Opet jsem se snazil vzkrisit stare dobre MTB koreny. Za lehke pomoci a kombinace modernejsich veci.
Chtelo to vsechno trochu prace a hodin rozcilovani, vymena komplet lozisek v ramu.
Vidle prosla trochu prestavbou, protoze puvodni Sidka XC Dual Air z roku 99 mela pouze 63mm a to fakt neslo a hlavne jeji chod byl opravdu „zavodni“ takze citlivost minimalni. Predelal jsem ji tedy vnitrnosti ze sidky 03 race a v tu chvili se to posunolo o level dal, 80mm a citlivost nesrovnatelna. Samozrejme novy lak a polepy.
Tlumic CaneCreek AD-10 je neco neskutecneho! Je to tak jednoducha a funkcni vec, ze kam se na to hrabou novoty. Zadnej olej! Jen si ted hraju s nastavovanim, citlivosti, tlumenim a tvrdosti (proto ty gumicky)
A konecne po letech se mi postestisto posbirat komplet Ti pohon (krom retezu) :) Tak uvidime jak na tom bude zivotnost.
Riditka jsem dal levna a plne funkcni :) oproti China carbonum :) .
Jako stalo me to dost nervu, ale vysledek je bozi…hlavne z hlediska vlastnosti! Je to proste lety proverena kvalita. A opet jsem se presvedcit, ze neni duvod kupovat nove veci, kdyz ty stare porad dobre slouzi a jsou vice nez-li konkurence schopne s novo carbon „srac…“ :D
(vloženo 10.5.20)
Značka | Specialized |
Model | Stumpjumper FSR XC Pro |
Modelový rok | 1999 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,2 |
Rám | Specialized A1 aluminum |
Vidlice | Rock Shox Sid XC 1999 + vnitrnosti SID Race 2003 |
Tlumič | Cane Creek AD-10 |
Hlavové složení | Chris King |
Kliky | Shimano XTR FC-M970 |
Středové složení | Shimano XTR SM-BB90 |
Přesmykač | Shimano LX FD-M570-E |
Měnič | Sram 9.0 SL |
Řazení | Sram 9.0 SL |
Převodník | Cartin-Ti Full Titanium + Titan XTR M970 |
Kazeta | Shimano XTR CS-M970 |
Řetěz | Shimano XT |
Náboj přední | Mavic Crossmax XL |
Náboj zadní | Mavic Crossmax XL |
Brzda přední | Shimano XTR BR-M960 |
Brzda zadní | Shimano XTR BR-M960 |
Brzdové páky | Sram 9.0 SL |
Ráfek přední | Mavic Crossmax XL Ceramic |
Ráfek zadní | Mavic Crossmax XL Ceramic |
Pedály | Crank Brothers Egg Beaters 2Ti |
Řídítka | Sting |
Představec | KCNC |
Sedlovka | Specialized |
Sedlo | Selle Italia SLK |
Pláště | Michelin WildGripper Hot S 26x2.1 |
Pěkný, nedávno byl k mání původnější za 3,5, teď za 20, no jo. Jinak díra v levý patce je na originální adaptér Specialized.
Tobyfree: „dneska už by to takhle nikdo nesjel“ – no, podle me dneska je mnohem vice lidi kteri by to sjeli. Tim samozrejme nerikam, ze nemame mit reskept k tem historickym jezdcum. Ale ten tvuj pohled je klasicky priklad idealizovani historie.
13.5.20 08:44
Tobyfree: No, jestli myslis to litani po sterkovych cestach na pevnakach, prip. na vidlich s max. 63mm zdvihu (tehdy DH), tak to nebyly o moc vetsi magori nez dnes… Staci se podivat, co se dneska jezdi na svetaku v XC! A co enduro? To je jeste dal… A DH nebo jiny ulet odvetvi…
Takový Jarda Kulhavy by mohl povídat, kdy zacilal na apachovi a hádejte jaký měl tehdy na svém kole řazení ;)
Tak se mi přece jen podařilo rozpoutat lehkou debatu stare vs nové :)
No nevyvracim ze jsou biky dneska asi bezpečnější a člověk je má víc pod kontrolou, ale legendární videa z prvních downhillu na hardtailech jsou opravdu šílený a podle mě ty chlapy měli proste koule a lehce vymatlano v hlavě :) dneska už by to takhle nikdo nesjel. Je to jak s autama, plno asistenci a technologii je bezpecne, ale um řízení už sel do kopru.
