Praskol okolo J
Po 20+ rokoch služby dnes odišiel do penzie. Ešte dobre že sa tak rozhodol nedaleko domu. Dt2–1.5/2
(vloženo 28.4.20)
30.4.20 18:36
Když je výplet vystaven bočnímu namáhání při šlapání vysokým výkonem, může se nějaký drát až povolit, prostě na ten okamžik nemá pnutí. Při zapletení kol niply bez závitového tmelu pak dochází k jeho vyšroubovávání. Tedy tlak na drát není, drát se prostě povolí.
Pro lidi 90kg plus bych za zadní kolo niple s tmelem doporučoval.
Před deseti lety mi ze setu Remerx Rapid doslova vypadly tři dráty v prvních 100km jízdy. Vždy jsem jej nasadil zpět a dopnul. Pak jsem aplikoval řídký sekunďák na zajištění závitů niplů proti samopovolování. Co jsem tím chtěl říct, že dráty nemusí být stále pod napětím.
No tak pochopitelne, ze drat tlacne sily neprenese. Nemluve o tom, ze draty v obou smerech jsou pod napetim, takze to ani nejde.
Tažné dráty by nejlépe měly být vedené vnitřkem, nelámat se přes přírubu :-)
Jde o to, že špice ti nepřenese tlakové zatížení. Může být zatížena pouze tahem.
V anglicky psanych knihach to nazyvaji pulling a breaking spoke, stejne tak zrovna ten Schraner. V cestine presny termin netusim, ja je nazyvam tazne a tlacne.
Tak jak nazyvat draty, ktere jsou pri zaberu pod tahem a ktere tlaci? Nevim presne.
Tak to ti nikdo nerekne, protoze nevime proc ti draty popraskaly. Jestli maji zapety najetych 20 000 km nebo jsi na kole skakal nebo je vyplet spatne dotazeny.
Po te udalost (viz. me foto nize), pri ktere mi behem jedne vyjizdky nakonec popraskalo 7 spic (28 puvodne), jsem si koupil 30 novych. Chybejici jsem doplnil a jezdim dale s tim, ze jak praskne dalsi, tak hned ji nahradim novou. Casem bych mel takhle nahradit asi teda vsechny. Myslite, ze to je spatny postup?
Presne. Problem bylo zamichani starych dratu. Treba Gerd Schraner primo pise, ze vzdycky davat nove draty. Pokud puzijes stare, museji byt alespon ze stejneho mista – tazne, tlacne, vlebo, vpravo.
Jinak stalo se mne to kdysi take – pouzil vypletene draty a promichal je. Od te doby na to davam pozor a skupinu dratu znacim odkud je.
29.4.20 12:41
Neuznávám metodu znovuzaplétání starých špic. Výjimku tvoří pouze přenesení náby a špic na jiný ráfek. Ale jak špice opustí nábu, je to špatné. Jak se pomíchají vnitřní a vnější špice, je zle.
Všechny ty dráty jsou podobně unavené, v blízké době ti popraskají další. Vykašlal bych se na to a přepletl to na nové.
29.4.20 00:28
puk prask vajco se za starých časů rovnalo sehnat špicu, nebo prodloužit závit a zkrátit ten zbývající, pokud vyhřezlý nipl, tak vypodložit, pak přecentrovat na koleně (ve staré vidlici s indikátory z dural plechu) a jedem dál… dneska? Podle nálady, možnosti tu jsou, mně zatím funguje orientace na straightpull dráty, sere pes na pár gramů, pokud možno podložky pod niplema a gumy spíš tlustší (cca 28 reál na silnici), ono to stejně na správném tlaku jede líp, rychleji a na striktní aero si nehraju, protože to stejně nejvíc kazí ta „horní stavba“ i když se hrbí jak může :) To dáš, dávali jsme horší, ale zas mít důvod pro pořízení nových zápletů není nikdy zbytečný, akorát to nepřehánět…
Hej praskol iba jeden špic . Vajco = rafik ide hore dole 8= pravo/lavo.
do penze podle – fotek to vypadá, že praskla jedna špice, tak to není do penze a dáš novou né. Nebo se stalo něco víc, ale já nevím co je Puk prask vajco :))
Hej ale špice boli zo stareho kolesa
Podle fotek v galerii jsi ho kupoval a zaplétal před třemi lety, náboj vypadal jako nejetá uloženka :-).
Zhruba 40k