Krátký report z cesty

Přidat foto

Sudějov

U Padrťských rybníků - Brdy

Někde cestou

Sjezd z Brdů

Soos

Nejzápadnější bod

Krušné hory - údolí Rolavy

Krušné hory - nad Horní Blatnou

Krušné hory - Měděnec

Krušné hory - u Fojtovic

Les Království

Kdo nepoznal Kuks :-)

Velká Deštná

Orlické hory

Neratov

Včera jsem tu dával fotku z Kuksu a slíbil jsem krátký report. Nakonec jej hodím sem s pár fotkama a speciální zkušenosti doplním do jednotlivých vláken.

Jeli jsme na těžko, cílem bylo odladit kola a vybavení před delší cestou. Vezli jsme i věci, které jsme vůbec nevyužili (pravda, počasí nám přálo), nicméně jsem chtěl vychytat jejich umístění a ověřit kapacitu brašen.

Spousta lidí se ptá na hmotnost, nevážil jsem kola jako celkem, ale jednotlivé části jsem přibližně zvážil a rozepíšu to:

Moje kolo: kolo s předním a zadním nosičem a rámovými brašnami 17,1kg + věci v rámovkách 4,5kg (stativ, tyčky ke stanu, gril, nářadí na kolo, druhá sada řetězů, pumpa, zámek,…) + přední a zadní brašny cca 11kg (oblečení na kolo i mimo kolo, nízké boty, battery packy, polovina stanu, karimatka, plachta na kolo, spacák – samotné brašny mají 2,8kg) + řidítková brašna cca 2,5kg (brašna+foťák+do­klady+doklady). Celkem tedy cca 35kg

Manželčino kolo: kolo 16,4kg (nemá dynamo) + věci v rámovkách 2,8kg (vaření, multifuel vařič, zámek, láhev na palivo, …) + přední a zadní brašny cca jako u mě + řidítková brašna cca 1,5kg. Celkem tedy cca 32kg.

Plus proměnné věci typu jídlo a voda v bidonech, ale jídlo jsme s sebou skoro nevezli. V brašnách bylo dost rezervy na případné jídlo.

Trasa:

pondělí – ráno na vlak cca 32km + odpoledne Pardubice-Bohdaneč (spaní u rodiny) cca 70km

úterý – pršelo, zůstali jsme u rodiny

středa – Bohdaneč – Orlík cca 125km – spaní v kempu

čtvrtek – Orlík – Stříbro cca 125km – spaní u rodiny

pátek – výlet s rodinou

sobota – Stříbro – Jesenice cca 90km – spaní v kempu

neděle – Jesenice – Luby cca 85km – spaní v penzionu

pondělí – Luby – Měděnec cca 80km – v lese

úterý – Měděnec – Habartice cca 95km – v lese

středa – Habartice – Kamenický Šenov cca 95km – v lese

čtvrtek – Kamenický Šenov – Vidlák cca 90km – tábořiště

pátek – Vidlák – Rozkoš cca 100km – v kempu

sobota Rozkoš – Neratov cca 65km – u kostela

neděle – Neratov – Radvanice cca 165km – u rodiny

pondělí – volný den

úterý Radvanice – Horní Tošanovice cca 115km – doma

Celkem tedy lehce přes 1300km za 13 dní jízdy. V podstatě jsme vyjížděli ráno kolem osmé a končili večer kolem 18. hodiny. V průměru tedy cca 8 hodin v sedle denně.

Celá trasa

Kola šlapaly dobře, jen jsem bojoval s hlavovým složením CaneCreek. Pod spodním ložiskem je taková blbá plastová vymezovací podložka na sloupek vidlice a ta byla podle mě zdrojem vrzání. V jednom autoservise jsem si vyptal trochu vazelíny a narval jsem ji kam se vešla, bylo to lepší, ale ne 100%. Takže to vypadá, že si budu muset vytočit lepší spodní misku, která bude lisovaná na sloupek vidlice. Takže CaneCreek = dodělej doma. Na manželčině kole to občas také povrzlo, ale ne tak moc jako u mě.

Pláště se ukázaly celkem dobré, bez defektu. Manželčin zadní plášť trochu ztrácel tlak, takže jsem každé ráno cca 1atm musel dofouknout. Budu ho muset sundat a zkontrolovat pásku.

Úbytek vzorku pláště z původních cca 2,5mm na cca 1,9mm vepředu a na cca 1,7mm vzadu. Takže i pod takovým zatížením by ty cca 3–4k km mohly dát.

Řetězy jsem zhruba v půlce cesty měnil za novou sadu, abych je ojížděl rovnoměrně. Byly navoskované a co dva dny jsem vždy dokápnul trochu Squirtu a do rána nechal zaschnout. Za celou dobu ani nevrzly, Squirtované řetězy ale trochu více lepí než pouze voskované. Ale ruce čisté.

Brašny – Ortlieb a rámovky naprosto bez problémů. Řidítková SportArsenalka vyskočila hned první den manželce z držáku a válela se po cestě. Takže jsme je poté jistili gumicukem. Ale mají to už spočtené, půjdou místo nich Ortliebky.

