"EX" Specialized Diverge E5 2019 Elite 2019

Přidat foto

Poslední verze nastavení na toulky krajinou - brašna na řídítka pořád špatně!

DIVERGE!!!

Denní setting, brašna jedna, druhá, blikačky, zámek!

Na focení jsem ho svlékl.

A tady už leží.

Davem nenáviděné i milované velké "S". Nikdy jsem po něm záměrně nešel a už mám doma dvě kola, obě od nich. Obě však z výprodeje za ceny Kellysů, tak proč ne?

Gravel a bahno! Průchodnost 42mm, teď 35, na zimu bych to rád zvedl.

Sedlo a nová posledlová brašna, která zatím drží nad očekávání.

G-OnE

Odřená tiagra po držkopádu, levá vypadá dost podobně :-)) Chytil jsem koleje, když jsem kolo vlastnil asi 4. den.

Tuning pomocí duše - samozřejmě ultralight a navíc 25C!

BIKERIBBON Omotávka Spugna - cílem byl protiskluz vůči korku... povedlo se tak z 1/3?? Lepší to je, to ano

Můj oblíbený košík.

Je to asi rok, co jsem koupil 29HT a začal denně jezdit do práce na kole (25km celkem), docela mě to chytlo a jezdil jsem i celou zimu, sníh – nesníh, mráz – nemráz! Ihned jsem začal pokukovat po gravelu a asi pul roku sledoval bazar, slevy, vymýšlel s Decathlonem a chtěl gravel za +/- 15 000,–. Po půlroce se mi na HT rozlepil ráfek (v pátek) a já neměl na čem jezdit – a bylo jasno, jdu pro gravel. V pondělí jsem šel omrknout tuhle potvoru a v úterý na ní jel domů!

Mám ji přes 2 měsíce, máme spolu nahrkáno asi 2500km a pomalu začíná vypadat dle mých představ. Kolo je vel. 56, takže na tabulkových 180cm? Já se svými 186 jsem už za, ale už byla ve výprodeji právě pouze tahle velikost. Kolo na první posed sedlo dobře, berany jsem nikdy předtím neměl, takže i tak jsem se cítil natažený, nestabilní, ale šel jsem do toho. Po výše uvedeném nájezdu mi nepřijde, že by bylo malé, posed jsem natahl pouze o 1cm a to na oblouku řídítek. Časem bych chtěl možná zkusit ještě cenťák na představci…ale super, záda z toho nebolí a hlavně ruky! Berany prostě mají něco do sebe, polohy úchopů a paže v prodloužení ramen (při držení za páky) jsou pro mě prostě k nazaplacení :-)

Od sériovky byly měněny pláště, kde s tímhle se nebojím do terénu, dá se s tím sjet hodně, avšak v terénu pomalu, také narostl komfort, jistota na mokru, lehce to zpomalilo na silnici…Dále jsem pořídil sedlovku z číny, chvilku zajížděla, ale pomohlo lehce obrousit smirkovým papírem. Další čínou jsou řídítka. Dlouho jsem laboroval nad řidítkama, chtěl jsem původně gravel vlajky s vyosením, ale to by mi vadilo ve městě, navíc mám HT29, takže tohle mělo být více do svižna. No a padla volba na čínu, jak píšu výše, chtěl jsem natáhnout posed, takže jsem hledal něco s delším obloukem, až jsem našel. Přišly za měsíc z alíku a po druhé jízdě praskly!! Číňan však nelenil a po reklamaci poslal druhé, ty už od pohledu vypadaly pevněji, ani tolik nepropružovaly a už mají něco najeto, tak snad…Taky jsem měnil sedlo, přes fabric, ergon, až k tomuhle, které vypadá slibně. Je dost tvrdé, když zapomenu gatě s vložkou, tak i za tu cestu do práce (30min) se mi docela otlačí řiť, ale s vložkou zatím docela dobrý. Do budoucna bych rád nové kola, a až sjedu kazetu, možná tam hodím 36z, ať si ulehčím trošku do kopečků.

