Poslední verze nastavení na toulky krajinou - brašna na řídítka pořád špatně!
DIVERGE!!!
Denní setting, brašna jedna, druhá, blikačky, zámek!
Na focení jsem ho svlékl.
A tady už leží.
Davem nenáviděné i milované velké "S". Nikdy jsem po něm záměrně nešel a už mám doma dvě kola, obě od nich. Obě však z výprodeje za ceny Kellysů, tak proč ne?
Gravel a bahno! Průchodnost 42mm, teď 35, na zimu bych to rád zvedl.
Sedlo a nová posledlová brašna, která zatím drží nad očekávání.
G-OnE
Odřená tiagra po držkopádu, levá vypadá dost podobně :-)) Chytil jsem koleje, když jsem kolo vlastnil asi 4. den.
Tuning pomocí duše - samozřejmě ultralight a navíc 25C!
BIKERIBBON Omotávka Spugna - cílem byl protiskluz vůči korku... povedlo se tak z 1/3?? Lepší to je, to ano
Můj oblíbený košík.
Je to asi rok, co jsem koupil 29HT a začal denně jezdit do práce na kole (25km celkem), docela mě to chytlo a jezdil jsem i celou zimu, sníh – nesníh, mráz – nemráz! Ihned jsem začal pokukovat po gravelu a asi pul roku sledoval bazar, slevy, vymýšlel s Decathlonem a chtěl gravel za +/- 15 000,–. Po půlroce se mi na HT rozlepil ráfek (v pátek) a já neměl na čem jezdit – a bylo jasno, jdu pro gravel. V pondělí jsem šel omrknout tuhle potvoru a v úterý na ní jel domů!
Mám ji přes 2 měsíce, máme spolu nahrkáno asi 2500km a pomalu začíná vypadat dle mých představ. Kolo je vel. 56, takže na tabulkových 180cm? Já se svými 186 jsem už za, ale už byla ve výprodeji právě pouze tahle velikost. Kolo na první posed sedlo dobře, berany jsem nikdy předtím neměl, takže i tak jsem se cítil natažený, nestabilní, ale šel jsem do toho. Po výše uvedeném nájezdu mi nepřijde, že by bylo malé, posed jsem natahl pouze o 1cm a to na oblouku řídítek. Časem bych chtěl možná zkusit ještě cenťák na představci…ale super, záda z toho nebolí a hlavně ruky! Berany prostě mají něco do sebe, polohy úchopů a paže v prodloužení ramen (při držení za páky) jsou pro mě prostě k nazaplacení :-)
Od sériovky byly měněny pláště, kde s tímhle se nebojím do terénu, dá se s tím sjet hodně, avšak v terénu pomalu, také narostl komfort, jistota na mokru, lehce to zpomalilo na silnici…Dále jsem pořídil sedlovku z číny, chvilku zajížděla, ale pomohlo lehce obrousit smirkovým papírem. Další čínou jsou řídítka. Dlouho jsem laboroval nad řidítkama, chtěl jsem původně gravel vlajky s vyosením, ale to by mi vadilo ve městě, navíc mám HT29, takže tohle mělo být více do svižna. No a padla volba na čínu, jak píšu výše, chtěl jsem natáhnout posed, takže jsem hledal něco s delším obloukem, až jsem našel. Přišly za měsíc z alíku a po druhé jízdě praskly!! Číňan však nelenil a po reklamaci poslal druhé, ty už od pohledu vypadaly pevněji, ani tolik nepropružovaly a už mají něco najeto, tak snad…Taky jsem měnil sedlo, přes fabric, ergon, až k tomuhle, které vypadá slibně. Je dost tvrdé, když zapomenu gatě s vložkou, tak i za tu cestu do práce (30min) se mi docela otlačí řiť, ale s vložkou zatím docela dobrý. Do budoucna bych rád nové kola, a až sjedu kazetu, možná tam hodím 36z, ať si ulehčím trošku do kopečků.
Kapitola – bikepacking…chtěl jsem to vyzkoušet i na výlety se spacákem, takže při výběru jsem částečně myslel i na tohle. Malým plusem vůči konkurenci je třetí košík na spodní rámovce, jinak asi klasika. Podařilo se už téměř vychytat seting, poslední co zlobí je řídítková brašna, kde jsem tedy koupil úchyt Acepac, ale lodní vak je moc velký, takže asi půjde menší…
Kolo je ověšeno vším potřebným pro denní použití, v podsedlovce servis, horní rámová brašna (mobil, klíče, tatranka, pněženka), dva košíky (do košíků jsem chtěl zainvestovat a mám je docela rád!), na sedlovce namotaný zámek (často to beru přes obchod, nebo prostě potřebuju na 5min odběhnout, ale stejně jsem vždy nervózní). Přední, zadní blikačka, no a samozřejmě „tacháč“, který ukázal cca +3km/hod do průměrky vůči 29HT.
Závěrem:
Kolo naprosto splnilo to, proč bylo koupeno. Denní dojíždění do práce, jízda a přesuny po Brně, sem tam výlet lesem, nebo bikepacking. Tiagra naprosto dostačující, špatně snad ještě nezařadila, jet to jede, berany pro mě prostě nadšení a komfort. Hodně dělají pláště a tlak v nich, na zimu chci zkusit 700×40c? Tak třeba to bude pohodlnější, ale tak zlé to není, naopak lehké vytřepání při jízdě už by mi asi chybělo :-)) Na dražší kolo nebylo a takhle nelituji, rozhodně slouží parádně! Kategorie gravel, se mi zalíbila velice no cílem je, na něm udělat nájez alespoň o pěti číslech, tak doufám, že těch 10000 dostane k prvním narozeninám! Zatím stíhám :-))
(vloženo 5.8.20)
Značka | "EX" Specialized |
Model | Diverge E5 2019 Elite |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 56 |
Rám | Specialized E5 Premium Aluminum, Open Road Geometry, threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc |
Vidlice | Specialized FACT carbon, flat-mount disc, 12x100mm thru-axle |
Kliky | Praxis Alba M30, 48/32 zubů |
Středové složení | Praxis, Threaded bearings |
Měnič | Shimano Tiagra, GS cage, 10-speed |
Řazení | Shimano Tiagra |
Kazeta | SunRace, 11-34t, 10-speed |
Náboj přední | Axis Sport Disc |
Náboj zadní | Axis Sport Disc |
Brzda přední | Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc |
Brzda zadní | Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc |
Brzdové páky | Shimano Tiagra, 10-speed |
Ráfek přední | Axis Sport Disc, 622x21, 24 děr |
Ráfek zadní | Axis Sport Disc, 622x21, 28 děr |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | Road bike aero matte 3K full carbon, 440mm |
Představec | Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
Sedlovka | TOSEEK 3K Matte Full Carbon; 27,2 x 400mm |
Sedlo | Body Geometry POWER Comp BLK, 155mm |
Pláště | Schwalbe G-one Allround, 700x35C |
Specialized to je moje srdcovka 5*
To je poslední model Diverge, co mi smí domů…
Jako fajn, ale místo té namotané duše bych použil například silikonovou pásku od ESI, není to nic drahého.
Pět hvězd…jak vyfotit dělníka? Ideálně pěkně ušmudlaného z práce :-) Popis, fotky, příběh…super!
Za 5* Parádní to máš:-)
Andy to vypadá dobře…já zpětně litoval menší podsedlovky, ale zase to není takové kormidlo a nemává to se mnou. Jenže o to víc toho musím dostat na řídítka…takže tu podsedlovku stejně budu asi časem měnit :-/