detail
Má první silnička. Před koupí jsem dlouho laboroval. Půjčil jsem si Specialized Roubaix – 56 karbon rám na stopětce, pevné osy, kotouče, tlumič v hlavku a parádní lak. Výborné svezení, kolo za jízdy vydávalo zajímavý zvuk. Přestože mi celý týden pršelo, asfalt mě chytl. Po měsíci jsem na cyklobazaru zahlédl klasickou geometrii od západních sousedů, rám byl sice větší ale já jsem guma a aspoň mám motivaci na ladění skoliózy. Zatím jsem upgradoval pouze rychloupínáky. Mavic → BBB → Shimano. V plánu je výměna představce a sedlovky. Silniční tretry odmítám.
S kolem jsem spokojený. Nejčastěji jezdím nalehko, cca dvouhodinovky, bez bidonu, bez lepení, bez computeru. Průvanovitý zvuk Roubaix mi trochu chybí, elektrořazení to ale kompenzuje, krom zjevného pohodlí taky plně nahrazuje zvonek, zvuk motorku při výměně převodníku připomíná finální scénu z Terminatora :) Karbonu začínám věřit, ale ze začátku to byl fakt divný pocit. Působí papírovým dojmem, při stisku prsty je v odrazu světla vidět jak se prohýbá. Nálepky vytváří pod tenkou vrstvou transparentního laku reliéf a tam kde nejsou je broušený karbon, který pod světlem hází zajímavé letokruhy. Zdá se, že jde o kvalitní německý produkt s odkazem na tradiční alpskou TdF zastávku.
(vloženo 7.6.20)
Značka | Stevens |
Model | Ventoux |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 7,8 na fotkách |
Rám | Carbon SL HMF (limit 115kg) |
Vidlice | STEVENS Full Carbon SL HMF, 1.5" Taper |
Hlavové složení | Ritchey WCS Logic |
Kliky | Ultegra |
Přesmykač | Ultegra Di2 6870 |
Měnič | Ultegra Di2 6870 |
Řazení | Ultegra |
Převodník | Ultegra 34-50 |
Kazeta | Ultegra 11-25 |
Řetěz | Ultegra |
Brzda přední | Ultegra |
Brzda zadní | Ultegra |
Brzdové páky | Ultegra |
Ráfek přední | Mavic Ksyrium elite |
Ráfek zadní | Mavic Ksyrium elite |
Pedály | XT deore |
Řídítka | Oxygen Scorpo Aero |
Představec | Bianchi Reparto Corse 120mm |
Sedlovka | Bianchi Reparto Corse |
Sedlo | Astute Skylite VT |
Pláště | Continental Ultra Sport 25mm |
Líbí…
Nádhera, máš to za 5*
Ja teda asi nejsem takovej feinschmecker. XC fulla oprenyho o zed bez dusi, silnicogravel visi nad nim. Fullovi nefoukam nikde nic. Vemu a jedu. Silnicni plaste s dusi foukam jednou za 2 tydny (28mm butyl). Nejcastejc foukam gravelovy kola bez dusi.
Na udrzbu a spotrebu komponent je bajk urcite slozitejsi. To jo. Silnicka toho moc nechce a najezdi se tuny km
TheJD: Tak , kdyz uz to stalo takovych penez, tak proc nevyuzit moznosti, ktere to poskytuje. ja na silnici dofoukavam pred kazdou vyjizdkou, i s butyl dusema :) I do druheho dne to utece tak, ze to poznam.
deekay: to je teda dobry extrem, pred kazdou vyjizdkou upravovat tlak v tlumeni i jeho nastaveni podle podminek a terenu :D
Ale oproti silnicce je bike urcite narocnejsi. Na silnicce, kdyz vozis bezne duse, foukas maximalne jednou za tyden a podobne to muzes delat s retezem, pokud za ten tyden nejezdis 200+. Na MTB pred kazdou jizdou, nebo minimalne obden, musis foukat plaste a po kazde vyjizdce minimalne ocistit pistnice tlumeni a teleskopky. Navic po kazde (pro nekoho druhe) jizde ocistit a namazat retez.
Robertilo: Dík, opraveno, snad už dobře.:)
Mikikuba: Neuvedl jsem, že bez vercajku brázdím jen blízké okolí. Když zamířím do Beskyd beru vše. Na druhou stranu, za 25 let co jezdím jsem měl jen dva defekty.
Jezdit na lehko bez pumpičky a duše a případně lepení se jednou nevyplatí:D
Stevens fajn, at to svisti :) raw carbon pod lakem vypada vzdy pekne.
plzakj: U MTB jsem to nikdy nemel. U silnice jen pred vyjizdkou nafouknu galdy na pozadovany tlak a muze se svistet.
U MTB se foukaly gumy, vidle, tlumic a stelovalo tlumeni vpredu i vzadu dle aktualniho pocasi a toho, kde se jde jezdit.
Celopevnak byl k silnici podobnejsi, ale zase to nejelo.
Pekne. Jestli mas posed nastaveny na sebe, tak mi to royhodne velky neprijde.
@Lister – s navykovosti silnice souhlas, ale spis kvuli tomu, jak to svisti. To, co popisujes, mam i u mtb. Ty ne?
Řazení Di2 je návykové :) Přehazovačku máš špatně označenou, není to R8050.