Nabídka od rodičů, že nám na pár dní pohlídají naše 3 ratolesti nebývá moc častá, a tak bylo potřeba situaci náležitě využít. Původní myšlenka byla absolvovat cestu na MTB zcela mimo asfaltové cesty. Bohužel časové možnosti a pozdní start první etapy do toho trochu hodily vidle, a tak volíme silničky.
Trocha plánování s mapou, zajištění 2 noclehů, zakoupení lístků na vlak, zabalení jen těch nejnutnějších potřeb a nic nebrání vyrazit. Rozhodli jsme se pro jízdu s minimem věcí a spaní v postelích, ne ve spacáku. Tento „vyšší“ level si necháme na příští výlet. Pro oba je to vlastně první zkušenost, tak chceme začít jen tak lehce
Odevzdáváme děti v Šumperku a následně sedáme do vlaku směr Ostrava, která je výchozím bodem. Hornické město nás vítá teplotou přes 30 stupňů a silnějším jižním větrem. Nevadí, vyrážíme podél Ostravice směr Beskydy, převážně jsme schováni v lese a u vody, takže vítr ani horko nevadí. Cesta slušně odsýpá až do Papežova, kde začíná stoupání na Lysou Horu. Nahoru sice vyjíždíme se sluníčkem, ale okolní mraky už moc povzbudivě nevypadají. Rychlé občerstvení v místní hospodě a následuje sešup dolů k vodní nádrži Šance. Asfalt není nejlepší, ale při troše opatrnosti to jde. Do Ostravice dorážíme s prvním deštěm. U hospody Sauna se rozhodujeme, jestli přečkámé déšť v hospodě nebo pojedeme dál. Oba hlasujeme pro pokračování, což znamená, že až do Trojanovic jedeme v bouřce. Inu což, zážitky nemusí být pozitivní, hlavně že jsou intenzivní. Pod Pustevnami totálně promočení doléváme do žaludků horkou polévku a čaj s rumem. Roztáváme, silnice začínají schnout a sem tam i vykoukne slunce. Oba zavrhujeme náhradní řešení jet do Rožnova nejkratší cestou a vyrážíme vzhůru směr Pustevny. Stoupání je v porovnání s Lysou hodně mírné a milosrdné.
Druhý den ráno si dopřáváme královskou snídani v hotelu Energetic. Bohužel zjišťujeme, že tretry moc nevyschly. První kilometry tak nejsou moc příjemné, ale stoupání na Soláň vyprodukuje dostatek tepla, aby uschly. Podél Vsetínské Bečvy téměř výhradně po kvalitních cyklostezách dorážíme do Vsetína. Tady si uděláme čas na kávičku a dortík. Poté opuštíme Beskydy a kolem Hostýna míříme na další zastávku – Helfštýn. Dole se občerstvujeme a po zdolání hradu míříme do Olomouce, kde máme další nocleh u známých.
Třetí a zároveň poslední etapa je z Olomouce přes Svatý Kopeček do Šternberku. Sjíždíme část legendárního Ecce Homo a následně pokračujeme přes Dolní Žleb do Chabičova. Kvalita vedlejších silnic je bídná, ale stoupání na Chabičov je hrůza největší. Další zastávka je občerstvovací v Rýmařově, jeden kopec před cílem. Sice se lehce rozprší a silnice je občas mokrá, ale už je to jen poslední stoupání a následný sjez ze Skřítku
Celkem jsme najeli 373km, nastoupali 5001m a vypili odhadem malý soudek piva.
(vloženo 10.7.20)
Dobře Vy! :-)
Jo hlavně pod mostem u nemocnice v HK, tam je hotovej asfaltovej příliv :-D
Mustafa: a co teprve slapové jevy, kdy se zemská kůra zvedá u nás o 30cm ;-)
Měření výšky systémem GPS není přesné, barometr má krotit tyto nepřesnosti a citlivěji reagovat na změny výšky. Dnešní drony ho mají také a jen díky tomu při pokynu pro let vpřed nemusíš přidávat na výkonu motorů. Dron si přidá sám, protože díky barometru pozná, že klesá.
Asi ano. Občas jedu opakovaně identické místo, vím jakou má přesně n.m. a GPS má pak v záznamu rozdíly i o 10+ metrů.
Spíš věřím barometru, protože když jedeš úzkým údolím, kde je horší signál je GPS dost nepřesná. Klidně může vyhodnotit, že jsi o pár metrů dál někde ve strání, kde je úplně jiná výška, než na silnici, po které jedeš.
Měření převýšení je zdá se celkem alchymie. To, že kecaj ty barometry to chápu. Je nutno často „kalibrovat“ a pravděpodobně kalibrovat i během trasy když lítá tlak. Jel jsem se známým vyjížďku přes 100km, takže jako vzorek je to použitelné. On měl Suunto hodinky a telefon s mapy.cz. Já základní Sigmu s výškoměrem a trasu jsem nahrával do Locusu. K výsledkům jsme pak přihodili ještě data z exportů do map.cz a na cykloatlas ( tzn. měli jsme 6 „výstupů“) a ty mezní hodnoty od sebe byly o více než 30%. Což je docela masakr. Chápu, že to nesedí u barometrů ale u exportů z gps, když výšková data jsou daná, tak to mě celkem překvapilo. Suunto naměřily nejméně, jestli správně nebo ne…to prostě není jak zjistit :).
All – Pochvalu ženě vyřídím. První den jsem měl trochu strach, že mě pošle tam kde ani slunce nesvítí. Ale ustála to. Ne nadarmo se říká, že ženská vydrží víc než člověk
Super. Konečně někdo kdo jezdí delší trasy s normálním převýšením :-)
Jak přesně to Strava počítá? Protože Endomondo mi většinou háže naprosto nesmyslná čísla – realita je tak 1/2 maximálně 2/3 udávaného převýšení
Tedy smekám před tvou drahou polovičkou. Nejen, že vypadá pořád stejně, ale taky skvěle jezdí na kole! Ty výškový metry jsou teda něco. A to oba žijete v Polabí ;-)
Parádní volno, asi by mě stačila půlka.
Vpa…to máme stejně, mohe mi jedno v Krkonoších hodila kolo s brekem do příkopu a že sem magor prej :-D.
Tyjo! Pane a paní, klobouček! To u nás teda nehrozí… bohyně by musela mít elektrokolo a ještě nevím, jestli by to useděla! :D
Dobrý!! Nejlepší místa jste zvolili a silničky byly taky ta správná volba, Lysá celkem jde anhoru i dolů, horší je jet tam z Ostravy a pod kopec samotný přijet už dost vyšťavenej, to pamatuju dostkrát na dost špatném a těžkém faválovi…
Paráda :-)