A ještě trocha romantiky: tak si tak dneska jedu, a ejhle, a ona orchyje (prstnatec májový v hodně světlé verzi) :-)
zkouška double-Kratos
(vloženo 1.7.20)
vt: teď jsem zkusila k tomu ořechu kápnout trochu fluoropolymerového oleje (Finish Line – Stanchion Fluoro Oil), co mám na vidli, a už to zase cvrčí… ale díky, zkusím na to pro zajímavost mrknout.
K tem orechum a zvukum (vic jsem liny cist :-) … zmena zvuku je celkem normalni, apon z mych pozorovani, tim bych se nezabyval. Rozborka jde udelat, u nekterych systemu je to trochu slozitejsi. A s tim mazanim, mrkni na voskovaciho vlakna na Squirt, nekomu to vyhovuje lip nez oleje.
Moc díky za korespondenční kurz „Základy cyklotechniky pro beznadějné případy“ ;-) Takže moje (možná mylná) představa: totok celé je ořech… a celé je to ještě strčené do náboje, což je vlastně už jen jakási trubka. Uvnitř ořechu jsou ložiska (2?), jednak můžou být „průmyslová“, t.j.zapouzdřená bezúdržbová a druhak ta druhá (můj technicky nevzdělaný mozek mi nabízí adjektivum „zemědělská“, ale nějak cítím, že to nebude to pravé „ořechové“:-D). Na tu věcičku, co tam je vpravo odpadlá, se nějakým způsobem montuje kazeta: naráží, šroubuje či jak? A kde jsou tu vlastně schované ty praporky, respektive co to vlastně je a k čemu?
Jestli otravuju, napiš neotravuj :-D
A rušivej element – proč? Copak tu nejsou jiný holky, to je to tu taková Horní sněmovna lordů? :-D
Tady je mi hezky… když já seriály nesleduju, vaření beru víceméně jako nutnost, děti jsou vpoho, muž taky, tak na takové to holčičí tlachání nemám témata… baví mě kolo, sem tam běhám (teda teď mám spíš cyklo období), jezdím na koni, když je příležitost trekuju… o tom si s holkama moc nepokecám. A tady se dost přiučím (díky!) a lidi tu mívají podnětné postřehy i z jiných oborů, že i fakt pak proháním google a hledám si…
Podle fotek a komentů odhaduju, že živočišný funkce máš naprosto v pořádku, což je možná tady na BF nečekanej a krapet rušivej jev, ale jako buďme rádi za ty dary!!! No a ten ořech… no může být kokosovej, vlašskej, pekanovej… a taky je to ten nesmysl, kterej je zaraženej do zadní náby (náboje) a drží na něm kazeta.. to jen tak k tomu bajkovýmu hantecu ;-).
Bonde, díky za konzultaci! Budu tedy drbat a blejskat a uvidím, jestli to ve výsledku nakonec udělá dobře i mně ;-) (ale jo, když budu hodně urputná, tak naposiluju trochu ruce, beztak za nohama zaostávají :-)).
Že není ohrožena funkce rostlinářky mě uklidnilo, teď ještě aby to neovlivnilo ty živočišné funkce… pardon, živočichářské! ;-)
Btw, dostuduji si, co je „ořech“… kruci, přece nemůžu zůstat takovým jelitem!
:-D
Pokud ve vyjímečných případech gumičku dostrkáš až na kraj zdvihu, tak je to ok. Vidle by neměla jít prostě na doraz ;-). S tím cvakaním… Shimano nábu na 12 rychlostní kazetu jsem zatím neměl v ruce, tak těžko říct. Může to být všechno co píšeš. Praporky v „ořechu“ můžou být trochu víc namazaný, nebo tam může být navzlínaná nějaká voda, nicméně na funkci rostlinářky to nemá vliv. To by musel někdo rozdělat a vyčistit… Každopádně udržovat kazetu čistou, je dobrá praxe, kartáčkem očistit hrubý nečistoty na zubech a mezi pastorky protáhnout hadr, to je to nejlepší, co pro kolo a sebe můžeš udělat. ;-)
Jj, nechávám a budu vidět. Vlastně už vidím: zkoušela jsem nadhazovat přední kolo, jakože třeba dostat kolo na zadní… no prostě jsem tak blbla a dostrkala jsem tím gumičku na vidli až úplně nahoru :-) (blbě? ale nic nešlo natvrdo…)
Ráda bych se tě na něco zeptala, nejradši tady, protože sem už nikdo nechodí, takže se na mě zase nesnese kritika a rejpání a tak (no, možná už sem nepřijdeš ani ty… uvidíme ;-)): když jsem Blizza koupila, tak měl takovej krásnej (i když teda dost hlasitej) zvuk zadního náboje (pastorky, praporky, pohorky…? :-D) Pak to nějak utichalo, teď už nejsou slyšet vůbec… Teda, ne že by mi to úplně vadilo, bylo to, jak když se z kopce valí rozzuřené cikády, zvěř prchala a babky na houbách se křižovaly… :-) Ale jde mi o to, jestli tam není něco špatně – špína, mastnota apod. Když jsem vyčistila kazetu (teda jen kartáčkem nasucho, prý to nemám moc máčet), tak to zase chvilkama slyšet bylo, i když zdaleka ne tak hlasitě… Promiň, že tě takhle otravuju, ale potřebuju radu někoho chytrýho (jako vopice, jak ses vyjádřil :-))
Mno.. 20% není špatně, na takový to maratónský ježdění je to naopak kýžený stav. Tak to prostě nech bejt a uvidíš ;-).
