Neváhal jsem a pořídil za super cenu téměř nejeté, 2.5 roku staré kolo. Najeto mělo 500 km čemuž i odpovídal stav.
Po první jízdě bylo cítit neskutečné pohodlí a to především díky dvoudílné sedlovce. Kola Reynolds s výškou tuším 45 mm dostatečně tuhá v kombinaci s 28 mm plášti opět hodně pohodlná a překvapivě rychlá. Myslím, že opravdu nemá dnes význam vozit 25 mm pláště, pokud nejsi závodník, nebo pokud ti kolo nedovolí širší. Na našich silnicích se zkrátka širší pláště upotřebí. Na rychlosti to není poznat.
Dost mě kolo překvapilo ve větru, kdy zahraje hodně aerodynamika a pocitově mi připadne, že to není takové trápení, nebo je to dost možná nadšením z nového kola :)
Sada ultegra opět potvrzuje tuhost, přesnost a pěkný design. Kliky Dura Ace s wattmetrem půjdou pryč. Jezdím víc na pivo, než na watty. Místo nich opět ultegra 52/36.
V porovnání s SH 105, co mám na štěrkoletu je bez debaty ultegra o malý kousek výš. Hlavně v brzdném účinku.
Teď trochu k negativům… Za mokra se musí velmi zlehka na brzdy. Pláště hodně kloužou a brzdný účinek je silný. Matný lak je krásný, ale při mytí se v něm hrozně drží šmír a mytí trvá o trochu déle. Jsem zastáncem pravidla, že silnic má být vždy čistá..
(vloženo 15.5.20)
Značka | Canyon |
Model | Endurance CF SLX |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 22 |
Hmotnost | 7.6 |
Rám | CANYON ENDURACE CF SL DISC |
Vidlice | CANYON ONE ONE FOUR SLX DISC |
Hlavové složení | CANYON | ACROS |
Kliky | SHIMANO Dura Ace SF 9000 52/36, stages wattmetr |
Středové složení | SHIMANO PRESSFIT |
Přesmykač | SHIMANO ULTEGRA, 11S |
Měnič | SHIMANO ULTEGRA, 11S |
Řazení | SHIMANO ULTEGRA, 11S |
Převodník | SHIMANO Dura Ace SF 9000 52/36, stages wattmetr |
Kazeta | SHIMANO ULTEGRA, 11S |
Řetěz | SHIMANO ULTEGRA |
Náboj přední | REYNOLDS |
Náboj zadní | REYNOLDS |
Brzda přední | SHIMANO BR-RS805 |
Brzda zadní | SHIMANO BR-RS805 |
Brzdové páky | SHIMANO ST-RS685, 11S |
Ráfek přední | REYNOLDS |
Ráfek zadní | REYNOLDS |
Pedály | SH 150 |
Řídítka | Canyon H11 CF Aerocockpit |
Představec | Canyon H11 CF Aerocockpit |
Sedlovka | CANYON S15 VCLS 2.0 CF (25 / 13 MM SETBACK) |
Sedlo | Selle Italia |
Pláště | Continental gp 4000 ii 28 mm |
Vypadá fajn, barva super, za 5*
mam 188 a je mi akorat
Moc hezký kolo, kolik měříš na XL?
Krásný kolo, 5*
Osazeny v Recordu bych si to v garáži dokázal představit :)
15.5.20 15:11
skaj:
co mám na grevlu silniční kola s GP 5000, tak foukám 5.5 atm.. zkusím tedy 4 atm a pak poreferuju :)
Moc pekny kolo. A bezove plaste vypadaji na kazem kole skvele:)
@hatchet: 4/4.5atm nejsou uz snad 15 let malo, nekdy to zkus:) Foukam bezdusove Challenge Paris Roubaix TLR 27mm – 4 predek a 4.5 zadek na cca 90kg jezdce uplne bez problemu (a mozna kousicek jeste uberu). GP4000 s dusema jsem foukal o cca 0.5ATM vic. Bavim se o normalnich silnicich, snad jenom cerstve polozeny asfalt by me donutil tam trosilinku pridat… (ale nic takoveho jako 50km souvisleho pekneho asfaltu jsem stejne nikdy nevidel:)
tromboonen, hatchet:
béžový bok mi k mému kolu moc nesedí..
4 atm je relativní.. ale pokud bychom uvažovali čistě hezké silnice a váhu jezdce 70 kg, tak ano, je to málo i na silnější pláště…
ještě k těm plášťům.. jezdil jsem na jiných karbon kolech GP 5000 s jejich chilli směsí a vyloupl se mi asi po 300 km kus pláště 2×2 mm – díra až na síťovinu. Reklamace neuznána :)
jiné GP 4000 jsem proříznul na boku pláště při sjezdu z Učky na Istrii
Jo, pěkné i na Canyona i jinak… Re pláště, souhlas, až odejdou tyhle, nebo kdyby sis chtěl udělat radost, doporučuju Challenge Paris Roubaix 700×27c (na dost úzkém hliníkovém ráfku Vision (š28 brzdové) mají 28 na šířku a 24 na výšku), jsou z kaučuku, TPI 300, jedou velmi velmi dobře, s Michelin latex zelenými dušemi a vydrží hodně, i vlítnutí do díry, tlak dozadu 4,5 a dopředu dávám 3,5 až 4, tam je Challenge Strada, malinko užší, 700×25 c, ale takz maj 26 na šířku, mají speciální tvar díky vrstvení, oba modely, nižší a širší, i když jen o mm zhruba a proříznout nechtě bočnice by dalo práci, ani na ostrých kamenech to nejde, i kdzž člověk samo jede piánko a ve stoje… Vittoria Corsa mám galdy 27 mm a je to pocitově podobné včetně neklouzání, navíc oboje/vše troje má béžové boky a ty vypadaj skvěle na každém kole… ty pláště nestojí o moc víc, než Conti gp a výdrž budou mít minimálně stejnou, ne-li větší, nemají v sobě tu měkkou chilli gumu.
zarkow:
máš pravdu, je to XL.. opravuji v popisu :)
S klikama jsi mi dal brouka do hlavy.. každopádně waťák půjde pryč. Nabízím za 11.000 :)
Máš to moc pěkné, je to určitě 58 neboli L? Z fotek dle délky hlavy bych tipoval minimálně na XL?
Kliky škoda dávat pryč, tyto Dury jsou krásné, bral bych je hned.
rasto:
nemůžu si pomoct, ale kloužou.. v porovnání, co jsem měl Vittoria Corsa opravdu kloužou.. není to samozřejmě hrozné, ale přilnavost za deště byla dle měho názoru tak 5/10, zatímco Vittoria Corsa 8/10. Nevýhoda zase, že Vitorky jsem píchl co měsíc.. to u konťáků nehrozí..
Pěkný to máš :) …tak ať to lítá
2 KUBULA – nejlíp se silnice fotí: 1) bodnutím do závěje 2) opřením o obilní klasy :)
Krásná silnička a na cyklobazaru byla za fakt super cenu, dobrý kauf :-). Ať to jezdí, za mne 5*
kolo máš hezké, vymazlené. jsem v šoku Tvého hodnocení gp4000. jsi první, kdo říká, že pláště nedrží (kor 28). já na ně naopak nedám dopustit. na rozdíl od michelinek, které za mokra byly jako na ledu, contíky drží fest.
nechceš si dura ace ponechat i přes nevyužití wattmetru? mám za to, že ultegrama si minimálně váhově pohoršíš (neporovnával jsem, sú úchyl do campy).
s tou čistotou jsme na tom stejně. jak jsem si pořídil silnici, stal se ze mě leštič :-)