skvěle vyvážený a předek pracuje jakoby úplně stejně jako zadek a já mám pocit, že jsem přesně uprostřed. Tlumení je progresivní. Začátek pěkně žehlí, v technice málokdy dojdu nakonec dráhy. Pocit “bezedný” vidlice a zadku je super.
Co mě dostalo je efektivita. Tlumič naplno pořád otevřeny, na rovině se to nezhoupne a přitom pracuje a žehlí nerovnosti. V kopcích nahoru jede kolo jak přilepený k zemi.
Kolo nemá zamykání z řidítek a já jsem rád, vůbec mi to nechybí (už před tím jsem byl zvyklý z Epica nastavit brain a neřešit..). Pro eliťáky, nebo někoho kdo jezdí na bednu bych ale to zamykání přece jen zvážil. Ti ten rozdíl poznají a využijí.
Dolů je to kategorie sama pro sebe. Prostě geometrie trailovýho kola a je to úplně někde jinde než co jsem byl zvyklý. Na techniku jsem docela poleno (jezdím terén max tak Rallye Sudety, na Točný Hočimin plot atd…). Ale i já poznám, že kolo je živý a při tom hodně jistý a podrží. I já jsem teď na místech, kde jsem byl hodně nervozní a vystupoval docela v klidu.
Je to pořád xc kolo (100/100). Pro někoho zaměřenýho na traily bych spíš doporučil T(rail) verzi se zpevněnou zadní stavbou a větším zdvihem 120. A i tak bych spíš tipl, že tohle kolo není žádný kladivo.
No co bych povídal…vyklubal se mi z toho můj dreambike:)
Je mi jasný, že trh tyhle kola dožene, ale i kdybyste přede mě teď postavili jakýkoliv kolo za jakoukoliv cenu, šáhl bych zase po tomhle. Zůstane mi asi hodně dlouho…
(vloženo 23.4.20)
Značka | Intense |
Model | Sniper |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | M |
Hmotnost | 11,1 tak jak je na fotkách komplet (asi 10,4 bez pedálů) |
Rám | karbon předek i zadek |
Vidlice | Fox Factory 32 SC Kashima |
Tlumič | FOX Factory DPS, Kashima |
Hlavové složení | Cane Creek AER |
Kliky | Stylo Carbon (eagle 01) |
Středové složení | DUB pressfit |
Přesmykač | - |
Měnič | Eagle X01 |
Řazení | Eagle X01 |
Převodník | Eagle X01 |
Kazeta | Eagle X01 |
Řetěz | Eagle X01 |
Náboj přední | DT 350 |
Náboj zadní | DT 350 |
Brzda přední | XT 8000 |
Brzda zadní | XT 8000 |
Brzdové páky | XT 8000 |
Ráfek přední | Intense XC 25mm vnitřní šířka, 28 děr |
Ráfek zadní | Intense XC 25mm vnitřní šířka, 28 děr |
Dráty | DT |
Pedály | XT |
Řídítka | Intense karbon, 760mm, rovný |
Představec | Intense 50mm |
Sedlovka | Kindshock karbon LEV Ci, 125 mm |
Sedlo | Selle Italia X-LR |
Pláště | Maxxis Rekon |
19.10.22 19:47
19.10.22 19:41
25.4.20 16:19
Úplně to bije do očí.
24.4.20 21:15
Hmm že bych dofotil aktuální stav a zkusil dělat konkurenci. :))
Je to skvělej rám, směju se na tom pořád. :)
Ale teď vážně, rám je hroznej, nikdo si to nekupujte, žádný masovky tady. :))
23.4.20 23:10
Suprovej bike, za 5*
Blacky: je to úplně jiný koncept. Trochu bych to přirovnal k maestru, ale tohle houpe míň. No vlastně na rovinách to při šlapání v sedle nehoupe vůbec. A přitom je to aktivní, takže když pak někde v lese přejíždíš menší kořen, kámen nebo nějakou dilatační spáru, tak to vyžehlí.
To samý do kopce, daleko víc je to kolo přilepený k zemi a zadní kolo při záběru o dost míň odskakuje od překážek, takže mám na tomhle efektivnější záběr. Např. maturita je na tohmle dost jednodušší: ten kořen na kterým spousta lidí končí prostě přejedu a ani moc neřeším kde mám těžiště. Pořád je tam to kolo jak přilepený k podkladu a nesmeká se. Manévrovatelnost v malý rychlosti do kopce je fain: položená vidlice, krátký představec, široký řidítka.
Když pak jdeš ve stojce nebo na rovině ve sprintu do pedálů, tak už to začne houpat. Jak jsem psal, někdo jako ty by to zamknutí z řidítek i na tohmle kole asi uživil.
Proti epicu to roviny a kopce nahoru jede jak?
Vypada to jak maskovanej prototyp ;)
Diky za komenty a pochvaly:)
Lazza jo, tebe bych tipl prave na tu trailovou verzi. Dejv mi prave taky s ujistenim pomohl:)
Ja koukam spis po 120mm a mirne trailovejsi geo. A pockam si na slevy :)
lazza: tak ale rychle :-)
Sakra, kdysi mě s tímhle rámem nahlodal Dejv a ty už seš druhej, kterej to takhle chválí. Já ho snad taky budu muset taky vyzkoušet… a ta váha. Grafika rozhodně neotřelá.
23.4.20 13:14
Jo tohle jsme někde už řešili, bylo teď za super cenu kolem 2000 euro. Jen někdo (nevím jestli ty) psal, že je problém na zadní stavbě. Ale moc hezký, ten design na první pohled zvláštní, ale věřím že naživo super a hlavně takových se moc nepotká. Intense barvy umí, i když má i modely pro konzervativce ;) Pěkný!
Fakt hezký. Za plnej.