Tož, všechno si sama dělat nemusím, třeba sekání trávy a vyklízení myčky mají na starost kluci. A občas mi s něčím píchne muž… ;-)
Co se týká kola (pardon: biku :-)), snažím se být samostatná. Teď jsem mu, bobánkovi, nakoupila za tisícovku mazáníčka, čistítka, kartáčky, pračku… to si nekoupím ani pro sebe (taky je teda fakt, že z naší dvojky je on ten pohlednější :-))
S vidlí jsem byla v našem cykloservisu, už jsem si tam předem domlouvala, jestli mi ho vezmou do ošetřování, i když není od nich. Majitel se ptal, co že (za bazmek) jsem si to pořídila a když se dozvěděl, že RM, tak mi polichotil informací, že to jsou ekonomické varianty Superiora…no, i přesto ho mám ráda (blizza, ne majitele of course :-)) Takže jsem ho tam ve čtvrtek s úzkostí v srdci, aby mu třeba nějakým křivým slovem neublížili, dovedla s tím, že potřebuji ufouknout vidlici. Vše proměřeno, odzkoušeno, propruženo, vysvětleno a nenápadně po očku majitelem zkouknuto. Výsledek: odjížděla jsem s vidlicí nafoukanou stejně jak byla, na pumpě to ukazovalo 100 něčeho, což je prý na mou váhu akorát. Prodávajícímu se tedy tímto omlouvám, zřejmě si moji váhu vyčetl ve vláknu a vidli nastavil… Nicméně ten sag mám pořád pod 20%… budu se s tím muset smířit nebo přibrat :-D
Dobrý… dost dobrý… jestli si to všechno děláš sama, tak teda respekt sista! Myslím jako nahazování bezduší, aby nebyla nějaká mýlka :D
Mimochodem, add nadšený začátečnický amatérismus: něco jako andělé strážní, Nevyzpytatelná Škodolibá Vesmírná Síla Popírající Veškerou Pravděpodobnost (která ovšem vychází pouze z omezené lidské logiky… no nic, to by bylo na dlouho :-D), známá pod zkratkou NŠVSPVP, nebo něco na ten způsob musejí existovat. Důkazem budiž moje živelné přezutí kola na bezduše. Premiéra se konala vloni na podzim ještě na trekovi a jednalo se o epickou trilogii ā tři hodiny po tři večery. Zvěčnit to jako fotoseriál mě bohužel nenapadlo či spíše „nebyl morál“ (výraz pochycený zde na bf, učím se… :-)). Vše probíhalo na dvoře před kotelnou a na místo činu se postupně stěhovalo a zase ho opouštělo veškeré v domě obsažené nářadí, zástupci nejrůznějších pivovarů, mnoho úklidové chemie, děti a jako morální podpora a poskytovatel hrubé síly muž. Vůdčí myšlenka byla jednoduchá: „no ku..a, přece nejsem takový jelito!“ Jak je to s jelitovostí si netroufám soudit, každopádně NŠVSPVP stála při mě: pláště Bontrager XR3, bezdušová páska Bontrager 19mm excentr, bezdušové ventilky černé (více info po mě nechtějte), modrý tmel Bontrager (zde hojně zatracovaný), mejdlo (pro detailisty: Cien mléko-med z lidlu), kompresor, pumpička – nahuštěno a od té doby na to nesáhnuto… že můžu mít v plášti ježky jsem se dozvěděla až tady, ale protože proti zvířátkům nic nemám, tak jsem si řekla, ať tam jsou, když je jim tam dobře…