Kapitola – bikepacking…chtěl jsem to vyzkoušet i na výlety se spacákem, takže při výběru jsem částečně myslel i na tohle. Malým plusem vůči konkurenci je třetí košík na spodní rámovce, jinak asi klasika. Podařilo se už téměř vychytat seting, poslední co zlobí je řídítková brašna, kde jsem tedy koupil úchyt Acepac, ale lodní vak je moc velký, takže asi půjde menší…

Kolo je ověšeno vším potřebným pro denní použití, v podsedlovce servis, horní rámová brašna (mobil, klíče, tatranka, pněženka), dva košíky (do košíků jsem chtěl zainvestovat a mám je docela rád!), na sedlovce namotaný zámek (často to beru přes obchod, nebo prostě potřebuju na 5min odběhnout, ale stejně jsem vždy nervózní). Přední, zadní blikačka, no a samozřejmě „tacháč“, který ukázal cca +3km/hod do průměrky vůči 29HT.

Závěrem:

Kolo naprosto splnilo to, proč bylo koupeno. Denní dojíždění do práce, jízda a přesuny po Brně, sem tam výlet lesem, nebo bikepacking. Tiagra naprosto dostačující, špatně snad ještě nezařadila, jet to jede, berany pro mě prostě nadšení a komfort. Hodně dělají pláště a tlak v nich, na zimu chci zkusit 700×40c? Tak třeba to bude pohodlnější, ale tak zlé to není, naopak lehké vytřepání při jízdě už by mi asi chybělo :-)) Na dražší kolo nebylo a takhle nelituji, rozhodně slouží parádně! Kategorie gravel, se mi zalíbila velice no cílem je, na něm udělat nájez alespoň o pěti číslech, tak doufám, že těch 10000 dostane k prvním narozeninám! Zatím stíhám :-))

(vloženo 5.8.20)

FOSA
Ohodnoť bajk: (4.1  / 35 hlasujících)
Značka "EX" Specialized
Model Diverge E5 2019 Elite
Modelový rok 2019
Velikost 56
Rám Specialized E5 Premium Aluminum, Open Road Geometry, threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Vidlice Specialized FACT carbon, flat-mount disc, 12x100mm thru-axle
Kliky Praxis Alba M30, 48/32 zubů
Středové složení Praxis, Threaded bearings
Měnič Shimano Tiagra, GS cage, 10-speed
Řazení Shimano Tiagra
Kazeta SunRace, 11-34t, 10-speed
Náboj přední Axis Sport Disc
Náboj zadní Axis Sport Disc
Brzda přední Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Brzda zadní Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Brzdové páky Shimano Tiagra, 10-speed
Ráfek přední Axis Sport Disc, 622x21, 24 děr
Ráfek zadní Axis Sport Disc, 622x21, 28 děr
Pedály Shimano PD-M520
Řídítka Road bike aero matte 3K full carbon, 440mm
Představec Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Sedlovka TOSEEK 3K Matte Full Carbon; 27,2 x 400mm
Sedlo Body Geometry POWER Comp BLK, 155mm
Pláště Schwalbe G-one Allround, 700x35C

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
plysovykozisek
plysovykozisek

8.8.20 10:49

Specialized to je moje srdcovka 5*

Reagovat
milan.v
milan.v

8.8.20 09:52

To je poslední model Diverge, co mi smí domů…

Jako fajn, ale místo té namotané duše bych použil například silikonovou pásku od ESI, není to nic drahého.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

6.8.20 19:56

Pět hvězd…jak vyfotit dělníka? Ideálně pěkně ušmudlaného z práce :-) Popis, fotky, příběh…super!

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

6.8.20 19:42

Za 5* Parádní to máš:-)

Reagovat
FOSA
FOSA

6.8.20 07:38

Andy to vypadá dobře…já zpětně litoval menší podsedlovky, ale zase to není takové kormidlo a nemává to se mnou. Jenže o to víc toho musím dostat na řídítka…takže tu podsedlovku stejně budu asi časem měnit :-/

Reagovat
andy97
andy97

6.8.20 07:24

Tak vypadá moje bikepacking sestava na diverge.

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

5.8.20 22:18

Vypadá na slušného pracanta tak ať slouží!

Reagovat

Další galerie z kategorie

KRoser 7
plysovykozisek 6
juricmir 10
Aviatik 22
Greyhound 27
Kejmil 8