Začalo to někdy před 35ti lety, nálezem této velké samolepky Gios, kterou jsem si nalepil na kus kartonu a dodnes ji mám pořád v dílně. Když jsem po čase objevil (tenkrát zcela nový) model Torino Super Record, byla to láska na celý život a já si slíbil, že až budu velký, taky si jeden pořídím. Vzhledem k tomu, že mě v brzké době čeká jedno ne moc pěkné jubileum, jsem si řekl, že větší už nebudu a začal jednat. Měl jsem dilema – buď koupit celé kolo a dát dohromady, nebo jít cestou „part to part“, s tím, že to sice vyjde dráž, ale budu si moci vybrat stav jednotlivých komponentů, což nakonec zvítězilo. Zabralo to zhruba osm měsíců strávených na stránkách inzerátů, dopisování, dražení (někdy i ve 3 ráno) a smlouvání. Asi největší „peklo“ jsem si užil s prodejcem z Maroka, který měl gravírovanou sedlovku, kterou jsem strašně moc potřeboval, ale on ji z nějakého důvodu nechtěl zaslat do ČR. Stačilo asi jen 25 mailů a sedlovka mi přistála doma :) A takto bych mohl pokračovat… Lak provádělo Urban Velo, 100% odvedená práce, trochu jsem se obával aplikace zakoupených samolepek, aby vše lícovalo, ale obavy se ukázaly jako liché. Většina komponentů je zcela nová nebo ve stavu nového, ale vybíral jsem s ohledem na cenu a často licitoval, někdy prodejci už ani sami nevědí, kolik si třeba za galusky Clement říci. Plánovaný rozpočet byl ale i tak překročen dvakrát. Jsem si vědom lehkého excesu v případě brzd, Cobalto přišly někdy v roce 1987, ale ony tam prostě sedí … Překvapila mě hmotnost, čekal jsem ji spíš těsně kolem 10 kg, výsledná je komplet tak, jak je na fotkách, vč. košíku a láhve. A budu upřímný, jezdit na něm nehodlám, od toho mám jiná kola, toto je investice. Lehce se projet ano, ale s jinými, staršími koly a na pláštích.
(vloženo 26.8.20)
Značka | Gios |
Model | Torino Super Record (mod. Roger De Vlaeminck) |
Modelový rok | 1985 |
Velikost | 57 cm |
Hmotnost | 9,35 kg |
Rám | ocel, Columbus |
Vidlice | ocel |
Hlavové složení | Campagnolo Super Record |
Kliky | Campagnolo Super Record |
Středové složení | Campagnolo Super Record |
Přesmykač | Campagnolo Super Record |
Měnič | Campagnolo Super Record |
Řazení | Campagnolo Super Record |
Převodník | Campagnolo Super Record "Gios panto" |
Kazeta | Everest Nova Extra Leggera 13-21 (7spd) |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Campagnolo Record |
Náboj zadní | Campagnolo Record |
Brzda přední | Campagnolo C-Record Record "Cobalto" |
Brzda zadní | Campagnolo C-Record Record "Cobalto" |
Brzdové páky | Campagnolo Super Record |
Ráfek přední | Mavic GP4 (36d) |
Ráfek zadní | Mavic GP4 (36d) |
Dráty | Berg Union (1,8/1,6) |
Pedály | Campagnolo Super Record |
Řídítka | Cinelli |
Představec | Cinelli 1R "Gios panto" |
Sedlovka | Campagnolo Super Record "Gios panto" |
Sedlo | Selle San Marco Rolls |
Pláště | galusky Clement Criterium Seta |
Kolo je nádherné a perfektně restaurované, kdybych mohl tak dám 6 hvězdiček.
Na poukaz to bylo ale netusim jaky mel poukaz vliv na cenu, vzdy sem si myslel, ze to jen umoznovalo ze si dotycny vubec mohl kolo koupit. Kdyz jsem si od neho kolo bral, tak vse bylo Dura-ace akorat rafky uz byly prepleteny na Bayer nekdy z pulky 90. A co se kvality tyka tak je pravda ze Campa SR co mam na F1 89 chodi lepe, ale otazka je co ma ktera sada najeto.
Všechny tyto kola byly na poukaz, o který oddíly žádaly, něco jim bylo přiděleno a něco se muselo i zaplatit. Ta Fava se Sh. v roce 85, to byl tuším začátek Shimano a na rámu F1 byl jen střed, náboje, saltry a japonské pedály Kio....., nic moc kvalita. Ostatní bylo Favorit, vše asi za 4500, když i brzdy, tak to stalo víc. Pak se začalo Shimano zvedat a materiál byl lepší a lepší, ale trvalo to než dohnali Campu.