Pro velký úspěch došlo s novým Blizzem koncem letošního června na opakování, tentokrát ale šlo pouze o celovečerní film a i výpravnost filmu, rekvizity, kompars, kaskadérské scény a triky byly značně umenšeny. Vše proběhlo v komorním ladění za účasti jediného Kozla a celkového nezájmu rodiny, která dala přednost prý záživnějšímu ČT24 (ne, to kecám… televizi neprovozujeme :-)). Pláště Mitas Kratos Textra, tmel Muc-off (zde hojně zatracovaný), bezdušové ventilky Force (nejdůležitější výběrové kritérium zde byla modrá barva – tím byla zcela automaticky dle neomylné ženské logiky zajištěna i jejich kvalita), mejdlo (stále osvědčený Cien z lidlu, tentokrát ovšem pomeranč-mango), kompresor, pumpička – nahuštěno, zde se musím přiznat, že druhý den ještě dohuštěno – to vnímám jako lehký neúspěch, od té doby na to nesáhnuto… jak je to s ježky nevím, zatím nedupou, nefuní, tak si navzájem nepřekážíme :-).
S údivem, co vše se může dít, jsem proto zde na bf sledovala smrtelný zápas mnoha chrabrých mužů s bezdušovou chimérou. Snad jediná rada: pivko (Kozel není nutností), hezké prostředí (u mě úhledný dvorek s výhledem na skalku, vše podbarveno zapadajícím sluncem) a jisté filozofické rozpoložení… ;-)
Dnešní popracovní nájezd (ráno cca 15km nepočítám): 34,2km, 996m výškových, 2,5hod, z toho 1 hod protivítr, 1,5 hod prška a zima.
Nádhera!
Gud! To rád slyším, taky jsem měl absťák a dneska vyměnil káru za kolo a uvidíme, kolik toho z práce nakroutím… ;-)
Add vidle: nikdo učenej z nebe nespadl a já jsem chytrej jak vopice jen díky kámošům a youtube. Takže docela super video najdeš tady: https://youtu.be/CYjoTM8asKA… tam je všechno a pokud znáš někoho s pumpou, nemusíš řešit kšeft nebo parkoviště před Lidlem ;-)
Díky, že ses tu stavil :-) Ano, jezdí se mi teď moc fajn, celkově si to kolo hodně užívám. Dnes jsem musela jet do práce autem a už mám absťák a těším se, až ráno zase pojedu… :-)
Za rady ohledně vidlice děkuji, domluvím se v místním cykloservisu. Ani jsem netušila, že na to musí být nějaká pumpička… ještě, že jsem se do toho nepustila svépomocí s mým obvyklým nadšením začátečníka-idiota :-D
Jinak do cyklokšeftu, ze kterého to kolo mám, to mám dost z ruky… koupě proběhla na parkovišti u Lidlu v Praze (sákryš, teď to vypadá, že jsem ho tam šlohla…:-)), takže nějaké nastavování vidle se neřešilo…
Mimochodem: Kulový blesk je jeden z mých nejoblíbenějších… ;-)
Paráda, je fajn číst, že ostrá přední guma dodala jistoty, klidu a pohodlí ;-).
S tou vidlí, tvůj SID má podle popisku 120mm dlouhý chod (zanoření), na konec by ses ideálně neměla moc dostávat, takže ten stav po jízdě není moc kritický (ale ani směroplatný, jak říká paní Jechová ;-)). Nicméně ufouknout, pomocí pumpičky, by se to mělo ideálně tak, aby když na to sedneš a sedíš (třeba opřená rukou o zeď) a pak opatrně slezeš, měla bys mít gumičku na 30% té pravé stupnice. Že by se topak moc pohupovalo bych neřešil, když máš dálkový LockOut (LO, zamykání ;-)). Pokud nemáš pupičku na vidle, tak by ti to měli nastavit v libovolném cyklokšeftě, nejlíp tam, kde ti kolo prodali a nenastavili na tvou váhu (nepochybně nízkou ;-)).
