2020
2020
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2022
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2020
2023
Letos bylo počasí obzvláště cyklisticky milostivé a tak jsem mohl opět překonat hranici 3000 najetých kilometrů, což je pro mě výrazná meta a užil jsem si nádherný podzim v České Kanadě.
Všechna vylepšení z loňského roku krásně a bezvadně fungovala a tak jsem se mohl věnovat vymejšlení, co zas vylepším. Následující rok přinese spoustu změn a některé budou i osazení kola!
2022
Ronin se ukázal jako všestranný stroj, moje první volba k vyjíždce i proti Banditovi (ten šel mezitím z domu) a kolo, které jsem si opravdu zamiloval. Celou zimu a jaro jsem špekuloval, jak ho vylepšit a čím nahradit poctivě sjeté komponenty.
V rámci pohonu jsem nasadil kazetu s větším rozsahem (10–46z) a odpovídající větší převodník (44z) a samozřejmě nový řetěz (X1). Rovnou jsem vyměnil i střed GXP. Pro lepší stabilitu ve větších rychlostech jsem dal širší řídítka (46cm) a tlustou a velice pohodlnou omotávku (Ritchey Pavé).
Největší investici a taky změnu přinesly kola – nechal jsem zaplést MTB naboje a MTB ráfky Javax na zeslabovaných drátech a obul je do plášťů TUFO Thundero. K tomu jsem přidal rotory a desky Galfer.
Jmenované změny jsem udělal naráz a do ruky se mi tak dostalo úplně jiné kolo, jehož váha se zastavila pod magickou hranicí deseti kilogramů. Nová kola nádherně jedou, pláště drží, odvalují a hodně snesou. Brzdy parádně brzdí a celé se to krásně drží za nová řidítka. Prostě sen!
Nedlouho na to jsem na vyzkoušení nasadil odpružený představec Redshift, který mírně zvedl váhu, ale zase znatelně tlumí vibrace do řidítek, což člověk ocení nejen na delších vyjíždkách.
S tímhle parádním kolem jsem si užil další sezonu v České Kanadě.
2021
Celý rok kolo šlapalo jak hodinky a nemusel jsem sáhnout k většímu servisu. Jen jsem vyměnil karbonovou sedlovku za hliníkovou XLC se systémem pružení. Potvrdilo se mi, že gravel je pro mě ta správná volba a projezdil jsem křížem krážem Českou Kanadu. S přítelkyní vzpomínáme na tenhle rok jako na mimořádně cyklisticky vydařený a já už pomale vybírám díly a vylepšení na novou sezonu.
2020
Vždycky jsem chtěl ocelový kolo a po Roninovi jsem toužil od jeho představení v roce 2016. Když se pak o dva roky později objevil model SL, tak jsem byl u vytržení z toho čirýho laku. Modelový rok 2019 pak přinesl pevný osy a novou vidlici a já měl svoje vysněný kolo na plakátě.
Na jaře 2020 se mi podařilo dobře prodat hardtaila zrovna ve chvíli, kdy Author začal výprodej starších modelů a vláda otevřela cykloshopy, takže nebylo na co čekat. Nakonec jsem ale čekal dva týdny, než kolo přišlo a mohl jsem si ho vyzvednout na prodejně. Mám jedno z posledních kol té velikosti.
Kolo není třeba představovat, Roninů u nás jezdí hodně a teď jich bude ještě víc. Tak snad ten owners club bude plnej fajn lidí.
Kolo budu postupně ladit v oblasti ovládání – zatím jsem dal kratší představec, jiné sedlo a karbonovou sedlovku, co mi zbyla z toho hardtaila. Ještě se rozhlížím po jinak tvarovaných řidítkách.
Hned po koupi jsem nahodil bezduše. Ráfky už jsou připaveny z výroby a pláště okamžitě zaskočili do patek. Jen ventilky Mitas s gumovou kostkou nejsou uplně dobré, příště radši kónické.
Po příjezdu z obchodu se váha zastavila na 10,58kg, něco už jsem poladil a ještě to zkusím dostat trochu níže.
Deník odtučňovací kůry:
Bezduše – 100g
Karbonová sedlovka a sedlo – skoro 100g
Kazeta – víc jak 100g
Fotky budu přidávat průběžně.
Tak zas někdy na cestě…
(vloženo 1.5.20)
Značka | Author |
Model | Ronin SL |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | 10,25 |
Rám | Triple butted chromoly REYNOLDS 725 |
Vidlice | AUTHOR karbonové nohy duralový sloupek 1.5" tapered |
Hlavové složení | PRESTINE Integrated 1.5" tapered |
Kliky | SRAM APEX 172.5 mm |
Středové složení | Aerozine GXP (SRAM BB-GXP) |
Měnič | SRAM APEX 11s |
Řazení | SRAM APEX 11s |
Převodník | SRAM APEX 44 zubů (42z) |
Kazeta | SunRace CSMX9 11s 10-46 (CSMX8 11s 11-42) |
Řetěz | SRAM X1 (CN-1110) |
Náboj přední | Javax M519, SP, IS6 (MAVIC Allroad Disc CL UST 12 x 100 mm) |
Náboj zadní | Javax M519, SP, IS6 (MAVIC Allroad Disc CL UST 12 x 142 mm) |
Brzda přední | SRAM APEX HDR |
Brzda zadní | SRAM APEX HDR |
Brzdové páky | SRAM APEX HDR |
Ráfek přední | Javax WD255 (MAVIC Allroad Disc CL UST) |
Ráfek zadní | Javax WD255 (MAVIC Allroad Disc CL UST) |
Dráty | Pillar PSR TB SP 2016, 2,2/1,6/2,0 |
Pedály | Shimano SH520 |
Řídítka | RITCHEY Butano Comp 460mm (RITCHEY Road EvoMax 440mm) |
Představec | REDSHIFT Shockstop 80mm (RITCHEY Comp 4-Axis 80 mm) |
Sedlovka | XLC Antishock SP-R05 27,2/300 mm (Force TEAM karbon) |
Sedlo | Selle San Marco Regal Evo |
Pláště | TUFO Thundero 44 / 40 x 700 (VITTORIA Terreno Dry kevlar 700 x 38c) |
Tyhle řidítka nejsou špatný, proč je chceš měnit?Zkoušel jsem na Ronina taky různý:-) Pro inspiraci pár fotek jak vypadá SL s řídítky Ritchey Venturemax a Salsa Cowchipper.
Kolu zdar!
Těsní to parádně, sundaval jsem jenom jednu stranu pláště a v pohodě jsem to nahustil pumpou z Lidlu. Za pár dní a pár kilometrů zatím naprosto bez úniků.
3.5.20 10:18
Sakra to je o moc lepší než ten můj obyčejnej Ronin. Hlavně teda závidím bezdušové ráfky a brzdy. Máš to za 5!
2.5.20 05:21