KUBULA: Úplně si jistý nejsem, ale v případě tofo F1 na SRecord šlo o doplatek k poukázce, kterou jsi mohl jako jezdec svazu cyklistiky obdržet. Normálně se ta kola neprodávala, šla jen pro repre (a lidi kolem toho)
S tou původní cenou je to mazec, ale proč ne, dnešní „super“ kolo také stojí x platů. Já jsem například před několika lety byl pro favorita F1 na Dura-Aca a pán mi říkal, že v roce 1985 za něj platil 9500 Kč a na Campagnolo SR byl dokonce za 10 500, což byly 4 platy. A když to převedu na dnešek tak v tom moc rozdílu nevidím.
jj ceny byly hrozny,dneska je to levnejsi ale takovej retro ocelak typu cinelli supercorsa taky neni nejlevnejsi :)
Ještě jen pro zajímavost k těm cenám – narazil jsem na ceník silničky (Columbus trubky) z roku 1978 s výbavou Nuovo Rec, za ca 1000 USD (jen rám 445), v případě S-Record to klidně mohlo být 1500 USD (ještě byla sada Record). Zjišťoval jsem kurz dolaru z těch let, oficiálně to sice bylo ca 6 Kčs, ale k tomu se žádný smrtelník nedostal. takže jen od vexláků na černém trhu za 60 Kčs/1USD…Takže Italská silnička „jen“ na Nuovo rec. ca 60t Kčs při měsíčním platu (když to hodně přeženu) 3500,– Takže asi tak :)
standoslav: Tak to je nadherne zatisi :) S tim bych na verejnost nelezl.
Za 80 t. velká paráda a troufám si říci, že prodávat to, klidně můžeš chtít i 160 t, lidi mají peněz jako s…k a toto je fajn do obýváku. Krásný doplněk ke kožené sedačce :-))). Já mám doma něco modernějšího:
Řetez je zatím jen silikonem a nový lak vysvětluju dole. Kolo jsem neomladil, tohle je 3.gen Torina, ´80–85. První Torino bylo tuším ´78, bylo s jinou přední vidlicí a lakováním
Díky André za reakci a hlavně i ostatním velice ochotně a otevřeně reaguješ a to jen prodlužuje ten nádherný příběh. S „fusakem“ z Lídla – OK. Taky některá kola, která nesedlám často halím pod různé přikrývky, takže i tak trochu děkuji za typ.
A ještě se zeptám, čím pro výstavní účely mažeš?
Opravdu musíš mít hodně silnou vůli si na to nesednout.
27.8.20 08:03
Ale já to projedu :) Bylo to asi špatně pochopeno – mám na to připravené staré záplety s pláštěmi a jinou kazetou, ale na KK to nevidím (alespoň zatím). Vzorem nebylo nic jiného, než originál, který se takto prodával, ono v té době toho z komponentů (vyšších řad) na výběr zas tolik nebylo. Ano, některé díly jsou tak nové, že 30 let ležely opravdu někde v šuplíku, např. brzdy a ráfky si poprvé o sebe škrtly u mě v dílně :) Na sedle žádný zadek ještě neseděl (ani můj). Nálepky se dělají stále, není to z výrobny Gios (Colnago, De Rosa…atd), ale je spousta firem, co se tím zabývají a dodržují původní „recepturu“.
Snad jsem na tabletu trefil full 5*, protoze tohle je fakt parada. Ohledne ceny lze jen konstatovat ze je vzdy primo umerna touze dany artefakt vlastnit, a pokud si to investor ospravedlni je to zcela oK.
Kdyz clovek koune na takove steel vintage a dalsi weby, tak je nakonec cena prizniva, doufam ze to nekdy vezme na KK abych to videl na zivo. Reci o eleganci ktera se uz nevrati se zase znovu potrvzuji, chapu ze nelze vyvoj zastavit, ale proporce kol z modernich materialu jsou proste slabota oproti tehle vyvazene nadhere.
Tyhle staré stroje mě obvykle moc nezaujmou, tu dobu jsem nezažil, ale tenhle je parádní..
Doplňující otázky:
Co bylo vzorem? Nějaká přesná specifikace nebo je to stavba volněji dle vkusu autora?
Co znamená že díly jsou nové? To měl někdo 30let v šuplíku.?
Kde se vzaly samolepky? Taky původní?
Diky
No krása nesmírná a díky za odpovědi. Rozumím, že to dalo hromadu práce a času, ale opět musím trvat na občasném projetí. Život je sakra krátký a pak někde z postele čumět na krásné a netknuté kolo, se kterým se nebudou pojit žádné krásné chvíle v sedle, by byla škoda. A že se opotřebuje? Však ho opotřebuješ Ty a každý šrám bude mít svůj příběh. Na investice je zlato, baráky nebo bezduchý Rolex v oceli :-) krásná kola nebo auta musí jezdit, aby dělaly radost i ostatním.