Chci se zeptat jestli nevíte o nějaké slevě na nové kolo rockmachine blizz crb 50–29 2020
Aurinko: to fakt ne, taky mě přece jen občas chtějí vidět doma ještě před setměním ;-)… navíc teď poslední dobou často když vyjíždím z práce, začíná pršet… to pak člověk nějak nemá tu správnou inspiraci :-) Tak to to pak zkrátím… ale asfalt mě nebaví, takže stejně je to vždycky nějaký les :-)
Po práci přes Boubín či Bobík? Dobře Ty!!! Doufám, že to nedáváš 5× v týdnu :-DDD
p@X: ty brďo, furt mě nikdo nechce, no! Nejspíš proto, že jsem chlap? :-D
2.7.20 08:11
Pardon. :) Sag je zdvih, na který se vidle zanoří, když na kole sedíš v normální jízdní poloze na rovině (do kopce máš těžiště víc vzadu a z kopce vepředu, takže pak je to jinak). 20 – 25 % celkového zdvihu je takový zlatý standard.
https://www.youtube.com/watch?…
a koukněte i na klip, je to pěkný…
MirosPikos: jsem plachá a introvert… :-D Ale díky! Třeba jo!
jezo: omlouvám se (komunikuješ s blbem): co je sag? Když uberu vzduch, půjde vidle v zátěži níž… myslíš, že tam je ještě dost prostoru? Díky! Stran pohlaví už to tady někde vykecal Tr35 – jsem chlap! :-D
Bike-o-Noor: zásadně ho kradu ;-) Ne, je to o organizaci: vyřadila jsem auto, do práce to mám tak příjemně akorát na dojezd, tak ráno to mám tak na půl hodinky, a odpol jezdím různými oklikami, když mě to chytne, tak třeba přes Bobík, Boubín (cca 50km a kolem 1300 výškových), ale to pak přijedu třeba kolem půl desáté. Naštěstí mám skvělou rodinu, která mi to toleruje ;-) A já je zase za to na oplátku nenutím, aby jezdili se mnou… takže pohoda :-)
doubeq: uvidíme uvidíme… když tak mi tu určitě něco pěkného vyberete ;-)
V jiném vlákně si zmínila Šumavu, pak si očekávaná na Javornickým Pazdřivci.
Taky bych tu vidlu ufouk. Podle popisu tech vyjizdek bych cekal cervenou gumicku o 3cm vys :-)
Sem zvědav, jak dlouho ti Kratos vydrží, mě se ve 26" sjely za sezónu a půl, pak v lese nedržely.
jak si kupuješ čas?
6 schodů a skočila by do 40 cm jámy… Jseš si jistá, že jsi ženská? :-D
Jinak mně ta vidle přijde nafoukaná i moc. Nebo moc progresivní. Ale nevím, kolik dávají tokenů do Sida z výroby. Začal bych ubráním trochu vzduchu, sag 25 procent na vidlici je pořád v pohodě. V podstatě pointa je, abys měla rozumný sag a zároveň při svém stylu ježdění využívala skoro celý zdvih. S malou rezervou na konci, kdyby přišla fakt velká rána.
Využiju prostoru tady pro dotaz (jestli sem někdo přijde): co byste řekli na seřízení vidlice? Fotky jsou jednak jen s nasednutím a jednak po příjezdu domů dnes večer. Ve městě jsem si skočila schody (asi 6 stupňů), tak to asi bude odtud… Doskok v pohodě, vidlice nekopla. Je to OK, nebo to ničím?
… dopadla na výbornou! Asfalt pocitově beze změny, terén o mnoho lepší. Především v zatáčkách to můžu víc položit, to člověk tak nějak cítí, kdy už je na hraně (i když zatím jsem to se vším obutím, co jsem kdy měla, dokázala ukočírovat… já se s tím moc neperu, jen tak lehce diplomaticky koriguju – na to jsou ženský expertky ;-) – a ono mě to vždycky nějak vyveze ven) a potom především BRZDY! A to fakt musím napsat velkými písmeny, poněvadž mi to dneska zachránilo úsměv… jen kousek po asfaltu z kopce, celkem to ujíždělo (nemám comp, tak nevím kolik) a najednou hned za zatáčkou vyfrézovaný pruh až na makadam, dobrých 40 čísel hluboký. Dolů bych skočila, ale ven už ne… Gumy kvílely, pár metrů ve smyku, ale dobrý… tfuj tfuj tfuj… Blahořečím Kratosu a Shimanu! Fotka je focená tady:48°58'38.557"N, 13°58'14.670"E Vymleté vodou, viklavé kameny, klacky – a paráda. Užívám si tu vidlici…