F12

Přidat foto

Dobrý den všem fandům starých werků,

snažím se dát do kupy starou F12 600 mm. Krom udaných výhradně ČS komponentů jsou na „lodičkách“ ještě klipsny Superspecial Favorit Brno.

Nepůvodní pumpa, sedlo, brzdové páky (ty ale mám, jen je nechci ničit), přesmyk.

Záměrně jsem nechal rám s převodníkem a koly v původním stavu a sehnal k tomu odpovídající komponenty v patině.

Omlouvám se za mizerné fotky ze starého mobilu – později až bude vše „tip ťop“ dodám lepší.

(vloženo 2.5.20)

George 69 George 69
Ohodnoť bajk: (3.7  / 23 hlasujících)
Značka Favorit
Model F12
Modelový rok 1966
Velikost 600 mm
Hmotnost 11,6
Rám Favorit ocel
Vidlice Favorit
Hlavové složení Favorit
Kliky Favorit
Středové složení Favorit
Přesmykač Romet
Měnič PWB
Řazení Favorit
Převodník Favorit
Kazeta Velamos
Řetěz ČZ
Náboj přední ???
Náboj zadní Renak
Brzda přední Favorit speciál
Brzda zadní Favorit speciál
Brzdové páky Favorit speciál
Ráfek přední galuskový Favorit
Ráfek zadní galuskový Favorit
Pedály "lodičky" ČZ
Řídítka Duralové Favorit
Představec Favorit 100 mm
Sedlovka Favorit de Luxe
Sedlo Favorit sport
Pláště Favorit WBP G10

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
George 69
George 69

12.7.23 18:06

Tak jsem ho trochu poladil a chce to už jen malé drobnosti a seřídit. Ponecháno záměrně v pěkné patině (shánět tyto díly, aby to ladilo je o nervy) , přechodně normální ráfky a galuskové schovány. Na svou dobu (1966) pěkná, ještě poctivě dělaná silnička, pouze z domácích komponentů.

Reagovat
Romaskov
Romaskov

8.8.20 17:08

Děkuji za odpověď, pěkné kolo. :-)

Reagovat
George 69
George 69

7.8.20 22:20

Romaskov – no, pokud je na rámu pod sedlem původní samolepka s nápisem MODEL F 12, tak to asi tak bude. Jinak měli tyhle modely z těchto let – rám podle vzoru F 1 . Mj. navařené držáky na „dlouhou“ galuskovou pumpičku a kratší stavbu rámu a i velikost 600 něco napoví. Vykrajované spojky, trubičkový můstek, kované patky, bez integrovaného háku, salámy s kratším řezem atd.

Reagovat
Romaskov
Romaskov

1.8.20 05:48

Ahoj, podle čeho jsi určil, že je to F12?

Reagovat
sergo
sergo

4.6.20 15:47

Jo, už to vypadá „skoro“ jako Favous z roku 66 :)

Reagovat
George 69
George 69

28.5.20 20:38

Sedlo Favorit sport už je tam…

Reagovat
George 69
George 69

26.5.20 20:16

Sehnal jsem sedlo – co by tam mělo patřit. Pěkný stav s patinou – značené sport, a v duchu doby sportovně stažené řemínkem. Není „prosezené“, protože zespodu má ještě zesilující koženou, nebo papírovou vložku a majitel se asi řádně staral. Mazal a příležitostně „došponovával“. Takže ho tam dám. Otázka je co tomu řekne pozadí…

Reagovat
sergo
sergo

20.5.20 11:54

To: standoslav

PWB – český kamenáč, ale jak potom nazvat ten černej kus umělé hmoty, který se jmenoval Speciál? To teprve člověk zjistil kolik má v zadku kostí :)

Reagovat
George 69
George 69

16.5.20 18:48

Tak zatím sedlovka de Luxe a košík na řidítkách:

Reagovat
George 69
George 69

13.5.20 22:07

Díky za připomínky. Tak jo, sedlovka Favorit de Luxe 25,7 mm už je připravena k namontování. Je pěkná, ale kus železa… – o ní jsem ani nevěděl, že existuje. Sedlo PWB sic pěkné, ale na ježdění ho nechci. Se sedlem ještě zapřemýšlím. Košík hodím na řidítka, jak se to tenkrát ještě vozilo. Sehnal jsem solidní kus i s kapnou. Bude možná i originální pumpa 50 cm. Jsou to dardy. I v takovém kole se dá docela slušně „zahučet“.

Jinak jsem si všiml inzerátu F 12 z počátku 70' let (dle mne) a zaujal mne zachovalý stav a to sedlo… Ale, ale. Nakonec to kolega napsal asi dobře…

https://www.cyklobazar.cz/…03612/prodan

Reagovat
sergo
sergo

10.5.20 14:26

1967 bylo asi poslední zvonění pro pákový přesmyk. Na ty F20 se montovalo obecně to levnější, např.ocelové páky brzd, motýlky,,,

Zvonek 1967 byl celochromovanej, 1968 tam byl už ten zlatej znáček, ale pumpa lakovná. Bez světel. Krátky představec.

