Po 12 letech odježděných na mém ex kole Kona Dawg (2008), přišel čas poohlédnout se po něčem modernějším, s jednoplackou, aktuální geometrií, pevnýma osama, teleskopem atd. Po nekonečném zkoumání co je na trhu k dispozici, pročítání spousty recenzí, zvažování mnoha značek a modelů kol, se nakonec objevila možnost za výhodnějších podmínek opět osedlat Konu. Jelikož jsem se sem dost často chodil koukat pro inspiraci, tak přidávám také svůj bike. Navíc kola této značky se tu zas tak často neobjevují.
Zatím najeto necelých 300 km. Z původního rozčarování, jak je to všechno nějaký veliký (přechod z 26 kol) mě zůstaly jen pozitivní dojmy: Jede to jak hovado :), přejede to prakticky všechno a skvěle se s tím v terénu manipuluje, takže hlavním limitem je teď jezdec :))) Pocitově je kolo sice těžší než exDawg, ale při jízdě i stoupání se to nijak zásadně neprojevuje.
(vloženo 13.7.20)
Značka | Kona |
Model | Process 134 DL 29 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 15 |
Rám | Alu |
Vidlice | RockShox Pike Select RC Charger DebonAir 140mm |
Tlumič | RockShox Deluxe Ultimate |
Hlavové složení | FSA Orbit 1.5 E ZS |
Kliky | SRAM NX-Eagle |
Středové složení | SRAM DUB PF92 |
Měnič | SRAM GX-Eagle |
Řazení | SRAM NX-Eagle |
Převodník | SRAM NX-Eagle |
Kazeta | SRAM NX-Eagle |
Řetěz | SRAM SX |
Náboj přední | Formula 110x15mm |
Náboj zadní | Formula 148x12mm |
Brzda přední | SRAM Guide R |
Brzda zadní | SRAM Guide R |
Brzdové páky | SRAM Guide R |
Ráfek přední | WTB KOM Light i30 TCS |
Ráfek zadní | WTB KOM Light i30 TCS |
Pedály | One Up Composite |
Řídítka | Kona XC/BC 35 |
Představec | Kona XC/BC 35 |
Sedlovka | Trans-X Dropper |
Sedlo | WTB Volt Comp |
Pláště | Maxxis Minion DHF EXO TR 3C 29x2.5" WT / Maxxis Minion DHF EXO TR 3C 29x2.3" |
camron: Kolo od blata mam skoro pokazdy kdyz se vracim z lesa, a pokazdy se cestou domu stavim va wapku a za 20 korun se kolo leskne jako nove, kdybych maknul tak i za deset :-D a ty bowdeny venkom nicemu nevadi a ani wapce ne.
Jasne, ze ma kazde reseni klady a zapory. Ja jsem v zivote brzdy a spol. nemenil (a pravdepodobne ani nebudu), takze tu hlavni vyhodu vedeni venkem asi nalezite neocenim. Psal jsem jen za sebe, peace ;).
camron: mam kolo s vedenim venkem (cast ma vnitrkem) a kolo s komplet vnitrkem a oboje ma svoje plusy a minusy. Ale ze bych rekl, ze jedno je horsi, nez druhe, to ne! Venkem je super na vymenu, nic nemlati, nedrnca v ramu atd. Pro modni policii je to peklo, ja nastesti neresim tolik vizualni stranku, ale jak kolo jezdi a zda funguje (nevydava pazvuky). Dale pak o neco horsi myti, s upnutim do stojanu jsem nikdy problem nemel. Vnitrkem vedeni je opruz vymena bowdenu, riziko drnceni. Vyhoda, pro mode damy je super vizualizace a jako plus vidim to cisteni. Za mne tak. Rozhodne bych ale netvrdil o vedeni venkem, ze je spatne…
Paya123:Ty drzaky bowdenu sem tam nechal a kosik sem upevnil na ne.Srouby jsem pouzil puvodni a drzelo paradne,nemel sem zadny problem.
juraj.9: By me zajimalo, jak jsi na tu Satori narval ten kosik na lahev? Mel jsi pod nim ty drzaky na bowdeny a resil delsima sroubama nebo si ji tam mel bez nich, me to tam s nima za boha nejde narvat.
Jako asi ano, souhlas, s vnitrnim vedenim by to bylo cistsi, vnitrni vedeni ma pak az karbonova verze CR, ale ta je uz v jiny cenovy relaci :) Ja osobne menil brzdy a bowdeny na predchozim kole minimalne, takze ti davam za pravdu.
Kolo pekne, barva super. Ale ty bowdeny venkem, asi me sezerete, ale za me osobne fail (samozrejme s prihlednutim k letopoctu a cenove relaci). Krome vizualni stranky (ala elektrika na vanocnim stromecku), je to spatna udrzba (kdo mel nekdy kolo zadelane od blata, da mozna za pravdu?) a pro upinani do drzaku na kola taky nic moc.
Pro ostatni – jak casto na kole menite brzdy, pripadne lanka, ze je tu pro spoustu lidi takova vyhoda to tahnout venkem ramu?
Kony jsou prostě boží, a vedení bowdenů venkem považuji taky za výhodu, jasných 5*
14.7.20 16:48
Parádní bajk a profil, takže za 5*
Kolo vypadá parádně, váha je myslím ok a komponenty dávají smysl, i když osobně bych si dokázal představit silnější brzdy. A vedení venkem, obzvlášť u brzd, považuji spíš za plus. Každopádně za 5 a ať to lítá ;)
Krásný. Pro tyhle Koníky mám slabost. Dávám 6 z 5 bludišťáků. Jen škoda kazety
Kolo moc pěkný,bowdeny po ránu sem měl na Kone taky a úplně v pohodě.Jen tý ceny jsou trošku nastřelený…Ať dělá radost.
super! a 15kilo v hline na 29" + celkem slusny potencial jeste jit vahove dolu = lecktery 29" SC muze zavidet ;)
Paradni kolo, sam mam Konu. Za mne 5!!! A ze jsou bowdeny na ramu, no a co? Preji hodne stastnych kilometru!!!
14.7.20 06:45
Kony se mi vždycky líbily. Ale ceny mají relativně mimo a … vedení bowdenů po rámu? To sorry, ale v roce 2020 u takové značky beru jako pokus o vtip :D