12.5.20 16:51
11.5.20 20:54
Hele super resuscitace, ale jako za sebe si nedokážu představit, že bych na tom jezdil víc, než v módu cafféracer… jsem o víkendu konečně po 3/4 roce dal do kupy praMeridu, jakože jsem jí koupil i novej přesmykač (!!!) a všechno šlape jak švýcary… boží… ale když jsem na tom jel, tak jsem si málem namlátil, prostě se to chová nějak divně, jinak než jsem teď zvyklej, a to tam mám širší řídítka (teď už snad i 60cm, jezdil jsem 52cm!) a jezdím i na štěrkoletu a fullu 27.5. Prostě na lítačku kolem barák, provětrání po obědě, na písák a pivko super. Ale na plnohodnotný ježdění to už fakt nedávám… takže respekt! Jinak se mi tahle červená XL šílenost teda svým zvrhlým způsobem líbí, a jakože dost! ;-)
krasnej veteranek, az na ty novodobejsi komponenty, ale to se odpousti… Za me proste dobra resuscitace. Takze super. Nicmene dnesni biky jsou fakt uplne jinde. Nerikam, ze se na tom neda popojet, ale srovnavat muze clovek fakt uz jen kola ± ze stejnych let. Jinak to s dnesnima nema sanci. Vim to sam, po letech jsem vytahnul svoje KHS a ikdyz to na rovince leti porad hezky, v terenu to moje 29ka celoHT o dost predci…
hezky veteran, ale jinak na 20 letem hliniku bych do terenu beze strachu fakt neletel
11.5.20 12:39
„A opet jsem se presvedcit, ze neni duvod kupovat nove veci, kdyz ty stare porad dobre slouzi a jsou vice nez-li konkurence schopne s novo carbon …“ – no nevim. Mit hlinik a napsat toto. Jo, kdybys mel ocel! :-)
Jak starý jsou ty gumy? Kolo hezký, ale prostě 26 týhle velikosti je prostě vtipná no…
Archer: riditka jsou siroky, protoze to mam tak rad a jezdi se mi tak pohodlne. Vsechny moje biky normalne jezdim a to nemyslim „jen tak ho vytahnout“, ale poradne teren/dalky/atd…a se starym typem ridel o sirce napr 580mm je to hruza. (aspon pro me).
Na kotouce by to byla pecka, ale ram nema navarky na trmeny, takze asi tak…
Jo jo, to mas recht s tim pozadim, byl jsem proste linej nekam dojet na lepsi misto :D
Teda z náhledu jsem myslel, že je to bajk bez plášťů na ráfcích :-) a teda čumím, červené jsem viděl naposledy před 20ti lety
10.5.20 20:27
kubula: vsak ja to beru vsechno v pohode :) jenom tahle sada 9.0 SL je v podstate komplet…akorat jeste delali naboje, ale to bych musel naplect jina kola…a to zase zeru tyhle Mavic
Nimrod: jako riditka jsou mi jasny, nechci karbony a casel az narazim na neco poradneho, tak vymenim…„promise“ :D
Tobyfree: to chapu a respektuji, ale ja jsem proste „sadysta“ a proto bych tam bral komplet XTR nebo komplet Sram
mně tak nějak nesedí ten představec a řídítka… ale jinak je to nádherný moc
super, jen tak dál :)
Hezke Tome, moc hezke. Jen bych Sram nahradil Shimanem aby to XTR bylo komplet a byla by to bomba.
Pěěkknnýý