Reagovat
Nakolenakole

10.5.20 08:22

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
sergo
sergo

9.5.20 07:51

Jen technická data:

1968… F20 – horský převod, rovná řidítka, nosič, brašny, tečkovaná dvoupáčka, brašnička s nářadím, lakovaná pumpa, běloboké pláště, bez košíku a bidonu – 1050, Kčs

1967… F20 – to stejné, ale pákový přesmyk, chromovaná pumpa, černošedé pláště – 950 Kčs

Reagovat
sergo
sergo

9.5.20 07:34

Ale jo. Myslím, že to vnímáme všichni stejně. Já si jen představuji situaci, že jsem přišel do prodejmy „Jízdní kola a šicí stroje“ a říkal jsem: „Dobrý den, máte prosím šicí stroj Veritas a Favorita se sedlem Brooks?“. „Ne, máme stroje Lucznik a Ukrajinu“.

Tý obrácené zámky sedla jsem také využil. V 8mi letech jsem dostal F20 vel. 58, (chtěl jsem F12 s betanama, ale rodiče neměli známé v prodejně, ale i tak museli pustit chlup), Bylo mi to velké, tak abych nemusel jezdit „pod štanglí“, otočily se zámky a sedlo se sklopilo šikmo dolů"… :)

Reagovat
cioran-m

8.5.20 12:12

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
standoslav
standoslav

7.5.20 10:41

Jenže na PWB se sedí jak na kameni, proto ta přezdívka „český kamenáč“, byla to licence Brooksu, ale hodně nepovedena.

Reagovat
cioran-m

7.5.20 08:56

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
sergo
sergo

6.5.20 15:41

Zdar, jsem purista, takže ten Brooks se tam vážně nehodí. Raději Special 04, 05. Kdybych chtěl být fakt libovek, tak sedlovku DeLuxe a sedlo PWB. Omotovku raději šedou keprovku. Přesmyk Favorit..atd. .Jinak moc pěkné.

Reagovat
George 69
George 69

4.5.20 16:41

100 mm představec na F12 z tohoto roku patří a zámek mne nijak netrápí. Podle fotek z Reburberu NTM fenomén Favorit mají v naprosté většině zámky takhle.

Reagovat
Janes
Janes

4.5.20 13:17

A ten dlouhej představec mám na jednom Fávu dodnes, to byla taky podpultovka :-)

Reagovat
Janes
Janes

4.5.20 13:16

60ka Fávo, to se moc často nevidí.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

3.5.20 22:58

Proc ten dlouhy predstavec a obraceny zamek sedlovky?

Reagovat
La1na

3.5.20 16:47

George 69
George 69

3.5.20 15:36

Jo Honzo, je to neobvyklé u Favoritu, všiml jsem si, že ho máš také :), což mne těší.Ten Bareš – to bude expres. Jsou to super sedla a nějak jsem si na něj zvykl. Měl jsem ho tři léta na singlu a jezdil na něm denně 24 km do práce. Je o dost lepší než naše 05, co by tam mělo patřit a to už nemluvím o umělohmotných „věcech“ z osmdesátek. To je pro masochisty. Aby to nebylo jaksi jen made in „England“, tak jsem ho malinko „vytunil“…

Reagovat
HonzaP9
HonzaP9

3.5.20 14:15

Červená omotávka je v pohodě, mě třeba do očí praštil ten Brooks, ale to neber jako výtku. Prostě každej si všimne něčeho jinýho, celkově za mě ok.

Reagovat
George 69
George 69

3.5.20 12:26

S tou páskou :), trochu se mi líbilo tohle Cinelli z roku 1958, http://www.eisenherz-bikes.de . No a na výstavě NTM bylo dost závodních Favoritů s červenými lemovkami, akorát už „vyšisované“.

Reagovat
venkovan

3.5.20 11:21

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
George 69
George 69

3.5.20 10:32

Dík, to je fakt. Tu páčku bych mohl dát výš. Popravdě jsem na ni nesahal a nechal ji tak, jak byla na rámu, když jsem jej pořídil.

Reagovat
standoslav
standoslav

3.5.20 10:19

Mne zas bije do očí ta dvou páčka, proč tak nízko ?

Reagovat
George 69
George 69

3.5.20 07:58

Ten stojan je tam samozřejmě jen dočasně, abych se okolo toho mohl motat. Nemám montážní. Ta omotávka ve skutečnosti není tak brutálně červená, fotka venku je „přepálená“, no až se trochu ohmatá a ušpiní…, nebo mohu dát černou.Mám na tom v plánu jet Kokořínskou klasiku – pokud zdraví dovolí. Možná ještě přehodím košík na řidítka, který tam byl původně.

Reagovat
Kocourek
Kocourek

3.5.20 04:27

Mě je stojan ukradenej. Ale ta červená omotávka bije do očí zase mě. Nicméně, pěkný kolo, co s ním máš v plánu?

Reagovat
Vilém
Vilém

2.5.20 23:57

Proboha, co ten stojan?

Reagovat

Další galerie z kategorie

krus 0
Jurgennn 5
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 7
Fildazmoravy 2