Kolo na chalupu, poskládané ze všeho možného. Je to taková volná variace na přelom 80.-90. let, bez nároku na bezpodmínečnou dobovost použitých komponentů (viz třeba náby…). Na jízdu je to šílený kostitřas, ale jednou za čas je docela sranda si zopakovat řazení sytičema bez indexace…
(vloženo 3.5.20)
Značka | Favorit |
Velikost | 58 |
Rám | Favorit |
Vidlice | nějaká ocelová |
Hlavové složení | Stronglight s jehlovými ložisky |
Kliky | Sachs New Success |
Středové složení | Kinex |
Přesmykač | Sachs New Success |
Měnič | Simplex S651 |
Řazení | Sachs Huret |
Převodník | Sachs 52-42 |
Kazeta | BBB 8sp 13-25 |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Shimano Tiagra |
Náboj zadní | Shimano Tiagra |
Brzda přední | Dia Compe BRS Blaze |
Brzda zadní | Dia Compe BRS Blaze |
Brzdové páky | Shimano 600 (trikolor) |
Ráfek přední | Mavic Monthlery Pro |
Ráfek zadní | Mavic Monthlery Pro |
Dráty | DT 1,8mm |
Pedály | Shimano |
Řídítka | ocel, omotávka Ciclovation |
Představec | 3ttt |
Sedlovka | Zoom |
Sedlo | Selle San Marco Laser |
Pláště | galusky Tufo S33 Pro |
Jakobo: Máš naprostou pravdu, on ji ten rám taky původně měl. Bohužel měla totálně zarezlý představec do krku a mě tehdy nějak chyběla rozvaha a trpělivost. Protože jsem zrovna „nutně“ potřeboval představec, tak zařvala vidlice i původní hlavové složení (byla tam stará 600ka). Původ téhle neznám, ale patky mají na sobě vyraženo něco jako Campagnolo, akorát to je prakticky nečitelné.
Jedine co mne ke kolu nepasuje je vidlice. Ram letovany do mufen nebo obecne ocelova silnice by mela mit letovanou vidlici s korunkou, na horaka pak varena z ohybanych trubek. Detail.
Velikost je akorat. Nesmis zapominat, ze jeste na zacatku 90. let platila doktrina klasicke silnicni geometrie. Proto ani sedlovky nebyvaly dlouhe, max. 150 mm, predstavce kolem 80 mm. To az od poloviny 90. let prichazela nova geometrie a nekdy po roce 2000 slopping ad. Ram je nastaveny spravne.
Ten rám Ti vůbec není velký to jen teď je taková móda a Z kolo bych posunul co nejvíce dopředu, jinak vse cajk.
Díky za komentáře!
standoslav: Máš pravdu, je to 58ka, v popisu to opravím. Já ten rám měřil jen jednou, když mi ho táta od nějakého známého přinesl a pak jsem několik let v poklidu žil s tím, že je to 56ka. No ať tak nebo tak, je mi to velký, ale na to jsem tak nějak zvyklej :-) Jo a tak docela ze šuplíku to není, třeba brzdy jsem musel kupovat, protože ty ze šuplíku se ukázaly moc vysoký. A stoprocentně jsem měl někde schovanej původní řetěz Sachs, ale zaboha ho nemůžu najít.
Jakobo: Jo, je to od tebe, trefil ses.
bernie: Ta omotávka je na tom kole nejdražší komponent! Šel jsem do krámu s tím, že chci nějakou obyč omotávku, jen aby byla pokud možno oranžová. No a po chvíli osahávání (omotávek!!) jsem odešel s touhle za osm stovek :-D
Pěkný a ta dvoubarevná omotavka je TOP.
2 Aviatik: a jednou rukou řadit obě pádla?
Tyhle projekty mám nejradši, tak ať to jede ;)
Pěkné retro, to už je skoro, jako když současný řidič sedne do veterána. Přednedávnem jsem po cca deseti letech zase řadil páčkou na rámu bez aretace a bylo to stylem „kdo hledá, najde“.
Podle nicku bych si nevzpomnel, ale jak jsem videl to hlavove slozeni tak mne bylo hned jasne. Samozrejme me tesi, zes jej vyuzil.
Hezký, čistý, jedno z mých nejoblíbenějších kol je teď dost podobný, akorát lahvová zeleň, Columbus, zakapotované světlo a blatníky až k zemi, protože celoroční…
To je 58cka. Ale jinak dobrý, ze šuplíku.