Sedla – měl jsem z nového nezajetého Brookse respekt, ale sedli jsme si dobře. Pěknou patinu jsem mu vytvořil hned první den v dešti, nyní jsou již patrná vytlačená místa v místě sedacích kostí. Budeme si spolu rozumět.

Top oblasti – hodně se nám líbil úsek v Krušných Horách od Hory sv. Šebestiána po Adolfov (km 600–670) a úsek kolem Ralska (780–820).

Top zážitek – když jsme dojeli do Neratova a tam právě probíhala pouť o které jsme dopředu nevěděli. Takže dostatek jídla, večer koncert v kostele, spaní na place kousek za kostelem, sociální zařízení se sprchou na faře, sympatičtí lidé. Vše za dobrovolný příspěvek, takto to mám rád. Nechali jsme jim tam cca dvojnásobek běžné ceny v kempu, protože po nás nikdo nic nechtěl.

(vloženo 19.8.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
abc
abc

20.8.20 13:59

Jo jo Neratov… :-)

Reagovat
jecnak
jecnak

20.8.20 10:32

Hezký výlet i fotky.

Reagovat
Janes
Janes

20.8.20 09:53

Horní Tošanovice…zřejmě dobrej oddíl :-) hlubokosklon…

Reagovat
vaclaw
vaclaw

20.8.20 09:45

Tak za tohle klobouk hodně dolů, hodně pěkný výkony a hodně pěkný výlet.

Reagovat
gerrard
gerrard

20.8.20 09:00

Nice

Reagovat
vpa007
vpa007

20.8.20 08:52

Velká paráda! Tak tohle jsem si moc rád u snídaně přošel a pročetl. Díky, fakt respekt! ;-)

Reagovat
midlander

20.8.20 08:41

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kofejn
kofejn

19.8.20 22:21

Hnedle první fotka od nás, ale k další bych už nedojel. Krásný výlet, vzpomněl jsem si na prázdniny na kol s kamarády.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

19.8.20 22:19

Krása se vším všudy.

Reagovat
gersa
gersa

19.8.20 22:10

To jsme s manželkou čučkaři. Ale už začínám spřádat plány na příští léto, víc takových inspirací :)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

19.8.20 22:08

Parádní cesta! Super kola a dresy. Oholit vousy a vlasy tak Pantani hadr!

Reagovat
doubeq
doubeq

19.8.20 21:01

To je krása…

Reagovat
mr.antik
mr.antik

19.8.20 20:41

.. a samozřejmě dresy!

Reagovat
mr.antik
mr.antik

19.8.20 20:39

jako všecko hustý – denní vzdálenost, dát dokupy plán trasy, přejezdy, cílová místa… ale nejvíc kvituju ovci a ještě chytnou akci v Neratově…

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

19.8.20 20:23

Měl jsem za to že je kostel v rekonstrukci…

Reagovat
learita
learita

19.8.20 20:12

Bez hovna:-) už je to tak dlouhá léta.

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

19.8.20 20:09

Hovno fakt? Tak tam se určitě podívám…

To by mě nenapadlo…

Reagovat
bubacek
bubacek

19.8.20 19:57

DejfSejf Střecha je skleněná

Reagovat
depresy

19.8.20 19:27

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

19.8.20 19:15

Pěkná práce obdivují vás oba ten zápal pro danou věc, prostě super!

V Neratově v kostele naspival Krajčo píseň Srdce nehasnou co složil pro Gotta, v tom klipu neměl hotovou střechu a asi pořád nemá…

Jaká tam panuje atmosféra?

Reagovat
kamaro
kamaro

19.8.20 17:54

TK75: Kolo bez připomínek, pouze prý už nepojede takové bomby a chce více času na odpočinek :-)

řekl bych že takový přepočtový koeficient mezi takovýmto kolem na těžko a normálním silničním kolem je tak 1,5, v kopcovitém terénu ještě více. Stačí si poté pronásobit denní porce… Opravdu to bylo v průměru 8 hodin v sedle denně, za tuto dobu na silnici dám dvoukilo. Ale nejeli jsme takovou intenzitou, takže si myslím že ten koeficient 1,5 bude tak akorát…

Reagovat
TK75
TK75

19.8.20 17:44

A co verdikt manželky, je s kolem spokojená?

Reagovat
learita
learita

19.8.20 17:43

Po letošní krátké dovolené a přečtení tvého reportu jsem se rozhodl, že příští rok si udělam aspoň měsíc volna.

Krásná to musela být cesta.

Reagovat
miťo
miťo

19.8.20 17:27

kamaro: dobře ty! 1+

Reagovat
kamaro
kamaro

19.8.20 17:18

miťo: Dobrý postřeh, v podstatě na centimetr. Kola pro nás dva dělám se stejnou geometrií, sedlo má manželka pouze o 3mm výše. Unifikaci jsme dotáhli tak daleko, že máme i stejnou velikost bot.

Nechápu, že většina párů se na tak důležité věci jako je unifikace velikosti nedokáže shodnout. (vtip)

Reagovat
miťo
miťo

19.8.20 17:12

Moc pěkný, report, fotky, kola, technické pozadí. Líbí. Ale nejdokonalejší na tom všem je fotka vás dvou. Jste stejně velcí! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

vlasto 6
gersa 8
miťo 7
Anatol J. 5
Fabulator 16
vlasto 4