Ronin

Přidat foto

2020

2020

2023

2023

2023

2023

2023

2023

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2022

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2020

2023

Letos bylo počasí obzvláště cyklisticky milostivé a tak jsem mohl opět překonat hranici 3000 najetých kilometrů, což je pro mě výrazná meta a užil jsem si nádherný podzim v České Kanadě.

Všechna vylepšení z loňského roku krásně a bezvadně fungovala a tak jsem se mohl věnovat vymejšlení, co zas vylepším. Následující rok přinese spoustu změn a některé budou i osazení kola!


2022

Ronin se ukázal jako všestranný stroj, moje první volba k vyjíždce i proti Banditovi (ten šel mezitím z domu) a kolo, které jsem si opravdu zamiloval. Celou zimu a jaro jsem špekuloval, jak ho vylepšit a čím nahradit poctivě sjeté komponenty.

V rámci pohonu jsem nasadil kazetu s větším rozsahem (10–46z) a odpovídající větší převodník (44z) a samozřejmě nový řetěz (X1). Rovnou jsem vyměnil i střed GXP. Pro lepší stabilitu ve větších rychlostech jsem dal širší řídítka (46cm) a tlustou a velice pohodlnou omotávku (Ritchey Pavé).

Největší investici a taky změnu přinesly kola – nechal jsem zaplést MTB naboje a MTB ráfky Javax na zeslabovaných drátech a obul je do plášťů TUFO Thundero. K tomu jsem přidal rotory a desky Galfer.

Jmenované změny jsem udělal naráz a do ruky se mi tak dostalo úplně jiné kolo, jehož váha se zastavila pod magickou hranicí deseti kilogramů. Nová kola nádherně jedou, pláště drží, odvalují a hodně snesou. Brzdy parádně brzdí a celé se to krásně drží za nová řidítka. Prostě sen!

Nedlouho na to jsem na vyzkoušení nasadil odpružený představec Redshift, který mírně zvedl váhu, ale zase znatelně tlumí vibrace do řidítek, což člověk ocení nejen na delších vyjíždkách.

S tímhle parádním kolem jsem si užil další sezonu v České Kanadě.


2021

Celý rok kolo šlapalo jak hodinky a nemusel jsem sáhnout k většímu servisu. Jen jsem vyměnil karbonovou sedlovku za hliníkovou XLC se systémem pružení. Potvrdilo se mi, že gravel je pro mě ta správná volba a projezdil jsem křížem krážem Českou Kanadu. S přítelkyní vzpomínáme na tenhle rok jako na mimořádně cyklisticky vydařený a já už pomale vybírám díly a vylepšení na novou sezonu.


2020

Vždycky jsem chtěl ocelový kolo a po Roninovi jsem toužil od jeho představení v roce 2016. Když se pak o dva roky později objevil model SL, tak jsem byl u vytržení z toho čirýho laku. Modelový rok 2019 pak přinesl pevný osy a novou vidlici a já měl svoje vysněný kolo na plakátě.

Na jaře 2020 se mi podařilo dobře prodat hardtaila zrovna ve chvíli, kdy Author začal výprodej starších modelů a vláda otevřela cykloshopy, takže nebylo na co čekat. Nakonec jsem ale čekal dva týdny, než kolo přišlo a mohl jsem si ho vyzvednout na prodejně. Mám jedno z posledních kol té velikosti.

Kolo není třeba představovat, Roninů u nás jezdí hodně a teď jich bude ještě víc. Tak snad ten owners club bude plnej fajn lidí.

Kolo budu postupně ladit v oblasti ovládání – zatím jsem dal kratší představec, jiné sedlo a karbonovou sedlovku, co mi zbyla z toho hardtaila. Ještě se rozhlížím po jinak tvarovaných řidítkách.

Hned po koupi jsem nahodil bezduše. Ráfky už jsou připaveny z výroby a pláště okamžitě zaskočili do patek. Jen ventilky Mitas s gumovou kostkou nejsou uplně dobré, příště radši kónické.

Po příjezdu z obchodu se váha zastavila na 10,58kg, něco už jsem poladil a ještě to zkusím dostat trochu níže.

Deník odtučňovací kůry:

Bezduše – 100g

Karbonová sedlovka a sedlo – skoro 100g

Kazeta – víc jak 100g

Fotky budu přidávat průběžně.

Tak zas někdy na cestě…

(vloženo 1.5.20)

robert.s robert.s
Ohodnoť bajk: (4.7  / 41 hlasujících)
Značka Author
Model Ronin SL
Modelový rok 2019
Velikost 52
Hmotnost 10,25
Rám Triple butted chromoly REYNOLDS 725
Vidlice AUTHOR karbonové nohy duralový sloupek 1.5" tapered
Hlavové složení PRESTINE Integrated 1.5" tapered
Kliky SRAM APEX 172.5 mm
Středové složení Aerozine GXP (SRAM BB-GXP)
Měnič SRAM APEX 11s
Řazení SRAM APEX 11s
Převodník SRAM APEX 44 zubů (42z)
Kazeta SunRace CSMX9 11s 10-46 (CSMX8 11s 11-42)
Řetěz SRAM X1 (CN-1110)
Náboj přední Javax M519, SP, IS6 (MAVIC Allroad Disc CL UST 12 x 100 mm)
Náboj zadní Javax M519, SP, IS6 (MAVIC Allroad Disc CL UST 12 x 142 mm)
Brzda přední SRAM APEX HDR
Brzda zadní SRAM APEX HDR
Brzdové páky SRAM APEX HDR
Ráfek přední Javax WD255 (MAVIC Allroad Disc CL UST)
Ráfek zadní Javax WD255 (MAVIC Allroad Disc CL UST)
Dráty Pillar PSR TB SP 2016, 2,2/1,6/2,0
Pedály Shimano SH520
Řídítka RITCHEY Butano Comp 460mm (RITCHEY Road EvoMax 440mm)
Představec REDSHIFT Shockstop 80mm (RITCHEY Comp 4-Axis 80 mm)
Sedlovka XLC Antishock SP-R05 27,2/300 mm (Force TEAM karbon)
Sedlo Selle San Marco Regal Evo
Pláště TUFO Thundero 44 / 40 x 700 (VITTORIA Terreno Dry kevlar 700 x 38c)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Marcelson
Marcelson

26.5.20 23:07

Nádhera kamaráde.....­.nemuzu jinak než plný počet......

Reagovat
TK75
TK75

14.5.20 05:09

Tyhle řidítka nejsou špatný, proč je chceš měnit?Zkoušel jsem na Ronina taky různý:-) Pro inspiraci pár fotek jak vypadá SL s řídítky Ritchey Venturemax a Salsa Cowchipper.

Kolu zdar!

Reagovat
martinD91
martinD91

8.5.20 14:34

pekny ocelak, nazivo je ta farba/trubky krasa

Reagovat
robert.s
robert.s

5.5.20 23:02

Těsní to parádně, sundaval jsem jenom jednu stranu pláště a v pohodě jsem to nahustil pumpou z Lidlu. Za pár dní a pár kilometrů zatím naprosto bez úniků.

Reagovat
Ace1976

3.5.20 10:18

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Kocourek
Kocourek

2.5.20 08:22

Sakra to je o moc lepší než ten můj obyčejnej Ronin. Hlavně teda závidím bezdušové ráfky a brzdy. Máš to za 5!

Reagovat
Lucase

2.5.20 05:21

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
perceptio
perceptio

1.5.20 22:46

Roninu taky fandím. Mám rád rovné a čisté tvary trubek. A ocel je prostě klasika.

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 14
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8