Všem moc děkuju za pozitivní komentáře a hodnocení, aspoň kolo nedělá radost jen mě. Pokusím se odpovědět na dotazy, takže to vezmu svrchu…
Dobrá. V kole je investováno ca 80 000,– jen za materiál a lak. Prostě jsem si splnil sen z klukovských let a nelituju toho.
Pokud si teď někdo říká – no jo, zazobanec, šáhnout do kasičky umí každý. Omyl, měl jsem na to něco našetřeno, ale se zvyšujícími se investicemi jsem si ještě půjčil od kamaráda (ale už to mám skoro splacené). Jedinou činností, kterou dělal někdo jiný byl lak a samolepky, vše ostatní je má práce. I rám pro lak jsem připravil, pískoval jsem jen záhyby, kam šlo špatně se dostat, zbytek jen horkovzduška a smirek. Díly, co nebyly zcela nové do šroubu rozebrat, vče vyčistit, silichrom, vazelína, smontovat, vyplést kola …Takže hodin práce nepočítaně
Tak ta radost z dokonaneho díla, pocit uspokojení po dobře odvedené práci mnohokrát za tu investici stojí.
Nějak bylo, nějak bude. Uvidíme.
Ten vopruz se sháněním dílů dobře znám, i když přiznávam, že shánět díly Campa značené Gios bude ještě náročnější.
Krásný a dotaženy kolo. Já trefil 5 * hnedle :-)
Doyle: nevrati, respektive nevrati za celek, kor jestli platil profi lak. Ale tady bych rekl ze to je uplne jedno, protoze cim vic na to koukam tim vic jsem nadseny.
Nic proti, ale jen by mě zajímalo, jestli se tato „investice“ do budoucna vyplatí.
Kolo nádhera a jubileum taky,to je doba,kdy si chlapi plní dětské sny.
Jasně, že to jezdit nebude, ale čím to zakryješ?
Taky jsem měl nervy, abych klikl čistě petihvězdu.
Stavět po šroubku dle vlastní představy je správná cesta. A cíle zde bylo velice úspěšně dosaženo.
Vážně moc pěkný výsledek snažení,.. já vim, to shánění je tak trošku pakárna a na druhou stranu i zábava a taky dost challenge..
Zajímalo by mě, zdali ve středu a ve šlapkách jsou ocelové nebo titanové osy ?
26.8.20 17:23
Měl jsem jedinou obavu, abych se neuklik a nedal jen 4* … Tady není co dodat.
Teda to je pecka! Trochu se za tu otázku stydím a asi ani nedostanu odpověď, ale, kolik cca je ten 2× přestřelenej rozpočet? Vůbec nemám šajna..
Skutečně nádherný.
Já až budu velkej, tak si taky něco podobnýho postavím. Vidím to, ale na ranná 90. léta.
André, proč musel rám do laku? Možná je to v popisu uvedeno a já to jen nepochopil. Díky
Dokud nepochvali Cio, tak hodnoceni neplati :) Ale ijá davam 5 :)
Tak tohle nejde jinak než za plnej počet – jak kolo, tak příběh. A Viktor a spol. si taky dali záležet (ostatně to oni umí)…
a za 5*
Opravdu nádhera, se vším všudy.
Nádhernej projekt! :)
A co cena, stále tě to nyní více, než když to v roce 1985 vyjelo z fabriky? Zajímá mě jen poprovnání, nepotřebuji přesnou částku :)
Krásnej splněnej sen. Super. Já se takhle před 25 lety svezl na červeným colnagu a řekl jsem si to samý. Ale u mě ta doba ještě nedozrála. Tak uvidíme.
Nejsem znalec silniční techniky, ale podle mne také prostě paráda. Dal jsem 5 hvězdiček. Blahopřeju.
No teda parádička, klobouček! Celkem chápu, tu radost s projektu, ty noci, ta malá vítězství, velké prohry, nalezené cesty, finalizace… a hejčkání, až to bude viset na stěně! ;-)
jj bomba,zazil sem slavu tehle kol a jako kluk sem je hrozne chtel ale tedka uz bych na tom jezdit nemohl :) pomalu aji zjistuju ze ocel asi nebude uplne idealni material na kolo :)
Jedním slovem, NÁDHERA. Až se člověku zastaví dech, kdyz na tohle kolo pohlédne.
Kubula: jj, nový, současný, ale úplně stejný jako ten starý :)
Nádhera, prostě nádhera. Umím si přestavit to sra… se sháněním dílu. Ten Rolls je úplně nový současný?
Nádhera a nepředstavitelná hromada času a peněz. Já se však přimlouvám za občasné projetí, ve slunnou neděli za pěkného počasí v kochacím tempu :-)
Meganádhernej kousek. Gios jsou pro mě nejhezčí oselové rámy, co jsem viděl. Ještě víc by se mi líbil modernější compact. A ta modrá je boží. Takže gratuluju a ještě bych mu pořídil vitrínku:)